×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Пътностроителният сектор в България настоява за създаване на нов транспортен коридор, свързващ Гърция с Естония 


Пътностроителният сектор в България настоява за създаване на нов транспортен коридор, свързващ Гърция с Естония 
Финалната декларация от 14-ата Национална конференция по траснпортна инфраструктура, чийто основен двигател е д-р инж. Христо Грозданов (по средата) засяга много проблеми в сектора
11 Октомври 2021, Понеделник, 20:00 ч.
Автор: Емел МАХМУД

Браншът предлага със своята широка мрежа от експерти активно да участва в подобряването на проблемите

България да се превърне в движеща сила за създаване на нов транспортен коридор по направление север-юг, свързващ Гърция с Естония. Това е основното искане на пътностроителният сектор чрез финалната декларация от 14-ата Конференция по транспортна инфраструктура с международно участие, която се проведе в периода 7-8 октомври в Несебър. Основен двигател и модератор на събитието бе д-р инж. Христо Грозданов – управител на Института по транспортно строителство и инфраструктура. 

В тазгодишното издание участваха Университетът по архитектура строителство и геодезия, Висшето строително училище „Любен Каравелов“, Университетът по национално и световно стопанство, Световна пътна асоциация, Европейска инвестиционна банка, Българска банка за развитие, общини и областни администрации в Република България, браншови организации и представители на бизнеса, науката и администрацията.

Финалната декларация засяга и много проблеми в сектора. Един от тях е тази с нормативните документи, а именно да се обърне по-сериозно внимание на недостатъците им. Участниците в конференцията изискват от отговорните институции да се започне да се работи по засегнатите теми, като предлагат със своята широка мрежа от експерти активно да участват в подобряването на проблемите. 

Ето и целия текст на финалната декларация:

Ние, участниците в XIV Национална конференция по транспортна инфраструктура с международно участие,

Обединени и водени от общите си принципи за развитие на транспортната инфраструктура – подобряване на свързаността, комфорта, безопасността и икономическата ѝ ефективност и с цел създаване на постоянен процес на нормотворчество, който приемаме за водещ, за създаване на равни условия за изграждане и експлоатация на транспортна инфраструктура на територията на ЕС и особено на територията на държавите членки на Инициативата „Три морета“, предлагаме на държавните органи да предприемат следните действия 

1. Инициативата „Три морета“ осигурява възможност за реализиране на важни транспортни връзки на територията на България и ЕС. България следва да подготви проекти, готови за финансиране, по линия на инициативата или други механизми за публично-частно партньорство 

2. Във връзка с българското председателство на Инициативата „Три морета“ през 2021 г. и предложенията на българската страна за включване на иновациите и науката като основен стълб на инициативата, същите принципи да се въведат и при изграждане, планиране и експлоатация на транспортна инфраструктура в България 

3. България следва да се превърне в движеща сила за създаване на нов транспортен коридор (Коридор XI) по направление север-юг, свързващ Гърция с Естония. 

4. Път I-7 следва да бъде реконструиран, така че да посрещне очакваните увеличения на трафика. 

5. България да започне приоритетно планиране и изграждане на минимум четири моста при българо-румънската граница над река Дунав. Да се зададат ясно критерии за избор на местоположение, следвайки общо приетите норми – свързаност, потенциал за инвестиции, интензивност на трафика, местоположение, въздействие върху околната среда 

6. Веднага трябва да започне планирането и създаването на Стратегията за развитието на пътната инфраструктура в Република България, която да продължи Стратегията за развитието на пътната инфраструктура в Република България 2016-2022 г. 

7. Да се заложат минимални гаранционни срокове за пътни маркировки. В зависимост от експлоатационния период на пътната маркировка да се заложат минимални изисквания към експлоатационните показатели на маркировката в периода на експлоатация. 

8. Да се създаде приоритетно нормативна уредба за проектиране, строителство, мониторинг и минимални изисквания за проектите при анализ и укрепване на свлачища и срутища. 

9. Да се актуализират данните за валежи и да се създаде нормативна рамка за проектиране, строителство и експлоатация на водоотвеждащите и водосъбирателните съоръжения 

10. Да се хармонизира законодателството за електронно управление възможно най-бързо, за да се предостави ясно и качествено обслужване на бизнеса 

11. Държавата да създаде стимули за влагане на екологично чисти продукти и решения в транспортната инфраструктура 

12. Да се създаде нормативна рамка за обследване и категоризиране на транспортни съоръжения 

13. Да се проучат инициативите за оценка на екологичното строителство на европейско и международно ниво, с цел разработване на националния правила за продуктова категория (PCR), които да бъдат ръководство на производителите, за разработване на техните EPD. 

В този смисъл настояваме мнението на експертите и участниците да бъде взето под внимание и да се сформират работни групи към Министерството на икономиката, Министерство на регионалното развитие и благоустройството, Министерство на транспорта и съобщенията, Министерство на образованието и науката, Държавна агенция по безопасност на пътищата, Агенция „Пътна инфраструктура“, както и останалите отговорни органи, които да потърсят конкретни отговори на горепоставените проблеми. 

Ние, организаторите на Националната конференция, в лицето на Институт по транспортно строителство и инфраструктура (ИТСИ); Факултет по Транспортно строителство към УАСГ, Националния комитет на България към Световната пътна асоциация в лицето на Българския форум по транспортно строителство и инфраструктура (БФТИ); ВСУ Любен Каравелов, със своята широка мрежа от експерти сме готови дейно да участваме и помогнем за подобряване на всеки един от изброените проблеми. 

Д-р инж. Христо Грозданов 
Институт по транспортно строителство и инфраструктура

 


В категории: Бизнес


Флагман.БГ Взе награда от 20 бона Взе награда от 20 бона 29/04/2025, Вторник 22:00 0
Флагман.БГ На десния си крак носи бижута за... На десния си крак носи бижута за... 29/04/2025, Вторник 21:03 1
Големи проблеми с водата в...
Големи проблеми с водата в... 29/04/2025, Вторник 20:40 0
Млада жена нападна полицаи
Млада жена нападна полицаи 29/04/2025, Вторник 20:00 1
Флагман.БГ Спечели чисто нова кола Спечели чисто нова кола 29/04/2025, Вторник 19:40 0
Флагман.БГ Каза за българския футбол Каза за българския футбол 29/04/2025, Вторник 19:24 0
България Всички новини
Тоби се огъна пред напористия Владов, обеща му вечеря за двама Тоби се огъна пред напористия Владов, обеща му вечеря за двама Отстраненият от шоуто готвач се появи на вечерната резервация с цветя и любовно послание Добра новина за България! Беларуските туристи се завръщат в морските ни курорти Добра новина за България! Беларуските туристи се завръщат в морските ни курорти Вече са договорени първите групи и стартираха резервациите за организираните пътувания Взе награда от 20 бона Взе награда от 20 бона Добрин не завоюва колата от Турнирите, но получи награда за атрактивност Световен шампион пристига в Бургас Световен шампион пристига в Бургас Нафтата със силен трансфер Токът на Иберийския полуостров спрял заради фотоволтаици Токът на Иберийския полуостров спрял заради фотоволтаици 60% дял на ВЕИ в мощностния баланс е критичен, поясни енергийният експерт Иван Хиновски Жечо Станков: Енергийната ни система е добре защитена от удар като този в Испания Жечо Станков: Енергийната ни система е добре защитена от удар като този в Испания Той сподели, че се съмнява кибератака да е причината за аварията на Иберийския полуостров, заради която няколко държави останаха без ток Големи проблеми с водата в... Големи проблеми с водата в... Хората във врачанско село бедстват Заради полицейски чадър ли поевтинява кокаинът? Експерт тръби, че дрогата минава през Бургас и Варна Заради полицейски чадър ли поевтинява кокаинът? Експерт тръби, че дрогата минава през Бургас и Варна Европол казва, че влиза от двете пристанища, поясни бившият секретар на МВР проф. Николай Радулов Промяна в движението по "Тракия" утре Промяна в движението по "Тракия" утре Движението при 251-ви км, в посока Бургас, ще е в активната лента за няколко часа Бургаският ж.к. „Зорница“ ще има още един вход-изход Бургаският ж.к. „Зорница“ ще има още един вход-изход Гражданите настояват за реализацията й от години
Трима убити и много ранени при стрелба в Швеция, спряха и влаковете Трима убити и много ранени при стрелба в Швеция, спряха и влаковете Терористът е избягал със скутер Медведев отсече: Русия и САЩ са... Медведев отсече: Русия и САЩ са... Политикът счита, че няма да има крайно изостряне на отношенията между Москва и Вашингтон Драмата с тока не спря Григор Димитров Драмата с тока не спря Григор Димитров Българинът победи чисто великобританец Тръмп си призна: Управлявам САЩ и света Тръмп си призна: Управлявам САЩ и света Знаете ли, това, което правя, е изключително сериозно, заяви президентът на САЩ Енергиен експерт посочи как Испания можеше да избегне кризата с тока и намеси България Енергиен експерт посочи как Испания можеше да избегне кризата с тока и намеси България "Европа трябва да защитава физичната среда, но и мрежовата", каза пък специалистът по киберсигурност Ясен Такев Почина Ирина Мутафчиева Почина Ирина Мутафчиева Тя е автор на множество публикации в централния периодичен печат и в специализирани издания А ако токът спре в такъв момент? А ако токът спре в такъв момент? Хаосът в Испания можеше да е още по-голям Най-малко 26 души загинаха при експлозия Най-малко 26 души загинаха при експлозия Починали са и деца В Мадрид тече грандиозно изкупуване на... В Мадрид тече грандиозно изкупуване на... По неволя: Транзисторите се връщат на мода Защо на Пиренеите останаха без ток? От Лисабон казаха има ли кибератака Защо на Пиренеите останаха без ток? От Лисабон казаха има ли кибератака В Мадрид обаче не бързат с констатациите
Володимир Зеленски, президент на Украйна Володимир Зеленски, президент на Украйна Ние ценим живота на хората, а не парадите Виц на деня Виц на деня Тя разбра, че трябва да си обръсне краката, когато Той я погали и каза:
- Шаро, махай се!
Виц на деня Виц на деня - Като малък исках да стана гробар...
- Защо?
- Спокойна работа, клиентите не се оплакват.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Село - място, където кокошките ходят сурови по улиците.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори