×
Избори 2021 Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Сутрешни навици, които вредят на здравето


05 Май 2021, Сряда, 21:20 ч.
Автор: Флагман.бг

Вижте как да ги промените

Ставането рано сутрин не е лесна задача, особено ако сте си легнали твърде късно. Но заради пандемията и работата от вкъщи, някои започнаха да се събуждат малко преди началото на работния ден, да правят кафе набързо и направо да сядат пред компютъра в хола. Да, това е много хубаво, но с връщането в офиса ще срещнат трудности в подготовката, защото са свикнали да си почиват повече.

Ако вие сте от онези, които не се събуждат с първата аларма, ако близките ви трябва да ви вдигат с танк или ви гонят, за да закусите, със сигурност трябва да промените по някакъв начин вашия режим. В противен случай ще си навредите здравословно. Независимо дали го усещате или не, в един момент всичко това ще ви накара да си създадете по-приятен начин за започване на деня.

Кои сутрешни навици вредят на организма?
Отлагане на алармата
07:30 - 8:00 - 8:10. И вие ли разсрочвате алармата по този начин? Мислите си, че може да поспите още малко и след първия звън отлагате с още 30 минути. След това идва време на новата и вие си давате допълнителни 10 минути, но това не е полезно за организма. Каквото и да направите, така само рискувате да имате лоша сутрин. Специалисти разкриват пред Curejoy, че познатият звук на будилника или мобилния ви изваждат от естествения цикъл на сън. Спирането и оставането в леглото обърква мозъка ви. Това води до неприятно чувство на умора за „добро утро“.

Отлагането на алармата кара организма ви да мисли, че започва нов цикъл на съня, което може да доведе до успиване и закъсняване за работа, но и главоболие и обща отпадналост. Вместо да се опитате да наваксате, станете веднага след изключването на алармата, измийте лицето, вземете си душ и така ще бъдете по-ведри.

Разсънване на тъмно
Цикълът на тялото сън-събуждане реагира на слънчевия. Когато се стъмни, тялото приема сигнала, че е време за сън. И обратното – усети ли светлината и лъчите навън, е готово за ставане.

Хубаво е вечер да пуснете щорите или завесите, както и да заспите без телевизор, на нощна лампа или друга приглушена светлина. Но когато се събудите, веднага погледнете прозореца и пуснете дневната светлина в дома си. Дори може да подишате чист въздух и да направите няколко упражнения за раздвижване. Така ще сте по-енергични.

Първата напитка – кафе
Повечето от нас не могат без кафето, по-точно кофеина в него, който ни кара да се събудим и настроим за работа по-бързо и лесно. Но все пак топлата напитка не бива да бъде първата за деня, защото с течение на времето ще навреди на здравето ни.

Ако пиете кафе на гладно и ядете чак на обяд, това може да доведе до енергиен срив и желание за още и още кофеин, който вече в средата на деня не действа по същия начин. Той може да причини и чувство на глад и желание за сладко, както и да забави нашите реакции понякога.

Кафето може да предизвика киселини, освен това дехидратира организма, ако не пиете достатъчно вода и други течности. След по-продължителната му консумация кофеинът повлиява на надбъбречната жлеза и намалява енергийните депа.

Топла вода с лимон, сок алое или пък малко билков чай, са чудесни за пиене рано сутрин. Те прочистват от токсините и също дават тонус. Просто ги заменете с кафето и усетете ефекта им.

Пропускане на закуската
Ако ви е трудно да се събудите и спите до последно, то едва ли имате време за закуска, камо ли за прическа и грим. Бързайки за работа, похапвайки в движение или направо обядвайки, вие също не помагате на организма си. Това може да причини забавен метаболизъм или някои други проблеми.

Неведнъж специалисти по хранене и диетика са отбелязвали, че закуската е най-важното хранене за деня.Дори и да искате да отслабнете, не бива да я пропускате, а да сложите нещо в устата си, макар и малко, което да ви засити. То ще предотврати и преяждане по-късно.

Когато не закусваме, ние се изтощаваме по-лесно и прегладнели поглъщаме по-голямо количество храна. Да не говорим, ако тя е пълна със захар. Ето защо може да си я приготвяте от предния ден или ако ставате поне 30-40 минути по-рано от обичайното.

Липса на сутрешна гимнастика
Ставате бавно, отивате в кухнята, правите си кафе, но вашето тяло още спи. То трябва да освободи повече ендорфини, за да задейства своето „енергийно колело“. Затова, преди да вземете душ, си направете малко гимнастика. Може да пробвате няколко йога пози за раздвижване или пък да направите едно 10-минутно разтягане, с което ще подобрите притока на кръв в тялото и ще се мотивирате за предизвикателствата на новия ден.

Всичко това, което прочетохте дотук, изглежда доста трудно, но е напълно постижимо. Пробвайте го, като предишната вечер си легнете поне час по-рано и оставите електронните устройства малко преди лягане. По този начин ще успеете да се събудите след първата аларма, имате време да изпиете топла вода с лимон, да направите кратка тренировка и да подготвите визията си.

Източник: Tialoto.bg


В категории: Здраве


1
Коментара
1
Коментара по темата
1.
Румен
06.05.2021 00:01:34
0
2
Оф, последна ракия и от утре почвам диета и да спортувам.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Бургазлии пропищяха от стадо улични котки в центъра на града Бургазлии пропищяха от стадо улични котки в центъра на града Популацията им вече наброява над 20 екземпляра, вместо индивидуални, тяхното поведение вече е стадно Спряха строежа на 4 моста на АМ "Хемус", нямали технически проект Спряха строежа на 4 моста на АМ "Хемус", нямали технически проект Продължава останалата част от изграждането на магистралата Остават 5 дни за кандидатстване във фаза 3 на програмата за  подкрепа с оборотен капитал Остават 5 дни за кандидатстване във фаза 3 на програмата за подкрепа с оборотен капитал Крайният срок за подаване на заявления от фирмите е 16.30 ч. на 22 юни 2021г. Започва записването за традиционния плувния маратон от остров "Света Анастасия" до Моста Започва записването за традиционния плувния маратон от остров "Света Анастасия" до Моста Стартът ще бъде даден от остров Света Анастасия в 09:30 часа на 18 юли Близо 1000 дървета са отсечени незаконно само за седмица Близо 1000 дървета са отсечени незаконно само за седмица Част от нарушенията са направени със съдействието на горски Жечо Станков, ГЕРБ: Ние сме отбор, който се бори за развитието на Бургаска област Жечо Станков, ГЕРБ: Ние сме отбор, който се бори за развитието на Бургаска област Искаме да чуем проблемите на хората и да потърсим решение, каза вторият в листата на коалиция ГЕРБ-СДС Русенец ще опита да преплува 181 км по река Самара в Русия Русенец ще опита да преплува 181 км по река Самара в Русия С тази инициатива Теодор Цветков ще подкрепи световната кауза за справяне с глобалното затопляне След проверката в Кумлука: Пристанището е незаконно, ромите нямат право да акостират там След проверката в Кумлука: Пристанището е незаконно, ромите нямат право да акостират там Лодките ще трябва да акостират на друго място - Ченгене скеле, Крайморие или Сарафово, но не и Южния плаж на Бургас, реши днес Междуведомствената комисия   Цените на хляб, масло и олио нагоре, плодове и зеленчуци поевтиняха Цените на хляб, масло и олио нагоре, плодове и зеленчуци поевтиняха Потребителите смятат, че плащат повече за основните хранителни продукти Не се бойте от дребните мушички – безопасни са, обаче идват неприятните комари Не се бойте от дребните мушички – безопасни са, обаче идват неприятните комари Община Бургас пръска против насекоми по график, но заради продължителното дъждовно време процесът не може да продължи, каза инж. Нели Бойчева – управител на Дезинфекционната станция
Ръст на конфликтите заради пандемията от COVID-19 Ръст на конфликтите заради пандемията от COVID-19 Според доклад България е на 27-мо място СЗО започва наблюдение на латиноамериканския вариант на COVID-19 СЗО започва наблюдение на латиноамериканския вариант на COVID-19 Този щам e идентифициран за пръв път в Перу Принц Хари и Меган Маркъл се връщат в Лондон Принц Хари и Меган Маркъл се връщат в Лондон Херцогинята е решила да подкрепи съпруга си при срещата със семейството му Хаос в Гърция заради стачка Хаос в Гърция заради стачка Придвижването ще бъде затруднено и по вода, и по суша Как изглеждаше първото модно ревю на Ferrari? Как изглеждаше първото модно ревю на Ferrari? Колекцията е доминирана от червено и оранжево, а отпечатъците върху артикулите са вдъхновени от отличителните линии на колите на Ферари и статии във вестници Раздават над 160 хиляди кондома на атлетите в Токио Раздават над 160 хиляди кондома на атлетите в Токио А местните правила съветват всеки присъстващ да избягва физически контакт Исландия хвърли маските Исландия хвърли маските Ресторантите в страната отварят до полунощ   25 застаряващи хубавици в спор за короната на "Мис 40+" 25 застаряващи хубавици в спор за короната на "Мис 40+" Претендентките са жени между 40 и 67 години Спор за носене на маска завърши със стрелба, има убит и ранени Спор за носене на маска завърши със стрелба, има убит и ранени Касиер в хранителен магазин е застрелян след спречкване с клиент, който отказал да се маскира  Облекчават правилата за носене на маски в Германия Облекчават правилата за носене на маски в Германия Страната отчита рязък спад на заразените с COVID-19
Янаки Стоилов, служебен министър на правосъдието Янаки Стоилов, служебен министър на правосъдието Българските затворници пият най-качественото кафе от 30 лв./кг Виц на деня Виц на деня Обява:
Изгубено е ценно куче. Възнаграждение. Особени белези: лае само по тъщата.
Виц на деня Виц на деня Искате цялата истина за Буда. Ето я - не е Буда, а Будала. Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ако работата почне да ви носи удоволствие - значи е време да се разведете.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори