Министър Мирослав Боршош и кметът на Велико Търново обявиха кога ще се проведе важно изложение
Събитието е без аналог на Балканите
Министърът на туризма Мирослав Боршош взе участие в заседанието на Постоянната комисия по младежки дейности, спорт и туризъм към Националното сдружение на общините в Република България (НСОРБ), което се проведе във Велико Търново днес. В рамките на дискусията кметът на Велико Търново Даниел Панов и министър Боршош обявиха официално датите на едно от най-значимите събития в страната - Международното туристическо изложение "Културен туризъм", което тази година ще се проведе от 8 до 10 октомври.
"Всяко следващо издание на това изложение, без аналог на Балканите, е доказателство за силата на партньорството между институциите, бизнеса и местните общности в утвърждаването на България като водеща културна туристическа дестинация. Министерството на туризма с гордост подкрепя форума, който е не само платформа за професионален диалог, но и празник на българската идентичност и културно богатство", посочи министър Мирослав Боршош.
Специализираното туристическо изложение ще обедини общини, туристически компании, културни институти и дипломатически мисии с богата тридневна програма в Бизнес Център Велико Търново, непосредствено след Деветата глобална конференция за винен туризъм.
По време на първото редовно заседание на ресорната комисия министърът подчерта значението на активното участие на общините в развитието на туризма и изрази подкрепата си към усилията на работещите местни власти.
"Туризмът е бизнес, който създавате за общините си. Той изгражда икономика и работни места там, където други сектори не успяват", коментира Боршош и допълни, че успешният туристически продукт започва с добра инфраструктура, визия и активна местна политика.
Министърът каза още, че ролята на държавата е да бъде партньор и очаква реципрочност - реални действия от общините и проактивно предлагане на решения за проблемите, които са пречка за устойчиво развитие на туризма в регионите. По думите на министър Боршош първата стъпка е населените места да бъдат приветливи за самите жители, за да станат привлекателни и за туристите. Рекламата е втората стъпка, затова министерството активно работи с общините и координира планираните на местно ниво рекламни и маркетингови стратегии с тези на национално ниво, за да се използват целесъобразно средствата и да се насочват към аудитории и пазари с потенциал, към които общините реално имат интерес.
Представени бяха и бъдещите инициативи на Министерството, сред които мащабна телевизионна кампания в националните медии за насърчаване на вътрешния туризъм, участие в предстоящите водещи международни изложения, както и използване на нови технологии и изкуствен интелект в планирането и промотирането на туристически дестинации.

На 16 декември църквата почита Свети Агей и мъченик Марин – ето какво да не правите днес
Ограничения и ремонти по пътищата в страната: особено внимание за водачите в Бургаска област
Джордж Клуни се отказва от сцените с целувки във филмите си
Медиците от КОЦ-Русе: Спасяваме животи, но заплатите ни намаляват
Мъркането разкрива повече за котките от мяукането
Почина Карл Карлтън – легендата зад хита "She’s a Bad Mama Jama"
Уроки или стрес? Как да разпознаем негативната енергия и кога да потърсим лекар
Четири знака, че тялото ви има недостиг на витамин С
Украински подводен дрон удари руска подводница за 400 млн. долара в Новоросийск
Две лекарки осъдени за смъртта на дете в Сливен
16-годишна наръга ученичка с нож в Атина
Синът на Роб Райнер арестуван след смъртта на родителите си в имението им в Калифорния
