Нищо не е вечно: Кога е време за раздяла с колата?
10 Октомври 2017, Вторник, 22:03 ч.
Източник: automediaАвтомобилът сам подсказва дали моментът за раздяла с него е настъпил
Колкото и да обичаме колата си, колкото и да се грижим за нея, рано или късно идва времето, в което старият автомобил трябва да бъде продаден и съответно заменен с нов. Много е важно до този момент машината да не е изисквала повишени разходи по поддръжката и съответно да е съхранила прилична стойност.
Кога обаче настъпва този момент и какво трябва да направим, за да не го изпуснем?
Основните причини за раздяла с даден автомобил са две – когато разходите по него станат повече от нормалните или когато той вече не изпълнява предназначението си. Затова някои собственици предпочитат да не гледат техническото състояние, а обявяват колата си за продажба щом наближи края на гаранцията, посочена от автопроизводителя. В подобен подход има логика, но от него печелят най-вече производителите. Тяхната цел е колкото се може повече хора да си купуват нови коли, без значение че старите все още са в отлично техническо състояние.
Ако превозното средство е купено като ново, оптималният момент за неговата продажба може да бъде съобразен с пробега му. Повечето съвременни автомобили имат гаранционен пробег от 100 000 км, като той се изминава средно за около 7 години. Това обаче не кореспондира с времето за гаранция, което в повечето случаи е около 5 години. Сметката покозва, че за това време – 60 месеца, колата е изминала около 70 000 км. Именно тогава собственикът би трябвало да започне да обмисля продажбата, стига до този момент машината да не му е създавала проблеми.
Техническите неизправностти са друг факт, с който трябва да се съобразява човек при продажбата на колата си. Дори най-малките ремонти дразнят и вадят излишни пари от джоба на собственика, да не говорим за по-сериозните. Така че един от косвените признаци за предстояща раздяла с автомобила е именно предстоящ ремонт на основен и скъп агрегат или система. В подобен случай, особено ако човек е купил колата си на старо, има редица сигнали, които му подсказват, че е време за промяна. Един от тях е увеличението на разхода на гориво.
Възможни са, разбира се, и междинни вариати от рода на излизане от строя на един или друг датчик на системата за управление на двигателя. Не става дума за изгоряла лампичка на контролното табло. Изобщо, ако колата започне да изисква ремонти, значи е дошъл моментът тя да бъде обявена за продажба.
Друга "сигнална лампа" за собственика е появята на ръжда по каросерията, дори тя да е съвсем малко. Ръждата ще става все повече и повече и това е необратим процес, ако не бъде извършен ремонт. А той, както вече стана дума, струва пари.
В категории:
Животът
Revolut закрива левовите сметки: автоматична конверсия в евро от 17 декември 2025 г.
Мъгливи сутрини и слънчеви следобеди: Температурите тръгват нагоре до уикенда
На 17 декември почитаме Свети пророк Даниил - покровител на вярата, дома и благоденствието
Гъсти мъгли, заледени пътища и ограничения по магистралите в навечерието на празниците
Директор на училище задържан за скрити камери в ученически тоалетни
МВР предотврати имотна измама за стотици хиляди лева в "Малинова долина"
"Форбс": Илон Мъск е първият човек с нетно богатство от над 600 млрд. долара
Коледната украса крие сериозни рискове за домашните любимци, предупреждават ветеринари
След еврото: Цените на жилищата у нас ще скочат с до 10% още през 2026 година
Пламен Константинов остава в Локомотив Новосибирск до 2028 година
България и още 7 страни обявиха Русия за най-голямата заплаха за сигурността в Европа
Изискана рецепта с яйца и хайвер

да бъде извършен само в оторизиран сервиз, който разполагат със кодираните електронни схеми и стендове. В обикновен сервиз вече е невъзможен по-сериозен ремонт на ново МПС. Цените и разценките в оторизираните сервизи са фантастично високи. т.е. новите мпс-та са САМО за богати хора !!!