×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Стачка затвори Лувъра в Париж
  • Задържаха гръцки кораб със седем тона кокаин
  • Годишната инфлация в България през ноември е била 5,2%
  • Стресът на работното място е причина за над 40% от депресиите
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Отворете Бургас към морето! Защо да не се развиваме и печелим като Барселона, Валета, Солун и Лисабон?


Отворете Бургас към морето! Защо да не се развиваме и печелим като Барселона, Валета, Солун и Лисабон?
Не е нормално туристите от круизните кораби да нямат пряк достъп до града и да бъдат превозвани между товарните площадки на държавното пристанище. Да не говорим на какъв риск са подложени, казва председателят на Търговско индустриална камара –Бургас
09 Юли 2014, Сряда, 15:35 ч.
Автор: Лидия НИКОЛОВА

Зоната за обществен достъп ще открие и нови работни места, ще даде тласък за развитие на бизнеса


- Господин Дерелиев, през последните месеци в Бургас се води остра полемика „за” и „против” реализацията на проекта „Супер Бургас“. Каква е вашата позиция по този въпрос? Считате ли, че ще има реални ползи от отварянето на зона за свободен достъп до част от пристанищната инфраструктура?

„Супер – Бургас” e първият интермодален транспортен проект в България с национално значение. Той е свързан с реорганизация на съществуващите пространства в „Пристанище Бургас” и отварянето на центъра на града към морето. През последните години тук бяха изпълнени множество проекти по реконструкция, рехабилитация и подобряване на градската среда и инфраструктурата, които допринесоха за утвърждаването на Бургас като предпочитана туристическа дестинация. Свидетелство за това е устремно разрастващата се круизна индустрия. Беше изградена нова модерна морска гара и се създадоха условия за приемане на големи криузни кораби, пътуващи в Черно море и превозващи хиляди пасажери.

Нужно е да се отбележи, че предвид дължината и дълбочината на газене на 1 – во и 2 - ро корабни места на Пристанищен терминал „Бургас Изток“, на тези места могат да акостират едни от най-големите пасажерски кораби. В черноморския регион, такива възможности има единствено пристанището в Одеса.
Несъмнено, усилията в тази насока следва да бъдат продължени с интеграцията на част от транспортната инфраструктура в общинската градска среда, което е част от проекта „Супер Бургас – зона за обществен достъп“. Цялостното му реализиране е приложение на модерния европейски подход за осъществяване на инфраструктурни проекти, поставящи си за цел развитието на туризма. Независимо от създалата се полемика относно реализирането на проекта, считам за целесъобразно интегрирането на тази част от пристанищната инфраструктура в градската среда. Типичен пример е пристанище Генуа. Подобно, при отварянето на зона за обществен достъп в пристанище Генуа е имало сериозни противоречия между централната власт и общинското местно ръководство. След постигане на съгласие обаче днес пристанище Генуа е основен център за средиземноморските круизи. Там се намират седалището на асоциацията на средиземноморските круизни пристанища (Мед Круиз), както и световноизвестен експоцентър за плавателни средства за спорт и развлечения.

- Има ли проектът „Супер Бургас” европейски аналог?

Проектът е разработен по модела на големите европейски пристанищни градове. Те са станали  световноизвестни туристически дестинации именно поради наличието на пристанищни зони със свободен достъп, които дават възможност на посетители и туристи да се възползват от предлаганите спортно - рекреационни дейности, като яхтинг, разходки с туристически плавателни средства, упражняване на водни спортове и др. Като конкретен пример бих могъл да посоча старото пристанище в Марсилия, където е постигнато хармонично и балансирано развитие и взаимодействие между пристанищните райони и градските зони. Портът в Марсилия е отворено за посетителите в града и е отправен пункт за всички туристи. От него тръгват туристически плавателни средства до близки острови с характерни исторически забележителности. Една от тези забележителности е остров Иф – бивш затвор, станал известен от романа на Александър Дюма „Граф Монте Кристо”. Давам този пример тъй като Бургас има подобни туристически възможности след реконструкцията остров Света Анастасия (бивш Болшевик), който, впрочем, също е бил затвор и има богата културна история. Приветствам положените усилия от Община Бургас да рехабилитира инфраструктурата на острова и да го отвари за посетители. Считам, че това е една от прекрасните инициативи, които ще доведат повече туристи в града.

Остава обаче като проблем все още затрудненият достъп до острова. Известно е, че при определени метеорологични уловия корабчето, превозващи туристите, не може да акостира на мостика. Поради това смятам, че е крайно наложително да бъде изградена зоната за обществен достъп. Именно в нея ще бъдат извършвани и най-атрактивните спортно-рекреационни дейност Те ще привлекат повече посетители в града и ще доведат до бърз икономически растеж.

Не случайно във всички пристанищни европейски градове има подобни зони за обществен достъп. Те се превръщат в център за културни масови прояви и са важен фактор за облика на градовете. Зони за обществен достъп има в пристанището в Барселона, Валета (Малта), Солун, Лисабон и много други.

- Освен в туризма, ще донесе ли проектът „Супер Бургас“ преки икономически ползи за индустрията и бизнеса в града като цяло?

За да бъде утвърден Бургас като круизна туристическа дестинация и съответно да бъдат генерирани финансови ползи за цялото общество, на първо място следва да се създадат необходимите условия за посетителите. Не е нормално туристите, слизащи от круизните кораби, да нямат пряк достъп до града. За да стигнат до центъра и да посетят забележителностите на Бургас, сега тях ги превозват между товарните площадки на пристанището, където съществува реален риск за безопасността им. Не ми е известно някъде по света да има круизно пристанище, в което пътят до града да преминава през товарно пристанище. Поради тази причина считам за крайно необходимо в кратък срок да бъде обособена зоната за обществен достъп, така както е заложена в проекта.

В Бургас вече са създадени предпоставки за превръщането му в круизна дестинация. Градът трябва да направи и втората крачка към тази цел, защото от нея цялото ни общество ще има  икономическа полза. Круизният туризъм директно ще генерира много работни места - служители на круизните линии, директни доставчици и служители в предприятията, предоставящи стоки и услуги на пътниците. Преките икономически въздействия на круизната индустрия се получават от широк спектър от дейности, включително пристанищни услуги, туристически агенции, производство на храна и стоки, консумирани на корабите, корабостроителници, рекламни агенции и хотели, които се използват от пътниците за престои преди и след круиза.

В категории: Бизнес


Флагман.БГ Автор
Флагман.БГ
7
Коментара
Флагман.БГ Любимец на жените празнува днес Любимец на жените празнува днес 15/12/2025, Понеделник 15:20 0
Мария АРНАУДОВА Тръмп атакува Байдън, но все по-често прилича на него Тръмп атакува Байдън, но все по-често прилича на него 15/12/2025, Понеделник 15:00 0
Флагман.БГ Сузанита си сложи нов силикон Сузанита си сложи нов силикон 15/12/2025, Понеделник 14:40 2
Мария АРНАУДОВА Гръцки фермери блокираха "Кулата" и "Илинден" за тирове Гръцки фермери блокираха "Кулата" и "Илинден" за тирове 15/12/2025, Понеделник 14:20 0
Флагман.БГ Изграждат Алея на рока край брега на морето Изграждат Алея на рока край брега на морето 15/12/2025, Понеделник 14:10 1
7
Коментара по темата
7.
Шипинг бизнес
11.07.2014 13:13:52
2
5
В Констанца има 12 оператора и се конкурират. В Бургас - един, Домусчиев. Бойко му даде като за последно и Западно п-ще. А държавното просто е смешно да се твърди, че конкурира Монополиста.

