Volvo: производството на е-кола е 70% по-мръсно от това на конвенционален автомобил
Проучване на Volvo разгневи феновете на електромобилите, но не е зле да се вслушаме в производител, който обвързва бъдещето си именно с електромобилите
След като вече обвързва бъдещето си с електромобилите, а преди дни Volvo подписа Декларацията от Глазгоу за автомобили и ванове с нулеви емисии, проучване на Volvo Motors стана причина за изключително разгорещена дискусия, която се води от доста време. Компанията е стигнала до извода, че производственият процес на електрическия C40 Recharge генерира 70% повече емисии от производството на конвенционалния модел XC40. След това Volvo уточнява, че, когато се вземе предвид целия жизнен цикъл на автомобилите, общият въглероден отпечатък на електромобила е по-нисък от този на аналога му с ДВГ.
Проучването на Volvo е съсредоточено върху конвенционалния, плъг-ин хибридния и електрическия XC40. То е взело предвид въглеродния отпечатък на всеки модел в продължение на целия му жизнен цикъл, като са включени добивът на суровите материали, производствените процеси, зареждане с гориво/електричество и шофиране в продължение на 200 000 км, след които се приема, че колата се изважда от употреба, предава vesti.bg.
Volvo казва, че моментът на изравняване зависи от начина на добив на електроенергията. Проучването споменава три различни сценария, базирани на средния световен добив на електричество, предвиденият от EC28 баланс между възобновяеми и изкопаеми източници, и най-чистият сценарии – само от възобновяеми източници.
Когато се вземе предвид първият сценарии, Volvo C40 Recharge ще трябва да измине 109 918 км, за да се изравни по отделени емисии СО2 с конвенционалния XC40, което е над половината от жизнения цикъл на модела. Но след това, в оставащите около 90 000 км електрическият модел ще отдели 15% по-малко общи емисии от конвенционалния модел.
При втория сценарии за добив на електричество става ясно, че електрическият и конвенционалния модел ще постигнат равенство по отделени вредни емисии, когато електрическият модел измине 77 248 км. При този сценарии Volvo C40 Recharge ще отдели 30% по-малко вредни емисии за целия си жизнен цикъл.
В третия сценарий (добив само от възобновяеми източници) въглеродният отпечатък на електрическия модел е на половина на този на модела с ДВГ, като равенство ще се постигне още при изминаване на 48 280 км.
Проучването на Volvo, което се препокрива с много други подобни проучвания, стига до заключението, че електрическите модели са много по-екологично чисти в течение на жизнения цикъл. Но производството на електромобил е много по-мръсно от това на конвенционалния му събрат, като най-мръсно е производството на самата батерия.
Над 10 хил. души чакат да се чипират, мислят, че ще живеят вечно
Предупреждаваха я, но тя не чу - крахът на Джан-Микеле и Габриела
Москва удря Euroclear с иск за $229 милиарда заради замразените руски активи
ГДБОП с подробности за нарко ОПГ-то, действало под полицейска шапка
Как да премахнем мухълът за да не се появи отново?
Млад българин загина при катастрофа в Кипър, шофьорът на колата е дрогиран
35 защитени диви птици от Руския пазар отново са на свобода
Карлос Насар: Асен Златев ми даде смисъл да остана и да се състезавам за България
Даниела Тренчева - журналистката, която накара Али Агджа да проговори
Откраднаха над 3 млн. лева от голяма болница
Мадона и Гай Ричи с първа публична среща от 2008 г.
Седем обвинени за организирана престъпна група, сред тях началник на столично РПУ

Както заводите са извън града така и емисиите от автомобилите ще бъдат извън града и така градовете ще станат много по-чисти. Дори и да не са толкова ЕКО електричките пак има файда поне за града.