ЧСИ-тата поемат глобите към КАТ, ако не ги платиш - запор на заплатата

От Камарата на частните съдебни изпълнители (КЧСИ) подчертават, че включването им в процеса на събиране на глоби по Закона за движение по пътищата ще има не само финансов ефект, но и силно дисциплиниращо въздействие върху системните нарушители
Неплатени глоби на КАТ може да докарат на нарушителите запор на заплата и банкови сметки, ако бъде приложена в действие идеята наложените, но неплатени в срок санкции да се събират от частни съдебни изпълнители. Предложението е към мярката да се прибягва само при шофьори с многократни провинения, които упорито отказват да плащат дължимото. От Камарата на частните съдебни изпълнители (КЧСИ) подчертават, че включването им в процеса на събиране на глоби по Закона за движение по пътищата ще има не само финансов ефект, но и силно дисциплиниращо въздействие върху системните нарушители.
КЧСИ от години настоява за сътрудничество с МВР и Пътна полиция по няколко ключови направления, като възлагане на събирането на неплатени глоби на ЧСИ, осигуряване на достъп до информационната система на КАТ, възможност за електронно вписване на запори и служебно спиране от движение на запорирани МПС. Според Камарата, тези мерки ще доведат до значително повишаване на събираемостта на наложените санкции и ще подкрепят усилията за справяне с т. нар. “война по пътищата”, пише Труд.
Примери от практиката сочат, че държавата е изключително затруднена в събирането на глоби - още през 2017 г. НАП отчита над 66 млн. лв. несъбрани санкции, като повече от 40% са на стойност до 50 лв. Принудителното събиране на такава сума чрез държавен ресурс излиза около 300 лв. и може да отнеме до 3 години. Половината от наложените глоби стигат до принудително изпълнение, което е скъпо и неефективно за бюджета.
Предложението на КЧСИ предвижда камарата да поеме безвъзмездно събирането на глобите от системните нарушители, без разход за държавата. Разходите ще се покриват изцяло от длъжниците - практика, доказала се в партньорства с редица други държавни институции. От Камарата настояват също за промени в Наредба №I-45 от 2000 г., с които да се даде възможност за служебно спиране от движение на автомобили, обект на изпълнение, по искане на съдебен изпълнител.
Според КЧСИ, навременното изпълнение на тези мерки би имало незабавен ефект върху поведението на водачите и спазването на закона. Данните показват, че много от нарушителите продължават да шофират без последствия, тъй като санкциите им не се събират навреме. Това създава усещане за безнаказаност и насърчава още по-рисково поведение на пътя. Чрез възможността за директен достъп до данни и прилагане на бързи принудителни мерки, като запори и спиране от движение, ЧСИ могат да осигурят реален натиск върху длъжниците, без забавяне и без излишно обременяване на държавния апарат.
Преди известно време КЧСИ изпрати ново писмо до министъра на вътрешните работи с копие до премиера и финансовия министър, в което се подчерта готовността на камарата да подпомогне държавата в борбата с пътния травматизъм. В него бе представена и Електронната система за разпределяне на изпълнителни дела на публични взискатели (ЕСРИДПВ), която значително ще улесни процеса. От камарата изрично подчертават, че няма да се търсят средства от бюджета, а всички разходи ще бъдат поети от самите длъжници.
От КЧСИ са заявили готовност за съдействие и посочват, че институциите продължават да игнорират възможности за ефективна реформа, която не изисква допълнителен финансов ресурс, но има потенциала да доведе до реални резултати - както в събираемостта на публични средства, така и в опазването на човешки животи.























Баща ми е ползвал стоков кредит, за да купи нов бойлер от верига магазини през 2019г.
През 2021г. той почина в ковида. Започвам да получавам съобщения от банка, че дължи вноски. Правя проверка- не само, че кредитът е платен, ами е бил и застрахован. След известно време, получавам сумати звънения и съобщения от колекторска фирма като всеки път си слагат лихви и т.н. ... След още известно време получавам съобщение, че до 2 дни (с посочена дата), ако не внеса сумата, която са определили, следва дело. Беснея, обаче им внасям измислената сума. След около месец, на врата ми звъни призовкар, носейки документи, че баща ми е осъден по дело. Баща ми физически го е нямало от момента, в който са образували дело. Личната му карта я унищожават, за да издадат всички необходими документи за погребението. В папката от ЧСИ- то беше посочен номерът на НЕСЪЩЕСТВУВАЩАТА му, вече лична карта. Човекът е мъртъв и погребан! Показвам, че въпреки всички циркове, съм внесла преди месец рекетът и ми се казва, че дължа още ~ 300лв такси за самото ЧСИ.
Смятайте за какво иде реч...
Проверки по банки, институции, нерви, стрес, влошено здраве от всичко.....
Пазете се, пазете си здравето и спокойствието, защото НИКОЙ от онези, на които им "дължим" данъци, с които да ни "сътрудничили" по посочен начин, не го прави.
хахахааахааа!
Със самолета дето го имаме ли ще ходят да връчват за подпис изпълнителните листи ?
Хайде по-сериозно !
И много ми е интересно какво ще вземете от безработния и мангала…?
А те са 80% от нарушителите…
Много ТЪПА ИДЕЯ
Основно те не си плащат мастрафа!