×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Моделът, който кметовете се опитват да наложат за летище "Бургас" е правилният


Моделът, който кметовете се опитват да наложат за летище "Бургас" е правилният
Всяка аерогара има район на въздействие от около 100-150 км в диаметър, четири летища в България не са много и всяко има функцията си, подчерта Дойчин Ангелов
Тема в развитие
Да се създаде бургаска авикомпания за редовни полети през зимата, предлага експерт Областният управител на Бургас Пламен Янев загуби легитимност Среща за летище Бургас (ВИДЕО) Само двама от СЕК дойдоха на срещата на областния управител Пламен Янев с граждани за летище Бургас Как „Фрапорт“ се опита да вземат стотици хиляди от общините в Бургаско за реклама Кметът на Поморие с работещо решение, за да има Летище Бургас 5 целогодишни авиолинии На живо във Флагман.бг: Може ли летище Бургас да има целогодишни полети Туроператор, финансиран от държавата, за да рекламира Бургас, наплю Южното Черноморие Вижте как министър от Сглобката защити „Фрапорт“ за летище Бургас Българската асоциация за туризъм пита министър Зарица Динкова за Летище Бургас Всички общини в Бургаска област поискаха преразглеждане на концесионния договор на "Фрапорт" Ремонтът на летището в Бургас - акция срещу Слънчев бряг? Кметът на Поморие настоява за времеви график „Фрапорт“ с позиция за летище „Бургас“, обясниха защо още не са уведомили институциите за 6-месечния ремонт Кметовете: Да се преразгледа договорът на „Фрапорт“ за летище Бургас, незабавно!  Концесията на летище "Бургас" да бъде "скъсана", искат хотелиери "Фрапорт" демонстративно разбива бизнеса на един от най-успешните региони на България "Фрапорт" поиска да увеличи летищните такси Задава ли се германско нашествие в Поморие? Ремонтът на летището в Бургас съсипва бизнеса Иска ли „Фрапорт“ да унищожи летище „Бургас“, за да го превърне в карготерминал Кметове от Бургаска област: "Фрапорт" умишлено унищожава туризма в Бургаска област „Фрапорт“ иска да затвори летище Бургас за 6 месеца, взривява сезон 25 Натискът на кметовете даде резултат, големите авиокомпании идват на среща в Бургас след дни Кметът Иван Алексиев поиска от държавата достъп до договора с Летище Бургас Туристическият бранш застана зад кмета на Поморие Иван Алексиев по казуса Летище-Бургас ГЕРБ: Ако „Фрапорт“ няма да работи за Бургас, дайте зелена светлина за граждански и карго полети от Равнец След среща между „Фрапорт“ и Сдружение „Напред Несебър“ стана ясно: Повече полети още през април, но не достатъчно Кметът Иван Алексиев стартира процедура по преразглеждане на концесията с Летище Бургас Кметовете Димитър Николов и Иван Алексиев настояват за целогодишна натовареност на Летище-Бургас Ефектът "Фрапорт": Варна взе немския и британски пазар, а Бургас - полския Кметът на Поморие настоява за целогодишни пасажерски полети пред ръководството на Летище Бургас Туристическият бранш в Поморие: „Фрапорт“ затвори летище Бургас, насочи полетите към Варна
виж още
скрий
11 Април 2024, Четвъртък, 18:00 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

Фондът за развитие на аеропорта е добра инициатива, която има бъдеще, убеден е директорът на Летище Пловдив

Дойчин Ангелов е изпълнителен директор на Летище Пловдив. Богатият му управленски опит успя да развие аеропорта в центъра на страната така, че да има целогодишни полети от и до града под тепетата. Разговаряме с него на темата за учредявания в момента Фонд за развитие на Летище Бургас, който обедини общините в областта.

- Г-н Ангелов, кметовете от Бургска област ви сочат за пример и сега Летище Бургас ще се опита даа приложи модела на пловдивската аерогара. Каква е всъщност формулата за развитие на Летище Пловдив, която допринася за неговия успех?

- Доколкото следя информацията, която излиза от Бургас, виждам инициатива на общините от региона да създадат Фонд за развитие на Летището. Това е инструмент, който специално при нас е изпитан във времето - да се разговаря с авиокомпании за нови дестинации. Това е формулата. Когато има такъв фонд и финансов ресурс е добре, тъй като авиокомпаниите искат финансови стимули да започнат курсове към дадена дестинация. Така нещата се случват по-бързо и по-лесно.

- Бихте ли дали някъкав съвет или да споделите опит за развитието на Летище Бургас.

- Ситуацията е подобна. Приемаме, че Бургас е сезонно летище, което работи основно през лятото, а след това няма полети. Преди години беше същото на Летище Пловдив. Имахме само чартърни полети през зимата, те намаляха рязко и практически се стигна до идеята, че това трябва да се промени и да има целогодишни линии. Те са гръбнакът на нашата дейности. Ако има чартъри, каквито в Бургас има по принцип достатъчно през лятото, то трябва да се запълни и останалта част от годината. Посоката е правилна.

