Министър Ангелкова: На засегнатите от фалита на „Томас Кук“ може да помогнем само с консултации
Държавата нито е участвала в разпределението на печалбата, нито сме подписвали договорите с туроператора, каза тя и попари надеждите на хотелиерите
Хотелиерите, които са пред фалит заради дължимите десетки или стотици хиляди евро от банкрутиралия туроператор „Томас Кук“, не бива да очакват финансова помощ от държавата. За това намекна министърът на туризма Николина Ангелкова.
„Отношенията между хотелиерите и другите доставчици с туроператора са изцяло частно правни. Нито сме участвали в подписването на договорите, нито в преговорите, нито в управлението и разпределението на печалбата. Такива споразумения с 60 дни отложено плащане са изключително рискови. В този случай с фалита на „Томас Кук“ остава плащането за най-важните месеци за хотелиерите“, заяви министърът в „Тази сутрин“ по бТВ.
Това, което можем, е да помогнем с консултации за индивидуални искове, добави тя.
„Откакто „Томас Кук” - Великобритания обяви фалит, ние сме в постоянна връзка с представители на сектора. Срещаме се както с хотелиери, така и с туроператори, и с превозвачи. Подготвяме Лято 2020 с оглед пренасочване на капацитета на „Томас Кук” към другите големи туроператори“, изтъкна Ангелкова.
„Вчера се върнах от Франкфурт, където се срещнах с представителите на един от най-големите туроператори на пазара в Германия, който бе най-силно засегнат от фалита на „Томас Кук“. На 8 октомври бях на друга подобна среща в Берлин. Имаме уверението на всички туроператори, че ще имат увеличение между 10% и 20% за нашия пазар, което ще помогне да се компенсират загубите“, посочи министърът.
По думите й това е ключово както за запазването на капацитета на чартърните програми за България, така и за запълването на хотелите.
Гаранционен фонд няма, изтъкна тя в отговор на въпрос как ще бъдат компенсирани потърпевшите в бизнеса от фалита на „Томас Кук”.
„Застраховката „Туроператор”, която всеки е длъжен да има, покрива само и единствено рисковете и щетите, свързани с крайния потребител – туриста. Няма застраховка, която да покрива рисковете при настъпване на фалит по отношение на доставчиците”, обясни Николина Ангелкова.
Тя обясни, че „Астрал Холидейз” имат 700 000 лв. застраховка, претенциите са за малко повече от половината от тях, изплатени са 200 000 лв. „Клиентите им са общо около 300, имат ресурс да се разплатят с всички”, обясни министърът.
Туроператорите в националния регистър са около 3500, от тях само 18 са тези, които имат застрахователно покритие над 1 млн. и 400 хил. лева, каза Ангелкова. Според нея се води дебат за законодателни промени, чрез които да се увеличи минималното покритие по отношение на задължителната застраховка за туроператорите.
„Към момента около 1140 туроператора поддържат минимална застраховка от 25 000 лева, която при едно настъпване на такова обстоятелство, по никакъв начин няма да покрие щетите на туристите”, каза още министърът.
Сланината - древна храна за лечение на всички болести
3 световни титли за България по киокушин
Радев продължава консултациите с партиите в четвъртък
Хакери удариха любимия сайт на възрастните
Кои ваучери за храна да изберем? Разликите между Наредба 7 и Наредба 11
КЗП удря по необоснованите цени и следи търговците под лупа
Коледна среща между поколенията в Царево
ГДБОП разкри международна схема за онлайн измами при продажба на автомобили
СГС върна делото срещу Иван Демерджиев на прокуратурата заради неясности в обвинението
Всеки десети, обменящ левовете в евро, в последния момент взима златно кюлче
Парламентът прие удължителния бюджет на първо четене
Умерен ръст на цените на имотите се очаква за 2026, без шокови движения

Инак си е фейк нюз и ес трябва да се задейства...