Ясно е трасето на Северния пътен възел на Велико Търново
Пътният възел ще ограничи преминаването на транзитния транспортен поток през В. Търново и ще се повиши нивото на пътна безопасност
Агенция “Пътна инфраструктура” е внесла уведомление относно изграждането на Северен пътен възел “Трапезица” в Регионалната инспекция по околна среда и води и в Община В. Търново. Основната цел на пътния възел е осъществяване на пряка транспортна връзка между път I-5 и III-514, с което ще се ограничи преминаването на транзитния транспортен поток през В. Търново и ще се повиши нивото на пътна безопасност. В инвестиционното предложение АПИ посочва, че изграждането на Северен пътен възел при км 101+000 на път I-5 Русе – Бяла – В. Търново (свързване с път III-514) ще осигури бързо и безконфликтно провеждане на автомобилния поток от близките населени места по направленията Русе, Стара Загора, София, Варна и обратно.
Транспортната връзка на път I-5 с III-514 е решена като триклонен огледален образ на пътен възел – тип “тромпет”. Първото направление (пътна връзка 1) ще бъде в посока път I-5 (Русе) – път III-514 и ще представлява продължение на ул. “Дервеня”, която ще се свърже с път III-514 посредством пътно кръстовище и ще премости съществуващата железопътна линия “Г. Оряховица – Ст. Загора” и първокласния път I-5. Началото на проектната ос ще започне от път I-5 и ще завърши при новопроектирано кръгово кръстовище при ул. “Дервеня” и ул. “Трапезица”.
Второто направление (пътна връзка 2) ще бъде в посока път I-5 (В. Търново) – път III-514, като същото ще премоства съществуващата железопътна линия “Г. Оряховица – Ст. Загора”. Третото направление (пътна връзка 3) ще бъде в посока път III-514 – път I-5 (Русе), като посредством ускорителен шлюз ще се влива в път I-5. Ускорителният шлюз ще граничи с железопътната линия “Г. Оряховица – Ст. Загора”. Четвъртото направление (пътна връзка 4) ще бъде в посока път III-514 – път I-5 (В. Търново) и ще премоства съществуващата железопътна линия “Г. Оряховица – Ст. Загора” и първокласния път I-5, вливайки се в него.
Според инвестиционното предложение трасето не попада в границите на защитена територия, но част от него попада в защитена зона от екологичната мрежа “Натура 2000” по смисъла на Закона за биологичното разнообразие – BG0000610 “Река Янтра”, за опазване на природните местообитания и на дивата флора и фауна. При извършената проверка за допустимост е установено, че инвестиционното предложение е допустимо спрямо режима на защитените зони, при условие че се съобразява и спазва забраната за “промени в хидрологичния режим чрез отводняване, коригиране, преграждане с диги в границите на водозависимите природни местообитания, посочват от инспекцията. От РИОСВ уточняват, че ще се произнесат на етап представяне на информация за преценяване на необходимостта от Оценка на въздействието на околната среда.
Почина Карл Карлтън – легендата зад хита "She’s a Bad Mama Jama"
Медиците от КОЦ-Русе: Спасяваме животи, но заплатите ни намаляват
Четири знака, че тялото ви има недостиг на витамин С
Украински подводен дрон удари руска подводница за 400 млн. долара в Новоросийск
Две лекарки осъдени за смъртта на дете в Сливен
16-годишна наръга ученичка с нож в Атина
Синът на Роб Райнер арестуван след смъртта на родителите си в имението им в Калифорния
Сватбена игра в Германия завърши с бой и ранена булка
Националния исторически музей връчи наградата „Лъв - Пазител на наследството“ на кмета на Царево
Русия съди Euroclear за над 229 млрд. долара заради замразените активи
Трик с алуминиево фолио зад радиатора пести топлина и смъква сметките
Елегантно мезе с яйца, хайвер и шпроти за празничната трапеза