- Това ли е моделът за развитие на по-малките летища?

- Това е успешен модел, който съществува на много други места в Европа. Изпитано е и работи - летищата се развиват добре, ползвайки Фонд за развитие, като този, за който сега се говори за Летище Бургас.

- Колко целогодишни линии обслужва Летище Пловдив?

- Към момента, за съжаление, броят им намаля по ред причини. Но във времето с този инструмент открихме над 7 такива дестинации, които се обслужват целогодишно. Не е много, но без помощта на Фонда и това нямаше да се случи. Много зависи какъв е финансовият ресурс и как се управлява. Говорим за това, че преговорите с авиокомпаниите трябва да се осъществяват от професионалисти, които имат опит в авиационния маркетинг. Процесът не е бърз, тъй като целогодишните линии, за разлика от чартърните, се планират на принципа „Зима-Зима”, „Лято-Лято”, тоест една година напред. И когато се договори една лини, обикновено отнема 1 година до старта. Това обаче не значи, че не трябва да се прави, независимо, че не става мигновено.

- Заговори се наскоро за суми от по 200 000 евро за дотация на линии...

- Формула и тарифи няма. Всичко е въпрос на договореност между авиокомпанията и екипа, който участва в преговорите от страна на летището. Диапазонът е доста голям и затова не бих се ангажирал да потвърдя или отрека. Не е изключено да има договореност за такива суми, но няма някаква конкретна тарифа, която се ползва масово. Авиокомпаниите преценяват сами риска и се влияят от много фактори. На тази база стъпват при определянето на сумите.

- Ако трябва да съпоставим Летище Бургас с това в Пловдив, то второто сякаш се намира на доста по-добро географско място - в центъра на България и от него може да се стигне по-лесно до всички дестинации в страната. За сравнение в Бургас не е така, защото тук сме изцяло в Източна България. Има ли как Летище Бургас да се конкурира с Летище Варна например, което вече е разработено целогодишно?

- Според мен, има как. В крайна сметка всеки регион има дадености, които могат да се използват, за да се обоснове една целогодишна линия. Мисля, че и Бургаският регион предлага много неща, които не са свързани с летния туризъм. Важен фактор е и възможността за т.нар. „етнически трафик” - българската диаспора в различни държави, които искат да пътуват до родните си места по-бързо и по-удобно. Това трябва задължително да се проучи и използва. Така че като говорим за съвети - това са нещата, които формират основата на един възможен пътникопоток към Бургас през зимата.

- На практика четирите най-големи градове в България имат летища. Това не е ли прекалено много за страна като нашата за целогодишен трафик?

- Приема се, че районът на въздействие на едно летище е от порядъкът на 100-150 километра диаметър. Имам предвид населението, което живее в този район, съществуващата индустрия и бизнеспътуванията, но и туристическият елемент. Той не е само сезонен. Има видове туризъм като конферентен, културен, исторически и други - елементи, които ако се развиват правилно, четирите или петте летища в страната изобщо не са много.

 


