×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Днес се провеждат редовни сесии в Поморие, Сунгурларе, Айтос и Камено
  • Арести на Острова след смъртта на петима мигранти в Ламанша
  • Съдът пак върна делото срещу собственика на "ТАД Груп" Иван Тодоров за кибертероризъм на прокуратурата
  • Отново ще се обсъжда от Белград и Прищина забраната за използване на сръбския динар в Косово
  • Русия се възпротиви с вето на забраната за ядрени оръжия в космоса
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Маркетинг по време на криза


Маркетинг по време на криза
ПРИМЕР: Да рекламираш тоалетна хартия, когато тя липсва от магазините, не е най-разумното решение
Тема в развитие
Маркетинг по време на криза Здравните системи в Испания, Италия и Франция са пред колапс Заради COVID-19: Туристическата индустрия е в колапс Община Бургас спира всички разплащания, приоритет са мерките за борбата с коронавируса Автомобилната индустрия в ЕС е изправена пред безпрецедентна криза Ще счупи ли коронавирусът икономиката ни? Поне 3,5 млрд. лева ще загуби България Банковата ни система не е уязвима от коронавирус, но ще се съвземе ли скоро икономиката? Коронавирусът ще увеличи свободните офис площи у нас и ще притисне наемите Готови ли са агенциите за недвижими имоти у нас да преминат към виртуален режим? Този път Китай не е склонен да спаси световната икономика Ердоган: Навлизаме в нова ера на фундаментални промени Колекторските компании няма да спрат да събират дългове Икономика по време на пандемия или какво ни очаква в следващите месеци Сривът на пазарите продължава Най-популярните вериги за бързо хранене в България затвориха Пропуква ли се германската икономика под натиска на коронавируса? В борбата с коронавируса Кипър намалява ДДС Великобритания стартира извънредна кредитна схема за бизнеса Икономист: Сегашната криза все още не е по-голяма от тази през 2008 г Пътищата за Банско блокирани, не допускат дори бус, превозващ хляб Как ще се отрази коронавирусът на жилищния пазар у нас? Прогнозират още 20% спад на акциите на Уолстрийт Финансовият министър обясни как държавата ще помага на бизнеса
виж още
скрий
23 Март 2020, Понеделник, 13:46 ч.
Автор: Флагман.БГ

Потребителите ще оценяват компаниите според това как комуникират с тях при извънредна ситуация

Десислава Бошнакова за списание Икономист

Кризите, казват, са и възможност. Възможност да покажем колко адекватно и бързо можем да реагираме. По време на криза действат други мерки. И тъй като сме в извънредна ситуация, тя изисква извънредни мерки. Тъжната истина е, че в първите дни не успях да видя много адекватни реакции от бизнеса по отношение на маркетинговата комуникация с потребителите.

Ще кажете, че е много лесно да се каже, но в реална обстановка е трудно да се осъществи. Мисля, че не е така, защото усилията в тази посока не изискват много ресурси, а по-скоро съобразителност. Например, когато по цял свят се изкупува тоалетната хартия, най-малкото може да се спре рекламата й - така или иначе ние я изкупуваме, а и по магазините вече няма. Също толкова неадекватно е, когато от телевизора ни засипват с призиви да си останем вкъщи, да тръгне реклама, която ми казва: „Елате в нашия магазин“. Още по-малко ми е приятно да видя реклама за пътуване. Няма да изброявам всички подобни примери, защото са много.

Но кризата, както казах в началото, е и възможност. Много ресторанти бързо се организираха, след като стана ясно, че не могат да приемат клиенти, и започнаха да предлагат доставки по домовете.

Други търговци пренасочиха усилията си към онлайн възможности за предлагане на своите продукти. На този фон големите компании сякаш не се справиха много добре, може би надявайки се, че хората няма как да забравят за тях. Отговорното поведение обаче е друго. И във времена, в които доверието е кът, компаниите можеха да се справят доста по-добре.
Преди много години бащата на ПР - Едуард Л. Бернайс, работейки за “Картие”, предлага да се намалят цените по време на криза, за да могат хората да не спрат да купуват. Разбира се, това е мярка от миналото, не е приложима към всички сектори и съвсем не е реализирана в условията на социални медии и мрежи.

Но аз така и не видях промяна в рекламните послания на компаниите, които излъчват реклами по телевизиите. А си мисля, че повечето от тях имат нужда. Знам, че е свързано с пари, време, енергия и какво ли още не, но това се отплаща. Защото най-голямата опасност е доверието да се загуби, а това най-лесно може да се случи по време на криза. Най-малкото, което може да направи една фирма, е да сподели актуална информация – какви мерки са взети, колко от служителите работят от къщи, какво ще направи, за да подпомогне потребителите си в тази ситуация, и т.н.

Истината е, че дори и по сайтовете, където относително бързо и лесно може да се смени информацията, на много места не е направено. Да не говорим за радиото и телевизията. Малко след като по новините казаха, че затварят голям стоков базар, тръгна реклама на същия този базар.

Не закъсняха и добрите примери – на компании, които се включват в решението на проблемите, опитват се да помагат, а не да се възползват от ситуацията. Краят на тази вирусна ситуация ще дойде. И ние всички ще трябва да заработим отново. Добре е да си дадем сметка, че потребителите ще ни оценяват и според това какво сме направили или какво не сме направили както трябва.

Така че ще си позволя няколко съвета:

- огледайте сайта си и вижте каква информация, свързана със ситуацията, можете да добавите;
- огледайте плановете си за публикации във Фейсбук и вижте какво е добре да запазите за след кризата;
- вижте прекрасните снимки, които сте планирали да пуснете в Инстаграм. Преценете кои са неадекватни на обстановката;
- отделете време на плановете си за промоции – някои може би е по-добре да спрете, други да отложите и да помислите за нови;
- оценете начина, по който комуникирате със служителите си – някои са си вкъщи, но други трябва да продължат да ходят на работа и да общуват с клиенти. Какви мерки сте взели, как ги предпазвате;
- какво казвате на тези, които излизат в неплатен отпуск и не знаят дали или докога ще им стигнат средствата, които са заделили за лятна почивка;
- преценете до каква степен рекламното ви послание е добре да се повтаря на хората точно в този момент;
- огледайте какви реклами сте пуснали във Фейсбук и Инстаграм, защото е абсурдно да текат реклами за събития, които очевидно няма да се състоят в уречения ден и час.
И не, не ви призовавам да спрете работа. Точно напротив. Работата е едно от нещата, които ще направят положението по-лесно за преживяване. Но ви приканвам да помислите какво точно послание изпращате към партньорите си, към служителите и към клиентите. Защото те ще работят с вас и след кризата.

И така – огледайте информацията за работното си време и възможност за дистанционно пазаруване. Защото докато си седят вкъщи, хората сърфират постоянно в нета. И разбира се, ако предлагате продукти или услуги, които са част от най-търсените в момента, подавайте информация кога и къде ще има, как може да се пазарува онлайн, и т.н., и т.н.

Помислете и как отказвате на клиентите си. Това важи най-вече за туристическата индустрия. Много хора се оплакват от поведението на някои превозвачи, други от хотели. Ако имате политика за отказ – огласете я. Направете така, че хората да са сигурни, че и след кризата ще имат нужда от вашите услуги и продукти.

Поне аз не се сещам за друга толкова объркана ситуация в рамките на моя живот. Но като човек, който е написал дипломната си работа върху историята на ПР в САЩ, мога да кажа, че компаниите, които добре управляват кризата, излизат по-силни от нея. Не, не казвам, че няма да има провали. Повечето фирми ще загубят, но също така е важно сред изгубените неща да не се окаже доверието. Защото то няма да може да се възстанови ей така – с края на извънредната ситуация.

И докато вкарвате в действие нови и неизпробвани модели за корпоративна комуникация, не забравяйте, че най-важното е да продължите да поддържате взаимоотношенията си с потребителите и партньорите.

Понеже се дава пример за ограничаване на епидемията с Китай, трябва да изтъкнем, че мнозинството от компаниите там отложиха голяма част от маркетинговите си инициативи, особено тези, които са свързани с физическо присъствие, пътувания и събиране на хора. Но пренасочиха усилията си към комуникация, която е полезна на хората в ситуация на извънредни мерки за борба с вируса. Компаниите трябва ясно да споделят с потребителите си пред какви предизвикателства се изправят и как се справят с тях. Особено ако са освободили служители, затворили търговски обекти и офиси. Комуникацията с потребителите трябва да се насочи към усилия за изграждане на общност за справяне с кризата и да дава на потребителите информация, която отговаря на постоянно променящите се нужди в тази ситуация.

Е, аз поне видях няколко добри примера и у нас. Надявам се да станат повече. Видях и такива, които накърниха доверието ми в някои марки. Но такъв е животът – от самите компании зависи в коя категория ще останат в съзнанието на клиентите си.


В категории: Бизнес


Коментари
Любовен хороскоп за май
Любовен хороскоп за май 25/04/2024, Четвъртък 21:00 0
Колко често правят sex Гущерови?
Колко често правят sex Гущерови? 25/04/2024, Четвъртък 20:16 3
0
Коментара по темата
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Защо Иван Христов запали строителна техника за 130 хил. лева на бургаски предприемач Защо Иван Христов запали строителна техника за 130 хил. лева на бургаски предприемач Не е успял да подели общ имот с фирма „Беркс 2004“ ЕООД на Атанас Ангелов Туристическият бранш обеща на министъра, че ще вдигне заплатите с 20 % Туристическият бранш обеща на министъра, че ще вдигне заплатите с 20 % Това е добър знак към пазара на труда в България, защото туризмът се бори за работници, каза Евтим Милошев Времето остава мрачно и дъждовно в следващата една седмица Времето остава мрачно и дъждовно в следващата една седмица Прогноза за времето Брутално: 20-годишна опита да удуши майка си Брутално: 20-годишна опита да удуши майка си Обвиняемата се заканила с убийство на майка си с думите „ще те утрепам“ и я стиснала за врата Отложиха с година либерализацията на цената на тока Отложиха с година либерализацията на цената на тока Предложението на БСП либерализацията да се отложи с 3 години, внесено от Корнелия Нинова, не се прие Откриха фекални бактерии в минералната вода "Перие" Откриха фекални бактерии в минералната вода "Перие" Два милиона бутилки са унищожени заради наличие на ешерихия коли и псевдомонас аеругиноза   Пуснаха под гаранция двама от ОПГ-то на Динко Пуснаха под гаранция двама от ОПГ-то на Динко Прокуратурата чака изписването от болница на Господин Вълев, за да му иска мярка за неотклонение   Жестока трагедия в семейството на Чирков Жестока трагедия в семейството на Чирков Магичната сцена на „Солинария“ в Созопол ще събере даровити музиканти през юли Магичната сцена на „Солинария“ в Созопол ще събере даровити музиканти през юли Предстои четвъртото издание на фестивала  Стойко и Григор от ОПГ-то на Динко искат свобода, но СРС ги заковават Стойко и Григор от ОПГ-то на Динко искат свобода, но СРС ги заковават Двамата бяха конвоирани до Апелативния съд в Бургас, където ще се гледа мярката им за неотклонение
Венеция от днес въведе такса "вход", избухна голям протест Венеция от днес въведе такса "вход", избухна голям протест От днес се заплаща такса в размер на 5 евро за посещение в града между 08:30 и 16:00 ч Сблъсъци между полиция и протестиращи във Венеция заради туристическата такса за достъп Сблъсъци между полиция и протестиращи във Венеция заради туристическата такса за достъп Част от демонстрантите се опитаха да пробият полицейския кордон в района на площад Пиацале Рома и да влязат в историческата част на Венеция Прах от Сахара затвори училища в Турция и предизвика гъста мъгла, иде ли към нас Прах от Сахара затвори училища в Турция и предизвика гъста мъгла, иде ли към нас Оранжево-кафяви капки се виждат по стъклата на автомобилите в Анкара. В града духа силен топъл вятър Защо не обвинят този пудел, има пачки, пита Николай Денков Защо не обвинят този пудел, има пачки, пита Николай Денков Аз говорих с Живко Коцев и часовникът му е подарък. Трябвало е да го декларира, но не струва 50 хил. лева. Това е проблем, но не доказва, че той прикрива корупция, смята бившият премиер Гореща блондинка преспа с 500 мъже и посочи основната им грешка в леглото Гореща блондинка преспа с 500 мъже и посочи основната им грешка в леглото Не съм сигурна кой ги е учил как да правят секс, но не е била жена, признава Ани Откъснаха се перките на емблематичното парижко кабаре „Мулен Руж” (ВИДЕО) Откъснаха се перките на емблематичното парижко кабаре „Мулен Руж” (ВИДЕО) Това е една от най-посещаваните забележителности в града Помните ли тъщата на младия меринджей, днес Георги Игнатов се върна при нея Помните ли тъщата на младия меринджей, днес Георги Игнатов се върна при нея Оказва се, че с днешна дата меринджейката е повече от добронамерена към устатия Жоро Игнатов. Именно пред него тя ще разкаже, че е преживяла много тежки моменти в живота си Почина една от най-красивите жени в света Почина една от най-красивите жени в света Финалистката от конкурса Мис Свят 2005 загуби битката с рака  Ужас! Диария натръшка 300 души на фестивал Ужас! Диария натръшка 300 души на фестивал Всички те са посетили една и съща фестивална шатра и след това са се оплакали от повръщане, гадене и диария, а градските власти определиха инцидента като сериозен взрив Защо феновете на "Денсинг старс" избухнаха Защо феновете на "Денсинг старс" избухнаха Регламентът е провал, най-слабите двойки са начело, смятат зрителите
Инж. Стефан Петров, лидер на ОЗБГ Инж. Стефан Петров, лидер на ОЗБГ Съвършенството си има име и то е ИАРА Виц на деня Виц на деня Между блондинки:
- Мога да повярвам, че щъркела носи бебетата, но паяк да вдигне кола... не!
Виц на деня Виц на деня Ако сте мъж и съседката ви често идва да иска сол, значи в скоро време ще поиска и морков...
Народна мъдрост
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Бог не може да следи за всеки, затова е създал съседите!


Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори