Как работи системата за дренаж на вратите?
Тази хитра инженерна особеност е абсолютно задължителна и широко разпространена във всички съвременни коли
Всички сме виждали неугледни локви под колата след силен дъжд или след автомивка, но колко от нас са се замисляли защо водата не остава във вратите? Това е един от най-добре пазените и най-малко обсъждани трикове в автомобилния дизайн: системата за дренаж на вратите – невидим страж, който защитава интериора и електриката на колата ви от потенциална водна катастрофа.
Тази хитра инженерна особеност е абсолютно задължителна и широко разпространена във всички съвременни автомобили, но остава напълно непозната за масовия потребител. Ако наведете глава и погледнете долния ръб на всяка автомобилна врата, ще откриете поредица от малки, едва забележими процепи или отвори. Това не са дефекти в производството, а прецизно проектирани дренажни канали.
Ето истината: нито едно уплътнение не е напълно херметично. Когато вали дъжд или миете колата, водата неизбежно се просмуква покрай уплътненията на прозорците и влиза във вътрешността на вратата. Това е напълно нормален физически процес, но ако тази вода остане там, последствията ще са пагубни:
Ръжда и корозия: Трайно задържаната влага бързо би унищожила вътрешните метални елементи на вратата.
Електрически проблеми: Много кабели, говорители и дори модули за управление на прозорците са разположени във вратата. Застоялата вода би предизвикала късо съединение и сериозни повреди.
Неприятна миризма: Влагата бързо води до мухъл и непоносима миризма в купето.
А дренажните отвори са гениалното, просто решение. Те са поставени на най-ниската точка на вратата, за да позволят на цялата проникнала вода гравитационно да се излее навън. Те гарантират, че водата не се задържа и че вътрешната кухина на вратата остава суха и безопасна за електрическите компоненти.
Ако някога забележите, че след дъжд от вратата ви не капе вода, или чувате странно плискане при завой, тогава имате проблем! Най-вероятно тези жизненоважни каналчета са запушени от прах, кал или листа. В такъв случай, незабавно ги почистете внимателно с тънка тел или клечка, защото рискът от корозия и скъпи електрически повреди е реален.
Източник: automedia
Министерството на туризма и UN Tourism разработват стратегически документ
Хванаха още пияни и дрогирани зад волана
Огромно природно бедствие взе жертви в чужбина
Почина виден бизнесмен
Тази иновация намалява катастрофите
Как работи системата за дренаж на вратите?
Яли ли сте такава салата с телешко?
Жълт код за порои в две области
Може ли да продължите да карате колата, ако светне индикаторът EPC?
