ВАС: "Кауфланд" мами клиентите си с цените на продуктите
27 Април 2017, Четвъртък, 18:48 ч.
„Кауфланд България” ЕООД е прилагала нелоялни търговски практики при обявяването на цените на хранителни продукти, които е предлагала за продажба в своите обекти. Това се посочва в решения на Върховния административен съд, които потвърждават заповеди на Комисията за защита на потребителите (КЗП) за наличието и забраната на въпросните практики, съобщиха от ведомството на Димитър Маргаритов.
В единия от случаите се касае за разминаване между посочената върху опаковката препоръчителна цена на производителя и продажната цена в магазина, при което не е ясно коя от двете се прилага. Когато клиентът види върху опаковката на продукта поставените от производителя цени съответно за единица мярка и за количеството в разфасовката, той би решил, че това е цената на стоката. Продажната цена в търговските обекти на веригата обаче в общия случай е по-висока от препоръчителната с от 4 ст. до 1,20 лв., показаха проверки на КЗП.
Например, препоръчителната цена за „сурово-пушена шунка” е 7,79 лв., а продажната в магазина е 8,99 лв. Цената на производителя на „Прошуто Крудо” е 8,99 лв., а в търговския обект може да бъде закупена за 9,29 лв.
Освен това, търговската верига е посочила на етикета само цената за единица мярка, но не и за количеството на продукта в опаковката. По такъв начин, дори потребителят да забележи, че има две различни цени – препоръчителна и продажна, ще му се наложи да извърши изчисления, както за да ги сравни, така и за да разбере колко ще заплати за съответната разфасовка.
Втората нелоялна практика се изразява в това, че търговецът е посочвал върху етикетите в магазините и в рекламните си брошури цените на стоките за количество от 100 грама със значително по-голям шрифт от този, с който е изписвал цената за единица мярка. По такъв начин клиентите остават с впечатлението, че цената за 100 гр. продукт е реалната цена за предлаганата стока. В хода на проучването на случая експертите на КЗП са установили и това, че потребителят се отказва от покупка след като разбере истинската цена на продукта. Този факт обосновава извода, че без използването на заблуждаващата търговска практика той не би бил привлечен от предложението за покупка.
В категории:
Бизнес
Зеленски с коментар за ситуацията в Покровск
31/10/2025, Петък 22:00
2
Жестока вражда между банди в Брюксел
31/10/2025, Петък 21:29
0
Бавят Бюджет 2026 заради санкциите срещу „Лукойл“? Заради тях приходите намаляват с 1 млрд. евро
Колин Фарел се напи зверски и вбеси Том Крус
31/10/2025, Петък 21:00
1
Бърз трик за по-лесно заспиване
Всички ли мразят Слави? Тв водещият с безпрецедентен ход във фейсбук
Безпрецедентна ситуация в Биг Брадър
Трилърът със Светльо Вуцов продължава
31/10/2025, Петък 19:30
1
Алекс Грозданов обра аплодисментите в Полша
31/10/2025, Петък 19:17
0
Мъж се направи на жена в "Ергенът"
31/10/2025, Петък 19:03
0
Какво се случва с водата в голям роден град?
31/10/2025, Петък 18:33
2
Круизен кораб заседна в Дунав
31/10/2025, Петък 18:21
0
