БДЖ скри тежък инцидент, който едва не обърна влака Бургас - София
19 Август 2014, Вторник, 21:37 ч.
Машинистът в последния момент видял грешната сигнализация в Карнобат и спасил 200 пътници
Тежка железопътна катастрофа се е разминала на косъм в малките часове днес, разказаха пред „Клуб Z” високопоставени служители на БДЖ. Инцидентът на практика е повторение на обстоятелствата от жестоката трагедия при Калояновец, при която загина машинистът Венко Тодоров, твърдят те.
При отпътуването от гара Карнобат в 3,22 ч. през нощта влакът от Бургас за София е бил насочен с редовен изходен сигнал по грешна линия към Лозарево от ръководителя движение на гарата. Само наблюдателността на машиниста, който е забелязал несъответствие с изходните стрелки, е предотвратила заплаха за живота и здравето на над 200 пътници във влака.
При катастрофата в Калояновец оцелелият помощник-машинист Христо Тиляшев също твърди, че причината за инцидента е в сигнализацията. Тогава той посочи, че предупредителният сигнал е бил различен от входния. Затова влакът се е движел с нормалната скорост за прав участък от 100 километра в час.
Сегашния инцидент край Карнобат се случва на същата жп линия, на която е и Калояновец. Железният път бе ремонтиран с пари от оперативна програма „Транспорт” и пуснат в експлоатация преди броени месеци. Сега обаче все повече железничари се питат за какво са похарчени стотиците милиони евро.
„Прикрива се фактът, че автоматичната локомотивна сигнализация не работи. В противен случай племенникът ми можеше да е жив”, каза бившият шеф на БДЖ Иван Иванов.
След трагедията в Калояновец ескалира напрежение между релсовата компания НК „Железопътна инфраструктура” и БДЖ. Двете компании взаимно си прехвърлят отговорността. Според НКЖИ вината е на машинистите, а според служителите на превозвача техен колега е загинал точно заради неработеща сигнализация.
„Нищо извънредно не се е случило. Нямало е опасност за безопасността на движението”, коментира главният ревизор по безопасността в НКЖИ Бисер Минчев.
Той потвърди за инцидента на гара Карнобат и призна, че вината за него наистина е на ръководителя на движение на гарата от тяхната компания. Минчев обаче уточни, че в Карнобат има и втори изходен сигнал, който е светел в червено и е нямало как влакът да продължи да се движи по грешната линия. Според версията на НКЖИ техният служител допуснал грешката, сам я е поправил и е сигнализирал машиниста да се върне.
Любопитна подробност при инцидента обаче е, че машинистът на влака Бургас – София е отказал да продължи пътуването, докато не бъде съставен акт за случая в Карнобат. От НКЖИ са отказвали да документират случая черно на бяло и затова композицията е престояла 73 минути на гарата в града
В категории:
Крими








Става тв водещ
01/05/2025, Четвъртък 14:00
0



Отряза го за секс в Ергенът
01/05/2025, Четвъртък 13:41
1

Ще става баща
01/05/2025, Четвъртък 13:21
2

Мъж без книжка се размаза и почина на АМ "Хемус"
01/05/2025, Четвъртък 13:00
1

Преди 30 години турците идваха да се лекуват у нас. А сега
01/05/2025, Четвъртък 12:41
1

Съгласи ли се Зуека да участва във финала на Капките
01/05/2025, Четвъртък 12:21
2

Най-пухкавите мекици се правят без мая по тази рецепта
01/05/2025, Четвъртък 12:00
0

Шефът на пловдивската митница е задържан за срок до 72 часа
01/05/2025, Четвъртък 11:40
3

Министерството на туризма поема управлението на плаж „Болата“
01/05/2025, Четвъртък 11:20
0

Затварят кръстовище в центъра на Бургас заради ВиК ремонт
01/05/2025, Четвъртък 11:00
0