Стана ясно кои са жертвите от авиоинцидента в "Граф Игнатиево"
Не се задействали катапултите на пилотите и не се е включила парашутната система
Двамата загинали пилоти при авиокатастрофата в „Граф Игнатиево“ са от авиобазата в Долна Митрополия. Те са авиоинструктор и негов ученик. По наша непотвърдена информация фамилиите им са Дункин и Димитров и са млади мъже. Полетът е бил тренировка за предстоящото в събота авиошоу, твърди Блиц.
По време на инцидента, когато е паднал самолетът, президентът Румен Радев не е бил в авиобазата. Възможно е обаче той да се върне на място.
Според информацията до момента самолетът е изпълнявал сложна маневра на пределно ниска височина. Не се задействали катапултите на пилотите и не се е включила парашутната система. След инцидента хеликоптер „Кугър“ е излетял и обследва мястото.
Към авиобазата пътува служебният министър на отбраната Атанас Запрянов.
Самолетът Aero L-39 Albatros,който падна по време на тренировка на авиобаза „Граф Игнатиево“ е високопроизводителен реактивен тренировъчен самолет, проектиран и произведен от Aero Vodochody в Чешката република.
Използва се главно за основно и напреднало обучение на пилоти, но той също е летял на бойни мисии при лека атака.
L-39 Albatros е проектиран през 60-те години на миналия век като наследник на Aero L-29 Delfín. Извършвайки първия си полет на 4 ноември 1968 г., той става първият тренировъчен самолет в света, оборудван с турбовентилаторна силова установка.
Рой е бил изнасян в редица страни по света както като тренировъчен, така и като лек щурмови самолет. От 90-те години на миналия век той става популярен и сред гражданските оператори.До края на века повече от 2800 L-39 са обслужвали над 30 военновъздушни сили.
В края на декември 2023 година чешката компания Aero Vodochody съобщи, че Министерството на отбраната на България й е възложило още един договор за основен ремонт на учебно-бойни самолети L-39 Albatros.
Договорът дава поръчка за основен ремонт на два български самолета L-39, включително два двигателя AI-25TL, по които ще работи със стратегическия партньор - компанията LOM Praha.
От компанията напомнят, че според първия договор от ноември 2022 година първите два български L-39ZA бяха прехвърлени в Чехия за основен ремонт и модернизация още през януари 2023 г., а сега ще ги последват още два самолета.
Между 1986 и 1990 г. България придобива от Чехословакия общо 36 броя Албатрос. С течение на времето броят на флота намалява и през 2007 г. тези самолети спират да летят.
Възстановяването е извършено едва през 2013-14 г. когато в родния институт "Авионамс" бяха ремонтирани само 6 броя L-39ZA, които се използват и до днес и летят в състава на учебната ескадрила L-39 в 12-а авиобаза Долна Митрополия.
Освен L-39, на същото летище България обучава бъдещи пилоти и на бутални самолети, както и на 6 турбовитлови самолета PC-9M.
Главен прокурор подаде оставка
Тежък разговор между Винисиус и боса на Реал
Баща и син, обвиняеми за трафик на жени, остават в ареста
Реал Мадрид се извини за огромен гаф
Почина член на легендарната група АББА
Млади лекари отново на протест
Преизбраха Петър Кънев за вицепрезидент на Парламентарната асамблея на Черноморското икономическо сътрудничество
Граждански арест в голям роден град
Китай с позиция относно войната, Си говори с Тръмп
42-годишен удари полицаи
19-годишна българка опита да се самоубие
Бербатов предизвиква възхищение в Леверкузен

Маверик щеше да свали 5 руски самолета.
Защо въобще БГ има още тези стари таратайки?
Толкова е жалко два млади живота без вина си отидоха ...
Трагедия за семействата на две млади момчета, отишли си без време. Трагедия за България.
Вие се обвинявате и обиждате на русофили/фоби, джендари и т.н.
Технически неизправен самолет пуснат да се движи в небето.
Ради хвърчилото където се появи все нещо се случва, карма ли е?
Имаха бели президенти,
имаха негър,
а сега и безплодна куха циганка...
на къде отива Америка?
Ала словоохотливите червени гражданин продължават да изливат възторга си точно по същия вид летящи чинии и Крадев пилота , които може би наистина допадат на партийния им вкус, но едва ли някой на българска територия взима на сериозно…