×
Вкусно ИЗБОРИ 27.10.2024 г. Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Изплащат 200 млн. лева по "украинската помощ"
  • Судан обвини Египет за удари по въздуха в страната, Кайро отрече
  • Четирима ранени при тежка катастрофа на Подбалканския път
  • Най-малко две са жертвите на урагана "Милтън" във Флорида, унищожени са 122 къщи
  • Румен Радев заминава за Полша
  • ВСС заседава за последно по номинациите за главен прокурор
  • Софийският апелативен съд решава дали да остави Джейхан Ибрямов окончателно в ареста
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Моделът, който кметовете се опитват да наложат за летище "Бургас" е правилният


Моделът, който кметовете се опитват да наложат за летище "Бургас" е правилният
Всяка аерогара има район на въздействие от около 100-150 км в диаметър, четири летища в България не са много и всяко има функцията си, подчерта Дойчин Ангелов
Тема в развитие
Бургас напуска туристическо сдружение на Фрапорт, работило само за развитието на Северното Черноморие Да се създаде бургаска авикомпания за редовни полети през зимата, предлага експерт Областният управител на Бургас Пламен Янев загуби легитимност Среща за летище Бургас (ВИДЕО) Само двама от СЕК дойдоха на срещата на областния управител Пламен Янев с граждани за летище Бургас Как „Фрапорт“ се опита да вземат стотици хиляди от общините в Бургаско за реклама Кметът на Поморие с работещо решение, за да има Летище Бургас 5 целогодишни авиолинии На живо във Флагман.бг: Може ли летище Бургас да има целогодишни полети Туроператор, финансиран от държавата, за да рекламира Бургас, наплю Южното Черноморие Вижте как министър от Сглобката защити „Фрапорт“ за летище Бургас Българската асоциация за туризъм пита министър Зарица Динкова за Летище Бургас Всички общини в Бургаска област поискаха преразглеждане на концесионния договор на "Фрапорт" Ремонтът на летището в Бургас - акция срещу Слънчев бряг? Кметът на Поморие настоява за времеви график „Фрапорт“ с позиция за летище „Бургас“, обясниха защо още не са уведомили институциите за 6-месечния ремонт Кметовете: Да се преразгледа договорът на „Фрапорт“ за летище Бургас, незабавно!  Концесията на летище "Бургас" да бъде "скъсана", искат хотелиери "Фрапорт" демонстративно разбива бизнеса на един от най-успешните региони на България "Фрапорт" поиска да увеличи летищните такси Задава ли се германско нашествие в Поморие? Ремонтът на летището в Бургас съсипва бизнеса Иска ли „Фрапорт“ да унищожи летище „Бургас“, за да го превърне в карготерминал Кметове от Бургаска област: "Фрапорт" умишлено унищожава туризма в Бургаска област „Фрапорт“ иска да затвори летище Бургас за 6 месеца, взривява сезон 25 Натискът на кметовете даде резултат, големите авиокомпании идват на среща в Бургас след дни Кметът Иван Алексиев поиска от държавата достъп до договора с Летище Бургас Туристическият бранш застана зад кмета на Поморие Иван Алексиев по казуса Летище-Бургас ГЕРБ: Ако „Фрапорт“ няма да работи за Бургас, дайте зелена светлина за граждански и карго полети от Равнец След среща между „Фрапорт“ и Сдружение „Напред Несебър“ стана ясно: Повече полети още през април, но не достатъчно Кметът Иван Алексиев стартира процедура по преразглеждане на концесията с Летище Бургас Кметовете Димитър Николов и Иван Алексиев настояват за целогодишна натовареност на Летище-Бургас Ефектът "Фрапорт": Варна взе немския и британски пазар, а Бургас - полския Кметът на Поморие настоява за целогодишни пасажерски полети пред ръководството на Летище Бургас Туристическият бранш в Поморие: „Фрапорт“ затвори летище Бургас, насочи полетите към Варна
виж още
скрий
11 Април 2024, Четвъртък, 18:00 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

Фондът за развитие на аеропорта е добра инициатива, която има бъдеще, убеден е директорът на Летище Пловдив

Дойчин Ангелов е изпълнителен директор на Летище Пловдив. Богатият му управленски опит успя да развие аеропорта в центъра на страната така, че да има целогодишни полети от и до града под тепетата. Разговаряме с него на темата за учредявания в момента Фонд за развитие на Летище Бургас, който обедини общините в областта.

- Г-н Ангелов, кметовете от Бургска област ви сочат за пример и сега Летище Бургас ще се опита даа приложи модела на пловдивската аерогара. Каква е всъщност формулата за развитие на Летище Пловдив, която допринася за неговия успех?

- Доколкото следя информацията, която излиза от Бургас, виждам инициатива на общините от региона да създадат Фонд за развитие на Летището. Това е инструмент, който специално при нас е изпитан във времето - да се разговаря с авиокомпании за нови дестинации. Това е формулата. Когато има такъв фонд и финансов ресурс е добре, тъй като авиокомпаниите искат финансови стимули да започнат курсове към дадена дестинация. Така нещата се случват по-бързо и по-лесно.

- Бихте ли дали някъкав съвет или да споделите опит за развитието на Летище Бургас.

- Ситуацията е подобна. Приемаме, че Бургас е сезонно летище, което работи основно през лятото, а след това няма полети. Преди години беше същото на Летище Пловдив. Имахме само чартърни полети през зимата, те намаляха рязко и практически се стигна до идеята, че това трябва да се промени и да има целогодишни линии. Те са гръбнакът на нашата дейности. Ако има чартъри, каквито в Бургас има по принцип достатъчно през лятото, то трябва да се запълни и останалта част от годината. Посоката е правилна.

- Това ли е моделът за развитие на по-малките летища?

- Това е успешен модел, който съществува на много други места в Европа. Изпитано е и работи - летищата се развиват добре, ползвайки Фонд за развитие, като този, за който сега се говори за Летище Бургас.

- Колко целогодишни линии обслужва Летище Пловдив?

- Към момента, за съжаление, броят им намаля по ред причини. Но във времето с този инструмент открихме над 7 такива дестинации, които се обслужват целогодишно. Не е много, но без помощта на Фонда и това нямаше да се случи. Много зависи какъв е финансовият ресурс и как се управлява. Говорим за това, че преговорите с авиокомпаниите трябва да се осъществяват от професионалисти, които имат опит в авиационния маркетинг. Процесът не е бърз, тъй като целогодишните линии, за разлика от чартърните, се планират на принципа „Зима-Зима”, „Лято-Лято”, тоест една година напред. И когато се договори една лини, обикновено отнема 1 година до старта. Това обаче не значи, че не трябва да се прави, независимо, че не става мигновено.

- Заговори се наскоро за суми от по 200 000 евро за дотация на линии...

- Формула и тарифи няма. Всичко е въпрос на договореност между авиокомпанията и екипа, който участва в преговорите от страна на летището. Диапазонът е доста голям и затова не бих се ангажирал да потвърдя или отрека. Не е изключено да има договореност за такива суми, но няма някаква конкретна тарифа, която се ползва масово. Авиокомпаниите преценяват сами риска и се влияят от много фактори. На тази база стъпват при определянето на сумите.

- Ако трябва да съпоставим Летище Бургас с това в Пловдив, то второто сякаш се намира на доста по-добро географско място - в центъра на България и от него може да се стигне по-лесно до всички дестинации в страната. За сравнение в Бургас не е така, защото тук сме изцяло в Източна България. Има ли как Летище Бургас да се конкурира с Летище Варна например, което вече е разработено целогодишно?

- Според мен, има как. В крайна сметка всеки регион има дадености, които могат да се използват, за да се обоснове една целогодишна линия. Мисля, че и Бургаският регион предлага много неща, които не са свързани с летния туризъм. Важен фактор е и възможността за т.нар. „етнически трафик” - българската диаспора в различни държави, които искат да пътуват до родните си места по-бързо и по-удобно. Това трябва задължително да се проучи и използва. Така че като говорим за съвети - това са нещата, които формират основата на един възможен пътникопоток към Бургас през зимата.

- На практика четирите най-големи градове в България имат летища. Това не е ли прекалено много за страна като нашата за целогодишен трафик?

- Приема се, че районът на въздействие на едно летище е от порядъкът на 100-150 километра диаметър. Имам предвид населението, което живее в този район, съществуващата индустрия и бизнеспътуванията, но и туристическият елемент. Той не е само сезонен. Има видове туризъм като конферентен, културен, исторически и други - елементи, които ако се развиват правилно, четирите или петте летища в страната изобщо не са много.

 


