×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • 31 юли е FASHION PHOTO DAY в Central Park Бургас, вижте подробности
  • Бизнесът с два месеца гратис за цените в евро
  • Външният дълг нарасна със 7 млрд. евро
  • САЩ заплашват Китай със 100-процентови мита
  • Производители вдигнаха цените на храните с 23%
  • Български са 30% от зеленчуците на пазара
  • Канада обяви, че ще признае палестинската държава през септември
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Отворете Бургас към морето! Защо да не се развиваме и печелим като Барселона, Валета, Солун и Лисабон?


Отворете Бургас към морето! Защо да не се развиваме и печелим като Барселона, Валета, Солун и Лисабон?
Не е нормално туристите от круизните кораби да нямат пряк достъп до града и да бъдат превозвани между товарните площадки на държавното пристанище. Да не говорим на какъв риск са подложени, казва председателят на Търговско индустриална камара –Бургас
09 Юли 2014, Сряда, 15:35 ч.
Автор: Лидия НИКОЛОВА

Зоната за обществен достъп ще открие и нови работни места, ще даде тласък за развитие на бизнеса


- Господин Дерелиев, през последните месеци в Бургас се води остра полемика „за” и „против” реализацията на проекта „Супер Бургас“. Каква е вашата позиция по този въпрос? Считате ли, че ще има реални ползи от отварянето на зона за свободен достъп до част от пристанищната инфраструктура?

„Супер – Бургас” e първият интермодален транспортен проект в България с национално значение. Той е свързан с реорганизация на съществуващите пространства в „Пристанище Бургас” и отварянето на центъра на града към морето. През последните години тук бяха изпълнени множество проекти по реконструкция, рехабилитация и подобряване на градската среда и инфраструктурата, които допринесоха за утвърждаването на Бургас като предпочитана туристическа дестинация. Свидетелство за това е устремно разрастващата се круизна индустрия. Беше изградена нова модерна морска гара и се създадоха условия за приемане на големи криузни кораби, пътуващи в Черно море и превозващи хиляди пасажери.

Нужно е да се отбележи, че предвид дължината и дълбочината на газене на 1 – во и 2 - ро корабни места на Пристанищен терминал „Бургас Изток“, на тези места могат да акостират едни от най-големите пасажерски кораби. В черноморския регион, такива възможности има единствено пристанището в Одеса.
Несъмнено, усилията в тази насока следва да бъдат продължени с интеграцията на част от транспортната инфраструктура в общинската градска среда, което е част от проекта „Супер Бургас – зона за обществен достъп“. Цялостното му реализиране е приложение на модерния европейски подход за осъществяване на инфраструктурни проекти, поставящи си за цел развитието на туризма. Независимо от създалата се полемика относно реализирането на проекта, считам за целесъобразно интегрирането на тази част от пристанищната инфраструктура в градската среда. Типичен пример е пристанище Генуа. Подобно, при отварянето на зона за обществен достъп в пристанище Генуа е имало сериозни противоречия между централната власт и общинското местно ръководство. След постигане на съгласие обаче днес пристанище Генуа е основен център за средиземноморските круизи. Там се намират седалището на асоциацията на средиземноморските круизни пристанища (Мед Круиз), както и световноизвестен експоцентър за плавателни средства за спорт и развлечения.

- Има ли проектът „Супер Бургас” европейски аналог?

Проектът е разработен по модела на големите европейски пристанищни градове. Те са станали  световноизвестни туристически дестинации именно поради наличието на пристанищни зони със свободен достъп, които дават възможност на посетители и туристи да се възползват от предлаганите спортно - рекреационни дейности, като яхтинг, разходки с туристически плавателни средства, упражняване на водни спортове и др. Като конкретен пример бих могъл да посоча старото пристанище в Марсилия, където е постигнато хармонично и балансирано развитие и взаимодействие между пристанищните райони и градските зони. Портът в Марсилия е отворено за посетителите в града и е отправен пункт за всички туристи. От него тръгват туристически плавателни средства до близки острови с характерни исторически забележителности. Една от тези забележителности е остров Иф – бивш затвор, станал известен от романа на Александър Дюма „Граф Монте Кристо”. Давам този пример тъй като Бургас има подобни туристически възможности след реконструкцията остров Света Анастасия (бивш Болшевик), който, впрочем, също е бил затвор и има богата културна история. Приветствам положените усилия от Община Бургас да рехабилитира инфраструктурата на острова и да го отвари за посетители. Считам, че това е една от прекрасните инициативи, които ще доведат повече туристи в града.

Остава обаче като проблем все още затрудненият достъп до острова. Известно е, че при определени метеорологични уловия корабчето, превозващи туристите, не може да акостира на мостика. Поради това смятам, че е крайно наложително да бъде изградена зоната за обществен достъп. Именно в нея ще бъдат извършвани и най-атрактивните спортно-рекреационни дейност Те ще привлекат повече посетители в града и ще доведат до бърз икономически растеж.

Не случайно във всички пристанищни европейски градове има подобни зони за обществен достъп. Те се превръщат в център за културни масови прояви и са важен фактор за облика на градовете. Зони за обществен достъп има в пристанището в Барселона, Валета (Малта), Солун, Лисабон и много други.

- Освен в туризма, ще донесе ли проектът „Супер Бургас“ преки икономически ползи за индустрията и бизнеса в града като цяло?

За да бъде утвърден Бургас като круизна туристическа дестинация и съответно да бъдат генерирани финансови ползи за цялото общество, на първо място следва да се създадат необходимите условия за посетителите. Не е нормално туристите, слизащи от круизните кораби, да нямат пряк достъп до града. За да стигнат до центъра и да посетят забележителностите на Бургас, сега тях ги превозват между товарните площадки на пристанището, където съществува реален риск за безопасността им. Не ми е известно някъде по света да има круизно пристанище, в което пътят до града да преминава през товарно пристанище. Поради тази причина считам за крайно необходимо в кратък срок да бъде обособена зоната за обществен достъп, така както е заложена в проекта.

В Бургас вече са създадени предпоставки за превръщането му в круизна дестинация. Градът трябва да направи и втората крачка към тази цел, защото от нея цялото ни общество ще има  икономическа полза. Круизният туризъм директно ще генерира много работни места - служители на круизните линии, директни доставчици и служители в предприятията, предоставящи стоки и услуги на пътниците. Преките икономически въздействия на круизната индустрия се получават от широк спектър от дейности, включително пристанищни услуги, туристически агенции, производство на храна и стоки, консумирани на корабите, корабостроителници, рекламни агенции и хотели, които се използват от пътниците за престои преди и след круиза.

В категории: Бизнес


7
Коментара по темата
7.
Шипинг бизнес
11.07.2014 13:13:52
2
5
В Констанца има 12 оператора и се конкурират. В Бургас - един, Домусчиев. Бойко му даде като за последно и Западно п-ще. А държавното просто е смешно да се твърди, че конкурира Монополиста.

"Социализъма" свърши, а е и криза. Така че господа Милиционерите, ръководещи Порт Бургас, да преглътнат, че не са в играта и да "освобождоват" терена за Супер-Бургас. Какво бунят пак "работническата класа"? Ако са радетели за трудова заетост и реален шипинг бизнес, да преразгледат концесиите и да създадат нормална среда, а не да пречат на проекта.
6.
Етика
10.07.2014 11:20:42
2
6
Струва ми се, че е най-малко неетично да се отправя подобен "призив" от ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР на конкурентно пристанище, при положение, че това ще увеличи МОНОПОЛА на "БМФ-Порт Бургас". И господа от Флагман, нарочно ли сте спестили на читателите този факт? Защо г-н Дерелиев е представен като председател на Търговска камара-Бургас, а не като изпълнителен директор на "БМФ- Порт Бургас"? Как после да не си мислят хората, че корпоративни интереси стоят зад това прословуто отваряне. А някой задал ли си е въпроса, откъде ще дойдат парите да се оправи целия този район? А колкото до 100 лв. на пасажер- ами нека някой да види колко от тези пасажери се връща с нещо- по-скоро на 100 пътника-един- обувки от Паоло Ботичели за 30лв. И нека да попитам въпросния господин- всеки един кранист или докер да стане търговец, за да се препитава, или да печели пари от РЕАЛНО свършена работа, от която той разбира, и умее да върши добре?
5.
бургазлия
10.07.2014 09:19:33
1
1
Най- важното е да се отвори града към света, към морето- богатството на България! какво още се мисли? Щом е построена морската гара Супер Бургас трябва да се осъществи още това лято, ако може! Трябва да се мисли за развитието на града ни! Не спирайте развитието на Бургас!
4.
бургазлия
10.07.2014 09:19:32
3
2
Най- важното е да се отвори града към света, към морето- богатството на България! какво още се мисли? Щом е построена морската гара Супер Бургас трябва да се осъществи още това лято, ако може! Трябва да се мисли за развитието на града ни! Не спирайте развитието на Бургас!
3.
056
09.07.2014 21:02:12
6
4
230 човека по 1000 лв са 230 000лв заплати. 2000 пасажера по 100 лв са 200 000 в икономиката на града за 1 ден ... Спрете да търсите негативните страни от всяка една промяна, ами се замислете от ползите. Наемателите на александровска и богориди също имат нужда да си плащат наема и да си връщат заема. Така, както е тръгноло, до 5г може да няма и 1 магазин/кафе на александровска
2.
230
09.07.2014 16:41:20
8
10
А защо не става на въпрос какво ще се случи с 230-те служители на държавното пристанище? Или може би г-н Дерелиев ще ги вземе на работа в "неговото" пристанище (БМФ-Порт Бургас), тъй като респективно при едно отваряне, част от корабите от държавното ще отидат при тях.
1.
burgazz
09.07.2014 16:32:35
8
13
Е, как няма да иска отваряне.Нали работата от държавния порт ще отиде при него.каквата е и целта на занятието.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Верижно меле на Прохода на Републиката, има 9 пострадали, сред тях и деца! Верижно меле на Прохода на Републиката, има 9 пострадали, сред тях и деца! Три коли се нанизали, причините се изясняват Мирослав Боршош отличи финалистите в конкурса за рекламни туристически плакати Мирослав Боршош отличи финалистите в конкурса за рекламни туристически плакати Решихме да го организираме, за да открием България през очите на различни артисти, каза той Тормозът на Драган над съседите му в Слънчев бряг бил по-страшен от бомбардировките в Киев Тормозът на Драган над съседите му в Слънчев бряг бил по-страшен от бомбардировките в Киев Рускоговоряща собственичка на апартамент в „Съни Вю Саут“ се изнесла от комплекса, след като пияният мъж едва не я удушил, защото отказала да приеме пръстена му Зетьовден е, празнуват 3 красиви имена и поне половин България Зетьовден е, празнуват 3 красиви имена и поне половин България Днес започва обаче Богородичният пост Докога Бургас ще търпи „Фрапорт“? Докога Бургас ще търпи „Фрапорт“? Градът заслужава целогодишно, не сезонно летище Ферари и Дачия се размазаха в челен зверски сблъсък Ферари и Дачия се размазаха в челен зверски сблъсък Двама от пострадалите са транспортирани с линейки до Спешното приемно отделение на МБАЛ – Разлог Пътят от Бургас за Созопол е блокиран от верижна катастрофа Пътят от Бургас за Созопол е блокиран от верижна катастрофа Трафикът по АМ „Тракия“ и главните пътища за морето днес ще е кошмарен. Ако все още не сте тръгнали, по-добре е да изчакате до късно вечерта Август започва със „Солени ветрове“ в Бургас, с 9 нови песни и много смях Август започва със „Солени ветрове“ в Бургас, с 9 нови песни и много смях Атракцията тази вечер ще са „Небесните бардове“, а утре - „Срещу вятъра и „Кучешката вахта” - концертът с авторски сатирични и хумористични песни и пародии, скечове, и хумор "Нефтохимик" договори клубен автобус "Нефтохимик" договори клубен автобус Ето подробности Пожарникари спасиха трудноподвижен мъж от горяща къща, носеха го на гръб по стръмен терен Пожарникари спасиха трудноподвижен мъж от горяща къща, носеха го на гръб по стръмен терен Пламъците били високи 2-3 метра, но и това не смутило храбрите огнеборци от Сливен, на които 78-годишният Кольо дължи живота си
Бивш министър разкри как Тръмп изнудва Путин, надява се Украйна да се възползва Бивш министър разкри как Тръмп изнудва Путин, надява се Украйна да се възползва Той обаче не смята позицията на американския президент за проукраинска Мая Кучинска, която танцува в небето и лети в тунели, сбъдна мечтите си Мая Кучинска, която танцува в небето и лети в тунели, сбъдна мечтите си 25-годишната жена има над 1600 скока с парашут НАСА се готви да изпрати хора на Луната и на Марс НАСА се готви да изпрати хора на Луната и на Марс Това трябва да стане до края на мандата на Тръмп Руснаците превзеха Часов Яр и иде ред на Константиновка Руснаците превзеха Часов Яр и иде ред на Константиновка Става много тежко за украинските части и в Покровск, а линията Славяск- Краматорск започва да се руши и затова Тръмп дава ултиматоми като луд, коментира проф. Витанов Съпруга разбра за изневяра на мъжа си благодарение на кантар, любовницата е тежала 54 килограма Съпруга разбра за изневяра на мъжа си благодарение на кантар, любовницата е тежала 54 килограма На някои хора сякаш не им е писано да са заедно Трус в Истанбул разлюля половин Тракия Трус в Истанбул разлюля половин Тракия Според информация на Дирекцията за извънредни ситуации и борба с природни бедствия към президентството в Анкара (АФАД), епицентърът се е намирал край бреговете на истанбулския квартал Силиври, на дълбочина от 9,91 километра Нов проект ще дигитализира красотата на природата в Айтос с помощта на дронове Нов проект ще дигитализира красотата на природата в Айтос с помощта на дронове Айтос с план да разкрие туристическия си потенциал Затвориха офиса на "Промяната" в София, изнасят мебелите Затвориха офиса на "Промяната" в София, изнасят мебелите Символичен финал на една политическа илюзия, родена с лозунги за морал и прозрачност, но приключваща със схеми, арести и корупционни обвинения Голяма верига бензиностанции напускат българския пазар Голяма верига бензиностанции напускат българския пазар Повече подробности за сделката ще бъдат дадени едва когато има повече яснота, уточняват от дружеството. НИС управлява мрежа от 22 бензиностанции в България, които оперират у нас под марката "Газпром“ С Веселин Денков бяхме пред развод, арестът му отново ни сплоти, разказа Ивайла Бакалова С Веселин Денков бяхме пред развод, арестът му отново ни сплоти, разказа Ивайла Бакалова Преди това ние вървяхме към раздяла, бяхме се отдалечили един от друг, споделя миската
Проф. Николай Слатински Проф. Николай Слатински Надеждата ми е Украйна да издържи, докато Русия се сгромоляса Виц на деня Виц на деня - Какъв е некадърният доктор?
- Този, който сам си купува уискито...
Виц на деня Виц на деня Мъжът пие едно, две, три, па забрави.
Жената пие едно, две, три, па като се сети...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Жената е като дявола. Няма да ти даде тялото си, докато не ти вземе душата!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори