×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Мечка се разходи по улиците в Ловеч
  • На 17 и 18 септември движението при 33-и км на АМ „Тракия“ и в двете посоки ще се осъществява в активните ленти
  • Неочакваното продължение на комедията на Теди Москов „Редки тъпанари“ идва в Бургас на 16 септември
  • Регионална бизнес конференция ще се проведе в Бургас на 18 септември
  • Регионален исторически музей – Бургас с вход свободен за ученици на 15 септември
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Отворете Бургас към морето! Защо да не се развиваме и печелим като Барселона, Валета, Солун и Лисабон?


Отворете Бургас към морето! Защо да не се развиваме и печелим като Барселона, Валета, Солун и Лисабон?
Не е нормално туристите от круизните кораби да нямат пряк достъп до града и да бъдат превозвани между товарните площадки на държавното пристанище. Да не говорим на какъв риск са подложени, казва председателят на Търговско индустриална камара –Бургас
09 Юли 2014, Сряда, 15:35 ч.
Автор: Лидия НИКОЛОВА

Зоната за обществен достъп ще открие и нови работни места, ще даде тласък за развитие на бизнеса


- Господин Дерелиев, през последните месеци в Бургас се води остра полемика „за” и „против” реализацията на проекта „Супер Бургас“. Каква е вашата позиция по този въпрос? Считате ли, че ще има реални ползи от отварянето на зона за свободен достъп до част от пристанищната инфраструктура?

„Супер – Бургас” e първият интермодален транспортен проект в България с национално значение. Той е свързан с реорганизация на съществуващите пространства в „Пристанище Бургас” и отварянето на центъра на града към морето. През последните години тук бяха изпълнени множество проекти по реконструкция, рехабилитация и подобряване на градската среда и инфраструктурата, които допринесоха за утвърждаването на Бургас като предпочитана туристическа дестинация. Свидетелство за това е устремно разрастващата се круизна индустрия. Беше изградена нова модерна морска гара и се създадоха условия за приемане на големи криузни кораби, пътуващи в Черно море и превозващи хиляди пасажери.

Нужно е да се отбележи, че предвид дължината и дълбочината на газене на 1 – во и 2 - ро корабни места на Пристанищен терминал „Бургас Изток“, на тези места могат да акостират едни от най-големите пасажерски кораби. В черноморския регион, такива възможности има единствено пристанището в Одеса.
Несъмнено, усилията в тази насока следва да бъдат продължени с интеграцията на част от транспортната инфраструктура в общинската градска среда, което е част от проекта „Супер Бургас – зона за обществен достъп“. Цялостното му реализиране е приложение на модерния европейски подход за осъществяване на инфраструктурни проекти, поставящи си за цел развитието на туризма. Независимо от създалата се полемика относно реализирането на проекта, считам за целесъобразно интегрирането на тази част от пристанищната инфраструктура в градската среда. Типичен пример е пристанище Генуа. Подобно, при отварянето на зона за обществен достъп в пристанище Генуа е имало сериозни противоречия между централната власт и общинското местно ръководство. След постигане на съгласие обаче днес пристанище Генуа е основен център за средиземноморските круизи. Там се намират седалището на асоциацията на средиземноморските круизни пристанища (Мед Круиз), както и световноизвестен експоцентър за плавателни средства за спорт и развлечения.

- Има ли проектът „Супер Бургас” европейски аналог?

Проектът е разработен по модела на големите европейски пристанищни градове. Те са станали  световноизвестни туристически дестинации именно поради наличието на пристанищни зони със свободен достъп, които дават възможност на посетители и туристи да се възползват от предлаганите спортно - рекреационни дейности, като яхтинг, разходки с туристически плавателни средства, упражняване на водни спортове и др. Като конкретен пример бих могъл да посоча старото пристанище в Марсилия, където е постигнато хармонично и балансирано развитие и взаимодействие между пристанищните райони и градските зони. Портът в Марсилия е отворено за посетителите в града и е отправен пункт за всички туристи. От него тръгват туристически плавателни средства до близки острови с характерни исторически забележителности. Една от тези забележителности е остров Иф – бивш затвор, станал известен от романа на Александър Дюма „Граф Монте Кристо”. Давам този пример тъй като Бургас има подобни туристически възможности след реконструкцията остров Света Анастасия (бивш Болшевик), който, впрочем, също е бил затвор и има богата културна история. Приветствам положените усилия от Община Бургас да рехабилитира инфраструктурата на острова и да го отвари за посетители. Считам, че това е една от прекрасните инициативи, които ще доведат повече туристи в града.

Остава обаче като проблем все още затрудненият достъп до острова. Известно е, че при определени метеорологични уловия корабчето, превозващи туристите, не може да акостира на мостика. Поради това смятам, че е крайно наложително да бъде изградена зоната за обществен достъп. Именно в нея ще бъдат извършвани и най-атрактивните спортно-рекреационни дейност Те ще привлекат повече посетители в града и ще доведат до бърз икономически растеж.

Не случайно във всички пристанищни европейски градове има подобни зони за обществен достъп. Те се превръщат в център за културни масови прояви и са важен фактор за облика на градовете. Зони за обществен достъп има в пристанището в Барселона, Валета (Малта), Солун, Лисабон и много други.

- Освен в туризма, ще донесе ли проектът „Супер Бургас“ преки икономически ползи за индустрията и бизнеса в града като цяло?

За да бъде утвърден Бургас като круизна туристическа дестинация и съответно да бъдат генерирани финансови ползи за цялото общество, на първо място следва да се създадат необходимите условия за посетителите. Не е нормално туристите, слизащи от круизните кораби, да нямат пряк достъп до града. За да стигнат до центъра и да посетят забележителностите на Бургас, сега тях ги превозват между товарните площадки на пристанището, където съществува реален риск за безопасността им. Не ми е известно някъде по света да има круизно пристанище, в което пътят до града да преминава през товарно пристанище. Поради тази причина считам за крайно необходимо в кратък срок да бъде обособена зоната за обществен достъп, така както е заложена в проекта.

В Бургас вече са създадени предпоставки за превръщането му в круизна дестинация. Градът трябва да направи и втората крачка към тази цел, защото от нея цялото ни общество ще има  икономическа полза. Круизният туризъм директно ще генерира много работни места - служители на круизните линии, директни доставчици и служители в предприятията, предоставящи стоки и услуги на пътниците. Преките икономически въздействия на круизната индустрия се получават от широк спектър от дейности, включително пристанищни услуги, туристически агенции, производство на храна и стоки, консумирани на корабите, корабостроителници, рекламни агенции и хотели, които се използват от пътниците за престои преди и след круиза.

В категории: Бизнес


Има 12 операции на носа
Има 12 операции на носа 15/09/2025, Понеделник 16:00 0
Триумф за яхт клуб "Черноморец"
Триумф за яхт клуб "Черноморец" 15/09/2025, Понеделник 15:41 1
7
Коментара по темата
7.
Шипинг бизнес
11.07.2014 13:13:52
2
5
В Констанца има 12 оператора и се конкурират. В Бургас - един, Домусчиев. Бойко му даде като за последно и Западно п-ще. А държавното просто е смешно да се твърди, че конкурира Монополиста.

"Социализъма" свърши, а е и криза. Така че господа Милиционерите, ръководещи Порт Бургас, да преглътнат, че не са в играта и да "освобождоват" терена за Супер-Бургас. Какво бунят пак "работническата класа"? Ако са радетели за трудова заетост и реален шипинг бизнес, да преразгледат концесиите и да създадат нормална среда, а не да пречат на проекта.
6.
Етика
10.07.2014 11:20:42
2
6
Струва ми се, че е най-малко неетично да се отправя подобен "призив" от ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР на конкурентно пристанище, при положение, че това ще увеличи МОНОПОЛА на "БМФ-Порт Бургас". И господа от Флагман, нарочно ли сте спестили на читателите този факт? Защо г-н Дерелиев е представен като председател на Търговска камара-Бургас, а не като изпълнителен директор на "БМФ- Порт Бургас"? Как после да не си мислят хората, че корпоративни интереси стоят зад това прословуто отваряне. А някой задал ли си е въпроса, откъде ще дойдат парите да се оправи целия този район? А колкото до 100 лв. на пасажер- ами нека някой да види колко от тези пасажери се връща с нещо- по-скоро на 100 пътника-един- обувки от Паоло Ботичели за 30лв. И нека да попитам въпросния господин- всеки един кранист или докер да стане търговец, за да се препитава, или да печели пари от РЕАЛНО свършена работа, от която той разбира, и умее да върши добре?
5.
бургазлия
10.07.2014 09:19:33
1
1
Най- важното е да се отвори града към света, към морето- богатството на България! какво още се мисли? Щом е построена морската гара Супер Бургас трябва да се осъществи още това лято, ако може! Трябва да се мисли за развитието на града ни! Не спирайте развитието на Бургас!
4.
бургазлия
10.07.2014 09:19:32
3
2
Най- важното е да се отвори града към света, към морето- богатството на България! какво още се мисли? Щом е построена морската гара Супер Бургас трябва да се осъществи още това лято, ако може! Трябва да се мисли за развитието на града ни! Не спирайте развитието на Бургас!
3.
056
09.07.2014 21:02:12
6
4
230 човека по 1000 лв са 230 000лв заплати. 2000 пасажера по 100 лв са 200 000 в икономиката на града за 1 ден ... Спрете да търсите негативните страни от всяка една промяна, ами се замислете от ползите. Наемателите на александровска и богориди също имат нужда да си плащат наема и да си връщат заема. Така, както е тръгноло, до 5г може да няма и 1 магазин/кафе на александровска
2.
230
09.07.2014 16:41:20
8
10
А защо не става на въпрос какво ще се случи с 230-те служители на държавното пристанище? Или може би г-н Дерелиев ще ги вземе на работа в "неговото" пристанище (БМФ-Порт Бургас), тъй като респективно при едно отваряне, част от корабите от държавното ще отидат при тях.
1.
burgazz
09.07.2014 16:32:35
8
13
Е, как няма да иска отваряне.Нали работата от държавния порт ще отиде при него.каквата е и целта на занятието.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Лесна и вкусна панирана коприва, която става за минути Лесна и вкусна панирана коприва, която става за минути Ето я рецептата Има 12 операции на носа Има 12 операции на носа Ако не знаете, че момичето на снимките, които публикуваме, е Райна Караянева преди корекциите, едва ли ще се досетите Триумф за яхт клуб "Черноморец" Триумф за яхт клуб "Черноморец" Две шампионски и една вицешампионска титла извоюваха ветроходците от Бургас на Държавното първенство по олимпийски класове 800-конният Мустанг, който се разцепи на две в София, бил една от най-опасните коли 800-конният Мустанг, който се разцепи на две в София, бил една от най-опасните коли Този автомобил върти гуми до 150 км/час Откриха обновения стадион във Ветрен Откриха обновения стадион във Ветрен За нас най-важното е, че по този начин даваме възможност на децата да спортуват и да се развиват, каза кметът Димитър Николов DOCK 2025 превръща Бургас в столица на историческото документално кино DOCK 2025 превръща Бургас в столица на историческото документално кино Седмото издание на Международния фестивал за историческо документално кино ще събере от 17 до 22 септември в Бургас едни от най-смелите и вдъхновяващи филми за миналото Тези ученици започнаха година с иновативен урок на открито (ВИДЕО) Тези ученици започнаха година с иновативен урок на открито (ВИДЕО) Татковци станаха ментори в първия учебен ден Ученикът се е превърнал в своеобразен роб на своя телефон, смята Диан Стаматов Ученикът се е превърнал в своеобразен роб на своя телефон, смята Диан Стаматов Обрат! Прокурорският син от Перник вече не е издирван от полицията Обрат! Прокурорският син от Перник вече не е издирван от полицията Васил се е установил да живее в апартамент в софийския ж.к. „Младост 3“ и при всяка удобна възможност отскача до Перник В Община Камено тържествено бе даден старт на новата учебна година В Община Камено тържествено бе даден старт на новата учебна година Над 70 са първокласниците в община Камено, които днес за пръв път пристъпват училищния праг
Как родителите изпращат първолаците в Япония Как родителите изпращат първолаците в Япония Ако и у нас децата поемаха към училище с подобно възпитание, нямаше да произвеждаме зрелостници като пораснали магарета Търговците в Одрин се хванаха за главите, такова чудо не са виждали скоро Търговците в Одрин се хванаха за главите, такова чудо не са виждали скоро Цените са доста приемливи и всеки може да намери продукти по джоба му Гражданската война, която Западът не иска да повярва, че идва Гражданската война, която Западът не иска да повярва, че идва Безконтролната имиграция, икономическата стагнация и загубата на доверие в политиците неминуемо радикализират народа 20-годишен работник пострада при инцидент в ТЕЦ Бобов дол 20-годишен работник пострада при инцидент в ТЕЦ Бобов дол Младият работник е настанен в столична болница с втора степен изгаряния на левия крак Извънредно! Външно министерство привика руския посланик Елеонора Митрофанова Извънредно! Външно министерство привика руския посланик Елеонора Митрофанова Генералният директор Гергана Караджова връчи писмен демарш на посланик Митрофанова, чрез който Република България осъжда по възможно най-категоричен начин умишленото нарушаване на въздушното пространство на Полша Яки арести за наркотици, има над 20 задържани Яки арести за наркотици, има над 20 задържани Извършителите са на възраст между 19 и 48 години, преобладаващата част от тях - познайници на служителите на реда Този българин е в топ 3 на най-богатите в света Този българин е в топ 3 на най-богатите в света Класацията е на бизнесмените до 40 години Скръбна вест: Почина отец Иван Скръбна вест: Почина отец Иван Последно имаше проблеми със зрението, които трябваше да бъдат решени с операция, но се оказа, че интервенцията е опасна за здравето му и лекари отказаха да я извършат Задържаният за убийството на Чарли Кърк отрича да е извършил покушението Задържаният за убийството на Чарли Кърк отрича да е извършил покушението Тайлър Робинсън е в следствения арест без право на пускане под гаранция Как две убийства, неолибералната идеология и безконтролната миграция най-накрая събудиха хората Как две убийства, неолибералната идеология и безконтролната миграция най-накрая събудиха хората От САЩ до Европа вече не става въпрос просто за икономика, за пари, за по-леви или десни политики
Володимир ЗЕЛЕНСКИ Володимир ЗЕЛЕНСКИ Руската атака срещу Полша е подобна на събитията в Крим Виц на деня Виц на деня – Докторе, чувам гласове!
– А какво ви казват?
– Че съм луд.
– Ами, слушайте ги – те явно ви познават!
Виц на деня Виц на деня Дядо с внучето гледат снимки от сватбата му:
– Дядо, защо си тъжен на снимката?
– Защото съм разбрал, че вече е късно да избягам…
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Истински мъж никога не пита за посоката… той просто кара, докато жената вика.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори