Научете кое такси е копърка в Бургас и кога шофьорът може да не качи или да свали клиент!
Има регистрирани в Общината около 520 таксита, но по улиците се движим в петък и събота вечер не повече от 200, в делнични вечери сме максимум 50, което е плачевно
-Г-жо Никова, откога оглавявате Браншовата организация на таксиметровите превозвачи и шофьори в България?
-От 2016 г. Моята фирма е „Мания Кар 2014” ООД. Аз самата съм в бранша от 2002 г. и все още управлявам такси. Фирмата ми е от 2011 г. на пътя в Бургаско и не само. При мен, като председател на БОТПШБ не може да има такива нередности, за които са ви сигнализирали - че наше такси А 3192 РС е с неизправен брояч и станала разправия, слизане на клиентите по тази причина. 30 минути след този злополучен курс вече бях при шофьора си, за да видя какъв му е проблема.
Никога не вземайте такси от това място в Бургас
-Шофьорът е казал, че колата му е дефектирала и се е наложило да прекрати курса, но преди това са го питали колко ще стлува от Водната палата до жк Лазур и обратно, защото броячът буквално щракал като "луд"?
-Да, колата е аварирала, още чакаме да излезе от сервиза. Нуждаела се е от смяна на филтри, които се запушват и колата започва да губи мощност. Няма опасност за движението, но придвижването става бавно, може и да спре. В случая даже е спряла - аз го дърпах до сервиз. Нося ви касовата бележка от този курс, който е бил твърде кратък - от Водната палата до денонощния магазин "Стего" на бул."Булаир". Лично тествах, защото и аз съм шофьор - минах по същия курс. При него е излязло 5.18 лв., а при мен 5.16 лв. Разликата е от това колко време сме престояли на светофарите.
-Шофьорът обясни ли ви защо клиентите са слезли?
-Не са слизали. Той съвсем учтиво им казал, че колата е дефектирала и не може да продължи курса си. Те са го обиждали: „Защо толкова бързо отчита апаратът?” и т.н. Това е шофьор на 2 седмици. На въпрос колко ще им струва до Лазур, бл. 104, той им е казал, че не знае, защото буквално не знае. Има апарат за това. Веднага са започнали коментари, - че бил копърка. Искали да се оплакват, той им показал телефона на фирмата, който е на вратите, за да се обадят, ако искат. После първо отбива на спирката на жп гарата, били са мъж и жена в колата. Мъжът първоначално се опитал да го убеди да продължи курса, но колата наистина се е развалила. И шофьорът ми продължава напред, въпреки че вижда, че колата е зле. Оставя ги до магазин „Стего”, на светло, в близост до спирка. През това време съм на работа и аз. Към 11 часа и нещо започнаха да ми звънят колеги, клиенти и т.н. Било писано във Флагман оплакване. В същия момент ми звъни шофьорът да ми каже, че напълно е отказала колата му. Издърпахме я от „Демокрация” №7. Колата наистина не палеше - тя е Пежо от 2019 г.
-Нормална ли е тарифата, на която карате? Вие как смятате?
-Цените се определят от Общинския съвет на Бургас. Тези цени, на които ние караме, са с 19 стотинки по-високи от останалите. В Бургас тарифите са от 1.30 до 2.00 лв. за дневна и от 1.50 до 2.50 лв. нощна. Ние караме на 1.49 лв./км за дневна и 1.69 лв./км нощна, като първоначалните такси са 2.99 лв. дневна и 3.49 лв. нощна. На престой е 0.60 лв./минута или 1 стотинка на секунда.
-Защо искате всичко това да го оповестите?
-Защото нашите клиенти са възмутени от това, което е написано за нашата фирма. Имаме 7 автомобила, със стикери на "Мания кар 2014"ЕООД са само три, другите са в Yellow, в ИндиКар и в ОК. Не е незаконно да се кара на по-високи тарифи. Клиентите трябва да разберат, че както в магазина гледат и сравняват цени на различни продукти, така трябва да гледат и при таксиметровите коли. Това, че в Бургас нямаме кой знае какви разстояния е друг въпрос. От центъра до жк „Славейков” разликата между нас и евтините ще е с 0.80-1.00 лв. най-много.
където клиентите са принудени да слязат, но не защото се възмущават, а защото колата се е повредила
-Защо е прославена тази Водна палата, че там спират само копърки?
-Първо какво означава „копърка” - това е да нямаш разрешително, да не отговаряш на Закона за автомобилните превози и в частност Наредба 34, която го допълва . Тези коли с шофьори, за които питате, си имат всички изрядни документи и отговарят на всички изисквания. Но при тях проблемът е, че въпреки че са на високи цени, определят цени за кратки разстояния, искат повече пари или твърда цена.
-Тоест договарят се предварително?
-Да, договарят цената за кратките разстояния. Съгласна съм, че това не е правилно, нищо че има ред на стоянката. Но „копърка” е съвсем друго нещо.
-Има ли "копърки" в Бургас?
