Летище Бургас става още по-гостоприемно за товарни полети. А за пътнически?
Логистичен хъб или живо международно летище? Накъде вървим?
Понякога тишината говори по-силно от рев на турбини. Тези дни от „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД отново оповестиха, че Летище Бургас ще затвори врати за цели шест месеца. Мотивът – „една от най-мащабните инвестиции в летищната модернизация в България през последните десетилетия“. Похвално. Ние, бургазлии, никога не сме били против развитието.
Но не ни е приятно, че за поредна година есенно-зимният сезон ще бъде лишен от въздушен пулс. Очевидно е, че бургаското летище има нужда не от пауза, а от реанимация.
Докато ние броим месеците до края на обявения ремонт, другаде животът ще кипи. Варна няма да спре да приема и изпраща самолети. А Пловдив – град, който довчера някои биха нарекли авиационна периферия – вече чертае нови въздушни маршрути. Преди броени дни се похвалиха с откриването на нова целогодишна линия, която ги свързва с Милано в Италия. „Уиз Еър" пък пуска на 15 ноември два нови директни маршрута до България – от Братислава до Пловдив и до Варна.
Това не са просто полети – това е стратегия, това е амбиция, това е визионерство.
Бургас обаче… ще чака. Отново.
Имаме няколко дълги месеца пред себе си, за да разсъждаваме върху следния цитат от съобщението на „Фрапорт“:
„Инвестицията ще осигури дългосрочна експлоатационна надеждност на ключовото летище за Южното Черноморие и ще повиши капацитета му за приемане на широкофюзелажни и товарни полети.“
И да се питаме:
Накъде летим? Към по-чести кацания на товарни самолети? Към логистичен хъб, а не към живо международно летище? Ако това е бъдещето, то концесионерът има основание да се усмихва. Товарът е стабилен, прагматичен, предвидим бизнес.
Но какво става с нас – обикновените бургазлии? С туристите, които биха дошли извън сезона? С икономиката, която има нужда не само от логистика, а от жив поток на хора, идеи, култура? С едно крайморско пространство, което много отдавна заслужава да диша в ритъма на модерна Европа?
Да, инвестициите са важни. И модернизацията е необходима. Но в публичния процес липсва най-важното – визията.
Летище Бургас не е склад с писта. То е врата към региона, към Черноморието, към бъдещето на града.
Днес тази врата се затваря. Временна мярка, твърдят. Но опасенията на гражданите звучат все по-настойчиво:
Дали, докато ние чакаме, светът няма да отлети без нас?
И ако някой ден се събудим с едно прекрасно модернизирано летище, но с оредял пътнически календар… дали това ще бъде победа? Или тихо признание, че Бургас е отстъпил своето място на картата на авиационна България?
Докато слушаме ехото на обещанията, един въпрос продължава да тежи като празен терминал:
Какво печелим ние?
Не цифрите в отчетите, не товарните контейнери. А хората. Градът. Животът му.
Защото всяко летище има самолети, но големите имат и дух. И бъдеще.
Принц Андрю губи титлите си и дома си заради аферата "Епстийн"
“Златен век” за директорката на Държавен куклен театър - Бургас

Летях с последния полет Октомври до Франкфурт и беше пълен. До Варна същия е целогодишен и 4/ седмицата, до Бургас лятото 2/ седмица.
От Бургас парите, за Варна славата.
Летях с последния полет Октомври до Франкфурт и беше пълен. До Варна същия е целогодишен и 4/ седмицата, до Бургас лятото 2/ седмица.
От Бургас парите, за Варна славата.
Областния на Бургас Владимир Крумов кореняк ВАРНАнлия.
Варненската строителна фирма ПЛАНЕКС сред водещите по поръчки във Бургас.
щВъория по важност ШЕФ в ДПС НН Данчо Цонев -Ментета от някво ВАРНЕНско село Каменар квартал на Варна е от ВГУ ДС ВАРНА
По тия четири причини Бургас е ПОДчинена
и е ПОД варненски ботуш на скрито задкулисно управление.
Варналии са хладнокръвни,тихи и действат активно БЕЗ шум за разлика от много говрещите самохвалци бургаски управници с шовинистично его и болни амбици за "НАЙ-добър град за живеене"
После НЯМА да има и граждански самолети щото една нова писта струва стотици милиони евра и
скъп ремонт с още по скъп специален асвалт
Само навигациония радар (с форма Голф
топката на летище Бургас струва от 89-100 милиона лева един руски ДРОН за няколко хиляди $ и ощежедин по РВД кулата и чао досвидания Game Over с всякви полети
Чистито на пичилившити
Ако е така, може ли да злорадствате мълчаливо. За истинските бургазлии е голяма мъка, че от първата пътническа дестинация на България се превърнахме в девета глуха, която се пълни с грудовски и ямболски селяндури и през зимата е мъртвило. Децата ни избягаха и сега ще си караме старините в западащ град, пълен с опростачени туристи през лятотоипростима финали през зимата. Кметът няма да го коментирам, фактите не говорят , а крещят.
Ако е така, може ли да злорадствате мълчаливо. За истинските бургазлии е голяма мъка, че от първата пътническа дестинация на България се превърнахме в девета глуха, която се пълни с грудовски и ямболски селяндури и през зимата е мъртвило. Децата ни избягаха и сега ще си караме старините в западащ град, пълен с опростачени туристи през лятотоипростима финали през зимата. Кметът няма да го коментирам, фактите не говорят , а крещят.
Нарочно летях до Краков с последните полети през октомври. Мислех, че самолетите до там и обратно ще са полупразни защото летището затваря, но се оказа, че няма свободни места .Като сардели бяхме притиснати, а мислех, че ще се ширим сами на по три места.
С очите си видях, че пътници от и до Бургас има, но няма никаква визия за развитието на летището.
Докато чакахме полета на гейта видяхме да излитат и кацат няколко товарни самолета.Може би наистина идеята е да се превърне в летище за карго товари само.
Ей тъй де, що да пречат на авиолиниите ползващи варненското летище?