Бургазлийка преживя кошмар на пешеходна пътека в "Меден рудник"
Мъж от Елхово отне предимството й, удряйки я със "Сузуки"
49-годишна бургазлийка преживя кошмар на пешеходна пътека в к-с "Меден рудник". Тя бе ударена от лек автомобил "Сузуки". При извършване на ляв завой водачът на колата отнема предимството и блъска пресичащата жена. Зад волана е 34-годишен мъж от Елхово.
Бургазлийка има травматичен шок, за щастие е без непосредствена опасност за живота. Ударът се случи на кръстовището до бл. 381 във вторник привечер.
Вчера пък около 13.15 ч. на изхода на Бургас в посока София служители от сектор "Пътна полиция" при ОДМВР – Бургас спират за проверка лек автомобил "Мазда 5".
Зад волана е 52-годишен бургазлия, като ченгетата установяват, че същият шофира след употреба на алкохол с концентрация - 3,29 промила. Водачът дал кръвна проба за химически анализ. Задържан е, "Маздата" е иззета.
Полша харчи €2 млрд. за система срещу руските дронове по източната си граница
Системата ни произвежда 4 пъти повече от нужните учители
Да се намали ли двугодишното майчинство
Фокусникът, който шокира, разсмива и вдъхновява – кой е Арсен?
Кое е детето загубило живота си в атентата на гара Буново през 1985 г.
Тя бе най-личната мома в селото, но ето кой спечели сърцето й
AI очилата на Google ще помнят къде са ви ключовете
Революция на автопазара ще направи старите коли в ЕС много скъпи
Радев иска да ни изкара от ЕС и да ни направи част от Руската федерация, убеден е Росен Плевнелиев
В Сливен е страшно, има ураганен вятър
Коледно чудо във Вълтава: Стотици смелчаци се хвърлиха в ледените води на Прага
Монета от 2 евро може да струва 3000 евро: Ето коя е търсената рядкост

не знаят на кой свят са още ,толку ора на едно место не са виждали
то кът сбора у селото им
По думите му, ако пешеходецът не е съобразил доколкото може скоростта на приближаващите се автомобилите или ако изскочи внезапно на платното, има голям риск да стане жертва на произшествие.
Пълното предимство на пешеходеца, който е стъпил на зебра, не се оспорва от никого, обясни Бойко Рановски, но допълни: "Там никой не отрича, че той е с предимство, но за запазване на неговото здраве и живот, преди да стъпи на пешеходната пътека, не трябва да излиза рязко на пътното платно, трябва да се огледа, да съобрази по възможност скоростта на приближаващите автомобили и да прецени дали те имат възможност да спрат. Разбирам, че не всеки случай може да бъде преценен, но по възможност да го прецени".
В закона пише, че пешеходната пътека е продължение на тротоара,
това трябва да ти изясни кой е с предимство!
Според Закона за движение по пътищата (ЗДвП), чл. 143:
• Пешеходецът има предимство на пешеходна пътека, независимо дали вече е стъпил на платното или още не.
• Водачът на моторно превозно средство трябва да му даде предимство, като намали скоростта или спре, ако е необходимо, за да не го застраши.
Тоест: пешеходецът не трябва да „вдига ръка“ или да чака, докато стъпи на платното, за да има предимство.
В какво са прави някои хора
• На практика много шофьори не спират, ако пешеходецът не е стъпил на пътя.
• Затова пешеходците често се страхуват и сигнализират с ръка – това е безопасна практика, но не е изискване по закон.
Извод
• Грешно е твърдението, че „трябва да си стъпил на платното, за да имаш предимство“. Законът дава предимство на пешеходеца още при наближаване на пешеходната пътека.
• Сигнализирането с ръка е полезно за безопасност, но не е задължително, за да има правото на предимство.
В Германия даването на предимство на пешеходците е почти автоматичен рефлекс, подкрепен от закон, наказания и култура. В България това е по-несигурно и зависи от конкретния шофьор – което, за съжаление, понякога води до инциденти като описания.
Нормално общество нямаше да остави закон според който могат да ти дадат тест за наркотици и да те изкарат наркоман на 65+ годишна възраст, докато същевременно същите които ти го дават не искат да се подлагат на такива тестове, защото били грешни
Нормално общество, нямаше да е окей с това полицията му да се крие в храстите и да пълни хазна с глоби които са абсолютно лишени от каквато и да е логика като например на автомобилен път където по закон може да се кара с 80-100, те клекнали в храстите и сложили ограничение 30
Нормално общество с много неща които се случват тук не би било окей, но тук има болно и малоумно общество за съжаление
Аз се пазя сам и също така съм шофьор, няма какво да ми говориш за интелигентни работи като интелекта ти не е особено блестящ, аз съм работил шофьор 10 години, за тези 10 години имам 1 милион километра, така че не ми се обяснявай
Нито имате култура като пешеходци, още по-малко имате като шофьори, за това винаги ще сте на 1во място по смъртност на пътя, не в ЕС ами скоро и в целия свят
По същата логика мога да кажа, че ако пешеходците бяха с IQ над 80 нищо нямаше да им струва да си вдигнат ръката ида не се срамува, че са петокласници щом така си пазят здравето и живота.
Един елементарен пример - Всеки електротехник с IQ над 80 изключва инсталацията, когато я ремонтира, но въпреки това ще провери пак поне с фазомера, като петокласник, щото си пази здравето и живота.
Такива ми ти работи интелигентни право имащи.
Ако не се пазиш сам и Господ не може да те опази - Бг поговорка
По същата логика мога да кажа, че ако пешеходците бяха с IQ над 80 нищо нямаше да им струва да си вдигнат ръката ида не се срамува, че са петокласници щом така си пазят здравето и живота.
Един елементарен пример - Всеки електротехник с IQ над 80 изключва инсталацията, когато я ремонтира, но въпреки това ще провери пак поне с фазомера, като петокласник, щото си пази здравето и живота.
Такива ми ти работи интелигентни право имащи.
Ако не се пазиш сам и Господ не може да те опази - Бг поговорка
Много интересно как Ганьовците не научават нито един закон който да помага на обществото да бъде нормално и например за 100 години не са се научили да не си хвърлят торбата с боклук от терасата, но когато има такъв малоумен и дебилен закон на втория ден вече го знаят
Трябва да си стъпил на платното, тогава шибаното ти предимство е задействано и е безусловно, като си на тротоара си в друг район, с други правила, затова трябва да сигнализираш пешеходецо, а не да ривешь постоянно, че другите са криви.