Защо отчетът за бюджета на Созопол мина без дискусия, а по-незначителните точки предизвикаха дебати

Съветниците приеха нови правила за тротинетките, започва и ремонт на стадиона за 800 хиляди лева
Основният акцент на днешната сесия на Общинския съвет е отчетът за изпълнението на бюджета на Созопол за 2024 г. Но някак си не беше акцентирано на него, беше гласуван тихомълком, без дискусия. Това каза кметът Тихомир Янакиев след заседанието на местния парламент, който се събра днес.
Втора поредна година адинистрацията на кмета Янакиев излиза в плюс с изпълнението на финансовата рамка.
„Всички показатели са в норма, с изключение на дълга, който не е от нас, а от предходното ръководство. Сумарният дълг отпреди 6 години наполовина е намален, не се продават земеделски земи, не се повишават данъци, успяваме да плащаме старите задължения и същевременно да правим инвестиции – както със собствени, така и с привличане на държавни и европейски средства“, обясни Тихомир Янакиев.
Сред основните проекти, изпълнени от бюджет 24, е ремонтът на моста над река Равадинска.
Общинските съветници гласуваха и за проект, който ще преобрази стадион „Арена Созопол“. Около 800 хиляди лева европейски средства ще бъдат инвестирани в основния ремонт на съоръжението. Ще се извърши реконструкция на терена, оградата, входните врати, както и поливната инсталация. Предстои да бъде обявена обществена поръчка за избор на изпълнител.
„Арена Созопол“ обаче ще продължава да функционира като футболен стадион, а не мултифункционален. „Старото съоръжение имаше лекоатлетическа писта, пясъчник за скок, но тогавашната управа на Общината реши да го превърне във футболен. Според мен беше груба грешка. Сега нямаме място и възможности за разширение“, обясни още кметът.
Заради електрическите тротинетки местният парламент направи и промени в Наредбата за ппазване на обществения ред и сигурност на територията на община Созопол.
Максимално допустимата скорост за движение с индивидуално електрическо превозно средство на територията на Созопол и населените места от общината да е 20 км/час, обясни пред Флагман.бг председателят на Общинския съвет Станимир Андонов, който е вносител на докладната записка.
Наредбата предвижда още забрана на движението движението на индивидуални електрически превозни средства по пешеходни зони; тротоарни площи на всички населени места; градски градини; площади; паркове; детски и спортни площадки и площите, обозначени с пътен знак В9 – „Забранено е влизането на велосипеди“, както и паркирането на индивидуални електрически превозни средства в паркове, градини, площади, детски и спортни площадки, зелени площи, площи, предназначени само за пешеходци, тротоари, пътеки за преминаване и пред рампи за достъп на хора с увреждания на територията на община Созопол, е забранено, освен на определените за това от Община Созопол места в паркове, градини и пешеходни пространства. Под строг контрол са и собствениците или операторите, които предоставят под наем индивидуално електрическо превозно средство.
От 80 лв. за физическо лице и до 1000 лв. за юридическо лице са глобите за нарушителите.
В едномесечен срок от влизането в сила на настоящата Наредба със заповед на кмета на община Созопол ще се определят местата за паркиране на индивидуални електрически превозни средства в паркове, градини и пешеходни пространства.
Отчита ли ръст на туристите Созопол, какви са били предизвикателствата през летния сезон и какво предстои да се реализира - отговорите очаквайте от кмета Тихомир Янакиев по-късно във Флагман.бг





















В това интервю преди 10 години Тихомир ясно подчерта как за мнозинството от съветници на предишния кмет разглеждането на проекторешенията било загуба на време.
Пък сега неговите съветници правят същото.
Явно е понаучил това-онова от Пинчо все пак.
Градинките и парка в Созопол искат индивидуална охрана, иначе няма опазване!