Нарушител с имунитет или защо не може да се отнеме завинаги книжката на подобни шофьори
Крайно време е ЗДвП да бъде ремонтиран, подобно на гръцкия, зоват читатели на Флагман.бг
Румен Георгиев, 33-годишен, е добре познат на органите на реда в Карнобат. Свидетелството му за управление е отнемано три пъти, и в трите случая – за шофиране в нетрезво състояние.
Вчера, на 6 ноември, той отново седна зад волана – този път под въздействието на амфетамин и метамфетамин – и по чудо не предизвика кървав инцидент с фатален край.
Както вече съобщи Флагман.бг, карнобатският джигит профуча с безумна скорост по бул. „Струга“ в Бургас, зад волана на джип „Форд Куга“. Без капка разум и спирачен път, той изпревари цяла колона автомобили, спрели на червения сигнал при кръстовището с бул. „Стефан Стамболов“, навлезе рязко в натовареното кръстовище и буквално отнесе лек автомобил „Ауди“, преди да изхвърчи върху тротоара пред УМБАЛ-Бургас.
Шофьорът със средния пръст от катастрофата до УМБАЛ Бургас се оказа дрогиран
Истинско чудо е, че нямаше ранени и загинали. Ако в този момент по булеварда бе преминал малогабаритен автомобил, а не голямото и мощно ауди – жертвите щяха да са неизбежни. Същото важи и за пешеходците, които често се движат именно по този тротоар пред областната болница. Късметът, както изглежда, този път е на страната на Румен Георгиев. При малко по-различни обстоятелства, този абсурд би се превърнал в трагедия, а Румен обитател на затвора за дълги години.
От вчера читателите на Флагман.бг питат с основание: Как е възможно трикратен нарушител на Закона за движението по пътищата отново да шофира? И защо свидетелството му за управление не е окончателно отнето, след като системно доказва, че е заплаха за околните?
След последния инцидент нямаше и следа от разкаяние. Напротив - Георгиев демонстрира пълно пренебрежение към закона и обществото, обикаляйки в дъждовния ноемврийски следобед полугол, агресивен и надменен.
Издигнатият му среден пръст бе достатъчно красноречив израз на отношението му към всичко и всички.
МВР го задържа за 24 часа, след което бе освободен и вече се намира в родния си Карнобат. Книжката му бе временно отнета, но какво ще бъде наказанието му, ще стане ясно, след като излязат резултатите от кръвната проба. При обичайни обстоятелства и положителен тест за наркотици, той ще бъде лишен от право да шофира за срок от една до три години, ще му бъде наложена глоба от 1000 до 5000 лв. Чисто хипотетично Законът допуска и ефективно наказание до три години лишаване от свобода. Юристи обаче отбелязват, че такава мярка се прилага рядко.
И все пак, Районният съд в Бургас ще има последната дума. Там не липсват опитни и отговорни магистрати, които биха могли да отчетат повтаряемостта и тежестта на нарушенията и да преценят, че ефективната присъда вече е не просто възможност, а необходимост - в името на обществения интерес.
Досегашното поведение на Румен Георгиев говори само по себе си - неприемане на правилата, пълна липса на самоконтрол и чувство за безнаказаност. Пие, шофира, хващат го, изтърпява минимално наказание, връщат му книжката и пак отначало. Порочен кръг, който системата не спира, а подхранва.
Макар Законът за движение по пътищата (ЗДвП) да е променян многократно, все още липсва конкретна хипотеза за окончателно отнемане на шофьорска книжка - при тежък рецидив. Такава опция просто не съществува, което превръща българското законодателство в твърде толерантно към шофьори-нарушители като Румен.
В Гърция например, отдавна е предвидена възможност за безсрочно отнемане на свидетелството за управление. Такава мярка се прилага при причиняване на смърт, както и при повторно шофиране под въздействието на алкохол, наркотици или при системно агресивно поведение по пътя.В Кодекса за пътно движение е описано, че при повече от два случая в рамките на пет години се прилага безсрочното отнемане на книжката (чл. 42). Това се случва и при повече от три нарушения с висок риск, изпълнени в рамките на две години - агресивно шофиране и предизвикване на катастрофа, дрифтове и умишлено рискови маневри в градска среда (чл. 95, ал.1).
В България обаче, макар политиците да говорят за борба с пътната война, липсват реални механизми за превенция чрез изключване на опасните водачи. Защо? Това остава въпрос без отговор.
Потресаващо! Княгиня Калина ще е патрон на „Бизнесдама на годината“
Рекорд в парламента, приеха законопроекта за „Лукойл“ за 26 секунди
"Всеки трети български мъж е извънземен"
Не правете тази шофьорска грешка, пагубна е за скоростната кутия
Окончателно: Обособеният управител ще може да се разпорежда с имуществото на "Лукойл"
