×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Тръмп ще отбележи първите 100 дни от управлението си с митинг в Детройт
  • Ето какво ще е времето днес
  • Тръмп ще намали въздействието на автомобилните мита
  • След великденската ваканция, депутатите се събират за две заседания, започвайки с извънреден парламентарен контрол днес
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Германия обмисля как да вдигне цените на горивата и въглеродните емисии


Германия обмисля как да вдигне цените на горивата и въглеродните емисии
Засега не е решено как ще се случва ценообразуването, но след няколко години с фиксирана ставка, планът на Германия вероятно ще включва тарифи в стил Калифорния
20 Септември 2019, Петък, 19:00 ч.
Автор: Флагман.БГ

Управленската коалиция на Ангела Меркел работи по нова система, която да „коригира“ отоплителния и транспортния сектор
 

Германия се готви да въведе нова система за ограничаване на въглеродните емисии и търговията с тях, която ще обхване отоплителния и транспортния сектор и ще повиши цените за шофьорите, пише Bloomberg, цитирайки официални държавни представители, запознати с дискусиите, които предпочитат да останат анонимни, пише economic.bg.

Програмата, която коалицията на канцлера Ангела Меркел обмисля, ще изисква петролните компании да купуват квоти, струващи от 30 до 50 евро за всеки тон въглероден диоксид, който техните горива отделят.
Целта на промените е да се намалят по-бързо парниковите газове в цяла Германия. Държавата е на път да не постигне целите от Парижкото споразумение за изменението на климата от 2015 г. Петролните компании, сред които BP Plc и Royal Dutch Shell Plc, ще трябва да водят статистика за отделянето на въглерод при търговията с горива. Тези допълнителни разходи ще рефлектират върху цените за крайните потребители на бензиностанциите.

„Ясно е, че цената на горивата трябва да се увеличи“, заяви Констанце Хауг, старши мениджър в изследователска група Adelphi, със седалище в Берлин. Техният екип е консултирал министерството на околната среда относно политиките в областта на климата.

Програмата на германското правителство би увеличила средната цена на търгуваните въглеродни емисии на Европейския съюз (през последната година тя е била средно под 24 евро). Тази система се прилага за генератори на енергия и някои промишлени инсталации, но няма да засегне отоплението и транспорта, пише Bloomberg.

Меркел няма друг избор, освен да въведе по-строги ограничения за парниковите газове, отделяни от транспортния сектор. Той държи 20% от общите емисии в страната и се увеличава всяка година от 2012 г. насам. Увеличените разходи за гориво ще насочат шофьорите да купуват по-ефективни превозни средства като електромобилите, които за момента се продават със забавени темпове.

Около 480 000 електрически и хибридни превозни средства се движат на територията на Германия, което е доста по-малко от целта за 6 милиона коли, която Меркел е определила за 2030 г.

Усилията на Германия за увеличаване на цените на въглеродните емисии в сектори, които не са обхванати от системата з търговия с въглеродни емисии на ЕС (EU ETS), се основава на опита на Калифорния в борбата със замърсяването от превозни средства. Също така, Германия ще използва техния модел за отчитане на продажбите от дистрибуторите на гориво с цел мониторинг на замърсяването.

Най-ниската цена за това в Германия ще бъде приблизително двойно по-висока, отколкото в Калифорния. Друга разлика е, че най-населеният щат в САЩ улавя замърсяването от жизнения цикъл на барел нефт, като използва нисковъглеродни стандарти за горива и измервания на въглеродния интензитет на нефта, преработен в горива.

Ходът на Германия е повратна точка в системата за търговия с въглеродни емисии, която е създадена с Протокола от Киото през 1997 г. Сегашната система за търговия с емисии в ЕС стартира през 2005 г., като квотите достигнаха 31 евро през 2006 г.

Цените се задържаха под 20 евро през по-голямата част от изминалото десетилетие, докато лидерите на ЕС не се разбраха да променят начина, по който се издават квотите. Съвсем наскоро нарастващите разходи за въглеродни емисии принудиха доставчиците на комунални услуги да преминат от въглища към по-чистия природен газ.

„Би било вълнуващо да има разширяване на търговията с въглеродни емисии“, казва Инго Раминг, ръководител на корпоративните и инвеститорски решения в Commerzbank AG във Франкфурт. Той следи пазара в ЕС повече от десетилетие и твърди, че цената на емисиите ще гарантира намаляване на парниковите газове там, където е най-рентабилно като инвестиция.

Тази седмица Християндемократическата партия на Меркел се е опитала да постигне обща позиция със своите коалиционни партньори – Социалдемократите - как да засилят процеса по намаляване на емисиите. В петък се очаква споразумение на заседанието на кабинета.

Засега не е решено как ще се случва ценообразуването, но след няколко години с фиксирана ставка, планът на Германия вероятно ще включва тарифи в стил Калифорния.

Все още е възможно законодателите да изберат данък, вместо да разширяват системата за ограничаване и търговия. Правителството може да направи временни корекции на съществуващите енергийни данъци през следващите няколко години, докато се създаде новата система, пише Bloomberg.

Пред Меркел стои изборът да ограничи транспорта и отоплението, защото целта ѝ е да намали производството на CO2 най-малко с 55% до 2030 г. спрямо нивата от 1990 г. Това ще изисква нацията да намали със 100 млн. тона емисиите CO2 от двата сектора в рамките на десетилетие.

Петролните и газовите компании са принудени да се включат към системата, което може да отнеме три години. Възможно е цените да достигнат 200 евро на тон до 2030 г., според официалните представители в бранша.

Други европейски държави наблюдават работата на Германия, за да видят как могат да въведат ограничения за собствените си транспортни сектори. „Ние трябва да действаме не когато и ако ЕС намери това решение, трябва да действаме сега“, заяви в интервю в Копенхаген Дан Йоргенсен, министър на климата и енергетиката на Дания. Той каза, че държавата му обмисля данъчни промени и облекчения за електрическите превозни средства, за да ограничи транспортните емисии.

Германия може да въведе други мерки в допълнение към разширяването на търговията с въглеродни емисии. Експертите в управленската коалиция обмислят временна корекция на националната система за данъчно облагане на енергията, която да включва добавяне на такси за CO2, за да се стимулира преминаването към по-чиста енергия, казаха официални представители.

Индустрията на горивата изказа подкрепата си за новото ценообразуване на въглеродните емисии, като предпочита тежестта да се прехвърли към данъчната система.

По-рано този месец секторната лобистка група NWV призова Германия да реорганизира енергийните си данъци по начин, който да насърчи по-чистите горива, без да принуждава клиентите да поемат основната тежест на промените. Този модел би създал силен и в същото време социално приемлив сигнал към цените на CO2 в краткосрочен план, казва в изявление главният изпълнителен директор на MWV Кристиан Кучен.


В категории: Политика


2
Коментара
Флагман.БГ Взе награда от 20 бона Взе награда от 20 бона 29/04/2025, Вторник 22:00 0
Флагман.БГ На десния си крак носи бижута за... На десния си крак носи бижута за... 29/04/2025, Вторник 21:03 1
Големи проблеми с водата в...
Големи проблеми с водата в... 29/04/2025, Вторник 20:40 0
Млада жена нападна полицаи
Млада жена нападна полицаи 29/04/2025, Вторник 20:00 0
Флагман.БГ Спечели чисто нова кола Спечели чисто нова кола 29/04/2025, Вторник 19:40 0
Флагман.БГ Каза за българския футбол Каза за българския футбол 29/04/2025, Вторник 19:24 0
2
Коментара по темата
2.
Lord
21.09.2019 19:04:32
0
0
Да се допитат до нашите. Те изобщо не мислят,направо вдигат .
1.
ХХ
20.09.2019 20:09:43
0
1
Правилно!
А нещо за щатите - примерът на нашите евроатлантици с ценностите?!
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Тоби се огъна пред напористия Владов, обеща му вечеря за двама Тоби се огъна пред напористия Владов, обеща му вечеря за двама Отстраненият от шоуто готвач се появи на вечерната резервация с цветя и любовно послание Добра новина за България! Беларуските туристи се завръщат в морските ни курорти Добра новина за България! Беларуските туристи се завръщат в морските ни курорти Вече са договорени първите групи и стартираха резервациите за организираните пътувания Взе награда от 20 бона Взе награда от 20 бона Добрин не завоюва колата от Турнирите, но получи награда за атрактивност Световен шампион пристига в Бургас Световен шампион пристига в Бургас Нафтата със силен трансфер Токът на Иберийския полуостров спрял заради фотоволтаици Токът на Иберийския полуостров спрял заради фотоволтаици 60% дял на ВЕИ в мощностния баланс е критичен, поясни енергийният експерт Иван Хиновски Жечо Станков: Енергийната ни система е добре защитена от удар като този в Испания Жечо Станков: Енергийната ни система е добре защитена от удар като този в Испания Той сподели, че се съмнява кибератака да е причината за аварията на Иберийския полуостров, заради която няколко държави останаха без ток Големи проблеми с водата в... Големи проблеми с водата в... Хората във врачанско село бедстват Заради полицейски чадър ли поевтинява кокаинът? Експерт тръби, че дрогата минава през Бургас и Варна Заради полицейски чадър ли поевтинява кокаинът? Експерт тръби, че дрогата минава през Бургас и Варна Европол казва, че влиза от двете пристанища, поясни бившият секретар на МВР проф. Николай Радулов Промяна в движението по "Тракия" утре Промяна в движението по "Тракия" утре Движението при 251-ви км, в посока Бургас, ще е в активната лента за няколко часа Бургаският ж.к. „Зорница“ ще има още един вход-изход Бургаският ж.к. „Зорница“ ще има още един вход-изход Гражданите настояват за реализацията й от години
Трима убити и много ранени при стрелба в Швеция, спряха и влаковете Трима убити и много ранени при стрелба в Швеция, спряха и влаковете Терористът е избягал със скутер Медведев отсече: Русия и САЩ са... Медведев отсече: Русия и САЩ са... Политикът счита, че няма да има крайно изостряне на отношенията между Москва и Вашингтон Драмата с тока не спря Григор Димитров Драмата с тока не спря Григор Димитров Българинът победи чисто великобританец Тръмп си призна: Управлявам САЩ и света Тръмп си призна: Управлявам САЩ и света Знаете ли, това, което правя, е изключително сериозно, заяви президентът на САЩ Енергиен експерт посочи как Испания можеше да избегне кризата с тока и намеси България Енергиен експерт посочи как Испания можеше да избегне кризата с тока и намеси България "Европа трябва да защитава физичната среда, но и мрежовата", каза пък специалистът по киберсигурност Ясен Такев Почина Ирина Мутафчиева Почина Ирина Мутафчиева Тя е автор на множество публикации в централния периодичен печат и в специализирани издания А ако токът спре в такъв момент? А ако токът спре в такъв момент? Хаосът в Испания можеше да е още по-голям Най-малко 26 души загинаха при експлозия Най-малко 26 души загинаха при експлозия Починали са и деца В Мадрид тече грандиозно изкупуване на... В Мадрид тече грандиозно изкупуване на... По неволя: Транзисторите се връщат на мода Защо на Пиренеите останаха без ток? От Лисабон казаха има ли кибератака Защо на Пиренеите останаха без ток? От Лисабон казаха има ли кибератака В Мадрид обаче не бързат с констатациите
Володимир Зеленски, президент на Украйна Володимир Зеленски, президент на Украйна Ние ценим живота на хората, а не парадите Виц на деня Виц на деня Тя разбра, че трябва да си обръсне краката, когато Той я погали и каза:
- Шаро, махай се!
Виц на деня Виц на деня - Като малък исках да стана гробар...
- Защо?
- Спокойна работа, клиентите не се оплакват.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Село - място, където кокошките ходят сурови по улиците.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори