×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Няма да оставим на улицата 230 работници от държавното пристанище, част от тях ще обслужват пасажери, а останалите - товари


Няма да оставим на улицата 230 работници от държавното пристанище,  част от тях ще обслужват пасажери, а останалите - товари
Разбирам Тишев, че е загрижен за работниците, но пътят за решаването на този въпрос не е в създаването на конфликт между Община и Държава, смята Павел Маринов
08 Юли 2014, Вторник, 21:54 ч.
Автор: Боряна ТЕНЧЕВА

Ако се караме, чак следващото поколение може да дочака Бургас да се отвори към морето

- Г-н Маринов, с изпълнителния директор на Пристанище-Бургас Николай Тишев сте на различни позиции за отварянето на Зоната за обществен достъп. Вие сте съпартийци и представлявате държавни структури, защо има разминаване между вас? Говорите ли си?

- С г-н Тишев многократно сме говорили на тези теми, той е напълно в течение на проектите за Зоната за обществен достъп. Аз разбирам неговата тревога и че е загрижен за предприятието и за работещите в него. Напълно основателна е тревогата, която той изразява. Но пътят за решаването на тези въпроси не минава през създаването на конфликти между Община и Държава. Трябва да се работи всеки ден по този въпрос, за да може да се намали риска от фалит на пристанищния оператор. Колкото по-рано се случи това, което е написано в документите, толкова по-добре за пристанищния оператор, за хората, за града.

- Ще има ли съкратени хора от Пристанището, реални ли са опасенията на хората и кой тогава подклажда конфликта между хората, които от една страна искат свободно да стигат до Морска гара, а от друга – на работниците и служителите на порта?

- Не трябва да остане никакво съмнение за качеството на проектите, свързани с модернизация и развитие на пристанище Бургас и не трябва те да бъдат използвани  за каквито и да било политически цели. Въпреки, че този проект беше платформа на партията, която ме е определила за областен управител три избора поред – 2007, 2009, 2011 година. Всички си спомняте, че той беше промотиран по такъв начин, че да стане необратим. Съпротивителните сили срещу него са големи и по-голяма част от тях не излизат от страна на обществеността в Бургас, а имат някакви други интереси. За да успокоя работниците и служителите на пристанището – никой не е изисквал да се съкращават хората от пристанищния оператор. Никой не го е искал и не е ставало никога дума за това. Това го казвам категорично, както в качеството си на областен управител сега, така и като бивш изпълнителен директор на Зоната за обществен достъп.
За да могат да слязат пасажери на пристанището, трябва да има контактна зона, която в Бургас не съществува за момента в пълнота. Зоната е оразмерена така, съгласно проекта, че да обслужва150 хиляди пътници годишно, което означава, че 75 кораба трябва да дойдат в Бургас. В момента морето е отделено от града. Пристанищният оператор ще бъде превърнат в по-мощен оператор на пасажери от „Бургасбус“.
Никой не смята да затваря корабни места. Никакви опасения не може да има за бъдещето на пристанищния оператор, както и за бъдещето на града. Дали тези места трябва да бъдат ползвани за скрап или за пътници, е въпрос, който се обсъжда на междуведомствен експертен съвет, чийто председатели са министрите на транспорта и на регионалното развитие. Всички проекти, съгласно Генералния план за развитие на Пристанище-Бургас, чиято валидност изтича 2015 година, предвиждат Пристанище Изток да стане пасажерски терминал, тъй като е най-близо до жилищната част на града. Не случайно бяха инвестирани пари от японския заем в търговската част на порта. Той обаче остана недовършен, благодарение на това, че вторият транш беше прекратен от предишното управление. Сега щяхме да имаме терминал за контейнери, който да съответства на този в Румъния.

- Има ли противопоставяне между развитието на търговската и пасажерската част?

- В никакъв случай тези теми не трябва да бъдат противопоставяни – търговската и пасажерската част, развитието на Пристанището, на Община Бургас и на останалите черноморски общини. Винаги е имало различни тълкувания на темата. Трябва всички да работим в една посока. Защото в противен случай чак следващото поколение може да почака Пристанището да се отвори за Бургас, което носи нов тип доходи. От първия ден, от който съм тук, аз очаквам да видя план за развитието на човешките ресурси от пристанищния оператор. Не съм го виждал досега. Който от работниците иска да бъде преквалифициран – ще има тази възможност. Но да държим най-печелившите и представителни корабни места в този вид и при тези условия на труд – това не може да продължи дълго.

- Какво точно ще обхваща Зоната за обществен достъп?

- Цялата територия на Пристанище Изток е Зоната за обществен достъп – Морска гара, жп гарата и автогарата на Общината. Голям част от проекта вече е компрометиран, защото всеки участник в него прави това, което си иска, без да се съобразява с интересите на останалите, за съжаление. Има ПУП, който преквалифицира търговската част в пасажерска, а товарите ще са в другата част на пристанището.

- Как могат да бъдат защитени интересите на работниците?

- Трябва да се направи планиране на човешките ресурси. Този разговор може да се направи в самото пристанище. Може да се направи ново щатно разписание. Не са големи разликите при обслужване на морски пътнически превоз и на товарния. Не са чак толкова драматични промените, свързани с преодоляване на психологически и физически пречки. Готов съм да съдействам, ако има такива.

- Има ли икономическа обосновка, че круизният туризъм ще е по-печеливш?

- Целият свят върви в тази посока и Бургас не може да прави изключение.

- Защо на тази среща не дойдоха представители на ръководството на Пристанище-Бургас?

- Попитайте тях. Аз поканих чрез медиите на среща тези, които смятат, че са им застрашени работните места.

- В момента сме в предизборна обстановка, смятате ли че това е причината за този конфликт?

- Няма конфликт, има неяснота. Всеки човек има страхове за работното си място, за семейството си. Аз съм готов да поканя всеки, за да обсъдим общата посока на развитие.


В категории: Политика


1
Коментара по темата
1.
Измекяри
08.07.2014 21:36:06
0
5
Кпй с кого се кара? Единственото българско пристанище, затворено на неплащащи хора? Какво ви е станало? Рекет в кръвта?
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Тъмната страна на изкуствения интелект: Ненаситният консуматор на ресурси Тъмната страна на изкуствения интелект: Ненаситният консуматор на ресурси ChatGPT се нуждае от 3,617 NVIDIA HGX A100 сървъра, с над 28,936 графичи процесора (GPUs), за да работи - около 564 MWh на ден LUNAR оставя без дъх Царево тази вечер, слиза на юг в следващите три нощи (ОБНОВЕНА) LUNAR оставя без дъх Царево тази вечер, слиза на юг в следващите три нощи (ОБНОВЕНА) Иновативният фестивал гостува на Царево, Лозенец, Ахтопол и Синеморец от 1 до 4 август,  с различни 3D визуализации на върха на вълните и проекции по сградите Победителката в "Ергенът" Адриана се пробва в музиката (ВИДЕО) Победителката в "Ергенът" Адриана се пробва в музиката (ВИДЕО) Велчева има талант в пеенето Златно правило - колко време трябва да ни отнема ходенето по малка нужда Златно правило - колко време трябва да ни отнема ходенето по малка нужда 21 секунди е прието за най-нормално Как да се отървем от паяците у дома Как да се отървем от паяците у дома Пускайте прахосмукачка редовно, особено в ъглите и зад мебелите "Тракия" е временно затворена в посока Бургас, моторист загина при зловещ сблъсък "Тракия" е временно затворена в посока Бургас, моторист загина при зловещ сблъсък Във фаталната катастрофа участваха млади шофьори Смъртта на Людмила Живкова и сина й може би е свързана с проклятието на Бастет Смъртта на Людмила Живкова и сина й може би е свързана с проклятието на Бастет Светлите сили разрушават матрицата на рептилите, казва уфологът. Според него много от пожарите са запалени от обсебени хора, управлявани от нисшите астрали За какво служи малкото копче на предпазния колан За какво служи малкото копче на предпазния колан Основната функция на това интересно дизайнерско решение е доста полезна Страшно задръстване на пътя Бургас-Созопол Страшно задръстване на пътя Бургас-Созопол "Колеги и колежки, това е в посока Бургас", споделя притеснен гражданин за тапата Живеят ли децата в СПИ "Христо Ботев" като в дом на ужасите? МОН се разграничи категорично от позицията на омбудсмана Живеят ли децата в СПИ "Христо Ботев" като в дом на ужасите? МОН се разграничи категорично от позицията на омбудсмана "Снимките (с мизерни условия) отразяват моментно състояние на част от сградата, която не се използва", уточняват от министерството
Тръмп нареди две ядрени подводници да бъдат преместени в близост до Русия, причината са думи на Медведев Тръмп нареди две ядрени подводници да бъдат преместени в близост до Русия, причината са думи на Медведев В Белия дом и Кремъл са на тръни Зевзек попадна насаме с актриса от филми за възрастни и много голи мъже, шашна ги с реакцията си Зевзек попадна насаме с актриса от филми за възрастни и много голи мъже, шашна ги с реакцията си Шегаджията им се подиграл сериозно, юноша пък опитал да се възползва от Бони на промоция Модел със смущаващо признание: Отказах да правя секс с баскетболна звезда и охраната му се отнесе лошо с мен Модел със смущаващо признание: Отказах да правя секс с баскетболна звезда и охраната му се отнесе лошо с мен Тя твърди, че е изоставена на остров Продават на търг светлинния меч на Дарт Вейдър, цената се очаква да е огромна Продават на търг светлинния меч на Дарт Вейдър, цената се очаква да е огромна Ценният артикул предизвиква голям интерес, наддаването ще е голямо Майка уби сина си, насече тялото му с брадва и го е укри в бидон Майка уби сина си, насече тялото му с брадва и го е укри в бидон Трагедия в Италия Тигър уби работник в зоопарк в чужбина Тигър уби работник в зоопарк в чужбина Починалият бе ръководител Разкриха последното желание на трагично загиналата Лаура Далмайер Разкриха последното желание на трагично загиналата Лаура Далмайер Тя не е искала тялото й да бъде местено при фатален инцидент в планината Не е за вярване каква заплата получава Осимен в Турция Не е за вярване каква заплата получава Осимен в Турция Галатасарай позлати централния нападател Путин отговори на ултиматума на Тръмп с намек за „Орешник“ Путин отговори на ултиматума на Тръмп с намек за „Орешник“ Ако Киев не е готов за преговори, Москва ще чака, каза той В зоопарк разстреляха 12 здрави маймуни и дадоха труповете за храна на хищници В зоопарк разстреляха 12 здрави маймуни и дадоха труповете за храна на хищници Драма в Германия
Велислава ДЕЛЧЕВА, новият омбудсман: Велислава ДЕЛЧЕВА, новият омбудсман: Виц на деня Виц на деня - Какъв е некадърният доктор?
- Този, който сам си купува уискито...
Виц на деня Виц на деня Мъжът пие едно, две, три, па забрави.
Жената пие едно, две, три, па като се сети...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Жената е като дявола. Няма да ти даде тялото си, докато не ти вземе душата!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори