×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Моделът, който кметовете се опитват да наложат за летище "Бургас" е правилният


Моделът, който кметовете се опитват да наложат за летище "Бургас" е правилният
Всяка аерогара има район на въздействие от около 100-150 км в диаметър, четири летища в България не са много и всяко има функцията си, подчерта Дойчин Ангелов
Тема в развитие
„Райънеър“ реже с 20 % полетите си до Бургас, новите такси на „Фрапорт“ били абсурдни Бургас напуска туристическо сдружение на Фрапорт, работило само за развитието на Северното Черноморие Да се създаде бургаска авикомпания за редовни полети през зимата, предлага експерт Областният управител на Бургас Пламен Янев загуби легитимност Среща за летище Бургас (ВИДЕО) Само двама от СЕК дойдоха на срещата на областния управител Пламен Янев с граждани за летище Бургас Как „Фрапорт“ се опита да вземат стотици хиляди от общините в Бургаско за реклама Кметът на Поморие с работещо решение, за да има Летище Бургас 5 целогодишни авиолинии На живо във Флагман.бг: Може ли летище Бургас да има целогодишни полети Туроператор, финансиран от държавата, за да рекламира Бургас, наплю Южното Черноморие Вижте как министър от Сглобката защити „Фрапорт“ за летище Бургас Българската асоциация за туризъм пита министър Зарица Динкова за Летище Бургас Всички общини в Бургаска област поискаха преразглеждане на концесионния договор на "Фрапорт" Ремонтът на летището в Бургас - акция срещу Слънчев бряг? Кметът на Поморие настоява за времеви график „Фрапорт“ с позиция за летище „Бургас“, обясниха защо още не са уведомили институциите за 6-месечния ремонт Кметовете: Да се преразгледа договорът на „Фрапорт“ за летище Бургас, незабавно!  Концесията на летище "Бургас" да бъде "скъсана", искат хотелиери "Фрапорт" демонстративно разбива бизнеса на един от най-успешните региони на България "Фрапорт" поиска да увеличи летищните такси Задава ли се германско нашествие в Поморие? Ремонтът на летището в Бургас съсипва бизнеса Иска ли „Фрапорт“ да унищожи летище „Бургас“, за да го превърне в карготерминал Кметове от Бургаска област: "Фрапорт" умишлено унищожава туризма в Бургаска област „Фрапорт“ иска да затвори летище Бургас за 6 месеца, взривява сезон 25 Натискът на кметовете даде резултат, големите авиокомпании идват на среща в Бургас след дни Кметът Иван Алексиев поиска от държавата достъп до договора с Летище Бургас Туристическият бранш застана зад кмета на Поморие Иван Алексиев по казуса Летище-Бургас ГЕРБ: Ако „Фрапорт“ няма да работи за Бургас, дайте зелена светлина за граждански и карго полети от Равнец След среща между „Фрапорт“ и Сдружение „Напред Несебър“ стана ясно: Повече полети още през април, но не достатъчно Кметът Иван Алексиев стартира процедура по преразглеждане на концесията с Летище Бургас Кметовете Димитър Николов и Иван Алексиев настояват за целогодишна натовареност на Летище-Бургас Ефектът "Фрапорт": Варна взе немския и британски пазар, а Бургас - полския Кметът на Поморие настоява за целогодишни пасажерски полети пред ръководството на Летище Бургас Туристическият бранш в Поморие: „Фрапорт“ затвори летище Бургас, насочи полетите към Варна
виж още
скрий
11 Април 2024, Четвъртък, 18:00 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

Фондът за развитие на аеропорта е добра инициатива, която има бъдеще, убеден е директорът на Летище Пловдив

Дойчин Ангелов е изпълнителен директор на Летище Пловдив. Богатият му управленски опит успя да развие аеропорта в центъра на страната така, че да има целогодишни полети от и до града под тепетата. Разговаряме с него на темата за учредявания в момента Фонд за развитие на Летище Бургас, който обедини общините в областта.

- Г-н Ангелов, кметовете от Бургска област ви сочат за пример и сега Летище Бургас ще се опита даа приложи модела на пловдивската аерогара. Каква е всъщност формулата за развитие на Летище Пловдив, която допринася за неговия успех?

- Доколкото следя информацията, която излиза от Бургас, виждам инициатива на общините от региона да създадат Фонд за развитие на Летището. Това е инструмент, който специално при нас е изпитан във времето - да се разговаря с авиокомпании за нови дестинации. Това е формулата. Когато има такъв фонд и финансов ресурс е добре, тъй като авиокомпаниите искат финансови стимули да започнат курсове към дадена дестинация. Така нещата се случват по-бързо и по-лесно.

- Бихте ли дали някъкав съвет или да споделите опит за развитието на Летище Бургас.

- Ситуацията е подобна. Приемаме, че Бургас е сезонно летище, което работи основно през лятото, а след това няма полети. Преди години беше същото на Летище Пловдив. Имахме само чартърни полети през зимата, те намаляха рязко и практически се стигна до идеята, че това трябва да се промени и да има целогодишни линии. Те са гръбнакът на нашата дейности. Ако има чартъри, каквито в Бургас има по принцип достатъчно през лятото, то трябва да се запълни и останалта част от годината. Посоката е правилна.

- Това ли е моделът за развитие на по-малките летища?

- Това е успешен модел, който съществува на много други места в Европа. Изпитано е и работи - летищата се развиват добре, ползвайки Фонд за развитие, като този, за който сега се говори за Летище Бургас.

- Колко целогодишни линии обслужва Летище Пловдив?

- Към момента, за съжаление, броят им намаля по ред причини. Но във времето с този инструмент открихме над 7 такива дестинации, които се обслужват целогодишно. Не е много, но без помощта на Фонда и това нямаше да се случи. Много зависи какъв е финансовият ресурс и как се управлява. Говорим за това, че преговорите с авиокомпаниите трябва да се осъществяват от професионалисти, които имат опит в авиационния маркетинг. Процесът не е бърз, тъй като целогодишните линии, за разлика от чартърните, се планират на принципа „Зима-Зима”, „Лято-Лято”, тоест една година напред. И когато се договори една лини, обикновено отнема 1 година до старта. Това обаче не значи, че не трябва да се прави, независимо, че не става мигновено.

- Заговори се наскоро за суми от по 200 000 евро за дотация на линии...

- Формула и тарифи няма. Всичко е въпрос на договореност между авиокомпанията и екипа, който участва в преговорите от страна на летището. Диапазонът е доста голям и затова не бих се ангажирал да потвърдя или отрека. Не е изключено да има договореност за такива суми, но няма някаква конкретна тарифа, която се ползва масово. Авиокомпаниите преценяват сами риска и се влияят от много фактори. На тази база стъпват при определянето на сумите.

- Ако трябва да съпоставим Летище Бургас с това в Пловдив, то второто сякаш се намира на доста по-добро географско място - в центъра на България и от него може да се стигне по-лесно до всички дестинации в страната. За сравнение в Бургас не е така, защото тук сме изцяло в Източна България. Има ли как Летище Бургас да се конкурира с Летище Варна например, което вече е разработено целогодишно?

- Според мен, има как. В крайна сметка всеки регион има дадености, които могат да се използват, за да се обоснове една целогодишна линия. Мисля, че и Бургаският регион предлага много неща, които не са свързани с летния туризъм. Важен фактор е и възможността за т.нар. „етнически трафик” - българската диаспора в различни държави, които искат да пътуват до родните си места по-бързо и по-удобно. Това трябва задължително да се проучи и използва. Така че като говорим за съвети - това са нещата, които формират основата на един възможен пътникопоток към Бургас през зимата.

- На практика четирите най-големи градове в България имат летища. Това не е ли прекалено много за страна като нашата за целогодишен трафик?

- Приема се, че районът на въздействие на едно летище е от порядъкът на 100-150 километра диаметър. Имам предвид населението, което живее в този район, съществуващата индустрия и бизнеспътуванията, но и туристическият елемент. Той не е само сезонен. Има видове туризъм като конферентен, културен, исторически и други - елементи, които ако се развиват правилно, четирите или петте летища в страната изобщо не са много.

 


