×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Президентът назначи Елеонора Димитрова за посланик на България в Бразилия
  • Студентите платена форма на обучение ще имат право на стипендия, реши ВАС
  • Един милион и осем хиляди туристи са посетили Варна от началото на годината до 10 октомври
  • Въздушна спешна помощ ще има база край Търговище
  • Литва затвори границата си с Беларус
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

"Трансстрой Бургас" трябвало да ремонтира тунела "Ечемишка", където загина жена


07 Февруари 2017, Вторник, 18:31 ч.
Автор: Капитал

Още през 2005 година фирмата е спечелила обществената поръчка

Още през 2005 г. тунел "Ечемишка" на автомагистрала "Хемус", в който в неделя загина жена заради паднала осветителна греда, е бил обявен за опасен и създаващ предпоставки за "възникване на пътнотранспортни произшествия с непредвидими последствия и възможни човешки жертви", пише Капитал, позовавайки се на справка в регистрите на Агенцията за обществените поръчки.

Именно с мотив, че съоръжението е в "аварийно състояние", в края на 2005 г. пътната агенция сключва договор с Консорциум "Техностил 2001-Курортно строителство", в който 99% е фирма "Трансстрой-Бургас". Тя получава авансово 2.4 млн. лв., но така и не започва работа, а миналата година е осъдена от държавата да върне получените средства.

За случая е имало образувано разследване, но няма публична информация за това как е приключило.

Тунелът е построен през 1984 г., а първият му ремонт започна едва през септември 2016 г. Тогава е направен преглед на осветителите и електроинсталацията в тунела, обяснява Георги Златев, директор на дирекция "Поддържане на пътната инфраструктура" в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). След това е започнал ремонтът в тръбата в посока Варна, а движението досега се извършваше двупосочно в неремонтираната, където е станал инцидентът. От АПИ не отговориха до редакционното приключване на броя кой е направил огледа, кой ремонтира другата тръба и докога "Хемус" ще е затворена.

Ясно е обаче, че това не е първият предвиден ремонт на тунела, макар и предишните да не са се състояли заради неизпълнение на договори от страна на избраните фирми. Преди повече от десет години е констатирано лошото състояние на съоръженията, но заради причини като липса на финансиране или твърде натоварен трафик по "Хемус" заради ремонти на други тунели мерки не са предприети.

От 5 февруари движението по "Хемус" от "Витинска река" до пътен възел "Правец" е забранено за всички превозни средства. До момента нито регионалното министерство, нито АПИ отговаря дали трасето ще бъде затворено за дни или за месеци.

Историята започва преди 12 години

С решение от 5 октомври 2005 г. Агенция "Пътна инфраструктура" (тогава Изпълнителна агенция "Пътища") открива процедура за договаряне без обявление за "извършването на аварийни ремонтни строителни работи за осушителни мероприятия, конструкции за окачване на ново осветление, електрообзавеждане и осветителна уредба на тунела "Ечемишка" на автомагистрала "Хемус". Мотивацията на пътната агенция: тунелът е в "аварийно състояние" и "необходимостта от предприемане на незабавни действия за авариен ремонт на съоръжението, което е в аварийно състояние и са създадени предпоставки за възникване на ПТП с непредвидими последствия и възможни човешки жертви, както и причиняването на големи щети за участниците в движението".

За участие в процедурата са поканени няколко фирми, като всички са закупили документи за участие: "Техностил 2001", "Поларис продукт", "Трансстрой-Бургас" и "Трансстрой-Консорциум". Подадена е само една оферта - на "Техностил 2001". Предложената им цена е била 8.6 млн. лв. с ДДС.

На 30 ноември 2005г. е сключен договор с единствения кандидат - Консорциум "Техностил 2001-Курортно строителство" с водещ партньор "Техностил 2001", на стойност 8.2 млн. лв. с ДДС.

Към онзи момент в управлението на "Трансстрой" са Иван Мирински (впоследствие собственик на свързаната с Пеевски "Водстрой 98") и Милчо Киряков, който е близък на Йордан Цонев от ДПС. Тогава мажоритарен собственик на компанията е люксембургската компания "Нидор", в чийто управителен орган влиза Милчо Киряков.

От последните документи, представени пред Търговския регистър от фирмата през 2016 г., се вижда, че мажоритарен собственик (59%) е Николай Милев. "Капитал" потърси Милев за коментар, но не успя да се свърже с него до редакционното приключване на броя.