В категории: Бизнес , Бургас


70% от българите нe си мият зъбите
70% от българите нe си мият зъбите 29/04/2024, Понеделник 19:36 3
Флагман.БГ Слагат и електронен подпис в личните карти Слагат и електронен подпис в личните карти 29/04/2024, Понеделник 19:16 3
Даниел Петканов стана трейдър
Даниел Петканов стана трейдър 29/04/2024, Понеделник 19:00 3
3
Коментара по темата
3.
Дернев
11.04.2024 22:30:44
0
2
Разликата в концисионерите е сериозна. Както и между Пд и Бс. Въпреки, че и между Сф и Вн е съществена. Но БГ не е голяма и трябва да се мисли за комплексно развитие.
2.
Бургазлия
11.04.2024 21:26:16
1
7
Вън ТИМ от Бургас!
1.
XX
11.04.2024 20:17:34
0
2
Може.
Сега да извадят и парите. Щом разбират от правилни модели, трябва да имат и пари.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Взеха Тиграта на 27-годишен софиянец, хванаха го да шофира на пико в жк. „Меден рудник“ Взеха Тиграта на 27-годишен софиянец, хванаха го да шофира на пико в жк. „Меден рудник“ Мъжът е задържан за срок до 24 часа Хотелите ни по морето претъпкани за Великден Хотелите ни по морето претъпкани за Великден Слънчев бряг и Златни пясъци са най-търсените курорти за празника, Несебър и Поморие не им отстъпват Може ли Украйна да оправи собствените си проблеми, за да има шанс в конфликта Може ли Украйна да оправи собствените си проблеми, за да има шанс в конфликта Истината е, че вече не се касае за патова ситуация на фронта, а положението е критично и там, и в Киев ГЕРБ води с 9,5 %, ПП-ДБ дори не са сигурни за второто място ГЕРБ води с 9,5 %, ПП-ДБ дори не са сигурни за второто място Други партии- по-малки, различни, от тези споменатите, които са парламентарно представени, съвкупно получават близо 8% ГЕРБ-Бургас: Нашите депутати натрупаха достатъчно опит, готови са за изпълнителната власт ГЕРБ-Бургас: Нашите депутати натрупаха достатъчно опит, готови са за изпълнителната власт Първите четирима, дори петима от листата в Бургас, изглеждат готови за министерски постове Глоба от КАТ ни спъва да си продадем колата Глоба от КАТ ни спъва да си продадем колата Пречката важи и при сделките за имоти, от 3 май нотариусите ни проверяват в НАП за борчове Великденски намаления в Триа Сити Център (СНИМКИ) Великденски намаления в Триа Сити Център (СНИМКИ) Тук ще откриете най-удобният начин да сте с модерна и ефектна визия през настъпващите топли месеци Морето край Шофьорския плаж изхвърли мъртва крава Морето край Шофьорския плаж изхвърли мъртва крава Странната гледка е забеляза от местни рибари, които минавали в района Нaд 12 000 фaлити oт нaчaлoтo нa гoдинaтa y нac Нaд 12 000 фaлити oт нaчaлoтo нa гoдинaтa y нac Haй-зaceгнaтите ceĸтopи са тъpгoвия и peмoнт нa aвтoмoбили Високият туморен маркер на простатата невинаги значи рак Високият туморен маркер на простатата невинаги значи рак Сред нераковите причини за висок простата специфичен антиген попадат различни състояния, като някои от тях дори не сигнализират за проблеми с жлезата
Почина известен футболен треньор Почина известен футболен треньор Като треньор е шампион на Украйна и носител на Купата на страната с Динамо (Киев) Apple възнамерява да въведе изкуствен интелект в iPhone Apple възнамерява да въведе изкуствен интелект в iPhone Apple обаче все още не е приела взела окончателно решение дали да осъществи сделката с OpenAI или с Alphabet Арестуваха Жерар Депардийо, разпитват го за сексуално посегателство над две жени Арестуваха Жерар Депардийо, разпитват го за сексуално посегателство над две жени Според една от жените той я е докосвал по интимните й части без нейно съгласие през 2014 г. на снимачната площадка Намериха 700 000 евро в багажа на пътници на летището Намериха 700 000 евро в багажа на пътници на летището Двама братовчеди искали да ги изхарчат в Турция 4-месечно бебе загина заради торнадото в Оклахома 4-месечно бебе загина заради торнадото в Оклахома Пет са жертвите, а ранените са десетки 14 чуждестранни наемници убити в Николаев, а ген. Сирски призна за отстъпление от ключови позиции 14 чуждестранни наемници убити в Николаев, а ген. Сирски призна за отстъпление от ключови позиции Бившият американски разузнавач Скот Ритър пък прогнозира, че до есента новото US оръжие в Украйна ще бъде унищожено, а Донбас ще стане руски Стрелецът омагьосва с чар, а Везните да не се занимават с интриганти и досадници! Стрелецът омагьосва с чар, а Везните да не се занимават с интриганти и досадници! Хороскоп за деня – 29 април 2024, понеделник Тя танцува с рокля с 3 000 камъка в Денсинг старс Тя танцува с рокля с 3 000 камъка в Денсинг старс Ефектните сценични тоалети са проектирани специално за всеки състезател, създадени са за конкретната хореография и осигуряват пълна свобода на движението, каза стилистката на предаването Августина Маркова-Тути Стена рухна върху АМ "Струма" и затрудни прибирането към София Стена рухна върху АМ "Струма" и затрудни прибирането към София Движението се отклонява през Владая и се е образувала колона от автомобили "Денсинг старс" заприлича на Море от любов, тези двамата май ще станат двойка "Денсинг старс" заприлича на Море от любов, тези двамата май ще станат двойка Това обаче очевидно няма да се случи точно сега
Делян Пеевски Делян Пеевски Кирил Петков е пудел, който драска на вратата на Борисов Виц на деня Виц на деня - Сащо, ти защо не ме взимаш никъде със себе си?
- Вземам те!
- Къде... Нито на кафе, нито на кино, нито на гости?
- Мими, аз винаги те нося в сърцето си!
Виц на деня Виц на деня - Здравей красавице, имаш ли си гадже?
- Ние с теб сме женени от две година бе!
- Опаа, обърках чата.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук За да върви семейния живот, трябва не да се редят мебелите по фен-шуй, а да се спи по Камасутра!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори