Министерството на туризма даде старт на Лято в планината 2025
Лятната сцена с музикална формация TRIGAIDA и Стефан Вълдобрев събра стотици в сърцето на Родопите
Министерството на туризма, в партньорство с Община Чепеларе, организира културно събитие на открито като част от инициативите за насърчаване на планинския туризъм през летния сезон. Целта е да се акцентира върху потенциала на планинските дестинации за предлагане на разнообразни преживявания и пълноценен отдих.
Събитието се проведе на площад „Олимпийски“ и съчета представяне на традиционни родопски ястия с музикална програма. Посетителите имаха възможност да се запознаят с родопската кухня и да се забавляват с формация TRIGAIDA и Стефан Вълдобрев с музикантите от „Обичайните заподозрени“. Те изпълниха и песента „Свободен“ – пилотен сингъл от предстоящия албум на артиста - „Акустиката на България“, която Министерството на туризма избра като символично послание за свободата да пътуваш, да откриваш нови места и преживявания в българските дестинации.
Сред гостите на събитието беше и най-добрият български сноубордист - Радослав Янков. „Чепеларе е всичко, което аз и Министерството бихме искали да виждаме от една община“, заяви министърът на туризма Мирослав Боршош.
„Тук местната власт, заедно с държавната, успяват да създадат изключителни условия за туризъм. Чистота, подреденост и гостоприемство – без тях няма туризъм. За това отличаваме Чепеларе – защото се гордеем с всичко, което правите“, подчерта още министърът.
Той даде висока оценка на активната роля на общината за развитието на сектора в страната. По-рано през деня стартира и първото издание на националната кампания „Пощенска картичка от…“ под егидата на Министерството на туризма. Това бе официално обявено на пресконференция в Пампорово в присъствието на олимпийската шампионка по биатлон Екатерина Дафовска. Инициативата се реализира от Националната информационна агенция Bgtourism.bg и е насочена за популяризиране на вътрешния туризъм чрез модерен, вдъхновяващ и емоционален подход, който съчетава носталгията по традиционната пощенска картичка с възможностите на съвременния дигитален свят.
Кампанията събужда спомена за времената, когато чрез пощенски картички свързвахме и представяхме любимите си места, но го пренася в настоящето чрез дигиталните възможности и лични послания. Всяка дестинация ще избере своя популярна личност, която ще напише кратко послание към туристите на гърба на специално изработена онлайн пощенска картичка, а на лицето на картичката ще бъде красива снимка, която представя духа и идентичността на мястото.
„Министерството на туризма подкрепя кампанията като част от усилията си за устойчиво развитие на вътрешния туризъм. Чрез съвременни комуникационни подходи, инициативата допринася за по-широкото представяне на българските дестинации и насърчава пътуванията в страната. Подобни проекти са важен елемент от националната политика за повишаване на интереса към културното, природното и регионалното богатство на България“, заяви министърът на туризма Мирослав Боршош.
Успоредно с основната инициатива е създадена специална Facebook група – „Пощенска картичка от…“ (https://www.facebook.com/groups/postcardfrom), в която всеки българин може да се включи, като сподели снимка от свое любимо място в България.
Професионално жури ще избере 10 снимки за финала, а чрез национално онлайн гласуване ще бъде избрана снимката, която ще бъде отпечатана и разпространена в края на годината като реална пощенска картичка от Bgtourism.bg. Инициативата ще продължи до септември в онлайн платформата, както и в официалната група на кампанията във Facebook. В к. к. Пампорово се състоя още едно събитие - Втората национална научна конференция за климатолечение на тема „Ролята на климатолечебните курорти за здравето – примерът Пампорово“.
Форумът събра представители на научните, медицинските и туристическите среди, както и на институциите и местната власт, за да обсъдят потенциала на климатолечебните курорти в България и възможностите за развитие на здравния туризъм. Министър Мирослав Боршош подчерта, че климатолечението е съществена част от модерния, устойчив и целогодишен туристически продукт на страната ни.
И допълни още: „Вярваме, че бъдещето на туризма включва здравето като основна ценност. Във време на глобални предизвикателства хората търсят не просто почивка, а възможност за възстановяване, превенция и качествен живот. Именно затова климатолечението трябва да се разглежда не само като лечебна практика, а като интегриран елемент от туристическото преживяване“.
Министърът заяви и още, че за развитието на здравния туризъм следва да се търси междусекторно партньорство, включващо здравните институции, научната общност, туристическия бизнес и местната власт.
„Подкрепяме развитието на климатолечебните курорти, които съчетават природни ресурси с високи стандарти на грижа и иновации. Убедени сме, че устойчивият туристически модел минава през интегрирани решения – между туризма, здравеопазването и науката“, отбеляза министър Мирослав Боршош.
Събитията са част от кампанията на Министерството на туризма, насочена към насърчаване на вътрешния туризъм и популяризиране на планинските дестинации, предлагащи разнообразни форми на туризъм през всички сезони.
