В категории: Бизнес , Бургас


Глоби за тази мръсотия
Глоби за тази мръсотия 10/10/2024, Четвъртък 14:21 0
Флагман.БГ Сложи край на кариерата си Сложи край на кариерата си 10/10/2024, Четвъртък 13:29 0
Почина бивш депутат от ДПС
Почина бивш депутат от ДПС 10/10/2024, Четвъртък 12:42 1
Счупиха рейтинга
Счупиха рейтинга 10/10/2024, Четвъртък 12:41 3
Флагман.БГ Група Молец се разпада Група Молец се разпада 10/10/2024, Четвъртък 12:38 2
3
Коментара по темата
3.
Дернев
11.04.2024 22:30:44
0
2
Разликата в концисионерите е сериозна. Както и между Пд и Бс. Въпреки, че и между Сф и Вн е съществена. Но БГ не е голяма и трябва да се мисли за комплексно развитие.
2.
Бургазлия
11.04.2024 21:26:16
1
7
Вън ТИМ от Бургас!
1.
XX
11.04.2024 20:17:34
0
2
Може.
Сега да извадят и парите. Щом разбират от правилни модели, трябва да имат и пари.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Глоби за тази мръсотия Глоби за тази мръсотия РИОСВ Перник санкционира Общината Севим Али и работещите депутати от ДПС, които защитават интересите на своите избиратели Севим Али и работещите депутати от ДПС, които защитават интересите на своите избиратели Зададоха множество питания, защитаваха ги, отстояваха каузите им и последователно работеха за разрешаването на неотложните проблеми Цъфнаха люляците. Какво означава това? Цъфнаха люляците. Какво означава това? Според народните вярвания това е предвестник на студена и снежна зима Почина бивш депутат от ДПС Почина бивш депутат от ДПС Погребението му ще бъде днес от 13:00 часа в Дулово Група Молец се разпада Група Молец се разпада Феновете реват ДППИ започва реконструкцията на стария вълнолом в Бургас ДППИ започва реконструкцията на стария вълнолом в Бургас Предвидено е увеличаване на височината на вълнолома и обновяване на конструктивните му елементи Ако на децата им говорим за Супермен, ще ги накараме ли да полетят през прозореца, пита Азис Ако на децата им говорим за Супермен, ще ги накараме ли да полетят през прозореца, пита Азис Той говори за хомосексуалността си При нас в МБАЛ "Бургасмед" над 80% от коремните операции са лапароскопски При нас в МБАЛ "Бургасмед" над 80% от коремните операции са лапароскопски Пациентите ни са не само от Бургас, но идват хора и от София, Пловдив, Разград, и въобще от цяла България Полицаят-паяк, който бе влачен на покрива на автомобил, предотвратил българка да стане бяла робиня в Германия Полицаят-паяк, който бе влачен на покрива на автомобил, предотвратил българка да стане бяла робиня в Германия Опитвал се да се задържи с върха на пръстите си върху предната лява и дясна колона на вратата, обясни прокурорът Дияна Илиева 13-годишно момче се нуждае от 150 000 евро за битка с рака, помагат му с концерт в Бургас 13-годишно момче се нуждае от 150 000 евро за битка с рака, помагат му с концерт в Бургас Дарете своята искра обич и финансова лепта, за да успее Давид да пребори своя коварен онко-Голиат, призоваха от дружество "Самосъзнание"
Това са най-опасните пътища в България Това са най-опасните пътища в България Статистиката показва, че най-рискови са участъци в районите Русе, Ловеч, Монтана и Варна Голяма промяна за ваксинацията на децата и приемът им в детските градини Голяма промяна за ваксинацията на децата и приемът им в детските градини С промените ще отпадне медицинската бележка, че детето не е било в контакт със заразно болен в последните три дни Паркираш неправилно, пращат те на фронта в Украйна Паркираш неправилно, пращат те на фронта в Украйна Рамзан Кадиров дисциплинира нарушителите  Сложи край на кариерата си Сложи край на кариерата си Това обяви легендарният испанец с трогателно видео в профилите си в социалните мрежи Счупиха рейтинга Счупиха рейтинга Култовият риалити формат събира и близо 4 пъти повече зрители в активна възраст, спрямо втората телевизия в класацията Колко пари взе, за да разкрие тайните си в ефира на бТВ Колко пари взе, за да разкрие тайните си в ефира на бТВ Проговори срещу 10 хил. лева Тези храни ще ви направят полов атлет Тези храни ще ви направят полов атлет фродизиаците стимулират либидото, облекчават възбудата и повишават сексуалната енергия Лъже в мемоарите си Лъже в мемоарите си Бум на интереса към пикантните тайни на жената на американския президент показаха заявките за книгата ѝ, още преди да излезе на пазара Съседите искат да я наритат Съседите искат да я наритат Красавицата, която пребивава в апартамент, намиращ се в столичния квартал "Малинова долина“, скандализира с шумни купони, музика до късно и поток от непознати мъже, всяващи страх Баща му профукал 1 млн. лева по казината Баща му профукал 1 млн. лева по казината Пропиляваше суми, които на фона на живота в България тогава, когато един апартамент струваше 15.хил. лева,  звучат съвсем екзотично, споделя Башар Рахал
Велислав МИНЕКОВ, бивш министър: Велислав МИНЕКОВ, бивш министър: Нещастието на театрите се нарича делегиран бюджет Виц на деня Виц на деня - Какви са бъдещите ти планове?
- Ше обедвам.
- И'ам предвид по-дългосрочните!?
- Епа сигурно и ше вечерям!
Виц на деня Виц на деня - Скъпа, обичам те! За теб бих отишъл и в ада!
- Ето, искаш да отидеш там, където е пълно с прелюбодейки
Статус във фейсбук Статус във фейсбук На Адам никога не му се е налагало да слуша от Ева разкази за всички мъже, за които е можела да се омъжи.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори