×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Какво трябва и какво не трябва да прави България с дрейфуващия край Ахтопол „Кайрос“


Какво трябва и какво не трябва да прави България с дрейфуващия край Ахтопол „Кайрос“
Институциите да не правят импровизации, а да следват стриктно международните конвенции – изключено трябва да е екипажът да се сваля насила от кораба, казва Тодор Георгиев, който е експерт в морските превози и спедиция
Тема в развитие
Вертолет "Пантер" ще помогне на моряците от бедстващия танкер "Кайрос" Блокираният танкер край Ахтопол остава под наблюдение, операцията се отлага заради бурно море Екипажът на корабът "Кайрос" иска евакуация, но бурното море спира спасителната операция Моряци от Kairos с драматичен разказ как корабът е бил ударен от дронове Как танкерът KAIROS се озова в български води? Нови данни насочват към турски влекач С летателно средство ще доставят храна и вода на екипажа от закотвения кораб край Ахтопол Лошото време не позволява евакуация на екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол, заяви Антон Златанов Здравко Василев ексклузивно от скалите на Ахтопол: Дано котвите издържат, потъването ще съсипе Черноморието Извънредно заседание на Областния щаб заради поразения от военни дронове руски танкер, бедстващ край Ахтопол Руски танкер, атакуван с дронове от Украйна бедства край Ахтопол (ОБНОВЕНА) Извънредно! 270-метров танкер дрейфува край Резово, има опасност да заседне
виж още
скрий
07 Декември 2025, Неделя, 14:27 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

За късмет в Бургаска област оперира холандска фирма, която може да спаси плавателния съд. И би следвало тя да се избере, защото у нас няма специализиран морски съд

Случаят с повредения танкер, ударен преди дни от украински дрон и впоследствие дрейфувал към български води, поставя пред държавата изпитание, което изисква хладнокръвие, професионализъм и стриктно следване на международното морско право. Макар корабът да изглежда изоставен и рисков, настоящият казус е преди всичко частноправен, а не политически или военен. Неправилни действия от страна на институциите могат да доведат до международни съдебни претенции срещу България и значителни финансови щети.

„Първият ключов аспект е застрахователният статус на танкера. Нормалната практика в международното корабоплаване изисква всеки голям танкер да разполага с валидни P&I (Protection & Indemnity) покрития от минимум един милиард долара. Те гарантират обезщетения при разливи, повреди и замърсяване. Руският сенчест флот обаче има проформа сертификат от Мики-Маус p&i club и H&M ins. от същия застраховател – с други думи, няма ги. Корабните документи са издаден от капитан Джак Спароу и по тази причина никое пристанище не ги приема – или иначе казано фиктивни са. Затова нито едно солидно пристанище не приема такива кораби, а дейността им се ограничава до рискови маршрути и претоварване извън пристанищни граници“, коментира Тодор Георгиев, който е собственик на спедиторска и консултантска агенция в областта на морското дело и има огромен опит при превоз на стоки по море.

Всичко това поставя България в сложна позиция. Защото при липсваща валидна застраховка, държавата не може да извършва насилствени действия спрямо кораба или екипажа му. Иначе  собственикът може да претендира, че страната неправомерно е иззела плавателния съд. Такива претенции могат да достигнат десетки милиони долари, особено ако корабът бъде обявен за „изоставен“ по вина на приемащата държава.

Следващият ключов момент е спасителната операция.

„Дрейфирал танкер от клас „Афрамакс“ изисква минимум два мощни влекача и един резервен. В България подобна техника имат няколко компании, но най-подходящият избор е международно признатият холандски оператор Multratug. Причината е проста: при евентуален спор или иск за възнаграждение делото ще се води в холандски морски съд - най-бързият и най-компетентен по такива казуси. България няма специализиран морски съд и практиката показва, че ако делото се води тук, то ще се влачи над десет години, както беше с случая кораба „Бадр“, който още гние на рейда“, каза още Георгиев.

Иначе спасителната операция може да струва 10–12 милиона долара, но ако собственикът откаже да плати, корабът може да бъде продаден за скрап за приблизително същата сума. Затова сериозни международни компании имат стимул да поемат риска - стига държавата да не пречи с грешни ходове.

