Изчислиха каква е безопасната доза алкохол на ден
23 Юни 2018, Събота, 20:11 ч.
Източник: ДарикУчени от Кралския университет в Белфаст откриха, че хората, които пият не повече от една стандартна дажба алкохол на ден (десет грама чист алкохол), са по-малко заплашени да развият злокачествени заболявания от онези, които я превишават, съобщи Лента, като се позова на Медикъл експрес.
При това всяка излишна доза твърд алкохол увеличава риска от получаване на някои видове рак.
Учените са анализирали данните от изследванията на 99 654 души, участващи в продължително проучване за причините за рак на простата, на белите дробове, на дебелото черво и на яйчниците. Те са следили състоянието на изследваните в продължение на средно 8,9 години. Употребата на алкохол е била измервана с помощта на въпросник, попълван от доброволците от 1998 до 2000 г.
За цялото време на изследването са регистрирани 12 763 случая на първичен рак и 9559 смъртни случая. Зависимостта между смъртността и количеството изпит алкохол представя крива във формата на буквата Джей, тоест хората, които са употребявали не повече и не по-малко от една стандартна доза алкохол на ден, са били най-малко заплашени да умрат от рак или сърдечносъдово заболяване. От друга страна, ако се разглежда само ракът, вероятността хората да се разболеят от него, расте с всяка изпита чаша.
По думите на учените, в изследването им са участвали само по-възрастни хора, а в анализа не са отчетени социално-икономическите фактори, което ограничава неговата приложимост.
В категории:
Здраве
Средната заплата в България стигна рекордните 1444 евро, ИТ секторът води с 3079 евро
Плаж „Изток“ в Свети Влас е временно затворен за къпане със заповед на РЗИ-Бургас
Жена е с фрактура на черепа след удар на зебра в Бургас, блъсната е и 82-годишна в Слънчев бряг
Софиянец с Мерцедес удари моторист в Несебър
Тръмп обяви: САЩ имат пълен контрол над Ормузкия проток
Градът на Моцарт, който пленява сетивата, тази вечер е домакин на мача за Суперкупата
Единият от задържаните за побоя над непалците е присъствал и на убийството на Георги Кузев
Фентанил, купен в Дупница, погубил младия шампион по джудо Димитър Главчев
Криминално проявен изхвърли 25 г пико пред църква в Поморие
20-годишен с 1,75 промила блъсна две паркирани коли в Созопол
АЕЦ Черна вода пред спиране: Румъния обяви извънредно положение до края на август
САЩ удариха кораб, Тръмп обяви пълен контрол над Ормуз, а петролът поскъпна
