От Бургас до София с експрес или как за 55 години влаковете станаха по-бавни
. Експресът "Чайка" още през 70-те минаваше това разстояние по-бързо
В едно време, което мнозина днес наричат „отминала епоха“, експресният влак „Чайка“ изминаваше разстоянието от София до Бургас за 4 часа и 40 минути. Беше 1970-те – години с бюфет-вагони и гласът на кондуктора, който те информираше с достойнство за всяка гара, пише socbg.com.
Днес, в 2025 година, същото разстояние ще се взима от „експресен“ влак за 5 часа и 32 минути.
Железен срам на колела
Министърът на транспорта Гроздан Караджов дори преди дни се похвали с "новата линия", която осигурявала "бърза връзка" до морето. Той уверява, че новите експресни влакове „ще направят морето по-достъпно“. Само че въпросната достъпност не би трябвало да идва на цената на технологично отстъпление от еталоните на 70-те. Не става дума само за скоростта – става дума за усещането, че ние като общество се движим назад по релсите на бъдещето.
Ако през 1988 г. сме посрещали влакове с кино-вагони и червено-бели ресторанти от ГДР, днес мълчим, докато пътуваме в мръсни купета с неизправна вентилация, надраскани прозорци и мирис на отдавна изгубена грижа. И това ддокато слушаме обещанията за нови машини.
Критика с адрес: Министерство на транспорта и съобщенията
Къде е отговорността на министъра в това? Да обещаваш експрес и да доставяш закъснял комфорт – това не е транспортна, а етична катастрофа. Обществото заслужава отговор: как е възможно през XXI век едно пътуване да бъде по-бавно от същото такова преди половин век?
Пропуснат влак за бъдещето
Днес влаковете тръгват „по-бързо“ – но само на думи. Усещането е ясно: пътуваме в миналото с билет за утре. Ако се предполага, че обществото няма да обърне внимание на разликата между 4:40 и 5:32, това подценява способността на хората да правят сравнения и да изискват отговорност.
Време е железниците да станат не символ на упадък, а на достойнство. Но това ще изисква не експресен PR, а морална и професионална скорост.
Тези хора да забравят за джинджифил, въпреки че се води суперхрана
Нова горивна схема затяга коланите: Бензинът в Иран вече не е даденост
Всички правим тази грешка: Тези ястия, стават по-здравословни, но чак на следващия ден
Взимаме повече пари заради новите ваучери за храна
Даниел Бачорски побесня, изрече гневни думи
Царевичното брашно крие тайна? Здравен ефект, за който малцина подозират
Левът изчезва от банкоматите от 1 януари: Как ще теглим евро през 2026 г.
Влаковете тръгват по ново разписание
Съпричастност с монети: Варна показва как се гради доброто
Велико Търново се обедини в маратон с кауза
Мистерията с бетонираните тела, изплували от Дунав, свързана с изчезналите милиони от Белград
Шамани се опитаха да предскажат победителя в изборите в Чили, но духовете мълчат

'след 80 години комунизъм сме на същото положение както преди 100 години" - ц, про'с'так неграмотен!
След 35 години демокрация.
При комунизма бяхме по-добре. Пише го черно на бяло в статията!
"Ако имахме влак-стрела като в Япония" - е и?
"Ако"-то си го остави в тоалетната. Там си му е мястото.
Но времето за пътуване е показателно колко са некадърни демократите и про'с'таците които гласуват за ес.
Факти.
Разстояние София – Бургас: ~450 км
Средна скорост на влак-стрела: 300 км/ч
Време за пътуване: около 1 час и 30 минути
В сравнение със сегашните 7 часа с влак – пътуването би било над 4 пъти по-бързо.
Слабо БДЖ много устройваше крадеца КГБеец Вальо Златев топ търговец и монополист контрабандист на горива главен спонсор на ГЕРБ
o6te 10 i 89ta 10 noemvri