Ще местят канал-убиец от площада
Подземните комуникации и подпочвените води ще създадат най-големи проблеми на строителите
Преместването на подземните комуникации на площад „Св. Св. Кирил и Методий” ще бъде една от най-трудните задачи пред строителите на паркинга. Днес областният управител Константин Гребенаров, кметът Димитър Николов и управителят на „Глобал технолъджи къмпани” Петко Захариев се събраха на площада за първата копка.
Тук, буквално покрай тротоара на училище „Св. Св. Кирил и Методий”, е положен канализационен тръбопровод, който обслужва огромен район – на изток до бул. „Стефан Стамболов”, а на север до училище Васил Априлов. Диаметърът на тръбите е 1 метър. Преди години той минаваше под къщите, които бяха съборени заради бъдещия ГУМ. Когато започна строежът му, тръбопроводът трябваше да бъде отклонен към площада. При социализма всеки гонеше срокове, тогава наредиха да се бърза, да се работи на две смени, без укрепване на изкопите. И в един нещастен ден стените на канала подадоха, багерът се преобърна и двама от работниците загинаха на място. Единият бе буквално обезглавен. Трагедията се потули, но строителният техник, който явно се е разяждал от чувство за вина, по-късно полудя, разказва един от ВиК специалистите. Според него сега тръбите трябва да бъдат отклонени след пл. „Баба Ганка”, срещу къщата на Йоан, и по ул. „Хан Аспарух” отведени към Тройката. Под площада минават още два тръбопровода на градската канализация, които също ще бъдат преместени. Голям проблем ще създадат и подпочвените води, които тук, както и почти навсякъде в града, са като подземна река.
Преместването на подземната инфраструктура и отводняването ще бъдат най-трудното и най-скъпо нещо в този проект, смята и общинският съветник Ваклин Стойновски. Той продължава да настоява, че нивата на паркинга ще бъдат четири, а не три, което означава 18 метра дълбочина на изкопа. „Аз смятам този проект и за моя заслуга. Един частен инвеститор ще похарчи между 8 и 10 милиона евро, за да построи нещо, което от първия си ден ще бъде собственост на града, без общината да похарчи и един лев”, казва той.
В община Бургас приемат първата копка със смесени чувства. От една страна проектът е повече от необходим – според кмета Димитър Николов всяка година в града се регистрират между 5000 и 7000 нови автомобила, които трябва някъде да паркират. От друга страна обаче общината няма право да поставя на концесионери срокове за завършване на паркинга и механизми да го притиска, ако се бави. Управителят на „Глобал технолъджи къмпани” Петко Захариев обещава всичко да приключи за 15 месеца, но ако това не се случи, за компанията му няма да последват никакви санкции. „Щом си плаща концесионната такса от 150 000 лева годишно, общината не може да го пипне. Пък, ако ще да копае и до 2015 година”, твърдят юристи.
Разчетите на „Глобал технолъджи къмпани” са да се вместят в сроковете, а след пускането на паркинга да си върнат инвестицията в рамките на 8 години. За основен изпълнител на обекта са наели „ПОНС холдинг” на Милко Милков, а с укрепването ще се заеме „Бауер България” ЕООД – немска фирма, лидер в сондирането и фундирането. „Германците не ги познаваме, но от ПОНС малко ни е страх. Край Милко се навърта един „кадровик” от „Меден рудник” – Хасан Мехмед Налбант, с прякор Мамала, той му намира евтина работна ръка. Но и нискоквалифицирана. Дано тук строителите са с опит и работят качествено”, коментират бургазлии.
Тръмп атакува Байдън, но все по-често прилича на него
На днешната дата почина човекът, който превърна мечтите в индустрия
Сузанита си сложи нов силикон
Ароматни, крехки чушки с плътен и домашен вкус за Бъдни вечер
Гръцки фермери блокираха "Кулата" и "Илинден" за тирове
Изграждат Алея на рока край брега на морето
Еврокомисията представя план срещу жилищната спекулация и високите наеми
Какво не се прави на 15 декември според народните вярвания
17-годишно момиче загина след падане от четвърти етаж след рожден ден
Романтиката ще почука на вратата на три зодиакални знака
Gen Z след протестите искат честни избори и реално участие във властта за да останат в България
ЕС въвежда ново правило за автомобилите, което ще ги направи по-скъпи
