Жега, мръсотия и без климатик! Проверка установи шокиращи условия на летище Бургас

Не може така! Бургаското летище с фрапиращи нарушения, подчерта транспортният министър
Министърът на транспорта Гроздан Караджов алармира за сериозни проблеми в обслужването на пътниците на летище Бургас. След редица оплаквания от пътуващи, на 11 юни е била извършена внезапна проверка на шест полета, обслужвани от операторите „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД, „Суиспорт България“ АД и „ГолдЕър Хендлинг България“ ООД.
Резултатите показват тревожна картина – много от автобусите, използвани за трансфер между терминала и самолетите, изобщо не са оборудвани с климатици, въпреки високите температури през летния сезон. Констатирано е още, че не се използват функциите за ниско ниво на автобусите, които улесняват качването и слизането на пътници, а липсата на помощ за трудноподвижни хора и родители с деца е системна.
Не е осигурена и необходимата информация за пътниците при забавяне, а персоналът често е с грубо отношение. Караджов подчертава, че подобни нарушения не изискват големи инвестиции, а само елементарно уважение и старание.
Подобна проверка бе извършена и на летищата в София и Варна, като и там са установени почти идентични нарушения. На летище София са проверени общо 11 полета в два различни дни, а на варненското летище – седем. И в трите аерогари е констатирано, че предписанията на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГД ГВА) не се спазват.
Министърът е разпоредил въвеждането на задължителни мерки – почистване на автобусите преди всяка смяна и след всеки курс, своевременно уведомяване на пътниците при забавяне и осигуряване на допълнителен персонал при необходимост. До 31 юли трябва да бъде изработен и въведен единен стандарт за култура на обслужване на пътниците.
Проверките няма да останат еднократни. Караджов увери, че контролът ще бъде постоянен – седмичен при продължаващи нарушения и месечен при подобрение. Предвидените санкции също ще бъдат ревизирани, тъй като според него сегашният максимум от 500 лв. е „смешен“ и не отговаря на сериозността на нарушенията.
Министърът е категоричен, че комфортът на пътниците не е пожелателен, а задължително изискване за всяка европейска държава. В изказването си той подчертава, че няма да допусне България да прави компромис с основни стандарти за пътуване и безопасност.




















За един приятел питам
Фрапорт Туинс правеха зимата подобрения по пистата и базата .
Не вярвам на министъра ИТН