×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Георги Илиев отново ще е кмет на "Слатина", в "Искър" ще има балотаж
  • Димитър Маринов ще снима филм със Скарлет Йохансон
  • Шефът на Renault подаде оставка
  • Печки, перални и хладилници поскъпват с до 1000%
  • МВР се събира на национално съвещание
  • Над 50 хил. десетокласници се явяват на НВО по математика
  • В Източните Родопи се родиха три нови зубърчета
  • Официално: Стартират разговорите между Филипов и Зингаревич за ПФК Ботев
  • Смърт на пътя затапи движението на важен участък на магистрала Струма
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Няма да оставим на улицата 230 работници от държавното пристанище, част от тях ще обслужват пасажери, а останалите - товари


Няма да оставим на улицата 230 работници от държавното пристанище,  част от тях ще обслужват пасажери, а останалите - товари
Разбирам Тишев, че е загрижен за работниците, но пътят за решаването на този въпрос не е в създаването на конфликт между Община и Държава, смята Павел Маринов
08 Юли 2014, Вторник, 21:54 ч.
Автор: Боряна ТЕНЧЕВА

Ако се караме, чак следващото поколение може да дочака Бургас да се отвори към морето

- Г-н Маринов, с изпълнителния директор на Пристанище-Бургас Николай Тишев сте на различни позиции за отварянето на Зоната за обществен достъп. Вие сте съпартийци и представлявате държавни структури, защо има разминаване между вас? Говорите ли си?

- С г-н Тишев многократно сме говорили на тези теми, той е напълно в течение на проектите за Зоната за обществен достъп. Аз разбирам неговата тревога и че е загрижен за предприятието и за работещите в него. Напълно основателна е тревогата, която той изразява. Но пътят за решаването на тези въпроси не минава през създаването на конфликти между Община и Държава. Трябва да се работи всеки ден по този въпрос, за да може да се намали риска от фалит на пристанищния оператор. Колкото по-рано се случи това, което е написано в документите, толкова по-добре за пристанищния оператор, за хората, за града.

- Ще има ли съкратени хора от Пристанището, реални ли са опасенията на хората и кой тогава подклажда конфликта между хората, които от една страна искат свободно да стигат до Морска гара, а от друга – на работниците и служителите на порта?

- Не трябва да остане никакво съмнение за качеството на проектите, свързани с модернизация и развитие на пристанище Бургас и не трябва те да бъдат използвани  за каквито и да било политически цели. Въпреки, че този проект беше платформа на партията, която ме е определила за областен управител три избора поред – 2007, 2009, 2011 година. Всички си спомняте, че той беше промотиран по такъв начин, че да стане необратим. Съпротивителните сили срещу него са големи и по-голяма част от тях не излизат от страна на обществеността в Бургас, а имат някакви други интереси. За да успокоя работниците и служителите на пристанището – никой не е изисквал да се съкращават хората от пристанищния оператор. Никой не го е искал и не е ставало никога дума за това. Това го казвам категорично, както в качеството си на областен управител сега, така и като бивш изпълнителен директор на Зоната за обществен достъп.
За да могат да слязат пасажери на пристанището, трябва да има контактна зона, която в Бургас не съществува за момента в пълнота. Зоната е оразмерена така, съгласно проекта, че да обслужва150 хиляди пътници годишно, което означава, че 75 кораба трябва да дойдат в Бургас. В момента морето е отделено от града. Пристанищният оператор ще бъде превърнат в по-мощен оператор на пасажери от „Бургасбус“.
Никой не смята да затваря корабни места. Никакви опасения не може да има за бъдещето на пристанищния оператор, както и за бъдещето на града. Дали тези места трябва да бъдат ползвани за скрап или за пътници, е въпрос, който се обсъжда на междуведомствен експертен съвет, чийто председатели са министрите на транспорта и на регионалното развитие. Всички проекти, съгласно Генералния план за развитие на Пристанище-Бургас, чиято валидност изтича 2015 година, предвиждат Пристанище Изток да стане пасажерски терминал, тъй като е най-близо до жилищната част на града. Не случайно бяха инвестирани пари от японския заем в търговската част на порта. Той обаче остана недовършен, благодарение на това, че вторият транш беше прекратен от предишното управление. Сега щяхме да имаме терминал за контейнери, който да съответства на този в Румъния.

- Има ли противопоставяне между развитието на търговската и пасажерската част?

- В никакъв случай тези теми не трябва да бъдат противопоставяни – търговската и пасажерската част, развитието на Пристанището, на Община Бургас и на останалите черноморски общини. Винаги е имало различни тълкувания на темата. Трябва всички да работим в една посока. Защото в противен случай чак следващото поколение може да почака Пристанището да се отвори за Бургас, което носи нов тип доходи. От първия ден, от който съм тук, аз очаквам да видя план за развитието на човешките ресурси от пристанищния оператор. Не съм го виждал досега. Който от работниците иска да бъде преквалифициран – ще има тази възможност. Но да държим най-печелившите и представителни корабни места в този вид и при тези условия на труд – това не може да продължи дълго.

- Какво точно ще обхваща Зоната за обществен достъп?

- Цялата територия на Пристанище Изток е Зоната за обществен достъп – Морска гара, жп гарата и автогарата на Общината. Голям част от проекта вече е компрометиран, защото всеки участник в него прави това, което си иска, без да се съобразява с интересите на останалите, за съжаление. Има ПУП, който преквалифицира търговската част в пасажерска, а товарите ще са в другата част на пристанището.

- Как могат да бъдат защитени интересите на работниците?

- Трябва да се направи планиране на човешките ресурси. Този разговор може да се направи в самото пристанище. Може да се направи ново щатно разписание. Не са големи разликите при обслужване на морски пътнически превоз и на товарния. Не са чак толкова драматични промените, свързани с преодоляване на психологически и физически пречки. Готов съм да съдействам, ако има такива.

- Има ли икономическа обосновка, че круизният туризъм ще е по-печеливш?

- Целият свят върви в тази посока и Бургас не може да прави изключение.

- Защо на тази среща не дойдоха представители на ръководството на Пристанище-Бургас?

- Попитайте тях. Аз поканих чрез медиите на среща тези, които смятат, че са им застрашени работните места.

- В момента сме в предизборна обстановка, смятате ли че това е причината за този конфликт?

- Няма конфликт, има неяснота. Всеки човек има страхове за работното си място, за семейството си. Аз съм готов да поканя всеки, за да обсъдим общата посока на развитие.


