БДЖ лети към фалит по-бързо от японски влак
24 Май 2015, Неделя, 12:16 ч.
Източник: Clubz.bgЦената на компанията се срина с 41 процента само за година
БДЖ лети към фалита по-бързо от скоростта на движение на японските високоскоростни влакчета "Шинкансен", които през ден трошат световните рекорди.Това показва анализът на финансовите резултати на държавната компания за първото тримесечие, а те са меко казано кошмарни.
В товарното поделение на БДЖ приходите от продажби намаляват от 30,476 млн. лева през 2014 г. на 26,889 млн. лева през първо тримесечие на 2015 г., т.е. намалението е 3, 586 млн. лева или 12%.
Оперативната печалба преди лихви, данъци, обезценки и амортизации намалява от 2,402 млн. лева през 2014 г. на 118 хил. лева през 3-те месеца на 2015 г., т.е. намалението е 2,284 млн. лева или 95%.
Така чистата загуба на БДЖ-Товарни превози нараства от 3,182 млн. лева през 2014 г. на 5,397 млн. лева или със 70%.
Естествено влошените финансови резултати се отразяват в драстична обезценка на активите. Собственият капитал намалява от 76,3 милиона лева през 3-те месеца на 2014 г. на 45,5 млн. лева през 3-те месеца на 2015 г. Това означава, че оценката на компанията е паднала с 31,105 милиона лева или с 41%.
В допълнение дълговете на компанията към собствения капитал са се увеличили от 139% към първото тримесечие на миналата година до 245% през същия период на 2015 г.
Данните на БДЖ показват, че клиентите на компанията масово се отказват от услугите й. Основният клиент на компанията - енергийният бос Христо Ковачки е намалил поръчките си с над 36 процента. Същото важи и за други основни клиенти като "Стомана"-Перник.
В същото време държавният превозвач продължава да трупа огромни дългове към Национална компания "Железопътна инфраструктура", която стопанисва железните пътища у нас. Борчовете са се увеличили с 6,5 милиона лева само за три месеца.
И докато БДЖ целеустремено се води към фалит, частните жп компании увеличават обема си на работа. Основните компании от сектора привличат нови клиенти и отбелязват двуцифрен ръст на превозените обеми, който идва основно от привличането на транзитен трафик между Турция и Западна Европа.
Новото старо ръководство на БДЖ - изпълнителен директор Владимир Владимиров и шеф на борда Велик Занчев, които управляваха железницата и през първия мандат на ГЕРБ, се върна в компанията веднага след парламентарните избори. Оттогава насам бизнесът на жп компанията непрекъснато пада, а финансовите резултати се влошават от ден на ден.
В категории:
Бизнес
Какво да правим с останалите козунаци от Великден
Удовлетворени ли сме от работата си? 68% от българите казват "да"
И цената на кафето скача сериозно
Талантливи млади музиканти ще ви очароват на фестивала "Солисими"
Ясно е кой печели "Хелс Китчън"
Окончателно: България без Назарян на Олимпиадата
07/05/2024, Вторник 18:40
0
Това е тайната на перфектната коса
07/05/2024, Вторник 18:20
0
Дидие Дрогба ще запали олимпийския огън в Марсилия
07/05/2024, Вторник 18:00
0
Бургазлия се засече с холивудската звезда Джералд Бътлър в Лондон
07/05/2024, Вторник 17:42
0
Белослава се изповяда! Карането пияна й помогнало
07/05/2024, Вторник 17:39
3
Общинските съветници Боян Дяков и Иван Станев с приемен ден за граждани
07/05/2024, Вторник 17:20
0
Бутат старите сгради на терена на бъдещата Национална детска болница
07/05/2024, Вторник 17:00
0
Удовлетворени ли сме от работата си? 68% от българите казват "да"
07/05/2024, Вторник 16:40
0
Спецченгета натръшкаха 43-годишен на пико зад волана на меденруднишки Опел
07/05/2024, Вторник 16:17
1
По права пладня! 77-годишен джитка пиян с Хондата си из Лозенец
07/05/2024, Вторник 16:00
2
Тази певица издаде защо излиза с доста по-млади мъже
07/05/2024, Вторник 15:40
0
Фестивал на химията ще провокира креативността на деца в Университет „Проф. д-р Асен Златаров“
07/05/2024, Вторник 15:20
0