В категории: Бизнес , Бургас


Флагман.БГ Шок в "Един за друг" Шок в "Един за друг" 14/02/2025, Петък 21:38 0
3
Коментара по темата
3.
Дернев
11.04.2024 22:30:44
0
2
Разликата в концисионерите е сериозна. Както и между Пд и Бс. Въпреки, че и между Сф и Вн е съществена. Но БГ не е голяма и трябва да се мисли за комплексно развитие.
2.
Бургазлия
11.04.2024 21:26:16
1
7
Вън ТИМ от Бургас!
1.
XX
11.04.2024 20:17:34
0
2
Може.
Сега да извадят и парите. Щом разбират от правилни модели, трябва да имат и пари.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Пътник слезе на релсите в тунела на метрото, спряха движението между две станции Пътник слезе на релсите в тунела на метрото, спряха движението между две станции За придвижване на пътниците в същия участък са осигурени заместващи автобуси Пожар във Варна отне живота на дете, има и пострадали Пожар във Варна отне живота на дете, има и пострадали При инцидента, станал вчера сутринта, са пострадали и двама възрастни - мъж на 61 г. и жена на 39 г. Извънредно! Фиат помете пътната преграда до бургаския клуб Fabric Извънредно! Фиат помете пътната преграда до бургаския клуб Fabric Все още няма информация за пострадали Министър Мирослав Боршош откри изложбата "Българска археология 2024" Министър Мирослав Боршош откри изложбата "Българска археология 2024" В Деня на археолога Желю от Бургас размаза "Мерцедеса" си пиян край ж.к."Меден рудник" Желю от Бургас размаза "Мерцедеса" си пиян край ж.к."Меден рудник" Той е късметлия, защото ударът е доста сериозен Абсурд! Дори и да летят опасни дронове над летищата ни, свалянето им било незаконно Абсурд! Дори и да летят опасни дронове над летищата ни, свалянето им било незаконно Вицепремиерът Гроздан Караджов обясни, че законът не позволява да се заглушават и честотите им, но се закани това да се промени скоро Шок в "Един за друг" Шок в "Един за друг" Какви неща си говорят двама от мъжете? Смях във вилата на любовта! Желязната Джулия каза, че мъжът й е като втора обувка, а не е чехльо Смях във вилата на любовта! Желязната Джулия каза, че мъжът й е като втора обувка, а не е чехльо Джулия споделя, че много често си купува обувки, дори и да няма нужда Бургазлия прави "Душа в душа" по телевизията Бургазлия прави "Душа в душа" по телевизията В "Един за друг", става въпрос за гушкане за успокояване Бе на косъм от смъртта Бе на косъм от смъртта Михаела с разтърсваща изповед
Хвана си нестандартно гадже Хвана си нестандартно гадже Джонсън е добър футболист, приятелката му пък е с богато минало с мъжете   Стана ясно при какви условия Зеленски ще преговаря за мир с Путин Стана ясно при какви условия Зеленски ще преговаря за мир с Путин Киев готов за диалог с Москва, но първо чака обща стратегия със САЩ Джей Ди Ванс предупреди либерал-глобалистите: Шерифът в Америка е вече друг (Видео, субтитри) Джей Ди Ванс предупреди либерал-глобалистите: Шерифът в Америка е вече друг (Видео, субтитри) Вицепрезидентът на САЩ яростно се нахвърли срещу Брюксел заради цензурата, намесата в личния живот и моделирането на изборите  Непобеден украинец каза: Ще се бия с... Непобеден украинец каза: Ще се бия с... Усик няма и грам страх между въжетата Какво прави принцесата в затвора Какво прави принцесата в затвора 43-годишната принцеса на Уелс посети затвор на 11 февруари, за да види отделение за майки и деца, подчертавайки критичната необходимост от поддържане на силни и любящи взаимоотношения с детето дори в най-трудните и предизвикателни ситуации Саботаж ли е ударът по АЕЦ „Чернобил“ срещу преговорите за мир в Украйна и има ли риск за радиация у нас? Саботаж ли е ударът по АЕЦ „Чернобил“ срещу преговорите за мир в Украйна и има ли риск за радиация у нас? Украинците са готови да купят руските ни реактори, но Атанас Зафиров намекна, че е възможно те да ни построят централата в „Белене“ Няма да има разделяне на света между Тръмп и Русия Няма да има разделяне на света между Тръмп и Русия Как либерал-глобалистка сензация и българската русофилия се съюзиха срещу реалната геополитика С до 70% по-високи сметки за ток С до 70% по-високи сметки за ток Увеличението е резултат главно от понижаването на температурите и факта, че все повече домакинства избират да се отопляват на ток вместо на дърва и въглища Побърква от ревност гаджето си Побърква от ревност гаджето си Приятелят на Цвети е в Хелс Китчън Папа Франциск е приет в болница Папа Франциск е приет в болница За прегледи и лечение на неговия продължителен бронхит
Левон ХАМПАРЦУМЯН Левон ХАМПАРЦУМЯН Костадин Костадинов, когато започне да говори за финанси, той е тежко неподготвен и говори неща, които са плод на неговите фантазии Виц на деня Виц на деня - Господине, защо не сте изчистили снега от покрива на колата?! Ще спрете рязко, ще падне на предното стъкло и ще загубите видимост!
- Сигурно се шегувате! Аз с тези гуми няма как да спра рязко.
Виц на деня Виц на деня - Каквото и да си говорим, в тоя свят всичко се свежда до с*кс!
- Айде бе! А квантовата механика? Айде сведия до с*кс!
- Абе, е*ал съм ти квантовата механика
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Бракът е като лотарията. Понякога печелиш ти, понякога комшията...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори