5 евро на 100 км за тол такса в Сърбия, но вижте какви магистрали имат (ВИДЕО)

Това безспорно е една от големите грешки на Бойко Борисов - научи българите да карат без пари и сега трудно може да им вземе тази "привилегия"
Репортер на Флагман пътува до Сърбия, за да провери по коя магистрала е по-изгодно да се придвижваме - у нас или при съседите. Отговорът може и да изненада мнозина - България излиза по-евтина. Но когато става дума за безопасност и организация, Сърбия определено печели.
Пътуването по сръбските магистрали може да се нарече своеобразен лукс. Там няма да срещнете големи задръствания, неправилно спрели автомобили в аварийната лента или хаотични ремонти. Движението е спокойно, но цената е осезаемо по-висока. В Сърбия не съществуват винетки, каквито познаваме в България, а действа система за електронно събиране на пътни такси – ENP (Elektronska naplata putarine).
Ад път Вакарел-Ихтиман: Шофьори газят трапове по „първокласен“ път
При навлизане на магистралата водачът получава билет, върху който са отбелязани пунктът на влизане, регистрационният номер на автомобила, датата и часът.
При напускане на магистралата билетът се предава на каса с оператор, който изчислява сумата за плащане според изминатото разстояние. Така, например, отсечката от границата до град Ниш струва 510 динара (около 5 евро), за разстояние от 100км., от Ниш до спа курорта Върнячка баня - 610 динара (5,50 евро), разстояние от 120км., а от Върнячка баня обратно до границата - 1240 динара (11 евро). Само за един курс отиване и връщане цената достига близо 21 евро.
Прави впечатление, че магистралите в Сърбия са почти празни. В съседство обаче често има паралелни пътища с по една лента в посока, по които се движат както леки автомобили, така и тежкотоварни камиони, защото пътищата встрани от магистрала са безплатни. Това ясно показва, че не всеки е склонен да плати за „лукса“ на магистралата.
Научих българите да карат без пари – това беше грешка, смята Бойко Борисов
Качеството обаче оправдава цената - настилката е безупречна, маркировката е ясна, табелите и знаците са поддържани, а дупки не се срещат. По трасето от границата до Върнячка баня има над шест тунела, всички оборудвани с модерна вентилация, осветление и системи за сигурност. Дори ремонтите са добре организирани, така че движението да не бъде затруднено сериозно.
Тук възниква въпросът - дали именно липсата на подобна тол система не е причината пътищата в България да са толкова компрометирани? У нас всеки транзитен камион може да премине през страната, като заплати единствено винетка. В Сърбия обаче всяка измината отсечка се таксува.
Преди няколко седмици лидерът на ГЕРБ и бивш премиер на страната, по чието време се построиха най-много магистрали чистосърдечно призна, че е допуснал грешка за аутобаните.
„Ако ме питате за моя грешка – ще ви кажа: Борисов научи българите да карат без пари. Това не е правилно. Не го направиха нито в Турция, нито в Сърбия, нито в Македония, но аз – от любов към хората – реших да няма такси по магистралите. И сега се борим със създаден навик, който трудно се променя“, призна откровено той.
По думите му решението е публично-частно партньорство, каквото работи в цял свят. „Магистрала „Черно море“ трябва да е публично-частна. И следващите лотове. Така е в Европа, така е в Америка, така трябва да бъде и у нас“, допълни лидерът на ГЕРБ.
Вижте повече във видеото:
Действително Борисов е прав и това, което получихме даром, трудно може да ни се вземе - ще има протести, може би и истинска революция, ако се наложат тол такси, сходни до тези в Сърбия, например, смятат мнозина.
Оттатък Калотина обаче движението е спокойно и безопасно, но цената прави пътуването достъпно най-вече за тези, които не го правят ежедневно. "Ако използвате магистралата рядко - например за ваканция или пътуване до определена дестинация - таксата не изглежда толкова висока. Но ако се налага всекидневно придвижване, тогава разходите наистина натежават.", казва човек с когото разговаряхме в Ниш.
Повече за магистрала А4 в Сърбия, по която се проведе нашата проверка, може да видите във видеото на Флагман.























Защото има разлика от това да има развалени участъци, от които някой краде за ремонти, но е съвсем друго, когато някой е направил ремонт на ЦЯЛА магистрала ОТ-ДО с ниско качество.
След 10-тина години тази магистрала ще бъде в руини, боята ще избледнее и тогава магистралите на Лойко ще ви се видят като пистата Монца.
Тук ПП-тата свалиха цените на винетките, и на българина пак му е скъпо.....но навън си плаща и пее.
В Абсурландия е така:)
Китайците направиха на сърбите инфраструктура, но на каква цена? Падна козирката на гарата след техния ремонт.
Китайците правят евтини ремонти - само визуални. Без регулации, не се спазват стандарти и така нататък.
Я отидете да питате черногорци, дето се набутаха да дадат 1млрд на китайците да им направят магистрала и сега Черна Гора бере душа финансово и много скоро ще фалират.
Тук поне ако нещо се строи, знаем че е правено по стандарт от ЕС и това ще пребъде, ако Бойко не е крал от парите на проекта, разбира се..
Имаме един прекрасен пример - тунела на АМ СТРУМА, построен от пп ПП, прекрасен тунел, извършен качествено, защото всичките пари на държавата от проекта са вътре в тунела, а не в шкафчета и партийни касички.
Просто е некъдърен и негоден. Неможач и крадец.
Бойко взима милионите със сакове и ги краде. После ги разхвърля от джипката да си купува електорат по 50 лева.
България не започва и не свършва с Боко Тиквата, че той да е научил на нещо.
Но той направи така че в България да има тотална корупция и подари съда на Доган и Пеевски и сега всичко е кочина.