В категории: Политика


Показа безкрайни крака
Показа безкрайни крака 16/06/2025, Понеделник 21:57 0
Стегна куфарите за Гърция
Стегна куфарите за Гърция 16/06/2025, Понеделник 21:40 1
Закъса много
Закъса много 16/06/2025, Понеделник 21:20 0
Показа се с лъскаво Ферари и...
Показа се с лъскаво Ферари и... 16/06/2025, Понеделник 20:33 3
Сполетя го голям ужас
Сполетя го голям ужас 16/06/2025, Понеделник 20:00 0
Флагман.БГ Направи разтърсваща изповед Направи разтърсваща изповед 16/06/2025, Понеделник 19:40 2
Див екшън в голям роден град
Див екшън в голям роден град 16/06/2025, Понеделник 19:24 0
Флагман.БГ Кара кола за 500 бона Кара кола за 500 бона 16/06/2025, Понеделник 19:00 10
Заляха я с критики
Заляха я с критики 16/06/2025, Понеделник 18:40 3
1
Коментара по темата
1.
Измекяри
08.07.2014 21:36:06
0
5
Кпй с кого се кара? Единственото българско пристанище, затворено на неплащащи хора? Какво ви е станало? Рекет в кръвта?
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Ограничават движението по магистрала „Тракия“ към Бургас, шофьорите да внимават! Ограничават движението по магистрала „Тракия“ към Бургас, шофьорите да внимават! От АПИ предупреждават, че ще се ремонтира надлеза над жп линията за София Показа се с лъскаво Ферари и... Показа се с лъскаво Ферари и... Размаха среден пръст Голямо джакузи с минерална вода ще има в Дома за възрастни край Ветрен, строят го до гората Голямо джакузи с минерална вода ще има в Дома за възрастни край Ветрен, строят го до гората Ще има и допълнителни услуги, за да може в максимална степен да се възползват от екстрите, които безплатно Община Бургас ще им осигури, каза градоначалникът Направи разтърсваща изповед Направи разтърсваща изповед Прея е имала тежко детство "Черноморец" ще домакинства извън Бургас "Черноморец" ще домакинства извън Бургас Преговорите за "Лазур" не са се увенчали с успех Див екшън в голям роден град Див екшън в голям роден град Охранители на дискотека пребиха трима мъже в Русе Ваня Григорова разкри защо напусна групата на БСП, привиждат й се канибали Ваня Григорова разкри защо напусна групата на БСП, привиждат й се канибали Социалистите сами умират и без да правя нова партия, каза тя Кара кола за 500 бона Кара кола за 500 бона Тони Стораро е любител на бързите автомобили Слънчев бряг дава старт на Лято 2025 Слънчев бряг дава старт на Лято 2025 Очаква се да затвърди позицията си на водеща европейска парти дестинация Министър Жечо Станков в Люксембург: Сигурната и достъпна енергия за хората и индустрията остава наш приоритет Министър Жечо Станков в Люксембург: Сигурната и достъпна енергия за хората и индустрията остава наш приоритет Пред колегите си eнергийният министър подчерта важността на баланса между стратегическите цели на ЕС в областта на декарбонизацията и нуждата от сигурни и предвидими доставки на конкурентни цени
Показа безкрайни крака Показа безкрайни крака Шейк е фина жена Стегна куфарите за Гърция Стегна куфарите за Гърция Сафарова отиде на остров Миконос Закъса много Закъса много Макар и милионер, Джъстин Бийбър не се радва на безоблачни дни Двойка на обща възраст над 200 години се радва на първа рожба Двойка на обща възраст над 200 години се радва на първа рожба Родителите са костенурки Синът й се размина на косъм от смъртта Синът й се размина на косъм от смъртта Твърди се, че мъжът има сериозни проблеми с наркотиците Сполетя го голям ужас Сполетя го голям ужас Прегази симпатична животинка с болида си Заляха я с критики Заляха я с критики тговорът на Парис Джексън обаче не закъсня и е отвъд официалния изказ Ще реставрират знакова сграда в Поморие Ще реставрират знакова сграда в Поморие След преустройството, сградата на Стария съд ще се превърне в „Дом на културата и традициите“ и ще служи като културен център Самолет, прелитащ над България, се върна обратно заради бомбена заплаха Самолет, прелитащ над България, се върна обратно заради бомбена заплаха Полет LH752 е бил на път за Хайдарабад и се е върнал обратно, докато е прелитал над българското въздушно пространство Български моряци са на кораб, който се обработва на пристанище Хайфа, което е в обсега на иранските ракети Български моряци са на кораб, който се обработва на пристанище Хайфа, което е в обсега на иранските ракети От съображение за сигурност от дружеството са отказали да съобщят името на плавателния съд, както и броя на българските моряци на борда му поради опасения за сигурността им
Никушор Дан, президент на Румъния Никушор Дан, президент на Румъния Единственият език, който Русия разбира, е този на силата Виц на деня Виц на деня - Тате, как се запознахте с мама?
- Язе тогава карах такси, а она немаше пари да си плати...
Виц на деня Виц на деня Редник подмазвач:
- Господин старшина, вие сте гений!
- Ти да не си по-хубав бе?! Два непоряда по служба...!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук За съжаление в Европа сме познати като разбойници, проститутки и рафинирани мошеници
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори