Финансово оправдана ли е бързата жп линия Бургас-Александруполис
10 Август 2016, Сряда, 14:35 ч.
Проектът за свързване на пристанищата Бургас и Александруполис със скоростна ж.п. линия е по-скоро политически, отколкото реален икономически. С него България иска да подскаже, че е отворена за всякакви проекти.
Това каза Симеон Ананиев от Асоциацията на българските жп превозвачи (АБЖП) в ефира на "Бизнес старт"по Bloomberg TV Bulgaria. Според него ЕС категорично няма да финансира такъв проект и той ще остане едно желание на страната да се включи в бъдещото разпределение на газовите и транспортните коридори.
"Не съм сигурен дали е възможно чисто финансово да има такъв проект", обяви Христо Христов, член на УС на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) и изпълнителен директор на компанията за международен транспорт и спедиция "Дискордиа". "Трябва да се вземе предвид, че предложението е на Гърция и тя почти унищожи един реален товаропоток, който имаше от Солун до София с множество стачки на Солунското пристанище и на българо-гръцката граница и с дългото неприватизиране на пристанището."
"4% е спадът на товарните превози в България за шестмесечието", обяви Симеон Ананиев. Той изрази оптимизъм за развитието на България като транспортен хъб и заяви, че страната трябва да се възползва от сегашните геополитически събития, които под една или друга форма са благоприятни за нея.
Противоположно на него Христов подчерта, че не е толкова голям оптимист за близкото бъдеще. "България има изключителния късмет да се намира на много важен транспортен коридор с огромен товаропоток, но не оценява този солиден актив, а напротив, в последните 10-15 години буквално го обезсмисли", каза той.
В категории:
Бургас
Джеймс Камерън влезе в клуба на режисьорите милиардери
3 евро такса върху вноса на пратки до 150 евро
Мандариново тирамису - перфектният десерт за зимните празници
Четирима отмъкнаха над 370 хил. лева от тузарска къща в Банско
Анализ показа, че софиянци и варненци живеят най-охолно
Анджелина Джоли показа белезите от мастектомията, призова за достъпна превенция на рака за жените
НАП уличи 65 магазина в необосновано повишение на цените, глоби ги общи с 45 000 лв.
Почина Антъни Гиъри - актьорът, който промени дефинира дневните сериали
Урсула отменя забраната на бензиновите и дизеловите автомобили от 2035 г.
По сръбска телевизия: Борисов е сърбин, който не признава, че е сърбин (ВИДЕО)
Сигнал за бомба на летището в Сараево, има евакуирани
7 кандидати подадоха документи за европрокурор от България

Състоянието на ЖП транспорта у нас е достатъчно красноречив за капацитете на хората занимаващи се с него и дали изобщо трябва да им се вярва. А истината е " "България има изключителния късмет да се намира на много важен транспортен коридор с огромен товаропоток, но не оценява този солиден актив, а напротив, в последните 10-15 години буквално го обезсмисли". Само посоченият срок е много кратък, защото изкривяванията, единствено на база субективен интерес, далече от държавния, е от доста по-далечни времена. Цялата ни национална политика и схема бе и е объркана. И се вижда, че има хора, които продължават усилено да пречат. Те трябва да бъдат спрени. А това без премахване на корупцията в държавата не може да стане. Защото движещата сила в държавата е алчността. И става все по-лошо. Ако не ни бяха натиснали от Европа и Тракия нямаше още да я има за да може първа да тръгне Хемус. И куп още недомислици, които ни доведоха до това окаяно положение.