Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

• Лазаровден е - обичаи и традиции
  • Правителството смени шестима областни управители
  • Седем доживотни присъди и 1794 години затвор за терористката от Истанбул
  • Май идва с ниски температури
  • Закрити са всички стари общински депа за отпадъци у нас, ЕК прекрати наказателната процедура
  • В Пловдивско задържаха участници в измамна схема в размер на 173 хил. лв.
  • Тестват първата в света персонализирана иРНК инжекция срещу меланом
  • Земеделците трябва да сезират за засегнатите от градушките площи в 10-дневен срок

Откриха ли „Светия Граал“ в науката? Вълци в Чернобил са резистентни към рак

Откритието вече е представено в научните среди, има пълния шанс да се окаже историческо
11 Февруари 2024, Неделя, 15:38 ч.
Автор: Флагман.БГ

Показателите им са подобни на пациент, който е подложен на лъчетерапия, но без обичайните и неприятни странични ефекти

Човечеството може да се окаже на прага на променящ историята медицински пробив, който да реши един от най-големите проблеми живота – ракът. Изследователски екип от учени е установил, че вълци, израснали в продължение на няколко поколения в района на изоставената през 1986 г. АЕЦ „Чернобил“ са резистентни към коварното заболяване. Кара Лъв – биолог и екотоксолог от университета в Принстън, е изследвала популацията на вълците в продължителен период и заключението е потресаващо.

Дивите животни, които вече близо 40 години растат в истински токсична среда с радиация на 6 пъти над допустимата норма, са развили необичайно свойство на имунната система. Те имат симптоми на пациент, който е подложен на лъчева терапия, но без обичайните странични ефекти. При 11.28 милирема дневна дози на радиация тези вълци изобщо не би следвало да са живи в нормални условия, но изглежда природата може да се адаптира по начини, неподозирани досега.

През 2014 г. Лъв и екипа ѝ посещават района на Чернобил, който след аварията в ядрената централа през 1986 г. е почти необитаем за хора, и поставят проследяващи устройства на няколко индивида от популацията на вълци. Целта е да следят в реално време къде точно ходят те и на какви нива на радиация са изложени. Очакванията са животните да избягват наистина сериозно засегнатите от аварията райони, но те не се оправдават. Всъщност вълците скитат целия район на глутници, всяка от които обитава конкретна територия – точно както е в природата. Но не се ограничават от радиоактивните участъци и живеят там без сериозен проблем.

Десетки поколения на живот в тази зона са позволили на екосистемата да се адаптира. Сега в биологията на тези вълци имат генетична информация, която не позволява на клетките да мутират. Това ги предпазва от образуването на ракови формации, а на практика това е „Светия Граал“ в науката.

чените са презентирали откритието си миналия месец на ежегодната среща на Обществото на интегративна и сравнителна биология в Сиатъл, Вашингтон.

Зоната около АЕЦ „Чернобил“ е единственото място на планетата, къде ефектът на радиацията върху биологията може да се наблюдава в извън-лабораторни условия. Преди няколко години се оказа, че в района растат специфични гъби, които се хранят с радиация – нещо, което никога не би било възможно при натурална еволюция. Откритието тогава постави началото на хипотезата, че радиационни замърсявания могат да бъдат „почиствани“ с помощта на биологията.

В категории: Животът

До 27
18.02.2024 20:11:34
Много смешни педа'чета сте. Ами бегом да живеете в Русия ве капут спукан. Ама не искате нали.
Драпате за Европа и свободния демократичен свят където и вие като нормалните рускини освен ку'рви друго не можете да работите. Палак нещастен..майка ти е трябвало да те глътне както е правила на другите тираджии по немските магистрали.
До 24
13.02.2024 15:47:02
Ти ако ми се правиш на олигофрен на живо и те натиря в калта, аз ли съм виновен, че реагирам или ти, че ме провокираш? Как искам да ви мобилизират, от такива като теб има голямо чистене да пада, но ми стига 3-4 да гръмна и да отида пред Господ с чиста съвест. Провалени аборти, само да храните прасетата ставате, че и затова не ставате защото сте болни и животните се заразяват.
До 25
12.02.2024 17:36:42
Смешко, колкото и да се мазниш и дупиш на путин и пудела му Костя копейкин, няма да те подминат ракетите.
Ще отидеш при големия приятел на Путин готвача пригожин.
До 3мата посерковци по-долу
12.02.2024 12:46:31
Да не скимтиш само като настаним ПВО насочено против Русия и после те ни пратят някоя друга ракета или групи на спецназ да ти резне празната чутура? Смел си, но като овцата, която гледа как колят другата овца пред нея.
Търпение.
до 18
12.02.2024 12:04:37
Ти верно си много просто парче.
Кой започнал войната в Украйна хахаха
Ами путин изпрати военни там ..не някой друг.
Сега вече работата на специалната военна операция е "кой ми с'ра в гащите", но това не променя факта, че той изпрати армия там.
Ха палячо си си ти
До 22
12.02.2024 10:42:55
Добре й го каза на таз червена повръщня
до 19
12.02.2024 09:07:47
Ахаа знаех си, че си някое изрожденско педа'че.
Мрази еврото, но спестява в евро.
Мрази ваксините, но за всеки случай се ваксинирал.
Громи Запада, но от свободния западен интернет и като ромчето от максуда кара ново ауди .
Един паметник не можахте да опазите бе смешковци.
There are no random things
12.02.2024 08:54:54
8 ами те вече го направиха ! Пробваха ни ! Ти какво мислиш, че беше Covid-19 ? СлОчайност? НЕ !
Интересно
12.02.2024 06:00:54
Нищо не се пише за Фукошима, пълна тъма по въпроса, или там всичко е ок??
До 17
12.02.2024 00:15:34
а и за еврото сигурно напираш д**** мама ти проста
До 17
12.02.2024 00:14:08
Глупакът си ти, Уили. Каквото ти кажат експертите за безопасността на ваксините, кой започна войната в украйна и колко е гот да си роб на запад попиваш като гъба и блееш със стадото. Такива като теб са причината да заслужаваме да ни изтрият от лицето на света. Уебкафе... олигофрен
До 15
11.02.2024 23:06:35
Бла Бла Бла. Може да ти го покажем в много сайтове написани същите цифри. Дори и в руски.
Ама чукчито от махалата в меден рудник толкова си може.
Трябва да си крайно глупав и си..крайно глупав.
Украински Пор вдовец с радиоактивен чернобилски п
11.02.2024 21:22:16
Подлоги по въпроза за глупостите ви толкова
Поря флегми до откат заради сухия рахат.c
13ти
11.02.2024 21:01:31
С идиоти няма смисъл да се спори, но щом в уебкафе пише нещо... успех, "чуек"! Кон с капаци си остани и повече недей се тревожи
11.02.2024 20:49:08
Дори да открият лек за рака, ще го направят така, че да е както в днешно време лечението за СПИН. Ако можеш да даваш 6 цифрени суми всяка година за имунотерапии, можеш да си живееш със СПИН цял живот, ако нямаш пари до няколко години си труп.
До 11
11.02.2024 20:30:22
Чуек данни има в какви ли не сайтове и източници освен. Уеб кафе.
Трябва да си крайно глупав и невеж за да твърдиш, че радиацията е няма нищо и загинали от Чернобил били трима до десетима.

Кажете ги тия глупости и на хората от Хирошима и Нагасаки освен на семействата на загиналите в Чернобил.
Смешковци
още като прочетеш
11.02.2024 18:14:58
"токсолог",може да не продължаваш.Да правиш аналогии между хора и вълци...ами то отдавна се обсъжда фактът,че и хлебарките са устойчиви на радиация.Странно защо японците толкова се разтревожиха в последно време заради страшно радиоактивно замърсяване около Фукушима-явно не са прочели за вълците.И изобщо не е вярно,че около Чернобил е единственото място за наблюдаване на ефектите на радиацията извън лаборатории.
нЕщо странно.
11.02.2024 17:36:42
Строят противоядрени бункери, защото въпросните атомни/ядрени/термоядрени бомби (ако може да се доверим на описаните технически характеристики) причиняват страшно големи поражения за изключително кратко време.
А 10ти- маняк, WEBCAFE?! Сериозно ли? :D
Не се плашете от ядрена война, по-страшното е липсата на ядрена енергия. Ама щом Турция напредва в това отношение, рано или късно и ние ще прогледнем... засега само заслабваме
Лоша работа
11.02.2024 17:29:50
Десетки хиляди са загиналите от тази авария

Поправка
11.02.2024 17:23:48
приспособен
Нищо странно.
11.02.2024 17:21:56
В дивата природа оцеляват най- приспособление,останалите умират. Интересно е друго,какво си мислят тези учени ,да ни подложат на такова изпитание ,за да видят ,колко ще придобият такава издръжливост.Сигурно за това богатите си строят противоядрени бункери.
Внимателно
11.02.2024 16:52:48
ееей да бе, как ги забравих 3мата ликвидатори, които ги изпращат на самоубийствена мисия в наводненото подземие да завъртят някакви кранове или какво там беше и те взели че и тримата оцеляли... а останалите ликвидатори, на фона на опасната задача по изчистване на замърсяването, на фона на украинския характер и култа към героите, както и псевдовярният сериал по нетфликс (нетфликс хахах) за Чернобил.... НЯМА диспропорционален ръст на онкозаболяванията в източния блок, сравнено с нивата от западна Европа, сащ и други части на света по това време и в 5-15 години след това, не ми се търси информация, която ще наречеш "глупост от фейсбук". Успех!
Простотиите от фейсбук ги преписват тук
11.02.2024 16:37:53
Дъното!

-----------
Че те страничните ефекти от лъчетерапията точно убиват милиони
Сандо
11.02.2024 16:31:17
Разбрах за какво говорите ,пускайте ядрената бомба най накрая-тенкю бай дон ти винаги си мислил за нас с добро
Жълтопаветен еврогейпарадчик
11.02.2024 16:29:52
Да се тества лекарството върху Чарлз III !!! ВЕДНАГА!!!
До 2
11.02.2024 16:28:28
Тия глупости ги пиши на семействата на загиналите ликвидатори на тази авария. Хиляди хора хвърлени в битка с един гръмнал заради опит за подмазване на партията реактор.
Нямало ръст на рак в света ..егати глупостите.
Ръста е двуцифрен едва ли има човек, който да няма познат покосен от тази болест. Особено у нас където народа е изкаран да манифестира под пролетния радиационен дъжд, докато соц величията са яли луканки затворени в хотел Родина.
Внимателно
11.02.2024 16:12:04
Да не се окаже накрая, че наистина последиците от аварията в Чернобила бяха силно преувеличени, за да се очерни репутацията на най-чистата форма на енергия (ядрената) и в частност- съветската (тази на СССР, "империята на злото", диаметрична противоположност на 4ти райх- САЩ) ?
Просто подхвърлям... защото някои хора, въпреки принудителното изселване, успяват да останат на територията на Припят и други градове и си живуркат до дълбока старост, тревата зеленее, вълците се размножават... единствено няколко лекета, които си играят с "лапата" (куката на кран, използван за разчистване на отломки) уж били развили левкемия, но това е от глупост най-вече. В световен мащаб няма ръст на раковите заболявания на фона на тази авария, но в главите на хората се запечатва завинаги асоциацията. Дори обвиняват въображаемите нива на радиация за вредите от новите лекарства, ваксини, свръхпреработени храни, а я вижте глиганите как си живуркат лятото до Черноморец, не можеш да ги накараш да се изкъпят и да стъпят в цивилизацията....
Опичайте си мозъците!
Кюприя Кюприев
11.02.2024 16:06:47
Утре пращам дъртия у Чернобил.... барем оздравее горкия!?
Чувай Боже и закриляй!
Да минава!

Накълцаната с макетно ножче Дебора свали перуката, мрежата прегря Накълцаната с макетно ножче Дебора свали перуката, мрежата прегря Тук съм, за да припомня на всички вас, че трябва да се обичаме без значение как изглеждаме - каза тя Увеличиха заплатите на военните с 30% Увеличиха заплатите на военните с 30% Решението ще влезе в сила от 1 януари 2025 г. Смени в Надзорния съвет на НОИ Смени в Надзорния съвет на НОИ От състава на Надзорния съвет са освободени: Иванка Николова Шалапатова, Весела Начева Начева, Добринка Димитрова Вичева Жесток удар по Лена Жесток удар по Лена Днешните й думи не ми остават друг избор, освен да заведа срещу нея едно дело за клевета, заяви управителят на НЗОК Тревожна статистика: Над 500 са регистрираните болни от коклюш у нас, 90% са деца Тревожна статистика: Над 500 са регистрираните болни от коклюш у нас, 90% са деца Правят имунизационни кабинети във всеки областен център за безплатната ваксинация на бременни жени Кога ще започне изграждането на тунел под връх Шипка Кога ще започне изграждането на тунел под връх Шипка Все още има незавършени процедури по проектирането на съоръжението Лазаровден е! Лазаровден е! 3 страхотни имена черпят на светлия празник Пленум на БСП ще реди листите за парламентарните и евроизборите Пленум на БСП ще реди листите за парламентарните и евроизборите Излъчени са около 100 номинации за представители в ЕП Правят основна подмяна на футболния терен на градския стадион в Царево  Правят основна подмяна на футболния терен на градския стадион в Царево  Не е препоръчително през следващата седмица теренът да се използва Ударна ревизия на Закона за хазарта Ударна ревизия на Закона за хазарта На първо четене парламентът прие пълна забрана за рекламата на хазартни игри в радио, телевизия, печатни и електронни издания, както и на обществени места и фасади на сгради
В коя страна официално забраниха домашните работи В коя страна официално забраниха домашните работи Правителството на министър-председателя Доналд Туск иска модернизация на образователната система Путин отива на визита в Китай през май Путин отива на визита в Китай през май Носи на Си книга на руски революционер Часовникът на най-богатия пасажер, загинал на „Титаник“, се продава на търг Часовникът на най-богатия пасажер, загинал на „Титаник“, се продава на търг Бизнесменът Джон Джейкъб Астор загива на 47 годишна възраст, когато „Титаник“ потъва през 1912 г. Съпругата му се спасява Трус разлюля Гърция - на 30 км от България Трус разлюля Гърция - на 30 км от България Епицентърът е до Петрич Макрон предупреди, че Европа не е безсмъртна Макрон предупреди, че Европа не е безсмъртна Европейският континент не инвестира достатъчно в иновации, не успява да защити промишлеността си и да засили военните и отбранителните си способности, каза френският президент Кой каза, че ергенът Алек е беден? Часовникът му струва 7 бона Кой каза, че ергенът Алек е беден? Часовникът му струва 7 бона Скъпата швейцарска марка „Baume et Mercier” блести на ръката му Паника в Бъкингам! Преразглеждат протокола за смъртта на Краля Паника в Бъкингам! Преразглеждат протокола за смъртта на Краля Кралят предизвика голямо безпокойство сред членовете на семейството и приятелите си, тъй като продължава да се бори с неразкрит вид онкологично заболяване Служебното правителство назначи шест нови областни управители Служебното правителство назначи шест нови областни управители Повечето от тях са свързани с ГЕРБ Кевин Костнър гледа децата, докато жена му я спукват от секс Кевин Костнър гледа децата, докато жена му я спукват от секс Бившата му изобщо не ги поглежда, а Танцуващият с вълци плаща на хлапе по 160 000 щ.д. В този ресторант подаряват бутилка вино, ако не докосвате телефона си В този ресторант подаряват бутилка вино, ако не докосвате телефона си Заведението се намира във Верона
Делян Пеевски Делян Пеевски Кирил Петков е пудел, който драска на вратата на Борисов Виц на деня Виц на деня - Сащо, ти защо не ме взимаш никъде със себе си?
- Вземам те!
- Къде... Нито на кафе, нито на кино, нито на гости?
- Мими, аз винаги те нося в сърцето си!
Виц на деня Виц на деня - Здравей красавице, имаш ли си гадже?
- Ние с теб сме женени от две година бе!
- Опаа, обърках чата.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук За да върви семейния живот, трябва не да се редят мебелите по фен-шуй, а да се спи по Камасутра!