Швейцарски експерти разследват аварията на правителствения самолет
Авариралият Фалкон е запечатан на стоянка на летището до началото на техническата експертиза, която трябва да извършат швейцарските авиоинженери.
12 Февруари 2015, Четвъртък, 10:43 ч.
Премиерът Бойко Борисов кацна принудително в София снощи
Швейцарски авиоексперти пристигат днес в София, за да разследват аварията, заради която правителственият самолет се приземи снощи принудително на Летище София, съобщава БНТ.На борда на самолета бе премиерът Бойко Борисов. По план самолетът трябваше да излети за Брюксел, където днес европейските лидери се събират на заседание.
Авариралият Фалкон е запечатан на стоянка на летището до началото на техническата експертиза, която трябва да извършат швейцарските авиоинженери.
Причината за аварийното кацане е проблем с единия колесник, който не успял да се затвори след излитането на самолета от Летище София.
Няколко часа преди инцидента, началникът на правителствения авиоотряд 28 подаде оставка заради недостатъчното финансиране на отряда. Той заявил, че с този бюджет не може да се поддържат летателните средства.
Снощи министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че служителите на авиоотряда са реагирали изключително професионално по време на инцидента.
„Надявам се, че е случайно съвпадение, но изпълнителният директор на авиоотряда подаде оставка. Дано да е случайно съвпадение с инцидента! Не вярвам да има каквато и да е умисъл. Ако се окаже, че има такава, нещата ще са много по-тежки от ревизия“, заплаши министърът.
В “Денят започва” по БНТ пък бившия директор на “Авиоотряд 28″ Пенчо Пенчев съобщи, че самолетът е въведен в експлоатация през 2001 година. Според него той е един от най-добрите в класа си, много модерен самолет с изключителна аеродинамика.
“От техническа гледна точка – много добър самолет”, каза Пенчев. До сега не е имало проблеми от технически характер с него. Екипажите са едни от най-опитните. За командира, който е бил вчера, Пенчев разказа, че е най-опитният пилот в отряда, изключителен професионалист, дългогодишен инструктор. Той смята, че единственият обективен проблем, който съществува още с закупуването на самолета, е препоръката да стои в хангар, който така и не е осигурен. По време на техническите прегледи е установено нарушение на лаковото покритие като преди три години в Швейцария то е било изцяло сменено. Пенчев предполага, че е имало проблеми в електрониката, но пилотите са действали изключително грамотно. Според него не е спестявано от техническата поддръжка на самолета през годините.
В категории:
Животът
Уроки или стрес? Как да разпознаем негативната енергия и кога да потърсим лекар
Джордж Клуни се отказва от сцените с целувки във филмите си
Медиците от КОЦ-Русе: Спасяваме животи, но заплатите ни намаляват
Мъркането разкрива повече за котките от мяукането
Почина Карл Карлтън – легендата зад хита "She’s a Bad Mama Jama"
Четири знака, че тялото ви има недостиг на витамин С
Украински подводен дрон удари руска подводница за 400 млн. долара в Новоросийск
Две лекарки осъдени за смъртта на дете в Сливен
16-годишна наръга ученичка с нож в Атина
Синът на Роб Райнер арестуван след смъртта на родителите си в имението им в Калифорния
Сватбена игра в Германия завърши с бой и ранена булка
Националния исторически музей връчи наградата „Лъв - Пазител на наследството“ на кмета на Царево
