Нова версия за обърнатия автобус: Бурният вятър и неравностите на пътя може да са причина за катастрофата (ВИДЕО)
Участъкът, в който се обърна автобусът, е изключително неравен, духаше и силен вятър, каза Алекси Стратиев
03 Ноември 2017, Петък, 12:40 ч.
Предполага се, че шофьорът е заспал, но причината може да е състоянието на пътната маркировка, каза Алекси Стратиев
Бурният вятър и неравностите на пътя може да са причина за обръщането на автобуса на магистрала „Тракия“. Това каза в „Денят започва“ по БНТ експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев.
„Не сме наясно каква е причината за катастрофата. Предполага се, че шофьорът е заспал. Може да са се сменили с колегата си, но той е бил правоспособен водач. Причината за инцидента може да е и състоянието на пътната маркировка, защото участъкът там е изключително неравен. Освен това имаше и доста бурен вятър“, обяснява експертът.
Пътната инфраструктура е длъжник на българските шофьори, подчерта той.
Той се обяви за задължително поставяне на тахограф в автобусите, но в случая с катастрофиралия автобус, който има подобно устройство, то не може да даде нужната информация.
„Тахографът не е послужил за целите, за които е предназначен, а то е задължително да бъде изправен. Никой не го е проверил. Спроед прокуратурата, тахографната шайба е ползвана с дни или дори може би месеци, но въобще не могат да се разчетат данни от това пътуване. Всеки един автобус трябва да има тахограф. По-съвременните са дигитални, по-старите - аналогови. Това е едно от изискванията, което гарантира сигурността на пътуването и контрола на водача“, подчерта Стратиев.
С този тахограф шофьорът отчита своята работа и виждате в случая, това просто е изхвърлено от употреба, добавя той.
„Трябва да бъдат по-стриктни в контрола си. Трябва да създадат организация, която да контролира водачите, които пътуват с тези автобуси. Това е изцяло от компетенцията на Министерството на транспорта. Мисля, че е много сериозен проблема, ако се отнеме лиценза на фирма, която има 400 автобуса. Това означава едно сериозно затруднение на гражданите“, каза още експерът.
Според председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров пък само по-строгия контрол на шофьорите може да помогне да се избегнат инциденти като този на магистрала Тракия.
„Има възможност и да се сложи и устройство, което записва вътре в автобуса състоянието на шофьора. Смятаме следващата седмица да предложим на Министерството на транспорта една промяна, която да бъде свързана с автобусите, всички, които оперират по градския транспорт, извънградски да бъдат задължени да монтират видеорегистратори“, добавя Тодоров.
В категории:
Животът
Джордж Клуни се отказва от сцените с целувки във филмите си
Медиците от КОЦ-Русе: Спасяваме животи, но заплатите ни намаляват
Мъркането разкрива повече за котките от мяукането
Почина Карл Карлтън – легендата зад хита "She’s a Bad Mama Jama"
Уроки или стрес? Как да разпознаем негативната енергия и кога да потърсим лекар
Четири знака, че тялото ви има недостиг на витамин С
Украински подводен дрон удари руска подводница за 400 млн. долара в Новоросийск
Две лекарки осъдени за смъртта на дете в Сливен
16-годишна наръга ученичка с нож в Атина
Синът на Роб Райнер арестуван след смъртта на родителите си в имението им в Калифорния
Сватбена игра в Германия завърши с бой и ранена булка
Националния исторически музей връчи наградата „Лъв - Пазител на наследството“ на кмета на Царево

Айде сега "бурен вятър", дето пък не е впечатлил нито едни от пътуващите, но пък ги е впечатлила сънливостта на шофьора! А "неравностите по пътя" - и те ли са Божие дело или някой некадърник не си е свършил работата по магистралата-гордост?
Ей, срама нямате!