Новият Айфон 13 – безпомощност и тъпчене на място без Стив Джобс
Суетата и инерцията, а не иновациите основават успеха на новия модел
Дългоочакваната премиера на iPhone 13 у нас ще се състои в началото на октомври. Едрогърди инфлуенсърки, бизнесмени и бизнес дами ще сменят стария си iPhone 12 с новия iPhone 13 и ще се перчат, че са в крак с времето, модата и технологиите.
Но с какво iPhone 13 е по-различен от предшественика си. Дизайнът му е почти същия. Само – забележета! - прорезът, в който са поместени предната камера и Face ID детекторът, е намален с 40%, което давало възможност за леко уголемяване на дисплея, който от своя страна бил по-ярък. Явно фантазията на създателите му не е успяла да стигне по-далеч от козметични подобрения.
Гордостта на iPhone 13 явно трябва да е новия процесор А15 Bionic, който се рекламира като до 50% по-бърз от тези на конкурентите и с до 30% по-добри графики. Мощният чипсет пък щял да зарадва запалените геймъри.
Голямо внимание при рекламирането на iPhone 13 е отделено и на камерите, сякаш човек не си купува телефон, а фотоапарат. Но и тук не са направени кой знае какви подобрения – подобрена е оптичната стабилизация на изображението, уголемени са и лещите на камерата, пикселите са 1,7 µm.
И още - iPhone 13 е съвместим с мрежата от пето поколение, което гарантира бърз интернет.
Но достатъчно ли е всичко това iPhone да запази името си на световен технологичен първенец.
Когато на 9 януари 2007 година гениалният Стив Джобс анонсира появата на първия iPhone, светът го определя като технологично чудо. Целият процес по създаване му се контролира лично от него. Всъщност в началото Джобс искал да създаде таблет със стъклен мултитъч дисплей и така да се отърве от клавиатурата. Когато екипът му представя пъпвите си идеи, гениалният Джобс казва: „От това можем да направим телефон“.
Разработването на iPhone продължава 2,5 години и струва на компанията 150 милиона долара. Но в крайна сметка на пазара се появява нещо, който светът не е виждал. И всички конкуренти започват бясно да го копират.
Днес творческите сили на компанията без Стив Джобс изглежда стигат само за козметика.
Бавят Бюджет 2026 заради санкциите срещу „Лукойл“? Заради тях приходите намаляват с 1 млрд. евро
Бърз трик за по-лесно заспиване
Всички ли мразят Слави? Тв водещият с безпрецедентен ход във фейсбук
Безпрецедентна ситуация в Биг Брадър
