×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Ето как ремонтират булевардите в София, Пловдив и Бургас


Ето как ремонтират булевардите в София, Пловдив и Бургас
Това е булевард "Васил Априлов" в Пловдив. 4-километровата отсечка не може да бъде завършена 5-а година
10 Октомври 2017, Вторник, 11:02 ч.
Автор: Флагман.бг

В Пловдив за пет години имат едва 2 км, а са похарчени 12 млн.лева, в Бургас за приблизително същата сума се завърши четирилентов път за 7 месеца


На какви цени и как се строят пътища, ремонтират се булеварди и се изгражда инфраструктурата в големите български градове?

Колегите от вестник "Марица" започват интересна поредица, за да покажат какви са практиките в Пловдив и съответно в други големи областни градове. Флагман.бг е партньорът им от Бургас.

Първата тема е как се строят булеварди в Пловдив, Бургас и София. Оказа се, че ключовия градски булевард в Пловдив - бул."Васил Априлов" не може да бъде реконструиран изцяло вече пета година. Става въпрос за 4 км булевард, а не за магистрала!

Съпоставим в Бургас е четирилентовият път на ул."Крайезерна", който извежда трафика за Южното Черноморие. Отсечката бе изградена за 7 месеца!


Два кметски мандата обаче няма да стигнат да видим пловдивския бул. „Васил Априлов“ реконструиран изцяло. Това показват темповете, с които се извършва проектирането, ремонтът и отчуждаването на имоти на една от най-възловите пътни артерии в Пловдив, чиято дължина няма и 4 километра. И докато машините стигнат до края при връзката с Голямоконарско шосе, първите преасфалтирани участъци най-вероятно вече ще плачат за ремонт. 

От края на 2012 година до момента булевардът в различни участъци се затваря за девети път. Сагата е по-дълга от "Игра на тронове" - започна последователно с двете платна на моста, после за полагане на тръби на север и юг от реката, за преасфалтиране между булевардите "България" и "Дунав", за новия участък от гарата до кръговото с "Любен Каравелов", сетне от там до кръстовището с "Гладстон", заради тръбите на ЕВН западно от Бунарджика и сега за голямата реконструкция между "Пещерско шосе" и "Шести септември". 

За ремонта на моста държавата осигури на два пъти по 2 милиона лева, а строителите стояха там повече от 3 години, макар дължината на трасето да не е повече от 400 метра. Още 7 млн. бяха вложени в новия участък от гарата до ул. "Войнишка слава", дълъг около 1100 метра. Още 500 000 лева са вложени в преасфалтиране на бул. „Васил Априлов“ от моста над Марица до бул. "България" и още 900 000 за участъка от бул. „България“ до бул. "Дунав".  Грубите сметки сочат, че за четири години са ремонтирани по-малко от 2 км, а похарчените пари надхвърлят 12 млн. 

Реконструкцията на още един участък - от ул. „Войнишка слава“ до бул. „Шести септември“, започва от утре. Пътното платно е с дължина около 600 метра, за които общината е заделила 2,7 млн. лева с намерението пролетта на 2018 г. отсечката да бъде напълно завършена с изцяло обновена подземна инфраструктура. 

Но никой в администрацията днес не може да каже със сигурност в кой кметски мандат бул. „Васил Априлов“ би могъл да придобие европейския вид открай докрай.

По проект, възложен още през 2012 г. от община Пловдив, булевардът трябва да бъде разширен в участъка между Пещерско шосе и бул. „Шести септември“. Предвидени са две платна с по три ленти с общ габарит 14,5 метра, с разделителна ивица по средата, за да се запазят дърветата, с тротоари и двупосочна велоалея от западната страна на пътя. Проектантите са дали решение и за кръстовището на бул. „Шести септември“ с „Васил Априлов“. То става кръгово с радиус 30 метра и връзка с ул. „Младежка“, която в момента е затворена.

Засега обаче проектът ще се изпълнява  само в съществуващия габарит на пътя. На този етап няма да се изгражда и кръговото кръстовище с бул. „Шести септември“.

Два са основните проблеми, заради които се отлага реализацията на целия проект. Първият е, че общината не е отчуждила частните имоти, които попадат в новата улична регулация. Това са над десет терена и сгради, на чиито собственици тепърва трябва да се изплати обезщетение. Отделно процедурите по отчуждаването са дълги и тромави.

Факт е, че четири години от 2013 г., когато беше одобрен проектът за бул. „Васил Априлов“, не стигнаха на администрацията, за да реши този въпрос, въпреки че в бюджета за 2017-а са планирани 3 млн. лева за отчуждаване на частни имоти.  „Приоритет са процедурите за изграждане на подлез „Модър - Царевец“, каза Иван Тотев. Вторият проблем е липса на средства, необходими за разширението. 

Според данните на община Пловдив за участъка от ул. „Войнишка слава“ до "Шести септември" са нужни 7 млн. лева. Но както вече стана ясно, заради недостиг на пари е прекратена обществената поръчка за реконструкцията на подлеза на ул. „Гладстон“, който е в изключително тежко състояние. Поръчката ще бъде обявена отново, но за по-малка сума, за да има средства за пл. „Централен“.

Отчуждаването на имотите по бул. „Васил Априлов“ може да продължи 2-3 години. Дори и според най-оптимистичните прогнози разширението на пътя от Пещерско шосе до бул. „Шести септември“ ще започне в третия мандат на Иван Тотев, защото до края на този през 2018 и 2019 г.  градската управа трябва да осигури 7 млн. лева за площад „Централен“, 5 млн. лева за подлеза на ул. „Гладстон“, най-малко още толкова за Голямата базилика, както и 7-8 млн. лева плащания по банкови заеми. И това са само част от неотложните разходи.

Истината е, че, захващайки се с доста сложна задача с реконструкцията на бул. „Васил Априлов“, Иван Тотев се надяваше на финансовата помощ от държавата. През 2012 г. на власт е правителството на ГЕРБ и в първия му мандат отношенията с премиера Бойко Борисов са благодатни.

Градоначалникът неведнъж подчертава, че общината не може да реализира целия проект със собствени средства и очаква подкрепа на републиканския бюджет. 

Кметът успява да издейства финансиране в размер на 4 млн. лева за реконструкцията на моста над Марица чрез Междуведомствената комисия за предотвратяване на последствия от бедствия и аварии. През 2013 г., когато държавното управление се поема от кабинета на Пламен Орешарски, внася искане за целева държавна субсидия в размер на 5 млн. лева за реконструкцията на бул. „Васил Априлов“. Но парите са отпуснати, и то частично, едва през 2015 г.  от кабинета „Борисов 2“. Държавната помощ е само 2,7 млн. лева, които замалко не скарват пловдивския кмет с финансовия министър Владислав Горанов, който твърди, че с тази сума държавата изпълнява част от ангажиментите си към Пловдив за Европейска столица на културата.

След държавното финансиране на спортната зала „Колодрума“ /50 млн. лева/ и зоологическата градина /4 млн. лева/ държавната врътна кранчето.

Единствената субсидия за строителство, получена от републиканския бюджет през 2016-2017 г. е в размер на 7 млн. лева. Парите са предназначени за конкретните инфраструктурни обекти и са свързани с подготовката на Европейската столица на културата - пл. „Централен“, художествени галерии, кино „Космос“, зоната в Тютюнев град. Градската администрация няма право да похарчи и един лев от тази сума за други обекти, включително и за бул. „Васил Априлов“.

„И още четири мандата няма да стигнат да го оправят“ - така коментира един от шофьорите на градския рейс, разгневен заради адските задръствания, защото в час пик с по 10-15 минути изостават с разписанията.

Може и да е прав. Кръстовището на бул. „Васил Априлов“ е с разбит асфалт. Пътят е осеян с кръпки до моста над реката и въпреки постоянните ремонти се отварят нови дупки. В същото състояние, което има нужда от основен ремонт, е и участък от пресечката с бул. „Дунав“ до Голямоконарско шосе.

Ремонтираха бул. „България“ за 3 години

Бул. „България“ в Пловдив е с дължина над 10 км беше реконструиран за три години. Реконструкцията започна през 2009 г. и приключи през май 2011 г., в мандата на Славчо Атанвасов. Финансирането беше осигурено от държавния бюджет, като част от средствата бяха уредени като парична компенсация за софийските отпадъци, депонирани на сметището в Цалапица. Проектирането започна при предишния кмет д-р Иван Чомаков, който договори от държавата заедно с тогавашния областен управител от БСП Тодор Петков.

Булевардът до моста на Адата е част от републиканската пътна мрежа и реконструкцията му струваше над 30 млн. лева. Покрай ремонта, който продължи до кръстовището с околовръстното шосе, също се наложи да бъде извършено отчуждаване на частни имоти.

В София за същото време: 5 кръстовища на 2 нива и огромно кръгово на Лъвов мост

София безспорно е най-бързо развиващият се български град по отношение на инфраструктурата през последните години. Наред с изграждането на метрото столичната община не спира да инвестира и в строителството на пътни възли, чието реализиране има огромно влияние за облекчаване на трафика и осигуряване на бързи трасета в близо 2-милионната столица, където колите и другите транспортни средства отдавна надхвърлят 1 млн.

За 5 години в София са изградени пет кръстовища на две нива, които премахват завинаги тапите в центъра

Това са:

1. Бул. "България" и бул. "Акад. Иван Е. Гешов" при стадион „Раковски”, стойност: 23 млн. лв.

2. Бул. "Акад. Иван Е. Гешов" и ул. "Св. Георги Софийски" (пред Института по хигиена); завършено декември 2012 г., стойност 9,5 млн. лв.

3. Бул. „Драган Цанков" и алея "Яворов" (пред Телевизионната кула); завършено септември 2012 г., стойност: 20 млн. лв.

4. Бул. "П. К. Яворов" и бул. "Ст. Михайловски" (зад Семинарията); завършено юли на 2014 г., стойност:  13,5 млн. лв.

5. Бул. "Андрей Сахаров" и бул. "Андрей Ляпчев" ("Младост")., завършено юли 2012 г., стойност: 8,8 млн. лв

Освен това е построено кръгово кръстовище със съответните връзки на Лъвов мост, завършено ноември 2014 г., стойност 22 млн. лв.

Всичките сложни пътни възли са изградени с под 100 милиона лева, а средствата са осигурявани по различен начин - основно със заем от Европейската инвестиционна банка и от бюджета на общината.

С пари от Европа по "Региони в растеж": В Бургас построиха 3,2 км четирилентов път за 7 месеца

За да се ориентираме какви са темповете на пътното строителство в Пловдив и как се организира финансирането му, ще направим сравнение с един от последните проекти на морската община, който съответства приблизително като габарити на бул. "В. Априлов".

Преди време улица "Крайезерна" бе от едно платно с две ленти. Сега "Крайезерна" е с две платна по 4 ленти с разделителна ивица, нови мантинели, осветление и няколко нови връзки. Изградено е кръгово кръстовище за бърза връзка с "Тодор Александров", което значително облекчава движението в района.

Новото шосе изнася от града транзитния трафик за Южното Черноморие. Изграждането му бе третата стъпка в тази посока след изграждането на пътния надлез край ж.к. ”Меден рудник” (завършен през 2012 година) и възел „Запад” (завършен през 2016 година).

Четирилентовата ул. ”Крайезерна” е с дължина 3,2 км и струва 14,51 млн. лева, без ДДС. Строителството се финансира с европейски средства по ОП „Региони в растеж” и бе един от първите одобрени проекти при отварянето на програмата за България.

Обществената поръчка бе спечелена от Консорциум „Пътни строежи” ДЗЗД с основен участник „Пътинженерингстрой-Т” ООД (собственост на Иван Иванов и Григор Иванов, б.а.).

Строителството бе сложно като изпълнение, защото минаваше успоредно на езерото Вая и участъкът първо трябваше да се отводни, след това да се укрепи и накрая да се изгради двуметрова дига, която да пази пътя от наводнения, а сроковете бяха изключително кратки - 7 месеца. Със закъснение от 10-ина дни в началото на активния летен сезон участъкът бе отворен за движение.

Характеристиките му са като за четирилентов градски булевард. В проекта бе възложено да се изгради осветление, локално платно, отводнителна система, както и да се поставят бордюри, които да разделят платната за движение. Новата асфалтова настилка е с 15-годишен експлоатационен срок.

В категории: Политика


9
Коментара
Флагман.БГ Два тира се удариха на АМ "Тракия" Два тира се удариха на АМ "Тракия" 19/04/2024, Петък 19:41 1
9
Коментара по темата
9.
alex
10.10.2017 17:40:18
0
0
https://www.youtube.com/watch?v=zl22rlt3pDE
8.
@@@@@
10.10.2017 13:31:03
0
4
Докато "Региони в растеж" е обвързана с партийната програма "Оферти с пълнеж" нищо добро не очаква Бургас и региона. Може да п(р)огледнете основните улици в града на какъв хал са. Чаталджа предхождаща в Индустриална - дроб, Иван Вазов, Булаир, Димитър Димов, Демокрация въпреки ежегодното кърпене са в жалко и окаяно състояние. Бърдака наречен ласкаво "Възраждане" с прилежащите му магистрали Мария Луиза и Гладстон изобщо не ми се коментират. Въпроса е не само да се усвояват едни пари, без контрол и санкции за некачествени ремонти не става. Само на едни и същи НАШИ фирми не бива да се разчита. Нужна е конкутентна среда без партийни поръчки по ЗОП.
7.
Ремонтьор
10.10.2017 12:58:27
0
7
Бул. Захари Стоянов не е ремонтиран откакто старозагорската фирма го разсипа преди не помня колко години. А от първия светофар на м.р. нагоре посока селото не помня в близките 10г да е правен ремонт и все едно караш по павета. Дори автобусите карат в бързата лента, защото бавната гарантира разбиване на окачването. Не че бързата е много по-добре...
6.
n
10.10.2017 12:39:07
4
11
къде в бургъз се ремонтират буллварди,че не знам.егати скапания град няма такива гадни улици като тука,а града е малък всравнение с другите 3
5.
?
10.10.2017 12:34:12
3
4
Четох само в началото. Никой ли не си задава въпроса - Къде се строи по-трудно, мов участък или подмяна на стар. Стария има стари канализации, електропроводи, някои изменения искат и конструктивни решения. Само можем да плюем ли?
4.
странджанката
10.10.2017 12:32:55
4
1
Много се разглезиха бургазлии с парите които получава градът и сега само квичат. Айде елате в Малко търново да видите.
3.
отговарям на въпроса
10.10.2017 12:15:16
1
4
Некачествено
2.
Ами,краде се
10.10.2017 12:00:34
0
12
За времето,което правят ремонтче на булеварда,в Китай и Япония строят магистрали от по 500км.в двете посоки с по 4ленти.Просто тук всичко е против човека,винаги се обяснява,колко сложно и трудно е това и какъв късмет имаме,точно с тези управляващи,а всъщност нещата са прости и лесни,но по друг намин се държи обременен народ с проблеми от битов характер,от сутрин до вечер
1.
Педали Бургас
10.10.2017 11:50:03
5
10
Имате грешка ! В Бургас не се ремонтирват улици !
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Уроците на живота: 10 брачни съвета от наскоро разведен мъж Уроците на живота: 10 брачни съвета от наскоро разведен мъж Влюбвайте се отново и отново и отново „Будилникът“ ми натрупа сметка от 114,63 лева към Yettel „Будилникът“ ми натрупа сметка от 114,63 лева към Yettel Алкател 1Е - тази антика, която не става за нищо друго, освен за събуждане, се оказа, че е „поръчала“ вместо мен „Плати с Yettel от Apple” 6 неща, за които една истинска дама никога НЕ говори 6 неща, за които една истинска дама никога НЕ говори Дамите не разкриват подробности от интимния си живот Навиците, от които трябва да се отървете, според зодията Навиците, от които трябва да се отървете, според зодията Пролетта е най-подходящото време да изчистите вибрациите си от всички лоши навици Възстановяват оригиналния паметник на Бащата на Бургас, всички пречки паднаха Възстановяват оригиналния паметник на Бащата на Бургас, всички пречки паднаха Единственото останало от гроба на Александър Георгиев Коджакафалията е постаментът, върху който после безсрамно комунистите слагат бюст на Георги Димитров Рецепта за класически броколи пане Рецепта за класически броколи пане Може да ползвате и замразени броколи, като го размразите, отцедите и подсушите от водата и директно панирате, без да е необходимо да варите и бланширате ГЕРБ за "Боташ": 10 месеца ПП-ДБ са знаели, че плащаме милиони и не са си мръднали пръста ГЕРБ за "Боташ": 10 месеца ПП-ДБ са знаели, че плащаме милиони и не са си мръднали пръста Договорът с „Боташ“ се променя не от парламента, а от правителството. Направиха всичко възможно да фалира „Булгаргаз“, за да може техният спонсор Сашо Дончев да вземе този бизнес, посочи Делян Добрев Два тира се удариха на АМ "Тракия" Два тира се удариха на АМ "Тракия" "Вероятно е заспал зад волана, или му е прилошало", "Пак е имало изпреварвания между тирове", гласят коментари във Фейсбук Ето как бързо и лесно да изчислите с наднормено тегло ли сте Ето как бързо и лесно да изчислите с наднормено тегло ли сте Огледалото и външният вид определено не са показател Гвоздейков пред Главчев: Пощите са почти пред фалит Гвоздейков пред Главчев: Пощите са почти пред фалит Натрупани са 90 млн. лв. загуби
Служебният премиер се срещна с американския посланик. Какво си казаха? Служебният премиер се срещна с американския посланик. Какво си казаха? Изграждането на 7-и и 8-и блок на АЕЦ "Козлодуй" е основен приоритет, гарантира Главчев Назначени са шестима заместник-министри Назначени са шестима заместник-министри Продължава смяната на висшия ешалон на властта  Обсъждат Меглена Плугчиева за външен министър Обсъждат Меглена Плугчиева за външен министър Меглена Плугчиева бе депутат в три парламента, вицепремиер в правителството на Сергей Станишев, била е посланик на България в Германия, Швейцария, Княжество Лихтенщайн Ето това е истинска миска. Вижте Мис Вселена 1965 г., която вече е на 76, но изглежда на 30 Ето това е истинска миска. Вижте Мис Вселена 1965 г., която вече е на 76, но изглежда на 30 Апасра Хонгсакула има голямата чест да бъде първата победителка в Мис Вселена от Тайланд Турист умря след нелеп инцидент на прочут курорт Турист умря след нелеп инцидент на прочут курорт 54-годишният мъж е паднал върху паркиран на улицата автомобил Шефът на ЦРУ: Украйна губи войната до края на годината Шефът на ЦРУ: Украйна губи войната до края на годината Според Уилям Бърнс Киев „сега е изправен пред труден момент на бойното поле“ Кирил Петков не е чупил само чаши, но и цели маси Кирил Петков не е чупил само чаши, но и цели маси Разкритието дойде от бившия премиер акад. Николай Денков Това е най-дългият плаж в Европа, почти няма хора и е близо до нас Това е най-дългият плаж в Европа, почти няма хора и е близо до нас Мекият чакълест бряг на плажа, топлото време и дългата водна ивица го правят идеална дестинация за слънчеви бани, плуване и различни водни спортове Цветелина Грахич към Слави публично: Кой си ти, бе?! Ай, сиктир, помия такава Цветелина Грахич към Слави публично: Кой си ти, бе?! Ай, сиктир, помия такава Певицата се разяри буквално и написа коментар под поста на бившия си шеф, в който директно го пита кой е той, за какъв се взима и какво изобщо разбира от война Принц Хари заби як шамар на семейството си Принц Хари заби як шамар на семейството си В документ, който се разпространява от световни медии се вижда, че „принц Чарлз се е записал като гражданин на САЩ
Антон КУТЕВ, съветник на президента Антон КУТЕВ, съветник на президента "Симпатичният" Даниел Митов може да повлияе на вота в чужбина Виц на деня Виц на деня Между приятелки:
- Моят мъж толкова се уморява на работа, че не си чувства нито ръцете, нито краката, нито рогата.
Виц на деня Виц на деня Две съседки си говорят:
- Сийке, вече си избрах един семеен лекар!
- Аз пък си избрах един несемеен!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Сега имаме цяло поколение прецакани нарциси, защото мамчетата им са им казвали, че са специални
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори