×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Висш офицер от руските въоръжени сили загина при взрив на кола
  • Серия от трусове до Несебър
  • КС отмени улеснения за фотоволтаици в ниви
  • БНБ пуска монета „175 години от рождението на Захари Стоянов“
  • ГДБОП разби престъпна група за трафик на антични ценности
  • Две катастрофи на AM „Тракия” между Ямбол и Стара Загора
  • Разходите за ядрени сили на САЩ нарастват до 946 милиарда долара до 2034 г.
  • Кметът на Киев Виталий Кличко: Украйна може да се наложи временно да отстъпи земя в името на мира
  • Намушкаха мъж в ловешко село
  • „Инстаграм“ пусна приложение - конкурент на „ТикТок“
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Германия обмисля как да вдигне цените на горивата и въглеродните емисии


Германия обмисля как да вдигне цените на горивата и въглеродните емисии
Засега не е решено как ще се случва ценообразуването, но след няколко години с фиксирана ставка, планът на Германия вероятно ще включва тарифи в стил Калифорния
20 Септември 2019, Петък, 19:00 ч.
Автор: Флагман.БГ

Управленската коалиция на Ангела Меркел работи по нова система, която да „коригира“ отоплителния и транспортния сектор
 

Германия се готви да въведе нова система за ограничаване на въглеродните емисии и търговията с тях, която ще обхване отоплителния и транспортния сектор и ще повиши цените за шофьорите, пише Bloomberg, цитирайки официални държавни представители, запознати с дискусиите, които предпочитат да останат анонимни, пише economic.bg.

Програмата, която коалицията на канцлера Ангела Меркел обмисля, ще изисква петролните компании да купуват квоти, струващи от 30 до 50 евро за всеки тон въглероден диоксид, който техните горива отделят.
Целта на промените е да се намалят по-бързо парниковите газове в цяла Германия. Държавата е на път да не постигне целите от Парижкото споразумение за изменението на климата от 2015 г. Петролните компании, сред които BP Plc и Royal Dutch Shell Plc, ще трябва да водят статистика за отделянето на въглерод при търговията с горива. Тези допълнителни разходи ще рефлектират върху цените за крайните потребители на бензиностанциите.

„Ясно е, че цената на горивата трябва да се увеличи“, заяви Констанце Хауг, старши мениджър в изследователска група Adelphi, със седалище в Берлин. Техният екип е консултирал министерството на околната среда относно политиките в областта на климата.

Програмата на германското правителство би увеличила средната цена на търгуваните въглеродни емисии на Европейския съюз (през последната година тя е била средно под 24 евро). Тази система се прилага за генератори на енергия и някои промишлени инсталации, но няма да засегне отоплението и транспорта, пише Bloomberg.

Меркел няма друг избор, освен да въведе по-строги ограничения за парниковите газове, отделяни от транспортния сектор. Той държи 20% от общите емисии в страната и се увеличава всяка година от 2012 г. насам. Увеличените разходи за гориво ще насочат шофьорите да купуват по-ефективни превозни средства като електромобилите, които за момента се продават със забавени темпове.

Около 480 000 електрически и хибридни превозни средства се движат на територията на Германия, което е доста по-малко от целта за 6 милиона коли, която Меркел е определила за 2030 г.

Усилията на Германия за увеличаване на цените на въглеродните емисии в сектори, които не са обхванати от системата з търговия с въглеродни емисии на ЕС (EU ETS), се основава на опита на Калифорния в борбата със замърсяването от превозни средства. Също така, Германия ще използва техния модел за отчитане на продажбите от дистрибуторите на гориво с цел мониторинг на замърсяването.

Най-ниската цена за това в Германия ще бъде приблизително двойно по-висока, отколкото в Калифорния. Друга разлика е, че най-населеният щат в САЩ улавя замърсяването от жизнения цикъл на барел нефт, като използва нисковъглеродни стандарти за горива и измервания на въглеродния интензитет на нефта, преработен в горива.

Ходът на Германия е повратна точка в системата за търговия с въглеродни емисии, която е създадена с Протокола от Киото през 1997 г. Сегашната система за търговия с емисии в ЕС стартира през 2005 г., като квотите достигнаха 31 евро през 2006 г.

Цените се задържаха под 20 евро през по-голямата част от изминалото десетилетие, докато лидерите на ЕС не се разбраха да променят начина, по който се издават квотите. Съвсем наскоро нарастващите разходи за въглеродни емисии принудиха доставчиците на комунални услуги да преминат от въглища към по-чистия природен газ.

„Би било вълнуващо да има разширяване на търговията с въглеродни емисии“, казва Инго Раминг, ръководител на корпоративните и инвеститорски решения в Commerzbank AG във Франкфурт. Той следи пазара в ЕС повече от десетилетие и твърди, че цената на емисиите ще гарантира намаляване на парниковите газове там, където е най-рентабилно като инвестиция.

Тази седмица Християндемократическата партия на Меркел се е опитала да постигне обща позиция със своите коалиционни партньори – Социалдемократите - как да засилят процеса по намаляване на емисиите. В петък се очаква споразумение на заседанието на кабинета.

Засега не е решено как ще се случва ценообразуването, но след няколко години с фиксирана ставка, планът на Германия вероятно ще включва тарифи в стил Калифорния.

Все още е възможно законодателите да изберат данък, вместо да разширяват системата за ограничаване и търговия. Правителството може да направи временни корекции на съществуващите енергийни данъци през следващите няколко години, докато се създаде новата система, пише Bloomberg.

Пред Меркел стои изборът да ограничи транспорта и отоплението, защото целта ѝ е да намали производството на CO2 най-малко с 55% до 2030 г. спрямо нивата от 1990 г. Това ще изисква нацията да намали със 100 млн. тона емисиите CO2 от двата сектора в рамките на десетилетие.

Петролните и газовите компании са принудени да се включат към системата, което може да отнеме три години. Възможно е цените да достигнат 200 евро на тон до 2030 г., според официалните представители в бранша.

Други европейски държави наблюдават работата на Германия, за да видят как могат да въведат ограничения за собствените си транспортни сектори. „Ние трябва да действаме не когато и ако ЕС намери това решение, трябва да действаме сега“, заяви в интервю в Копенхаген Дан Йоргенсен, министър на климата и енергетиката на Дания. Той каза, че държавата му обмисля данъчни промени и облекчения за електрическите превозни средства, за да ограничи транспортните емисии.

Германия може да въведе други мерки в допълнение към разширяването на търговията с въглеродни емисии. Експертите в управленската коалиция обмислят временна корекция на националната система за данъчно облагане на енергията, която да включва добавяне на такси за CO2, за да се стимулира преминаването към по-чиста енергия, казаха официални представители.

Индустрията на горивата изказа подкрепата си за новото ценообразуване на въглеродните емисии, като предпочита тежестта да се прехвърли към данъчната система.

По-рано този месец секторната лобистка група NWV призова Германия да реорганизира енергийните си данъци по начин, който да насърчи по-чистите горива, без да принуждава клиентите да поемат основната тежест на промените. Този модел би създал силен и в същото време социално приемлив сигнал към цените на CO2 в краткосрочен план, казва в изявление главният изпълнителен директор на MWV Кристиан Кучен.


В категории: Политика


2
Коментара
Блести в Италия
Блести в Италия 25/04/2025, Петък 20:48 0
Дръзка кражба в...
Дръзка кражба в... 25/04/2025, Петък 20:00 1
Сърцето му се къса
Сърцето му се къса 25/04/2025, Петък 19:24 0
Мощно земетресение до...
Мощно земетресение до... 25/04/2025, Петък 19:03 0
2
Коментара по темата
2.
Lord
21.09.2019 19:04:32
0
0
Да се допитат до нашите. Те изобщо не мислят,направо вдигат .
1.
ХХ
20.09.2019 20:09:43
0
1
Правилно!
А нещо за щатите - примерът на нашите евроатлантици с ценностите?!
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
БФС с много дискусионно решение БФС с много дискусионно решение Финалът за Купата няма да е през почивен ден Кристиян Шкварек: Заблуда е, че вероучението противоречи на науката Кристиян Шкварек: Заблуда е, че вероучението противоречи на науката Това е най-голямата лъжа е, че то ни отдалечава от Европа, защото на изток религия не се преподава, коментира той Дръзка кражба в... Дръзка кражба в... Казанлък Председателят на Европейския съвет идва в България Председателят на Европейския съвет идва в България Антонио Коща ще проведе срещи с президента и премиера Бургаският кв. "Горно Езерово" излиза на протест заради пътя, АПИ обещава основен ремонт Бургаският кв. "Горно Езерово" излиза на протест заради пътя, АПИ обещава основен ремонт  Пътната агенция вече работи по проекта и догодина се предвижда реконструкция на най-кошмарния път в Бургас Жените, които са майсторки в прикриването Жените, които са майсторки в прикриването Не можеш да я хванеш в изневяра, защото винаги ще „замаже“ положението Те никога няма да изхвърлят любимото си мече на боклука Те никога няма да изхвърлят любимото си мече на боклука Топ 3 на най-верните мъже в зодиака Топ 3 на мъжете, които винаги ще ви изневерят! Топ 3 на мъжете, които винаги ще ви изневерят! Близнаците са №1 и ако могат, те поддържат връзка поне с 5 жени Стефан Георгиев е новият председател на Бургаската регионална туристическа камара Стефан Георгиев е новият председател на Бургаската регионална туристическа камара В момента Георгиев управлява собствен семеен хотел Румен Радев с цял "мач" на емблематичен стадион в България Румен Радев с цял "мач" на емблематичен стадион в България Държавният глава и кметът на Перник показаха топли отношения
Огромен скандал в ресторант, жена откри в чинията си... Огромен скандал в ресторант, жена откри в чинията си... Плъх в обедно меню Убиха руски генерал край Москва със самоделна бомба Убиха руски генерал край Москва със самоделна бомба Килърът следил Ярослав Москалик с камера и когато се качил в колата си, активирал адската машина дистанционно Блести в Италия Блести в Италия Николов с фурор във волейбола Мощно земетресение до... Мощно земетресение до... Еквадор Русия получава Крим, Донецк, Херсон и Луганск, Украйна си връща Харков и Запорожието Русия получава Крим, Донецк, Херсон и Луганск, Украйна си връща Харков и Запорожието Специалният пратеник на Белия дом Стив Уиткоф пристигна днес в Москва, където се очаква да се срещне лично с руския президент Владимир Путин, за да обсъдят параметрите на възможното мирно споразумение Travel X в Бургас стартира при огромен интерес, представя бъдещето на туристическия бранш Travel X в Бургас стартира при огромен интерес, представя бъдещето на туристическия бранш Събитието събра в залите на хотел „България“ представители на туристическия бранш, технологични компании, общини и държавни институции Водолази от цялата страна се събират за почистване на морското дъно в Бургас на 26 април Водолази от цялата страна се събират за почистване на морското дъно в Бургас на 26 април През предходните години подобни мерки доведоха до изваждането на значителни количества отпадъци Рибарско пристанище – Поморие е отличено с престижната световна награда Син флаг Рибарско пристанище – Поморие е отличено с престижната световна награда Син флаг През идния сезон Син флаг в Поморие ще се веe и на плаж Изток Сагата с 215-метровия небостъргач в София приключи Сагата с 215-метровия небостъргач в София приключи Главният архитект Богдана Панайотова е отхвърлила проекта, похвали се кметът Васил Терзиев Тръмп-младши: Зеленски не иска мир Тръмп-младши: Зеленски не иска мир Крим би трябвало да е най-лесната отстъпка за Зеленски, защото той е част от Русия през последното десетилетие
Проф. Александър Кьосев Проф. Александър Кьосев Корабът бавно потъва. Над 30% от българите въобще не четат Виц на деня Виц на деня – Защо TikTok-ърът не ходи на интервю за работа?
– Защото чакаше клипът му да стане виръл и да се пенсионира на 22.
Виц на деня Виц на деня - Мамо, в училище ми казаха, че съм много разсеян!
- Иванчо, живееш в съседния вход...!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Жени, не се страхувайте от мишките, страхувайте се от котараците.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори