Ще се стигне ли до пълна блокада на София? Заговориха за шоково поскъпване на билетите

Адвокат разкри законно ли е да спре и метрото
И днес София остава без наземен градски транспорт. Автобуси, тролеи и трамваи не се движат по улиците на София от 4 дни. Ще се стигне ли до пълна блокада на столицата?
Шофьорите искат да се движат, но според тях трябва да има 400 лева увеличение на основните заплати. Възможен компромис до 300 лева, но не и по-надолу, казаха водачите пред бТВ.
След подписване на споразумението излизаме веднага да работим, казаха протестиращите.
Недоволството на служителите в наземния градски транспорт в София започна като протест, законно обявен в общината 48 часа преди провеждането му и разрешен от кмета на града. В случая – в сряда от 4 до 12 ч.
Не е ясно и дали ще има среща в понеделник. Васил Терзиев каза, че кани синдикалните организации в 8 часа сутринта, но само ако градският транспорт бъде възстановен.
Политологът Димитър Аврамов пък каза в „Тази събота“ по бТВ, че ако политическите групи в Общинския съвет в София създадат условия за криза в сектора на транспорта - икономиката на София и страната ще загуби много повече.
Според него в крайна сметка доверието към тях ще се срути повече.
„И тогава в такива ситуации се появяват антисистемните, а опозицията на кмета в случая би загубила също от този протест. Бързо трябва да се седне в Общинския съвет и да се направи политика за развитие на транспорта, защото ако математиката не позволява вдигането на доходите в софийския градски транспорт, в крайна сметката може да се удвои цената на билета“, смята той.
„Със стачка и протест гражданите могат да заявят своята позиция. Стачката е право на работниците да протестират и когато протестират, трябва да бъдат в предприятието. Когато излязат извън пределите на дружеството, по-скоро става въпрос на протест. Основната идея на гражданско неподчинение е умишлено нарушаване на закон, с който не си съгласен“, каза пък в интервю за БНР адвокатът по трудово право Георги Вълев.
„Когато работникът не изпълнява трудовите си задължения, не би следвало да се полага възнаграждения. От формална гледна точка и при стачка, и при протест няма осъществена трудова дейност“, обясни той.
Ако приемем, че това е стачка, според закона трябва да се гарантира транспортното обслужване на населението на задоволително ниво, посочи адвокат Вълев.
Спирането на метрото би блокирало целия град. Без градски транспорт би се парализирал целият транспорт, коментира Георги Вълев.
По думите му, ако спазват закона, синдикатите не би следвало да спрат и метрото.
Правата на потребителите са да имат достъп до съответната услуга. Когато са заплатили и нямат достъп до нея, би следвало да бъдат компенсирани, каза още той.
В движение днес ще бъдат и автобусите по линии - 12, 18, 20, 21, 22, 24, 27, 29, 30, 31, 81, 86, 90, 117, 118 и 119, които се обслужват от частен оператор.
Протестът на служителите в столичните автотранспорт и електротранспорт продължава.
За БТА шофьори в градския транспорт казаха, че брутната им заплата е 2105 лв.
Те работят 12 дни без почивка по девет часа, като имат не повече от два-три почивни дни и около 60 часа извънреден труд. Сред основните проблеми, които посочиха, са огромният недостиг на кадри, лошите условия на труд, липсата на почивка и многото извънреден труд.
Именно поради десетките часове месечно извънреден труд, много от тях си докарват по-високи месечни възнаграждения, които достигат 3000 лева, но това, по думите на шофьорите от гараж "Земляне", са "кървави пари". Според тях, ако бяха добри възнагражденията и условията на труд, нямаше да има стотици незаети места за шофьори.


















до 7
А метрото в Рио е почти празно защото има безброй бусове маршрутки и автобуси които НЕ закъсняват цените са като във БГ .
Отделно да хванеш Uber в Рио е супер лесно и НАЙ-евтино
Ако на 31 май не спретнете мощен гей парад, няма да приемем ойрото! За това- започвайте да тренирате! Перете дудутки, бибитки и да си порите цвайтерите, че иначе няма центари-клоаки разпрани! ХАХАХАХХАХ
Градът се пресича пеша за половин час, а с велосипед доста по-бързо.
Дори до Карабаир.
И автобусите в Бургас се движат няколко пъти по-лесно от тези в София. В София проблемите са практически нерешими, като в Рио или Бангладеш.