Синът й написал писмо до министъра, не искал да става рано за училище
Основната пречка за това е двусменният режим, отговори Красимир Вълчев
6-годишно момче написа първото си писмо до министъра на образованието. В специалното си послание към властите 6-годишният Габриел - синът на популярната телевизионна водеща и модел Алекс Богданска, поиска да не става рано за училище.
В ефира на NOVA министър Красимир Вълчев каза, че има намерение да препоръча на училищата да изместят часа, в който бие първият звънец, за по-късно.
"Основната пречка за това е двусменният режим. Прави се всичко възможно учениците да минат на едносменен режим и учебният ден да започва в 9.00 ч.", каза министър Вълчев. И допълни, че това по-скоро би било възможно в малките населени места, но в София ще се получи трудно. Причината - необходимо е строителство на много нови училища.























1. КОГАТО АЗ БЯХ УЧЕНИК ОТ ПЪРВИ КЛАС ДО СЕДМИ КЛАС.
1.1 Занятията.
1.1.1 Занятията ни започваха сутрин в 7,30 часа, а след обяд в 13,30
часа.
1.1.2 Само в понеделник имахме 5 часа (единият час бажша – „Час на
класния ръководител“). През другите дни имахме по 3 (сряда и
събота) или 4 часа (вторник, четвъртък и петък).
1.1.3 Още от тогава имахме оценки по всички предмети.
1.2 С преминаването ни във всеки по-горен клас часовото натоварване се увеличаваше.
1.3 Когато бяхме първа смяна сутрин трябваше да се явим в училище в 7,00 часа (половин час преди първото занятие) за утринна ведрина. Когато бяхме втора смяна задължителното явяване беше също половин час преди началото на първото занятие, т.е. в 13,00 часа.
1.4 Редовно класната ми ръководителка ми идваше на ревизия у дома.
1.5 Имахме тетрадки за прояви.
2. КОГАТО БЛЯХ УЧЕНИК В ГИМНАЗИЯТА.
2.1 Тогава бяхме на ДВУсменен режим – редувахме се с другата гимназия.
2.2 Часовата натовареност беше доста по-голяма. В понеделник имахме 7 часа, в събота (мисля, но не съм сигурен) 5 часа, във вторник, сряда, четвъртък и петък по 6 часа (в един от дните имахме практика, която също беше 6 часа).
2.3 Затова, че часовата натовареност беше по-голяма сутрин започвахме в 7,20 (седем часа и двадесет минути), а след обяд – в 13,30 часа.
2.4 Явяването ни сутрин или след обяд трябваше да бъде половин час преди първото занятие.
2.5 Преди влизането в сградата пет души дежурни учители ни
преглеждаха дали сме „опрятни“ – униформа, емблема, фуражка
(баретка за девойките), обувки, цвят на униформата и т.н.
3. Защо днес учениците заспиват в градския транспорт? Не е зле родителите да поставят камери в стаите на своите деца (без децата да знаят това) и да видят какво правят децата им през нощта – те не спят, а най-вероятно гледат в телефоните и компютрите си.
Всичко това има своите доста негативни последствия .
3.1 В биологическия смисъл е налице следното:
3.1.1 Нарушен сън;
3.2.2 Забавяне на речта;
3.2 Психологически:
3.2.1 Рязка промяна в настроението;
3.2.2 Необясними кризи;
3.3 Социално психологически:
3.3.1 Намалена концентрация;
3.3.2 Проблеми с вниманието в училище;
3.3.3 Затруднено учене и запаметяване;
3.4 Социални:
3.4.1 Липса на социални умения;
3.4.2 Забавяне в развитието;
3.4.3 Откъсване от реалния свят;
3.5 Комплексни:
3.5.1 Симптоми наподобяващи хиперактивност;
3.5.2 Симптоми наподобяващи аутизъм.
Тук можем да изброим още негативни страни на „телефонизирането“ и „компютъризирането“, но засега тези са достатъчни.
От направеното до тук изложение определено смятаме, че започването на учебните занятия в 9,00 часа е недопустимо. Ако даденият ученик в бъдеще се наложи да работи на свени и смяната му започва в 5,00 часа сутринта, то това означава, че той трябва да стане в 4,00, за да започне работа навреме.
Време е родителите да се замислят върху поведението на своите деца, та дори тези родители да са инфлуенсъри.
Мисля, че обществото отдавна е време да се замисли по въпроси като: „Трябва ли да вярваме на всеки инфлуенсър?“. „Ако ни се явят двама инфлуенсъри с противоположни и несъвместими послания – на кого от двамата да вярваме?“. Явно мозъците на много хора отдавна са излезли от употреба
Синът Ѝ
Синът Й
Разбираме че Габрилчо е глезен, но номалните родители трябва да ходят на работа и не става всички родители да наемат детегледачка да им заведе отрочето в 9ч на училище.