"Социализъма" свърши, а е и криза. Така че господа Милиционерите, ръководещи Порт Бургас, да преглътнат, че не са в играта и да "освобождоват" терена за Супер-Бургас. Какво бунят пак "работническата класа"? Ако са радетели за трудова заетост и реален шипинг бизнес, да преразгледат концесиите и да създадат нормална среда, а не да пречат на проекта.
6.
Етика
10.07.2014 11:20:42
2
6
Струва ми се, че е най-малко неетично да се отправя подобен "призив" от ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР на конкурентно пристанище, при положение, че това ще увеличи МОНОПОЛА на "БМФ-Порт Бургас". И господа от Флагман, нарочно ли сте спестили на читателите този факт? Защо г-н Дерелиев е представен като председател на Търговска камара-Бургас, а не като изпълнителен директор на "БМФ- Порт Бургас"? Как после да не си мислят хората, че корпоративни интереси стоят зад това прословуто отваряне. А някой задал ли си е въпроса, откъде ще дойдат парите да се оправи целия този район? А колкото до 100 лв. на пасажер- ами нека някой да види колко от тези пасажери се връща с нещо- по-скоро на 100 пътника-един- обувки от Паоло Ботичели за 30лв. И нека да попитам въпросния господин- всеки един кранист или докер да стане търговец, за да се препитава, или да печели пари от РЕАЛНО свършена работа, от която той разбира, и умее да върши добре?
5.
бургазлия
10.07.2014 09:19:33
1
1
Най- важното е да се отвори града към света, към морето- богатството на България! какво още се мисли? Щом е построена морската гара Супер Бургас трябва да се осъществи още това лято, ако може! Трябва да се мисли за развитието на града ни! Не спирайте развитието на Бургас!
4.
бургазлия
10.07.2014 09:19:32
3
2
Най- важното е да се отвори града към света, към морето- богатството на България! какво още се мисли? Щом е построена морската гара Супер Бургас трябва да се осъществи още това лято, ако може! Трябва да се мисли за развитието на града ни! Не спирайте развитието на Бургас!
3.
056
09.07.2014 21:02:12
6
4
230 човека по 1000 лв са 230 000лв заплати. 2000 пасажера по 100 лв са 200 000 в икономиката на града за 1 ден ... Спрете да търсите негативните страни от всяка една промяна, ами се замислете от ползите. Наемателите на александровска и богориди също имат нужда да си плащат наема и да си връщат заема. Така, както е тръгноло, до 5г може да няма и 1 магазин/кафе на александровска
2.
230
09.07.2014 16:41:20
8
10
А защо не става на въпрос какво ще се случи с 230-те служители на държавното пристанище? Или може би г-н Дерелиев ще ги вземе на работа в "неговото" пристанище (БМФ-Порт Бургас), тъй като респективно при едно отваряне, част от корабите от държавното ще отидат при тях.
1.
burgazz
09.07.2014 16:32:35
8
13
Е, как няма да иска отваряне.Нали работата от държавния порт ще отиде при него.каквата е и целта на занятието.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Любимец на жените празнува днес Любимец на жените празнува днес Актьор, инфлуенсър и активен гражданин - зад екранния образ стои човек с кауза   Консултациите при президента продължават утре с „Възраждане“ и ДПС-Ново начало Консултациите при президента продължават утре с „Възраждане“ и ДПС-Ново начало През днешната среща с ГЕРБ и ПП-ДБ поставиха въпроса за евентуален политически проект на Румен Радев и датата за избори Търговец от Айтос: Пет дни се опитвам да си закупя евро, а банката само ме разхожда Търговец от Айтос: Пет дни се опитвам да си закупя евро, а банката само ме разхожда Предприемач алармира за сериозни затруднения при снабдяването с евромонети и се опасява от санкции Сузанита си сложи нов силикон Сузанита си сложи нов силикон Щерката на Орхан Мурад отново се е подложила на корекция на бюста в Турция Президентът избира кой да назначи за служебен премиер - Андрей Гюров или Димитър Главчев Президентът избира кой да назначи за служебен премиер - Андрей Гюров или Димитър Главчев Рая Назарян със сигурност ще откаже, Мария Филипова е готова, но президентът едва ли ще се спре на нейната кандидатура Ароматни, крехки чушки с плътен и домашен вкус за Бъдни вечер Ароматни, крехки чушки с плътен и домашен вкус за Бъдни вечер Рецепта предавана от поколение на поколение за традиционни пиперки пълнени с боб Гръцки фермери блокираха "Кулата" и "Илинден" за тирове Гръцки фермери блокираха "Кулата" и "Илинден" за тирове Превозвачите търпят загуби, България сезира прокуратурата в Гърция и Европейската комисия Изграждат Алея на рока край брега на морето Изграждат Алея на рока край брега на морето Тя ще се намира в района на Аспаруховия мост във Варна Младежкият активизъм като партиен конвейер Младежкият активизъм като партиен конвейер Тревожните данни за образованието, митът за Gen Z като двигател на недоволството и ролята на медиите и партийните клишета в изграждането на „млади лидери“ Еврокомисията представя план срещу жилищната спекулация и високите наеми Еврокомисията представя план срещу жилищната спекулация и високите наеми Новите мерки целят достъпни жилища за средната класа и повече контрол върху туристическите наеми
Тръмп атакува Байдън, но все по-често прилича на него Тръмп атакува Байдън, но все по-често прилича на него Възрастта, икономиката и умората от властта превръщат президентската надпревара в огледален образ На днешната дата почина човекът, който превърна мечтите в индустрия На днешната дата почина човекът, който превърна мечтите в индустрия Създателят на Мики Маус и Дисниленд остава най-награждаваният човек в историята на киното ЕС въвежда ново правило за автомобилите, което ще ги направи по-скъпи ЕС въвежда ново правило за автомобилите, което ще ги направи по-скъпи Новите автомобили да съдържат поне 25% рециклирана пластмаса, което ще увеличи производствените разходи и цените Естония започна изграждането на бункери по границата с Русия Естония започна изграждането на бункери по границата с Русия Първите стоманобетонни бункери се монтират в югоизточната част на страната,  до края на 2025 г. се планира изграждането на общо 28 от общо 600 съоръжения Гръцки кораб с близо 7 тона кокаин е задържан в Атлантическия океан Гръцки кораб с близо 7 тона кокаин е задържан в Атлантическия океан Плавателният съд е тръгнал от Солун за Латинска Америка, операцията е проведена със съдействието на САЩ и Франция Най-малко 21 загинали при внезапни наводнения в Мароко след проливни дъждове Най-малко 21 загинали при внезапни наводнения в Мароко след проливни дъждове Силни гръмотевични бури удариха провинция Сафи, десетки домове са под вода, има ранени Поредна руска тенисистка смени гражданството си Поредна руска тенисистка смени гражданството си Полина Кудерметова ще играе за Узбекистан Найджъл Фараж ще съкрати 68 000 държавни служители, у нас темата продължава да е табу Найджъл Фараж ще съкрати 68 000 държавни служители, у нас темата продължава да е табу Той предлага система, в която заслугите, резултатите и ефективността ще имат значение  Нетаняху обвини премиера на Австралия, че с подкрепата за Палестина подхранва антисемитизма Нетаняху обвини премиера на Австралия, че с подкрепата за Палестина подхранва антисемитизма Израелският премиер направи остро изявление след смъртоносна стрелба срещу евреи в Сидни Защо Япония ще остане без панди за първи път от половин век Защо Япония ще остане без панди за първи път от половин век В момента тази страна има две панди, взети под наем от Китай
Слави ТРИФОНОВ Слави ТРИФОНОВ ПП-ДБ ни мислят за селяни и чалгари! Виц на деня Виц на деня - Купих си автомобил, от тези, които сами се управляват!
- Е къде е?
- Де да я знам. Замина някъде сам.
Виц на деня Виц на деня - От всичките ми съученици само Жорето остана в България.
- Браво на момчето, патриот! С какво се занимава?
- В затвора е...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Само у нас, притичвайки на червен светофар, може да те блъсне насрещен пешеходец!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори