Въвеждат "Рент-а-байк" системата в Бургас до началото на летния сезон
09 Април 2013, Вторник, 07:15 ч.
Източник: в. "Строителство Градът"Бургаският рент-а-байк стартира със 120 велосипеда. Всеки един ще е снабден с GPS
До началото на летния сезон от община Бургас планират да въведат в експлоатация общинска система за отдаване на велосипеди под наем. Услугата "велосипед под наем" се разработва по проект "Велосипедният град – модел на модерна градска мобилност", финансиран по Програмата за малки проекти на Глобалния екологичен фонд. Общата стойност на проекта е 190 920 лв., а изпълнението му стартира в началото на март 2012 г.
Проектът, който завършваме, е свързан с въвеждането на пилотна система за отдаване на велосипеди под наем, коментира Руска Бояджиева, ръководител на проекта за интегриран градски транспорт на Бургас. Предстои единствено изграждането на велосипедните стоянки. Системата е разработена, велосипедите са доставени, така че се надяваме за началото на летния сезон да я въведем в експлоатация, допълва тя.
Бургаската рент-а-байк система ще стартира със 120 велосипеда за отдаване под наем, всеки снабден с GPS устройство за проследяване в реално време. Ще бъдат обособени 3 вело/инфопункта, 135 велостоянки със заключващ механизъм. Системата за таксуване и разплащане е електронна. Предстои изграждането на 12 рент-а-байк стоянки. С реализацията на пилотния проект Бургас ще стане първият град у нас, който предлага на своите жители и гости цялостна модерна услуга за отдаване на обществени велосипеди под наем. Съчетан с изграждането на нова инфраструктура за велосипеден транспорт с обща дължина над 20 км по проекта за интегриран градски транспорт на Бургас, ще създаде условия за алтернативен начин на придвижване и модерна градска мобилност.
"Проектът за интегриран градски транспорт трябва да се разглежда в контекста на градската мобилност", коментира Руска Бояджиева. В Бургас това се постига с интегрирането на този проект с други, които общината изпълнява и които са финансирани от т.нар. хоризонтални програми на ЕС. Те най-често са подценявани, защото са в групата на т.нар. меки мерки, но биха могли да донесат добавена стойност по отношение на проектите за модернизация на транспорта. Пример за това е един от проектите, които в момента община Бургас изпълнява. Партньорският проект, наречен АТТАС, се финансира по програма за трансгранично сътрудничество "Югоизточна Европа" и е свързан с подобряване на достъпността на европейските градове. В рамките на проекта се разработва стратегически план за развитие на градската мобилност. Той ще гарантира устойчивост на резултатите на проекта за интегриран градски транспорт, защото ще изведе основните приоритети, които ще развиваме и през следващия програмен период до 2020 г. , коментира Руска Бояджиева.
В категории:
Бизнес
Карлос Насар: Асен Златев ми даде смисъл да остана и да се състезавам за България
Даниела Тренчева - журналистката, която накара Али Агджа да проговори
Откраднаха над 3 млн. лева от голяма болница
Мадона и Гай Ричи с първа публична среща от 2008 г.
Седем обвинени за организирана престъпна група, сред тях началник на столично РПУ
Слави Трифонов атакува „Маркет линкс“: Или са некадърници, или манипулират
Алекс Раева разказа как лъжата ѝ помогнала да оцелее в детството
Любимец на жените празнува днес
Консултациите при президента продължават утре с „Възраждане“ и ДПС-Ново начало
Тръмп атакува Байдън, но все по-често прилича на него
На днешната дата почина човекът, който превърна мечтите в индустрия
Сузанита си сложи нов силикон