„Далаверата за спасителите ще е около 12 млн долара. Ако не се плати спасяването - скрапната цена в Алиага е към 11 млн.долара – горе-долу същата. И граничните да не правят простотии да свалят екипажа насила, защото собственикът утре ще ни обвини, че корабът насила е бил изоставен и ще предяви претенции към държавата“, уточни Тодор Георгиев.

А какво следва реално да направи България?

На първо място трябва да издаде незабавно предписание на собственика за обезопасяване на кораба. После да изиска гаранции за възлагане на спешна salvage операция. При липса на реакция – да покани международен спасител с доказана репутация, какъвто в случая се явява холандската фирма, оперираща в Бургаска област. Изключено е да се правят опити екипажът да се сваля насила, освен ако няма пряка опасност, каквато към момента няма, тъй като корабът е произведен в Япония и е много здрав. Всички международните конвенции трябва да се следват стриктно, а не отделни служби да импровизрат. 

Корабът вероятно ще издържи бурите. Големият въпрос е дали държавата ще издържи теста на компетентност.

 


В категории: Политика


Георги РУСЧЕВ Автор
Георги РУСЧЕВ
28
Коментара
Флагман.БГ Ивайло Мирчев: Този бюджет е по-лош Ивайло Мирчев: Този бюджет е по-лош 07/12/2025, Неделя 19:41 4
28
Коментара по темата
28.
Ром - дума от санскрит
07.12.2025 20:14:59
0
0
вярно е в Карачи, роднините на нашите мангали ще го разкостят този Crude Oil Tanker, DWT 149989 за нула време, но пробвайте и с нашите орки, нали наскоро ловяха стотачки наблизо в Мичурин
27.
Гробарско-ченгеджийско-циганските боклуци
07.12.2025 19:23:10
0
3
Смятайте колко руски шпиони влизат примерно вечер в Бургазъ...могат да ви наебът до изгрева и да си отидат....хахахаха.... деееееебъъ и скапаните продажници гроб.....
26.
Чердже
07.12.2025 18:56:48
0
3
Тодор - Плитката е зависим
25.
ВВМУ
07.12.2025 18:07:44
0
7
Браво на Касабова. От цял град поне един КДП не познаваш ли?
Тошко Плитката да обяснява при положение, че не е стъпвал на кораб.
МА или ГП да споделят нещо? Или забрави номерата на пресаташетата?
Каквото журналистите, такива и управляващите.
:-)
24.
Горски
07.12.2025 17:21:48
0
4
Кво са 11 000 000 за българския чиновник да набута държавата
23.
наблюдател
07.12.2025 17:02:29
1
7
Цитирам публикация в българска медия от 29.11.2025 г.: Турското министерство на транспорта заяви в съобщение, че корабът "Вират" ("Virat") е понесъл незначителни щети след атаката и е в стабилно състояние, а екипажът е добре. Това предаде БТА.
"Вират", който вероятно е бил атакуван от морски дронове на около 35 мили от брега в Черно море, изглежда е нападнат отново тази сутрин от безпилотни плавателни съдове. ("Вират") е понесъл незначителни щети на десния борд над водолинията", посочва министерството.
Все още не е известно кой стои зад нападението, отбелязва агенцията.
Отделно турските власти продължават усилията за потушаване на пожара и охлаждане на друг плаващ към Русия танкер, който се запали след експлозия в Черно море вчера, посочва министерството.
Спасителните екипи са евакуирали 25 членове на екипажа от 274-метровия "Кайрос" ("Kairos") след пожара, отбелязва институцията.
Вчера Турция заяви, че "Кайрос" е плавал към руското пристанище Новоросийск, когато съобщил за "външен удар", причинил пожара на около 28 морски мили от турския бряг."
Значи екипажът на "Кайрос" е бил от 25 души, а в момента е от 10. Какво се е случило с останалите 15? Живи ли са, и ако да - в Турция ли са в момента? Какво казват турците по въпроса, защо се мълчи?
22.
!!!!!!!!!!
07.12.2025 16:58:51
2
14
Бреговата охрана" маршируват " пред общината като истински европедерасти с чеп в задниците си. Те разбраха за кораба, чак като беше вече пред Ахтопол. Няма я никаква но вземат хубави заплатки на наш гръб карикатурите НАТОвски
21.
джак спароу
07.12.2025 16:44:14
4
13
А защо не споменете предишния собственик на кораба, "престижната" компания EURONAV, сега CMB.TECH ( Compagnie Maritime Belge, Antwerp, Belgium). Тогава е бил с име FILIKON
Значи нашите европедуни продават кораби за уж сенчестия флот на рашъните. Всикчи си правят игрите, но официално лицемерничат, санкции ала бала. Краварите са същите лицимери. Важно е да тече парата и милиардите
20.
АААААА
07.12.2025 16:41:48
2
15
Привикан ли е турския посланник за обяснение ? Какви са действията от българска страна за този терористичен акт от Турция ? По същия начин утре може и мини да довлекат в наша територия. Защо бреговата охрана не е действала ? Не ни занимавайте с глупости. Пълни мижитурки сте, всички се ебават с вас. Онази проклета прост.тутка Надежда Михайлова какво ще каже мам .. и надупена. Каните я за глупости а когато трябва не я каните.
19.
Възраждане Максуда
07.12.2025 16:26:50
13
9
Корабът има фиктивен собственик в Китай, реалният собственик е руслямска държава. Използва се за нелегално превозване на нефтопродукти от мордор, съответно няма нито застраховка, нито документи. Турците също ще имат претенции към собственика за спасителната операция по гасенето, която вероятно ще надхвърли цената на скрапта и тъй като са първи на опашката, те ще вземат каквото може да се вземе, а България ще плаща теглителната операция, включително и курсовете на хеликоптера. Щом няма капитан и няма кой да подаде сигнал за бедствие, да правят опит да се свържат с корабособственика, но предполагам, че няма да има връзка с този номер, тъй като корабът е руски-пиратски. Поне е празен и горивото което носи за себе си отдавна е изгоряло. Докато собственик/капитан не подадат официално сигнал за бедствие и искане за спасяване, държавата не трябва да се намесва, ако трябва да изпукат пиратите вътре от глад и да потъне гемията, като се превърне в прекрасен риф.
18.
292
07.12.2025 16:12:25
5
18
До 5. Този "мораб" е танкер. Не може да потъне дори машинната шахта да се затопи до водолинията. Проблемите са други, ама е трудно да се обяснят на хора, които са виждали танкер само на картинка и не са яли уя на "силното" североизточно време в Черно море.
17.
В полунощ тиквата се превръща в прасе
07.12.2025 16:09:37
2
21
От цялата статия се разбра, че Тошко плитката е представител на някаква холандска компания. Ама на кой му дреме, Тошко?!? Огладня от машинките ли? Ами работи бря, и спри да играеш!
16.
Граничен БГ радар
07.12.2025 16:02:09
1
12
В Гранична Полиция и Морска администрация са фенове на поп певеца Геафа и слушат нон стоп хита му:
НЕвидим,НЕвидим за мене сякаш си от ВИДИН,НЕВиден,невидим,невидин
само 300 метра голям но НЕвидим
15.
До 12
07.12.2025 16:00:35
1
12
Стартова заплата е 2300лв за среднист полицай. От там небе.
https://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=233679
14.
Гробарско-ченгеджийско-циганските боклуци
07.12.2025 15:50:41
2
14
Подробности за кораба

Тип кораб:

Танкер за суров петрол

Дължина × Ширина:

274x48.04

Флаг:

Гамбия (GM) ....... 300 метра кораб Н Е В И Д И М........
13.
Наблюдател
07.12.2025 15:46:26
1
12
Шефа на Морскота администрация да каже.
12.
Гробарско-ченгеджийско-циганските боклуци
07.12.2025 15:41:06
3
17
Редовият полицай в Гранична полиция взима стартова заплата около 1600 лв. (бруто), като с времето и повишенията може да достигне 2800 лв. (младши разследващ полицай), но диапазонът зависи от чин, стаж и длъжност, като директорите на регионални дирекции получават над 4400 лв. основно възнаграждение.
Конкретни нива на заплащане:
Начална заплата: Около 1600 лв. за редови полицай (според данни от 2023 г.).
Младши разследващ полицай: Около 2800 лв. (основно възнаграждение).
Полицейски инспектор: 2800 лв. до 3625 лв. (в зависимост от степен).
Директор на Регионална дирекция "Гранична полиция": Около 4440 лв. (основно възнаграждение).
Фактори, влияещи на заплатата:
Чин: Старши и младши полицай получават различни суми.
Длъжност: Разлика има между редови служител, инспектор, началник на отдел, директор.
Стаж: Заплатите се увеличават с годините служба.
Добавки: Към основната заплата се добавят различни бонуси (за извънреден труд, нощни смени, специфични условия и др.), които не са включени в тези основни суми.
Данните са базирани на наредби от 2023-2025 г. и са основно възнаграждение (бруто), което подлежи на актуализация. ....... Заплати за НИЩО ПРАВЕНЕ....
11.
Кораба е голям за НАС
07.12.2025 15:26:11
3
14
Никой не може да го нареже за скраб този кораб-- Ние нямаме такива докове за 150 000 тона кораб-- освен като в Карачи- до го извадят на някой бряг и после една армия с оксижени да почне да го реже - няма как да стане )) През Босфора такъв кораб няма никой да пусне- остава си в Черно Море )
10.
Гробарско-ченгеджийско-циганските боклуци
07.12.2025 15:24:53
7
13
"настоящият казус е преди всичко частноправен, а не политически или военен".....Е как да не е военен?!!!!...нали уж дронове от Украйна са го целунали..... деееееебъъ и скапаните специалисти деееееебъъ и скапаната клоака булгаристан всеки ден или нощ всеки дава акъл кой може кой не може се изказва..... нещастен тъп народ...краят Ви е много близо роби.
9.
Данчо ларша
07.12.2025 15:20:38
1
22
Къде е гранична полиция с катера да видят тоя кораб как влиза в Български води. Пак са спали и нищо не са разбрали. Кой ще им търси сметка на заплатаджиите. Трябва да има наказани. ВЪНШНА ГРАНИЦА НА НАТО СМЕ.СРАМ И ПОЗОР. Бълария ще плати операцияга по спасявани на кораба а после хишниците до власта ще го напежат за скпаб. Направо да го закотвят при Ники митничаря той знае какво да прави.
8.
Данчо ларша
07.12.2025 15:20:06
1
19
Къде е гранична полиция с катера да видят тоя кораб как влиза в Български води. Пак са спали и нищо не са разбрали. Кой ще им търси сметка на заплатаджиите. Трябва да има наказани. ВЪНШНА ГРАНИЦА НА НАТО СМЕ.СРАМ И ПОЗОР. Бълария ще плати операцияга по спасявани на кораба а после хишниците до власта ще го напежат за скпаб. Направо да го закотвят при Ники митничаря той знае какво да прави.
7.
мда- експерти по международно "плаване"
07.12.2025 15:19:38
2
19
Хубаво си дават мнения разни корабни агенти--ама се чудя ако докарат и другото корито танкера Вират който е в същото положение -унищожен от украински плаващ дрон- Та тогава какво ще плещят разни експерти-- значи Турция може да го закачи на буксир и да го докара до българският бряг--а ние не можем да го докосваме -щото видите ли- щяли да ни осъдят?)) и се съмнявам холандската фирма да се намеси --никой не иска неприятности --Да не забравяме че единствено България не осъди военните действия на Украйна в Черно Море срещу цивилни търговски кораби--всички други държави осъдиха тези действия- дори Румъния унищожи един плаващ украйнски дрон близо до Констанца
6.
Ехххх
07.12.2025 15:17:52
2
9
Туй нещо собственик има ли....?!
Като има, той какво мисли за ситуацията ?
Ще поеме ли разходите при евентуален разлив ?
Айде, да не мислим вместо него, че.......
5.
Мораба
07.12.2025 15:13:11
6
6
вероятно може би ще издърж и на черноморските бури ако беше здрав,и читав а този е ударен и взривен отчасти от три морски дрона в машинното отделение неуправляеми е и може вероятно да се наaводни и потъне
4.
паткан
07.12.2025 15:11:10
1
13
Факт , не се вижда никой около танкера.
Доколкото знам в началото са го налазили някакви безделници който са гледали от брега и от далече , макар да не им е там мястото, а на границите. Добре че никой не се е сетил да попита - какво правят реално там , освен да зяпат. Щяха да бъдат много затруднени с отговорите. Нмямал застраховка ? Това не е причина да го оставят така. Този случай отново показа колко са безполезни инстутуциите.
3.
Мораба
07.12.2025 15:10:34
2
9
вероятно може би ще издърж и на черноморските бури ако беше здрав,и читав а този е ударен и взривен отчасти от три морски дрона в машинното отделение неуправляеми е и може вероятно всеки момент да се наaa55fводни и потъне
2.
Русенска чайка
07.12.2025 14:42:31
12
15
Идеотизъм!Ако снимката е автентична това е безумие при бурно море. Жалко, че има във Варна военно морско училище и са се наредили едни адмирали със звездички и заплати без плавателен опит.Добре,нямате кораби за да трупате стаж, но поне може да четете литература по маринистика.До такива остри скали, дрейфуващ кораб не бива да се намира.Незабавно да обърне навътре към морето там няма да се разбие нито да заседне Не към дълбокото но достатъчно безопасна дистанция от брегове с остри скали. Не да заседне, рискува да се разбие на малки парченца. Обърнете се към английски специалисти.Стари морски вълци няма ли в нашата държава? Всички ли измряха от предишното поколение.Засрамете се аз съм жена при това от Русе макара да живея от години в Бургас. Веднага навътре към морето иначе ще стане танкера на трески при бурно море и близост на остри скали.Дори да плувам не умея но съм чела литература по маринистика и дядо ми е служил във Варна и Бургас бил е граничен полицай в Русе.Интересувам се любителски а тук някакви мастити адмирали не знаят какво да правят кършат ръце, втори или трети ден.Изхвърля се всичкият баласт ако танкера има крен и се насочва по навътре в морето далеч от брегове с опасни скали и плитки места.
1.
Гадате
07.12.2025 14:33:17
4
33
Хайде сега без да хвърляте бял боб за да гадаете познайте кой има договор за посредничество с холандската рекламирана фирма. Трудно е да се познае нали. Те ще вземат 11 млн. Той 200 000 без да прави нищо само да посредничи
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
"Super Talent Competitions" отвори врати в София с първо издание, организирано от Мария Табакова "Super Talent Competitions" отвори врати в София с първо издание, организирано от Мария Табакова Понякога човек трябва да бъде по-смел дори от мечтите си, за да ги осъществи Евакуирани са трима души от танкера, бедстващ край Ахтопол Евакуирани са трима души от танкера, бедстващ край Ахтопол На борда остават 7 члена на екипажа Фатална катастрофа на пътя Севлиево-Габрово Фатална катастрофа на пътя Севлиево-Габрово Загина 62-годишен шофьор Всички да се учат от Бургас, морският град метна останалите в малкия си джоб Всички да се учат от Бургас, морският град метна останалите в малкия си джоб Празничната украса впечатлява с мащаб, стил и истинско европейско ниво Тези 3 съставки правят чудеса при артрит Тези 3 съставки правят чудеса при артрит Заболяването може да засегне хора от всички възрасти Ключови въпроси за еврото - могат ли да изгорят спестяванията ни, ще скочат ли до небето лихвите Ключови въпроси за еврото - могат ли да изгорят спестяванията ни, ще скочат ли до небето лихвите Банкери със съвети по 5 горещи теми, свързани със смяната на валутата от Нова година Никола Барбутов: У дома съм, но не съм свободен Никола Барбутов: У дома съм, но не съм свободен От седмица вече съм у дома. Не съм свободен – на крака ми има гривна и съм с мярка "домашен арест“, но все пак заспивам до семейството си Рискът от изкуствения интелект: Кой ще плаща данъци, ако ботове заменят всички ни? Рискът от изкуствения интелект: Кой ще плаща данъци, ако ботове заменят всички ни? Meждyнapoднaтa opгaнизaция нa тpyдa пpoгнoзиpa, чe eдин oт вceĸи чeтиpимa paбoтници пo cвeтa, ĸoнцeнтpиpaни в cтpaнитe c виcoĸи дoxoди, зaeмa длъжнocт c извecтнa cтeпeн нa излaгaнe нa изĸycтвeния интeлeĸт Властите с 30-минутна операция над блокирания "Кайрос" Властите с 30-минутна операция над блокирания "Кайрос" Бяха доставени средства от първа необходимост за екипажа Орлин Горанов на колене пред Софи Маринова Орлин Горанов на колене пред Софи Маринова Най-незабравимият момент от юбилейния концерт на Софи Маринова безспорно беше появата на Орлин Горанов
Рискът от изкуствения интелект: Кой ще плаща данъци, ако ботове заменят всички ни? Рискът от изкуствения интелект: Кой ще плаща данъци, ако ботове заменят всички ни? Meждyнapoднaтa opгaнизaция нa тpyдa пpoгнoзиpa, чe eдин oт вceĸи чeтиpимa paбoтници пo cвeтa, ĸoнцeнтpиpaни в cтpaнитe c виcoĸи дoxoди, зaeмa длъжнocт c извecтнa cтeпeн нa излaгaнe нa изĸycтвeния интeлeĸт Майка на 5-годишно дете съсипа луксозна кола с фойерверк, искала да зарадва малчугана за Никулден Майка на 5-годишно дете съсипа луксозна кола с фойерверк, искала да зарадва малчугана за Никулден Голям гаф в Германия, за щастие няма пострадали хора Франсис Форд Копола продаде часовник за 10,8 млн. долара Франсис Форд Копола продаде часовник за 10,8 млн. долара Колекционер не се посвени да извади близо 11 милиона в щастска валута Япония в битка с деменцията: Как технологиите се превръщат в последна надежда Япония в битка с деменцията: Как технологиите се превръщат в последна надежда Над 18 000 възрастни се изгубват годишно в Япония, а страната залага на роботи, AI и GPS, за да овладее кризата САЩ - Европа се разпада икономически и може да се срути цивилизационно до 20 години САЩ - Европа се разпада икономически и може да се срути цивилизационно до 20 години Американската стратегия за национална сигурност очертава мрачен анализ: спад на раждаемостта, масова миграция, икономическа стагнация и политическа криза застрашават бъдещето на континента Булката беглец и в реалния живот - ето кои звезди избягаха пред олтара Булката беглец и в реалния живот - ето кои звезди избягаха пред олтара Сватбата на Суифт и Келси е най-чаканото светско събитие в САЩ и е нормално да има промени в редица детайли по самата брачна церемония Може ли работодателят да те уволни, ако си в болничен Може ли работодателят да те уволни, ако си в болничен Срокът за изпитване не може да бъде по-дълъг от 6 месеца, а когато за работата е определен срок, по-кратък от една година – срокът за изпитване е до един месец Илон Мъск иска Европейският съюз да бъде премахнат Илон Мъск иска Европейският съюз да бъде премахнат „ ЕС трябва да бъде премахнат, а суверенитетът да бъде върнат на отделните страни, за да могат правителствата да представляват по-добре своя наро д“, написа Мъск на страницата си в социалната мрежа Х Илон Мъск иска Европейският съюз да бъде премахнат Илон Мъск иска Европейският съюз да бъде премахнат Бюрокрацията на ЕС бавно до смърт задушава Европа, коментира предприемачът Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция Шофьорът на камиона е задържан от полицията
Бойко Борисов Бойко Борисов Изнасям три деца по комшиите. Те комшиите се възмущават вече. Виждам, че другите партии мълчат, но животът е колело и ще дойдат и пред техните къщи Виц на деня Виц на деня - Защо червенокосите са по-страстни?
- Защото, под ръждив покрив, в мазето винаги е мокро.
Виц на деня Виц на деня Събужда се мъж с махмурлук, гледа се в огледалото и казва:
- Не те знам кой си, но мисля да те обръсна!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Хубавите неща стават бавно. Затова толкова трудно ставам сутрин!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори