Зам.-министър Захари Христов: Приходът от тол системата не надвишава този от хартиената винетка
Приходът от 989 млн. лв. от тол системата е за две години и половина и не надвишава този от хартиената винетка, отчете Захари Христов
Числата говорят. 200 000 нарушения са факт. Равняват се на около 70 млн. лв. Това е притеснителна цифра и тя стои необработена. Това каза заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов пред БТВ.
Заместник-министърът посочи, че приходът от 989 млн. лв. от тол системата е за две години и половина и не надвишава този от хартиената винетка.
Гледаме числата и мениджмънта на тол системата. Защо беше нужен най-скъпият вариант. Никоя от нашите съседки не използва тази тол система, а много по-евтини варианти, коментира Христов и даде пример с Турция, където се използва електронен стикер
За 10 дни, със съкратен екип, се натъкнахме на немалко неща, които са смущаващи, каза още заместник-министър Христов.
Държавата плаща 2 млн. лв. месечно на „Капш“ за софтуерна поддръжка, обясни регионалният заместник-министър и допълни, че договорът за поддръжка е публичен, а приложенията към него – конфиденциални, което буди безпокойство. Според едно от приложенията ангажиментът за покупка на резервни части е на Агенция „Пътна инфраструктура“. АПИ не може да изчисли какъв е разходът на година за тол системата. Проблемът е колко ще струват и откъде ще дойдат.
911 души е щатната бройка в Националното тол управление. Разходът за заплати за тях е около 25 млн. лв. Има 40 IT-специалисти със заплата около 5000 лв. Даваме още толкова на „Капш“ за софтуерна поддръжка. Имаме дублаж на услуги, подчерта Захари Христов.
В момента пак по-голямата част приходите са от винетки за леки автомобили, коментира той. Тук стигаме до парадокси. В планинските райони, където има дърводобив, има усилено движение на тежкотоварни моторни превозни средства. Те не плащат нищо, защото второкласните и третокласните пътища не попадат в обхвата на тол системата, обясни заместник-министърът.
В разговора по БТВ се включи и проф. Олег Асенов, който първо е външен консултант по изграждането, а след това оглавява тол управлението, което си е конфликт на интереси. Проф. Асенов оспори числата, изнесени от заместник-министър Захари Христов. Христов обаче контрира, че най-важното в данните е наличието на лоши практики и слаб мениджмънт, а числата са извадени от Националното тол управление.
Цените на петрола скачат след блокадата на Тръмп върху танкери от Венецуела
Кои са зодиите със силна интуиция
Млади художници от Бургас вдъхват образ поезията на Петя Дубарова
Гъста мъгла по „Тракия“, а видимостта е до 50 м в Старозагорско
Заподозреният за антисемитската атака в Сидни е обвинен в 59 престъпления
Ник Райнер може да получи смъртна присъда, убил е родителите си
Проектът за новия стадион на Левски е временно замразен поради липса на финансова гаранция от инвеститора
Жилищата в България удвоиха цената си за 10 години, но 86% живеят в собствено жилище
Васил Терзиев: Камерите в училищните тоалетни са недопустими, ще има пълно разследване
Жалби спират Асен Златев, Насар заплашва с трансфер в чужбина
Наркотици заливат САЩ и Европа, a престъпните мрежи сменят маршрута
