×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Тръмп ще отбележи първите 100 дни от управлението си с митинг в Детройт
  • Ето какво ще е времето днес
  • Тръмп ще намали въздействието на автомобилните мита
  • След великденската ваканция, депутатите се събират за две заседания, започвайки с извънреден парламентарен контрол днес
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

След сигнал на Бесове.Бг маркираха някои дупки по ул. "Цар Калоян", но нескопосано


След сигнал на Бесове.Бг маркираха някои дупки по ул. "Цар Калоян", но нескопосано
Маркировка на дупка в асфалта по български
Тема в развитие
виж още
скрий
23 Юли 2011, Събота, 13:37 ч.
Автор: Добромир ДОСКАЧАРОВ, Снимки: автора


Наредбата задължава поставяне на знаци за строителни работи, а такива липсват. Плащаме за некадърността двойно

След вчерашната публикация за състоянието на бургаската улица "Цар Калоян", днес отново минавайки от там видях, че някой някъде се е задействал строителите да обозначат ямите в асфалта. С това си действие те бяха вдигнали степента на малоумие и нескопосаност до космически стойности. Ето в какво е трансформиран канала от първата снимка на вчерашния материал.
 
Паметник или надгробна плоча на българските пътни строители
Геният на строителния екип се е развихрил, притиснат от нарежданията на началниците да маркират зейналите канали по "Цар Калоян". От този творчески напън са се родили уникални произведения на съвременното строително-ремонтно изкуство.
 

Така се  обозначава ремонтна дейност по пътя в нормална държава
Ако се порови из глобалната мрежа, човек ще открие много примери за обозначение на ремонтни работи. В развитите страни има практика да се слагат по няколко знака и ограждения дори на малки строителни обекти.

Чл. 7, ал.5 от Правилника за движение по пътищата на България гласи следното: "При строителство и ремонт, когато има временна пътна маркировка, положена с цел организация на движението за определен период от време, участниците в движението трябва да се съобразяват с временната пътна маркировка." У нас обаче не се смята за нужно поставянето на такава. Дали заради пестене на средства, дали заради пестене на време и усилия, но е факт, че това е основно задължение на фирмата, извършваща ремонтните работи. Миналата година бе приета нова наредба на регионалното министерство за временната организация и безопасност на движението при строителни работи. Чл. 2. ал.1 гласи: Работите по чл. 1, ал. 1, които създават затруднения и опасност за движението, като намаляване на широчината или нарушаване на целостта на пътната (уличната) настилка, на банкетите или на тротоарите, както и рязко влошаване на състоянието на тяхната повърхност и др., СЕ СИГНАЛИЗИРАТ!
Според нея знаците, които трябва да се използват, задължително трябва да бъдат с жълт цвят и светлоотразителна лента.

На ул."Цар Калоян" в центъра на Бургас важат други закони.
 
Маркирана дупка от канал на кръстовището на улиците "Цар Калоян" и "Св. Климент Охридски"
Спазен е жълтия цвят на маркировката и до там. Капакът на канала е поместен, а отворът е покрит с парчета шперплат и е добавен картон, може би за допълнителна здравина? Чл. 11 на наредбата за безопасност на движението при строителни работи изисква използването на конуси, бариера, въже с червени флагчета или с червени светлоотразителни елементи, лента, ярко оцветена или с успоредни бели и червени ивици, ограничителна табела, табели с направляващи стрелки и още десетина други начини за маркиране. КЪДЕ СА? Вместо тях - картон, шперплат и парчета от ленти се валят по земята.
 
Картон и шперплат предпазват колите да не пропаднат в отворената шахта
Ето как изглеждат няколко добри практики за крайпътно маркиране на ремонтни работи. 
 
Така маркират ремонтни дейности по пътя в малко градче в Англия
Интересно, че на "Калоян" маркираните канали бяха само тези, чиито снимки бях публикувал вчера. Кратерите на следващите снимки са на пресечката на "Цар Калоян" с "Фердинандова" и са в същото състояние като вчерашните. Дали утре ще бъдат и те покрити с картони или камъни?

Канал преди пресечката с "Фердинандова, отсреща се виджа техника на строителната фирма
Снимките са направени днес, в 13:42, между пресечките "Цариградска" и "Фердинандова". На ъгъла с последната, работниците от фирмата, ремонтираща улицата, седяха на сянка и си почиваха, хилейки се на това, че снимам дупките. Особено забавно им стана, когато помолих момченцето да стъпи в дълбоката част на една от дупките, а то се страхуваше, че може да пропадне.
 
Детето го беше страх да стъпи в най-дълбоката част
На всички чели-недочели, недоволни коментатори на предната статия, обвиняващи ме, че критикувам нещо недовършено, ще кажа, че няма да спра да недоволствам от некадърността, с която се пръскат пари на данъкоплатците, един от които съм аз. Този сайт се казва Бесове.Бг, защото наричаме нещата с истинските им имена и благодаря на всички, които побесняват и се обиждат от статии като тази. 

Този канал стои без капак вече няколко дни, а колите постоянно паркират около него
Толкова ли е обидно в една цивилизована държава някой да иска нещата да се вършат както трябва и най-вече да се спазват правилата за безопасност? Какво трябва да се случи, за да започне всеки да си върши работата както трябва? Този правилник за безопасност на движението при строителни работи за кой и защо е писан? Защо някой специалист или група такива са отделили време и средства за да го напишат?

Колко деца трябва да бъдат убити на пътя, за да започнат шофьорите да спират на пешеходни пътеки?


Колко жени трябва да бъдат изнасилени и убити в парковете, за да се засили охраната в тях?


Колко влака трябва да се запалят още, за да бъдат сменени прогнилите ковчези, които БДЖ ползва за вагони?

Колко пътници ще изгорят в обърнал се автобус, за да спре корупцията в ДАИ?

Това са само няколко примера от последните месеци за ситуации "След дъжд качулка". В новата наредба за за временната организация и безопасност на движението при строителни работи има част, в която се указва, че възложителят поема разходите по щетите върху улиците, ползвани като обходни маршрути, поради ремонтни работи. Никъде не е упоменато кой поема щетите при неспазване на наредбата - възложителя или изпълнителя? А кой ще поеме лечението на счупените крайници на дете, паднало в такава шахта? Или ремонта на нечия кола, заседнала в немаркирана дупка? Оказва се, че плащаме двойно за некадърността и незаинтересоваността на строителните фирми и властите, които уж трябва да ги контролират. Един път плащаме, за да ни създадат условия за произшествия, физически и психически страдания, и втори път плащаме за въстановяването от тях.

В категории: Бургас


Флагман.БГ Взе награда от 20 бона Взе награда от 20 бона 29/04/2025, Вторник 22:00 0
Флагман.БГ На десния си крак носи бижута за... На десния си крак носи бижута за... 29/04/2025, Вторник 21:03 1
Големи проблеми с водата в...
Големи проблеми с водата в... 29/04/2025, Вторник 20:40 0
Млада жена нападна полицаи
Млада жена нападна полицаи 29/04/2025, Вторник 20:00 0
Флагман.БГ Спечели чисто нова кола Спечели чисто нова кола 29/04/2025, Вторник 19:40 0
Флагман.БГ Каза за българския футбол Каза за българския футбол 29/04/2025, Вторник 19:24 0
11
Коментара по темата
11.
ljbyjgk
15.03.2012 06:28:46
0
0
wSty58 , [url=http://ujcssqmmvjlj.com/]ujcssqmmvjlj[/url], [link=http://pawiyqqdetfq.com/]pawiyqqdetfq[/link], http://bniepifdocsk.com/
10.
sngmvwyrcv
11.03.2012 23:40:54
0
0
W3Qu7r <a href="http://zvaglpybljll.com/">zvaglpybljll</a>
9.
fqflxemd
10.03.2012 08:12:10
0
0
FMnkfT , [url=http://cntahuaojwak.com/]cntahuaojwak[/url], [link=http://srgkpjkqpmws.com/]srgkpjkqpmws[/link], http://hhrebciyucsp.com/
8.
zfbermw
09.03.2012 02:45:23
0
0
tzPKoY <a href="http://otoohtxbargs.com/">otoohtxbargs</a>
7.
razan
03.03.2012 17:13:24
0
0
Perfect anwser! That really gets to the heart of it!
6.
до "още един коментар"
25.07.2011 15:47:43
0
1
Не разбрах, защо да скриват номерата на колите горе?
5.
Живущ на Ал. Велики
25.07.2011 08:26:05
0
1
Българинът дълго време ще променя манталитета си, вярно е, както и дълго време още ще трябва докато се научи да не трае подобен тип нескопосано харчене на пари и присвояване от разни лица, докато той самият ще тъне в мизерия. Да, мизерията по улиците е навсякъде - не само по Цар Калоян, а и по улици около нея, които трябваше да са оправени от месеци, а все още имат недовършени участъци. Благодаря на Бесове, че не оставят незабелязани безчинствата на разни фирмички. Това е начина българинът малко по малко да променя манталитета си - чрез медиите, чрез не-приемането и не-примирението с нецивилизования начин, по който се прави всичко в държавата ни. Защо няма други медии, които да обърнат внимание на това???
4.
митев
24.07.2011 15:23:58
0
2
Щом няма знаци, които забраняват минаването и паркирането по тези улици, това означава, че е разрешено. Айде, живеещите в района познават обстановката, но какво да направи водача-гост на града и квартала? Разбира се, че е прав авторът на материала!
3.
живеещ
24.07.2011 11:07:03
0
2
долния коментар явно е писан от някой от строителната фирма или някой наакан от общината.
подушвате глобичките а?
"а каква е работата на всички шофьори да паркират или да се движат по тази улица?"
живея на тази улица от 15 години. къде да си спра колата бе, мозък мухлясал? две деца карам на детска градина и лятно училище и жена на работа и после обратно!
два месеца спирах по сокаците. а сега като сложиха асфалта елементарни неща не са оправили.
ремонт по български - аз си правя каквото и както си знам пък другите да духат супата.
2.
още един коментар
24.07.2011 01:14:49
3
2
Имате претенции за много неща, цитирате закони, правила, а нормалната етика повелява да скривате номерата на колите, които снимате. Улицата е затворена за ремонт, в двата си края е обозначена с знаци забранителни за влизане, поне така беше в началото. Елементарен и надписът на последната снимка "Този канал стои без капак вече няколко дни, а колите постоянно паркират около него" - На тоя канал капака ще му го сложат като положат и последния слой афалт, а каква е работата на всички шофьори да паркират или да се движат по тази улица? 100 табели и знаци да сложат пак ще има такива дето ще ги нарошават и после да мрънкат и дребнеят в коментарите си.
Има пропуски навсякъде, в тая държава, но изведнъж нищо не се оправя, а манталитет дълго се променя!

Спирам да ви чета - станахте ЕЛЕМЕНТАРНИ !
1.
коментар
23.07.2011 17:20:15
1
2
то просто няма какво да се коментира -
ремонта на централните улици бе пред очите на цял Бургас и там не си позволяваха такива мизерства, но тука си показаха рогата.
и това в голям град, смятай в малките градчета какво безхаберие е
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Тоби се огъна пред напористия Владов, обеща му вечеря за двама Тоби се огъна пред напористия Владов, обеща му вечеря за двама Отстраненият от шоуто готвач се появи на вечерната резервация с цветя и любовно послание Добра новина за България! Беларуските туристи се завръщат в морските ни курорти Добра новина за България! Беларуските туристи се завръщат в морските ни курорти Вече са договорени първите групи и стартираха резервациите за организираните пътувания Взе награда от 20 бона Взе награда от 20 бона Добрин не завоюва колата от Турнирите, но получи награда за атрактивност Световен шампион пристига в Бургас Световен шампион пристига в Бургас Нафтата със силен трансфер Токът на Иберийския полуостров спрял заради фотоволтаици Токът на Иберийския полуостров спрял заради фотоволтаици 60% дял на ВЕИ в мощностния баланс е критичен, поясни енергийният експерт Иван Хиновски Жечо Станков: Енергийната ни система е добре защитена от удар като този в Испания Жечо Станков: Енергийната ни система е добре защитена от удар като този в Испания Той сподели, че се съмнява кибератака да е причината за аварията на Иберийския полуостров, заради която няколко държави останаха без ток Големи проблеми с водата в... Големи проблеми с водата в... Хората във врачанско село бедстват Заради полицейски чадър ли поевтинява кокаинът? Експерт тръби, че дрогата минава през Бургас и Варна Заради полицейски чадър ли поевтинява кокаинът? Експерт тръби, че дрогата минава през Бургас и Варна Европол казва, че влиза от двете пристанища, поясни бившият секретар на МВР проф. Николай Радулов Промяна в движението по "Тракия" утре Промяна в движението по "Тракия" утре Движението при 251-ви км, в посока Бургас, ще е в активната лента за няколко часа Бургаският ж.к. „Зорница“ ще има още един вход-изход Бургаският ж.к. „Зорница“ ще има още един вход-изход Гражданите настояват за реализацията й от години
Трима убити и много ранени при стрелба в Швеция, спряха и влаковете Трима убити и много ранени при стрелба в Швеция, спряха и влаковете Терористът е избягал със скутер Медведев отсече: Русия и САЩ са... Медведев отсече: Русия и САЩ са... Политикът счита, че няма да има крайно изостряне на отношенията между Москва и Вашингтон Драмата с тока не спря Григор Димитров Драмата с тока не спря Григор Димитров Българинът победи чисто великобританец Тръмп си призна: Управлявам САЩ и света Тръмп си призна: Управлявам САЩ и света Знаете ли, това, което правя, е изключително сериозно, заяви президентът на САЩ Енергиен експерт посочи как Испания можеше да избегне кризата с тока и намеси България Енергиен експерт посочи как Испания можеше да избегне кризата с тока и намеси България "Европа трябва да защитава физичната среда, но и мрежовата", каза пък специалистът по киберсигурност Ясен Такев Почина Ирина Мутафчиева Почина Ирина Мутафчиева Тя е автор на множество публикации в централния периодичен печат и в специализирани издания А ако токът спре в такъв момент? А ако токът спре в такъв момент? Хаосът в Испания можеше да е още по-голям Най-малко 26 души загинаха при експлозия Най-малко 26 души загинаха при експлозия Починали са и деца В Мадрид тече грандиозно изкупуване на... В Мадрид тече грандиозно изкупуване на... По неволя: Транзисторите се връщат на мода Защо на Пиренеите останаха без ток? От Лисабон казаха има ли кибератака Защо на Пиренеите останаха без ток? От Лисабон казаха има ли кибератака В Мадрид обаче не бързат с констатациите
Володимир Зеленски, президент на Украйна Володимир Зеленски, президент на Украйна Ние ценим живота на хората, а не парадите Виц на деня Виц на деня Тя разбра, че трябва да си обръсне краката, когато Той я погали и каза:
- Шаро, махай се!
Виц на деня Виц на деня - Като малък исках да стана гробар...
- Защо?
- Спокойна работа, клиентите не се оплакват.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Село - място, където кокошките ходят сурови по улиците.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори