Докога Бургас ще търпи „Фрапорт“?

Градът заслужава целогодишно, не сезонно летище
В разгара на лятото, когато България по традиция изпада в апатично политическо и гражданско безвремие, а революции правят само сърбите – и то студентите им, на бургазлии бе поднесена с ледена безучастност една новина, която звучи не просто като абсурд, а като откровена подигравка. Летище Бургас ще бъде затворено от ноември до април. За пореден път. Причината? Отново и отново – рехабилитация на пистата.
Дежавю, което боли. Защото е знак не само за лошо управление, но и за арогантна незаинтересованост към стратегическата роля на това летище. Какво точно се „ремонтира“ толкова години наред и защо съоръжението не само не блести с модерност, но реално деградира в сезонна спирка, подобна на онези прашни жп гари по забравените трасета на времето?
Да, Летище Варна работи. През есента. През зимата. През цялата година. И то със същия оператор, получил чрез концесия изключителното право да управлява и двата морски аеропорта на България. Един договор, два различни стандарта.
Случайност? Едва ли.
Докато от „Фрапорт Туин Стар“ удобно говорят за ремонти, на терен текат протести. Служители на бургаското летище настояват за по-достойно заплащане. Става дума за хора, които работят в тежки условия, често под напрежение и без ясно бъдеще. А същевременно, „Райънеър“ – един от ключовите играчи в световния въздушен трафик – директно обвини концесионера в прекомерно високи такси, които не само спират разширяването на маршрути, но на практика отказват авиокомпаниите да се развиват в региона.
Всичко това е резултат от една системна липса – липсата на визия. „Фрапорт“ не просто не инвестира в бъдещето на Летище Бургас, компанията го редуцира до бездушна лятна касичка. И ако досега този модел можеше да мине за временно неудобство, днес е ясно: той се е превърнал в стратегия. Опасна, грешна и напълно неприемлива за един от водещите туристически и индустриални центрове в България.
И тук идва логичният въпрос: докога ще търпим това?
Дали Бургас трябва да чака още много години, докато изтече концесията? Или най-после ще се намери политическа воля, експертна компетентност и обществено единство, които да поставят под съмнение легитимността на това споразумение?
България е правова държава – или поне така твърдят основните ѝ институции. Нека тогава дадем шанс на закона да покаже сила. Да се потърси екип от юристи – не бюрократични чиновници, а истински акули в морето на корпоративното право – и да се разрови в концесионния договор. Клауза по клауза. Ред по ред. Изпълнено ли е всичко? И ако не – да се търси прекратяване по съдебен път. Концесиите не са вечни. А когато вредят на обществения интерес, е задължение на държавата да ги преразгледа.
Местната власт в Бургас прави усилия. Организира събития, работи за удължаване на сезона, инвестира в реклама и туристическа инфраструктура. Но какво от това, ако пътят към града е блокиран от собствените му затворени въздушни порти? Туризмът не започва с хотел, започва с полет.
Бургас заслужава повече. Заслужава летище, което работи целогодишно. Летище, което обслужва не само чадъри и сезонни евтини чартъри, а и бизнеса, културния обмен, технологичните инвестиции. Заслужава инфраструктура, която отразява потенциала му – като втори най-голям черноморски град и безспорен икономически стълб на югоизтока.
Търпението има граници. А на концесиите се слага край. Въпросът е сега, не утре. Докато Бургас още има сили да изиска онова, което му се полага.
Целогодишно летище. Нищо по-малко.























Фрапорт им бил виновен, че само британски утай..., пардон туристи искат да летят до Бургас, и то само през лятото! Безобразие! Да бъдат веднага принудени от всички държави и планети да се водят принудително туристи, тук е толкова хубаво! Евтино, чисто, любезно обслужване...
"Хич не му обяснявай..." - пий си хаповете, неадекватник!
"... продължи да твърдиш, че концесионера ще налага глоби на държавата." - къде твърдя това бе, про'с'так.
Писах дословно: "глоби няма да налага, но ще я съди."
"Немците тук нямат нищо общо." - ц. Имат.
Fraport Twin Star Airport Management AD is a German-Bulgarian company - a concessioner of Burgas (BOJ) and Varna (VAR) airports. In the joint company, Fraport AG holds a majority 60-percent share.
Други въпроси?
"Лошото е, че да се променят нещата трябва ново ръководство" - ц. Нов матрял трябва...
"Лошото е, че да се променят нещата трябва ново ръководство" - ц. Нов матрял трябва...
"Концесионера ще налага глоби на държавата ли бе? " - глоби няма да налага, но ще я съди. И почти сигурно ще я осъди. И врещящите неграмотни про'с'таци като ТЕБ ще плащат.
Лошото е, че моите вноски ще са с пъти по-големи от твоите заради с пъти по-големите данъци които аз плащам заради твоето неграмотно реване.
"Договори се подписват и развалят всеки ден" - така е. И при почти всеки прекратен договор правните кантори печелят милиони...
Фрапорт построи нов терминал, въпреки че и стария не можахме да запълним. Тез пари някой трябва да ги връща. Обещахте им през 2012 че туристите ще се удвоят, реки от евро ще текът а всъщност надуйте цените по курортите и ги изгонихте съвсем.
Кой е виновен ? Фрапорт или вие с пържолите по 150 лв. и чадърите по 50 ? Райна ер вози хора дето си правят сметката. А тя у нас не излиза. Руснаците на Путин ги няма вече. Много ви разглезеха. Гладна кокошка Фрапорт сънува май?
"Не се съмнявам,че ако държавата помага с програми и подходящи законови лостове" - дай да правим комунизъм... но ще трябва да национализираме и хотелите...
Дали собствениците ще са съгласни?
Наистина сте дъно на интелекта! Ей за това градът ви е клоака! Щот сте ей толкова прости като 46!
Ама то май и държавата дължи последните си места на подобни!
Съвсем по друг начин стои въпроса със заплатите- луда експлоатация на хора, повечето от които са със слаба или почти никаква квалификация, преминали елементарно обучение.
Я на летище София им дай такива мизерни заплати и летището ще спре да работи- просто в Бургас тези хора са "намерили" църква, където да се молят!
Аз лично нищо не очаквам да се промени, даже ще е и по-зле с оглед на това, че собствениците никой не може да ги пипне, имат много силни позиции навсякъде!
"България е известна сред Германия с корупцията си и с изостаналистта." - тя германия не е по-малко корумпирана, но това си им е в културата и не го коментират.
"Стинката (ТИМ наместник за южно черноморие) събира за нови G класи на охраната, ново Porsche 911 TurboS и да изкупи всички останали свободни терени зад ОМВ Ветрен" - също като "на Запад".
"Предполагам, че ако има полети през зимата " - ц.
Полети ще има ако има пътници да ги напълнят.
Никой няма да лети с полупразни самолети за 15-20 пътника от Сливен и Ямбол.
Извън сезона даже от София самолетите невинаги са пълни.
"ТИМаджиите са платили правата да си наричат оператора Фрапорт" - е и?
Немски мениджмънт демек.
Факт.
Проблемът на този град е, че сезонът е едва 3-4 месеца. През останалото време тук НЯМА НИЩО!
Второ, Бургас има връзка със София по магистрала. Варна е доста различно, нали? Знаете, че жителите на Варна пътуват до Бургас и после до София, заради селския път на север. Варна няма свързаността на София, това го осъзнавате, нали?
Не на последно място, пистата в Бургас наистина не е ремонтирана. И ако бяхте кацали на тази барака в средата на полето щяхте да знаете колко е зле и пистата и перона. Да не говорим пък изобщо за "обслужващия персонал" на същата тази барака!
Та, преди да врещите си оправете дворчето, защото е разградено. Младите хора бягат когато завършат средното си, защото тук образование НЯМА!
Всички бягат към София когато се разболеят, защото тук здравеопазване НЯМА!
Всички бягат по Гърция и Турция, защото тук туризъм НЯМА!
Искате! Много искате, ама нищо не давате!
Манталитетът в този град е: е**л съм го! Да се оправя!
Еми виждате резултата от манталитета и замитането на проблемите под килима.
Зимата Солнце НЕТ
"Да бяхте написали ТИМ" - я пак?
Фирмата се казва Фрапорт - Франкфурт + порт.
Нали гласувате немците да ви управляват бе, про'с'так неграмотен? Е, управляват те. Ккакво ревеш?!
Дано ЕС бъде затрит, та да изчезнете и ВИЕ - неграмотните и некадърни про'с'таци гласуващи някой да ви командва срещу една МРЗ, че за повече не ставате!
Време е градът на спре да се тръшка и реве как държавата му е длъжна за всичко, сякаш света се върти около него.
Време градът да започне да се конкурира с останалите градове в държавата, ПРИ РАВНИ ДРУГИ УСЛОВИЯ. Тогава ще лъсне цялата истина.
Бургас - Тел Авив !!!
Преди време имаше полети до Милано и самолетите бяха пълни, но после ги преместиха във Варна. Е гати мениджмънта на бургаското летище!
единственото хубаво нещо в Бургас е Морската градина.
Всичко мижаво, което се случва е за два месеца.
Чистота ли, заведения ли, нощен живот ли?
Млади, интелигентни хора ли? Града е пълен със селяни и просяци. Дори и най-рекламирания музикален фест е в началото на август ..... какво удължаване на сезона? Много неща могат да се кажат още, но нали кмета е слънцето за вашата медийка ...
И летището не ви е виновно.
Туризъм не се започва с полет!
Във Варна си имаме. :)