-Има 5-6 такива, да. Всичките ги познаваме и опитваме да се дистанцираме от тях. И не може моята фирма след такъв сигнал, който няма нищо общо с реалността - 685 метра е разстоянието с престой 1.27 минути.
-Нелегалните продължават ли да се движат и зимно време?
-Да, виждаме ги и подаваме сигнали. С новите апарати, които сега монтираме, мисля, че ще станат повече като брой. Говорим за това касовият бон да се показва в лв. и в евро до края на декември, а после да е в евро/лв. до края на август и накрая само в евро. Имаме проблеми, защото самите производители забавиха доставките и те не са виновни - шест министерства се смениха и ние нямаме Наредба 35, която отговаря за касовите апарати. Никой производител няма да се наеме да прави сериозна промяна по софтуерите си, след като няма ясен закон. А такъв все още няма.
-Това значи, че ще има повече нелегални?
-Броячите им ще работят, но касовият бон няма да е в лв. и евро, а само в лв. След покупката на апарат колата минава метрология, после преглед и тогава се взима разрешително.
-Защо в Бургас няма таксита вечерно време, просто няма?
-Защото зимно време в нашия „заспал град” нощем почти няма работа. Клиентите разчитат да се обадят на такси и да им го пратят. В Бургас от три години 50% от таксиметровите шофьори са в централа, а останалите не са. Таксита има, но не можете да си повикате. Затова искаме да се обърнем към Общината - да направим приложение за Бургас, където да се включи абсолютно всяка кола. Да могат седящите в стоянките да ви обслужат.
-Хората, които се оплакаха за онази вечер, твърдят, че са се връщали от театър, в делничен ден. След това, като ги оставят на магазин Стего се оказват по-далеч, отколкото ако бяха вървели пеш. Звъняли са на всички фирми с обявени теефони, кола нямало - били заети всички.
-В делничен ден имаме много малко коли, защото просто няма работа. Особено зимата, когато застудее. Хабим повече гориво да поддържаме топлината, отколкото за реални курсове.
-Ще се вдигнат ли цените на такситата в Бургас от 1 януари?
-За Бургас по принцип аз съм човекът, който ходи в Общината по този въпрос. Но понеже имаме мардж - всеки иска по-голяма заплата, все пак услугите с увеличиха с 200%. Данъкът в Бургас си остава същият. Апелът ми е към колегите - да се обърнат към фирмите, за които работят, те да им вдигнат тарифите, защото почти никой в града не кара на максималната определена тарифа, определена от ОбС-Бургас. Повечето коли, снабдени с по-новия апарат, ще имат на показ и извънградска тарифа. От 15 години има такава, но поради спецификата, не можехме да я вкараме в апаратите. С новите обаче нея вече я има. За да не се получават такива неща с извънградското. По принцип за извънградско се взима апарат и половина - ако сметката е 20 лв., се плащат 30 и т.н. Не всички обаче са снабдени с такива апарати.
-Колко таксита има в Бургас?
-По разрешителни са около 520. В делнични дни обаче няма повече от 50 таксита на улиците. В петък и събота излизат между 150 и 200 таксита. Повечето таксиметрови водачи не работят през зимата. Обикновено работят друга работа.
-Има ли браншовик с толкова стаж, с колкото сте вие?
-Около 50-60 човека сме със стаж над 20 години. Има и колеги, които познават бранша повече от мен. На жп гарата са едни от най-старите шофьори, но те предпочитат извънградско и са напълно законни.
-Имат ли право да отказват на клиент?
-Могат да преценят за себе си дали да качат клиент, позволено е - ако видят, че е наркоман, болен, много пиян и неадекватен, мръсен или видимо бездомен, имат право да откажат курс.
Зимни капани за шофьорите
Ще се разболеем ли, ако излезем с мокра коса в студено време
Светлана призна, че има ново гадже и е богат бизнесмен
Цяла България ги гледа: Лавинна опасност за милионерите

Точно тази такса от 2лв е легалния начин да ви изпомпят без помпа.
Големите компании в града нямат такава такса.
Класическа помпа отвсякъде.
Тази свинчуга от статията също го показва
Какви глупости говори тая жена.
На леля ми от гарата до Долно Езеро един адски грозен бакшиш с очилца и наби цена 50лв. Добре че бях там да и помогна с багажа като пристигна така хубаво го изпратихме с усмивка сигурно още му държи влага ако четеш та *ба в наглото копеле цайс.
Беше с една много изсипана Дачия Лоджи...
че тя жената тръгва на 5лв само да се качите в колата и 1.5лв на км.
От Водната палата до гарата толкоз 6.5лв излиза до лазур 10 лева.
Каква е тази такса повикване като не може да им се обадите да ги повикате.
Тая баба е помпа мен ме е пържила от Лазур до Славейков 16лв
Кара едно счупено VW Caddy с черна броня и калник.
Екото и индикар ми вземат 10лв
Но това е работа на Общината и на пътна полиция да ги гони тези мижитурки.
Но това е работа на Общината и на пътна полиция да ги гони тези мижитурки.