Руска аукционна къща продава „Бургаски корабостроителници“ за 207 милиона евро
Изпадналите в дълбока криза „Бургаски корабостроителници“ вече са на тезгяха за продан. С тази задача са е нагърбил Российский аукционный дом (РАД), съобщава Investor.bg. От обявите, качени в сайта на аукционната къща, става ясно, че активите на корабостроителното дружество са разделени на три лота, които се продават отделно.
Първият е производствената площадка, върху която има и производствено оборудване. Лотът е с начална цена от 130 млн. евро. Вторият лот е ремонтното звено от „Бургаски корабостроителници“, простиращо се на 15 хил. кв. метра площ, разполагащо със складови помещения. То може да поема плавателни съдове с тегло до 25 хил. тона. Стартовата му цена е 65 млн. евро.
Последният лот е за пристанището, разположено върху 120 хил. кв. метра, което обслужва промишлената зона на южния бряг. То е с дълбочина от 6 метра, което дава възможност за посрещането на по-тежки кораби. Според обявата в РАД наддаването за него ще започне от 12 млн. евро.
Така общата начална цена за „Бургаски корабостроителници“ възлиза на 207 млн. евро.
В обявата обаче не се посочват за кои дати са насрочени търговете за отделните лотове, както и крайни срокове за подаване на оферти от потенциалните купувачи. Липсват и данни за контакт с продавача.
По последни данни от Търговския регистър собственик на корабостроителниците е офшорното дружество "Хунас инвестмънт лимитед", което държи 80% от акциите му и се представлява от лица, свързани косвено с основния кредитор на корабостроителницата - Първа инвестиционна банка (ПИБ).
Още преди празниците от ПИБ категорично отрекоха да имат каквато и да е било връзка със собствеността на „Бургаски корабостроителници“. Банката обаче е един от основните кредитори на дружеството и в нейна полза са запорирани активи за 15,8 млн. лв., според отчети за 2011 г. Друг кредитор на дружеството - "ПСТ холдинг", поиска през септември от съда обявяване на корабостроителниците в несъстоятелност заради дълг от 3 млн. лева.
През ноември стана ясно, че някогашният лидер в тежката промишленост “Бургаски корабостроителници” е фалирал и спира производство. Причината за това са дългове на дружеството. В рамките на един ден - на 6 декември бяха връчени заповедите за съкращаване на всичките работници в корабостроителното предприятие.
Украински войници превърнаха BMW 7-Series в мобилна ракетна установка
Лионел Меси получи часовник за 1,1 милиона долара
Грешката, която качва разхода на гориво през зимата с до 2 литра на 100 км
Четвърти цвят на светофара: бъдещето на трафика с автономни коли
ЕК отстъпва от забраната на ДВГ, но с нови условия, които може да убият автомобилната индустрия
Празниците насаме: как да превърнем самотата в грижа за себе си
2026: Годината, в която Близнаци, Везни и Водолей спират да отлагат съдбата си
Предсрочните избори (не)избежни – 22 март или 5 април са най-вероятните дати
2025: Рекордна година за златото - поскъпване, търсене и интерес от българските инвеститори
Мария Цънцарова не е освободена от работа
РИОСВ потвърди: Производството на „Кроношпан“ е в екологичните норми
Игнажден чука на вратата: Вярвания, ритуали и как да посрещнем късмета

Тях отдавна ги няма !