На 10 април 2007 г. на събрание на съдружниците в обединението победител пък се взима решение "Техностил 2001" да прехвърли правото си на участие в консорциума на "Трансстрой-Бургас". Впоследствие в консорциума влиза "А груп", което пък получава дял в обединението от "Брод 2002".

Пътната агенция е превела аванс за 2.4 млн. лв. на дружеството с фактура от 18 декември 2007 г.

Има аванс, няма ремонт

След получаването на аванса обаче ремонт не се осъществява. Чак през 2012 г. Агенция "Пътна инфраструктура" завежда дело срещу "Трансстрой-Бургас" (с 99% участие в консорциума), "Брод 2002" и "А груп" (с 1% участие) в Окръжен съд - Бургас. Искът на държавата е уважен, а съдът приема, че "кога и кой е извършил видимите ремонтни работи в тунела вещите лица не са успели да установят поради липсата именно на протоколи за изпълнение".

След получаването на аванса избраният консорциум не е извършвал ремонти на тунел "Ечемишка". От решението става ясно само, че компанията е възложила на "Пътпроект" да изготви технически проект, за което е платила 400 хил. лв. За строителните работи бил сключен договор с "Хидрострой" (чийто собственик днес е възложителят на поръчката Велико Желев, тогава шеф на пътната агенция), който обаче бил прекратен.

Съдът осъжда "Трансстрой-Бургас" да заплати 2.3 млн. лв., както и 601 хил. лв. обезщетение и 229 хил. лв. разноски по делото на ищеца.

Защо не е ремонтиран веднага

В решение на Национална агенция "Пътна инфраструктура" от април 2009 г. става ясно, че са търсени изпълнители на авторски надзор за въпросния ремонт.

В документа се посочва, че изпълнението на строителството не се е състояло "по обективни причини" веднага след подписването му. Между 2005 и 2007 г. са били затворени за ремонт тунелите "Витиня" и "Топли дол", тоест е имало затруднения в автомобилния трафик и това не е позволило да бъде затворен и тунелът "Ечемишка". Освен това по това време не е било осигурено и финансиране за ремонта.

В решението от 2009 г. се твърди, че тези пречки са отстранени и пътната агенция може да започне строително-монтажните работи, което очевидно не се е случило.

От информацията в Агенцията за обществени поръчки става ясно, че през март 2009 г. комисия от представители на област София, Гражданска защита, КАТ-Пътна полиция и Национална агенция "Пътна инфраструктура" е изразила категоричното становище "за незабавни и неотложни действия за осигуряване на безопасни условия на движение в тунел "Ечемишка".

През последните години пътната агенция е възлагала поддръжката на тунела на държавното дружество "Автомагистрали".

АПИ не отговори до приключването на броя кой ще трябва да изпълни ремонта на тръбата, в която се случи инцидентът.

В категории: Бизнес , Политика


1
Коментара
1
Коментара по темата
1.
cbnm
07.02.2017 15:57:45
0
12
После Трансстрой фалира и мангите шъ имат да ги взимат
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Vivacom представи напредъка си в устойчивото развитие за 2024 г. с фокус върху зелената енергия и иновациите Vivacom представи напредъка си в устойчивото развитие за 2024 г. с фокус върху зелената енергия и иновациите Vivacom поставя нов стандарт за отговорен бизнес в България – с 5.5G технологии, зелена енергия и 100% рециклиране на оперативните отпадъци през 2024 г. Подписаха меморандум за Филиал на БДУ "Проф. д-р Асен Златаров" в Казанлък Подписаха меморандум за Филиал на БДУ "Проф. д-р Асен Златаров" в Казанлък Това е поредна стъпка към реализация на идеята Извънредно! Путин нареди прекратяване на огъня в Украйна Извънредно! Путин нареди прекратяване на огъня в Украйна Информацията е потвърдена и от Кремъл, и от украинската УНИАН Вендинг машина в Бургас предлага бира, законно ли е? Вендинг машина в Бургас предлага бира, законно ли е? Продажбата на алкохол чрез автомати може да доведе до глоби и проверки от институциите Страхотен мач на Черноморец 1919, акулите на крачка от сензация срещу шампиона Страхотен мач на Черноморец 1919, акулите на крачка от сензация срещу шампиона Бургаският тим загуби в добавеното време COVID-19 протича с хрема и сухо гърло, но ваксините предпазват тежките случаи COVID-19 протича с хрема и сухо гърло, но ваксините предпазват тежките случаи Ваксините срещу COVID-19 в Бургас са безплатни за всички, независимо от възраст и здравноосигурителен статус Василев: Киселова е крила сигнали, свързани с документни престъпления и източване на държавен ресурс Василев: Киселова е крила сигнали, свързани с документни престъпления и източване на държавен ресурс Сигналите са изпратени до и.ф. главен прокурор, до президентската институция и до Народното събрание Министър Жечо Станков: България и Република Корея споделят обща визия  за чиста, сигурна и конкурентна енергетика Министър Жечо Станков: България и Република Корея споделят обща визия за чиста, сигурна и конкурентна енергетика Балансираната комбинация от ядрени мощности, възобновяеми източници, системи за съхранение и цифрови решения е ключът към устойчивото развитие на сектора, смята Станков От несигурност към спокойствие: PAXMINING показя пътя към стабилни доходи в нестабилни пазари От несигурност към спокойствие: PAXMINING показя пътя към стабилни доходи в нестабилни пазари PAXMINING предлага сигурен начин за печалба от криптовалути чрез облачен майнинг – без техника, без стрес и без нужда от опит „Бургас Инвест“ с отличие от Камарата на строителите и нов визионерски проект „Бургас Инвест“ с отличие от Камарата на строителите и нов визионерски проект Поредната награда е свързана както с реализираните жилищни сгради до момента, така и с изгаждането на впечатляващия с мащаба си комплекс до Mall Galleria
Срутеният блок в Гебзе взе четири жертви: Откриха и родителите мъртви след 19 часа под отломките Срутеният блок в Гебзе взе четири жертви: Откриха и родителите мъртви след 19 часа под отломките Единствено най-голямото дете в семейството - 18-годишната Дилара Билир, оцеля в инцидента Тръмп: Измамата с изменението на климата загуби войната Тръмп: Измамата с изменението на климата загуби войната САЩ спряха парите за фондацията на Бил Гейтс и той заяви, че „глобалното затопляне“ не е толкова страшно Здравна криза налегна цяла Европа Здравна криза налегна цяла Европа Системната липса на инсулин е само част от критичните проблеми Тръмп нареди спешни ядрени тестове, след като Путин се похвали със Статус-6 Тръмп нареди спешни ядрени тестове, след като Путин се похвали със Статус-6 От Вашингтон считат, че Китай настига тях и Русия във въоръжаването Тръмп оцени срещата със Си с 12 по десетобалната скала Тръмп оцени срещата със Си с 12 по десетобалната скала Не е говорено за Тайван. Китай ще започне отново да купува американска соя и ще направи компромис за редкоземни елементи, Вашингтон обмисля да намали мита Изненадващ победител на изборите в Нидерландия Изненадващ победител на изборите в Нидерландия Крайнодесните на Герт Вилдерс получиха шамар във вота 7-етажна сграда рухна в Турция, има затрупано семейство 7-етажна сграда рухна в Турция, има затрупано семейство Намерено е тялото на едно дете Четирима българи застават пред съда в Париж заради... Четирима българи застават пред съда в Париж заради... Обвинението към тях е заради вандализиране на Мемориала на Холокоста във френската столица Седеметажна жилищна сграда се срути край Истанбул Седеметажна жилищна сграда се срути край Истанбул Не е ясно дали има жертви Мъск пусна Grokipedia, която да се конкурира с Wikipedia Мъск пусна Grokipedia, която да се конкурира с Wikipedia Съдържанието се генерира от изкуствен интелект и генеративния AI асистент Grok
Васил ТЕРЗИЕВ, кмет на София Васил ТЕРЗИЕВ, кмет на София Дали са български вълци, дали са турски, няма да са хора с докторантура по ядрена физика
Виц на деня Виц на деня - Омъжи се за мен! Откакто те познавам, не мога да спя!
- Простак такъв! Искаш да се ожениш за мен само за да се наспиш ли?
Виц на деня Виц на деня - Операцията мина успешно. Днес си на лекарства и системи. За вечерта ще пратя сестрата.
- Докторе, може ли да не е тази вечер, че още ме боли.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Днес шефът толкова дълго вика по мен, че накрая неволно казах: "Да, скъпа!"
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори