Рибата мирише от главата, Министерството на транспорта се превърна в ОПГ, смята Диана Русинова
Зад PR образа се крие хаос, некомпетентност и страх от проверки
Инспектори от ДАИ са изнудвали шофьорите, превозващи техниката за концерта на Роби Уилямс, стана ясно днес. Скандалът вече влезе в международния новинарски обмен, а министърът на транспорта Гроздан Караджов даде спешен брифинг, на който разкри, че проверяващите са уволнени дисциплинарно и предадени на МВР.
По информация от близки до разследването единият инспектор е поискал и приел 200 лева от британски шофьор на товарен автомобил, за да не му състави акт. Другият пък взел 300 евро от нидерландски шофьор и още 200 лева от друг водач на товарен автомобил, който е британец.
Инспекторите от ДАИ поискали по "200-300 лева на човек", за да не глобяват тировете на Роби Уилямс
Ето какво пише по темата Диана Русинова, пътен експерт, създадел на Европейския център по транспортни политики:
Подбора на кадри в Министерство на транспорта е интересен феномен. Министерство на чиято врата не трябва да пише МТС, а ОПГ.
Преди месец оперен певец с отнето СУМПС се оказа, че е ръководител на онези изпитващи, които са дали книжка на онова недоразумение, което се вряза в автобус на булевард в София. Последва проверка, която удобно нищо не установи. Министъра в отчаянието си да прикрие гафа, чак ходи да се прави на пътен полицай по магистрала Тракия.
Преди това пък камион се вряза в бензиностанция при село Радомирци. Мигновена проверка, която също нищо не установи. Министъра ходи на крака и каза най-голямата глупост, която съм чувала, че във проверяваната фирма нямало камиони с два тахографа. Кой му го говори тези неща и той чак пък толкова ли нищо не разбира, от това което работи?
Сега двама служители на подчинената на МТС Изпълнителна агенция автомобилна администрация ни вкараха в международен скандал, като са поискали рушвет от водачи на английски камиони. Познайте кой се оправдава?
В МТС корупцията върви с пълна сила, а министъра е един шут, които шета из телевизиите, за да не се разбере, че всъщност рибата смърди от към главата.
Докато това министерство е фабрика за рушвети, подкупи или с две думи едно ОПГ, до тогава безопасност в България няма да има.
Между другото ние (визира Европейския център за транспортни политики, б.р.) поискахме да бъдем включени като наблюдатели при проверките, на ИААА, за да гарантираме прозрачността и именно министърът, този същия с двата тахографа, ни отказа. Не можело да правим проверки, ама пък ние не сме и искали такова нещо, просто искахме да присъстваме и да гледаме. Защо ли се страхува да ни допусне, ско нищо не крие?


















"Агенция за трансспортни проучвания и прогнози"..... ООД.
"Институт за пътна безопасност" ... НПО.
Аз поне се сещам за няколко такива "организации", заради които и към момента няма магистрала през Кресна, но техен "шеф" доста се издигна в политиката.
Тази е същата - не е подхващала нормална работа, но се има за голям експерт и иска да е началник, а после и политик.
Корупция,изнудване,рушвети...вече ~20 г. Няма държава в ЕС с такава социална диференциация...Работещите в ,, провинциаята" и пенсионерите са на изчезване...Разликата е ,че се местят на различни места...Едните бягат към анклава София,които ,,гласуват"за тях...или чужбина, а другите (мъчно ми е) отиват в гробищата!!! Дианче...основния проблем е СЪДЕБНАТА СИСТЕМА!!! ТУК Е ТУМОРЪТ!!!
Ако се спре за 10 г. приема на юридически специалности в университетите (а те са ,,подготвени" за бъдеще от сегашните си ,,примери") и се назначат ЮРИСТИ ОТ ЕС... всичко ще тръгне като в НОРМАЛНА ДЪРЖАВА!!!