×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Поскъпват част от основните храни, плодовете и зеленчуците по борсите
  • Двама убити и девет души са в критично състояние след стрелба в американския университет „Браун“
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Bloomberg: VW, BMW и Mercedes дишат праха на китайските електромобили


Bloomberg: VW, BMW и Mercedes дишат праха на китайските електромобили
Ключови думи: VW, bmw, mercedes
21 Октомври 2024, Понеделник, 20:40 ч.
Автор: Флагман.бг

Вече трудно могат да се разглеждат като луксозни автомобили

Райън Сю беше клиент-мечта за германските автомобилни производители. Живеещата в Гуандун предприемачка и съпругът ѝ притежават Porsche 911 и Mercedes-Benz G-класа и бяха сред първите купувачи на електрическото Porsche Taycan.

Но възгледите ѝ за германските автомобили се влошиха, тъй като китайските потребители все повече предпочитат техническата изтънченост пред традиционните предимства като конски сили и управление. Софтуерните системи в Taycan, който струва доста над 100 000 долара, са „ужасни“, казва 36-годишната майка на три деца. Той е „просто електрифицирано Порше - и това е всичко“, пише Bloomberg.

Оценката ѝ не е единствената. Тъй като Китай се отказва от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, Volkswagen AG, Mercedes-Benz Group AG и BMW AG се стремят да предложат електромобили, които да се харесат на клиентите на най-големия и най-доходоносния им пазар, поставяйки на карта инвестиции в размер на 35 млрд. евро (38 млрд. долара).

Последните предупредителни знаци се появиха миналата седмица, когато и трите германски производителя съобщиха за спад на продажбите през третото тримесечие в Китай. BMW отбеляза най-силния спад на продажбите си там от повече от четири години - 30%, а доставките на Mercedes намаляха с 13% на фона на слабото търсене на най-скъпите автомобили, включително лимузините S-класа и Maybach.

Продажбите на Porsche в Китай се сринаха с 19% и доведоха до най-лошите резултати за третото тримесечие от десетилетие насам, тъй като глобалното търсене на Taycan намаля почти наполовина. Volkswagen - компанията майка на Porsche и Audi - отчете 15% спад. „Конкурентната ситуация в Китай е особено интензивна,“ каза Марко Шуберт, който ръководи продажбите на VW.

Германските производители на автомобили губят от прехода към електрически превозни средства в Китай.  Пазарният дял на VW, Mercedes и BMW намалява с напредването на прехода

След като доминираха в ерата на бензиновите автомобили, германските производители станаха самодоволни, подценявайки заплахите от новите съперници и нежелаейки да се откажат от печалбите, генерирани от автомобилите с големи двигатели. Това позволи на Tesla Inc. и на местните производители, водени от BYD Co., да навлязат бързо с технологични и достъпни плъгини и сега Китай вече не се нуждае от тях и не ги иска там.

„Преломният момент за тези производители на автомобили настъпва сега“, казва Стивън Дайър, управляващ директор в консултантската компания AlixPartners, базирана в Шанхай. „Те трябва драстично да променят стратегията си на пазара.“

Следващото предизвикателство вече се вижда на автомобилното изложение в Париж тази седмица , където китайските производители увеличават усилията си да заемат пазарен дял в Европа. Компании, сред които BYD и Xpeng Inc. ще покажат най-новите си технологии на най-голямото европейско автомобилно събитие тази година.

Междувременно главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципс се противопостави на плана на Европа за ефективна забрана на продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г., като заяви, че това ще доведе до „огромно свиване“ на автомобилната индустрия в региона.

И почти всички усилия за реакция не преминаха по план. Микрофонът и слайдшоуто прекъснаха за няколко минути по средата на презентацията на Volkswagen за бъдещите електрически автомобили, което остави ръководителя на отдела за продажби и маркетинг Мартин Зандер видимо разочарован.

Източник: Труд

Това е емоция, която се споделя от шофьорите в Китай. След като се сблъсква с проблеми със спирачките и други недостатъци на качеството, семейство Сю продава своя Taycan и купува ET5 от китайската марка Nio Inc. Автомобилът е с около една трета по-евтин от Mercedes EQE, който Сю също обмислял, но предложил по-луксозен интериорен дизайн, плавно гласово управление и поздравявал децата им по име, когато се качвали.

„Немските автомобили трудно могат да се конкурират“ с това ниво на технологиите, казва Сю, която ръководи бизнес заедно със съпруга си. Мерцедес, БМВ и Ауди „вече трудно могат да се разглеждат като луксозни автомобили“.

Макар че германските автомобилни производители все още контролират близо 15% от китайския пазар, това е по-малко от една четвърт отпреди пандемията, а още по-лошото е, че делът им при електрическите автомобили е по-малко от 10%. Без бърз обрат спадът рискува да се превърне в разгром и да изправи Голямата тройка в Германия пред екзистенциална борба. В момента VW, Mercedes и BMW струват само около половината от пазарната стойност на BYD.

Дори в по-голяма степен, отколкото други международни партньори, германските автомобилни производители са се насочили изцяло към Китай. Докато някои съперници намалиха загубите си, германците не се отказват, като насочват повече ресурси в опит да си върнат пазарния дял. Но изглежда, че борбата е трудна, тъй като Пекин активно се стреми да развива собствените си производители.

Volkswagen планира да играе в дългосрочен план. Говорител на базираната във Волфсбург компания заяви, че китайският автомобилен пазар се характеризира с големи отстъпки и тя няма да придобие пазарен дял за сметка на рентабилността.

Компанията планира да продължи стратегията си „в Китай, за Китай“, за да защити дългосрочните си перспективи. BMW и Mercedes също планират да се придържат към подхода на локализация, за да привлекат купувачите там.

Причините за удвояване на усилията са ясни. След като европейският автомобилен пазар вероятно е преминал своя пик, а САЩ са се наситили, Китай няма реална алтернатива за подобно ниво на обеми и печалби.

Изтеглянето от Китай - както направиха по-малките японски марки Suzuki Motor Corp. и Mitsubishi Motors Corp. - е почти немислимо. Всяко преструктуриране би било сложно, тъй като операциите са вплетени в сложна мрежа от взаимоотношения с правителствени структури. Това поставя фокуса върху разработването на характеристиките, които китайските клиенти искат.

Спешността започна да се засилва в края на 2022 г. След като шефът на Volkswagen за Китай Ралф Брандщетер предупреди надзорния съвет, че китайските производители на автомобили са изпреварили конкуренцията, компанията тогава нае самолети, за да изпрати стотици служители на автомобилното изложение в Шанхай през април 2023 г. - първата проява след години на блокиране на Covid - за да се убедят сами.

Това беше отрезвяваща проверка на реалността. Германските ръководители се сблъскаха с бързото навлизане на достъпни китайски модели, технологично наситени продукти и засилена ценова война.

Оттогава се наблюдава интензивна конкурентна реакция. Няколко седмици след автомобилното изложение главният изпълнителен директор на VW Оливер Блуме отстрани ръководителя на софтуерното звено „Cariad“ в рамките на последните усилия за ускоряване и подобряване на технологиите. Наред с новите китайски партньорства за автономно шофиране, информационно-развлекателни системи и потребителско изживяване, VW инвестира и в базираната в Гуанджоу компания Xpeng, за да подкрепи плана за създаване на автомобили, използвайки опита на стартъпа в областта на електрическите превозни средства.

След предупреждението за печалба през септември едно от първите действия на главния изпълнителен директор на Mercedes Ола Калениус беше да отлети до Китай, за да провери напредъка в преструктурирането на присъствието си там, включително използването на CATL за батерии и Tencent Holdings Ltd. за цифрови услуги. BMW отговори, като обедини усилията си с Great Wall Motor Co. за създаване на електрически автомобили за своята марка Mini.

Кумулативният резултат е, че германските автомобили ще стават все по-малко германски на най-големия си пазар. Според Грегор Себастиан, анализатор в Rhodium Group, експанзията е точно обратното на целта на правителството да намали експозицията към Китай.

Придържането към позициите им в Китай е „огромна авантюра“, казва той, като отбелязва, че германската държава може да се наложи да ги спасява, ако всичко се обърка. „Те се надяват, че са твърде големи, за да се провалят.“


В категории: Бизнес


1
Коментара
Флагман.БГ Бърза млечна баклава готова за 30 минути Бърза млечна баклава готова за 30 минути 14/12/2025, Неделя 10:04 0
1
Коментара по темата
1.
Хахаха
21.10.2024 21:25:29
1
5
Ee те някой българчета си мислят че са в европейци ама вече дори и не произвеждат една букса за WV защото много рекламации имаше о преместиха заводите в Румъния хахаха . И ката еврочейчета . Всичка ни работа е такава .
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Бъдни вечер под натиск: Между 30 и 40 лева излиза храната на човек за празничната трапеза Бъдни вечер под натиск: Между 30 и 40 лева излиза храната на човек за празничната трапеза Нарастващите цени принуждават някои домакинства да ограничат броя на традиционните ястия  Историята на бургаския дейнотериум, който не познаваше бензина Историята на бургаския дейнотериум, който не познаваше бензина Дейнотериумът се е разхождал по „Богориди“, без да бърза заникъде, и е похапвал от буйната растителност. Не е имало магазини. Нито ресторанти. И „Грамофона“ го е нямало Измамници обещават изцеление от диабет в Бачковския манастир, 30 души са подмамени Измамници обещават изцеление от диабет в Бачковския манастир, 30 души са подмамени Фалшивата обява вече е свалена от мрежата Тошко Йорданов: От ИТН никога не сме твърдели, че "сме оженени за някоя власт" Тошко Йорданов: От ИТН никога не сме твърдели, че "сме оженени за някоя власт" Председателят на ПГ на ИТН защити решението за новото управление, припомни ролята на ПП-ДБ в предишната "сглобка" и обяви, че социалното напрежение е наложило осъзнатото оттегляне на ИТН от властта Бърза млечна баклава готова за 30 минути Бърза млечна баклава готова за 30 минути Млечната баклава е нежен турски десерт, който съчетава хрупкави кори и кадифен млечен сироп Топ медик препоръча маски и засилена хигиена, защото супергрипът вече е тук Топ медик препоръча маски и засилена хигиена, защото супергрипът вече е тук Най-рискови са затворените пространства, а ваксинацията остава най-добрата защита въпреки новите мутации Краставиците на борсата струват 4,20 за килограм, по магазините минаха 5 лева Краставиците на борсата струват 4,20 за килограм, по магазините минаха 5 лева Цените на основни храни хвърчат нагоре Албена Вулева изненада с коренно променена визия, качила е доста кила Албена Вулева изненада с коренно променена визия, качила е доста кила Бившата тв водеща се появи с напълняло лице и различен силует - феновете я разпознават трудно, а тя мълчи за трансформацията Следи от демонтаж на газовите бутилки издали групата - снабдител на турския пазар с дрога за 1,1 млн. лв. Следи от демонтаж на газовите бутилки издали групата - снабдител на турския пазар с дрога за 1,1 млн. лв. Общо 70.064 кг марихуана са били открити в двата автомобила с българска регистрация Слънчево време в повечето райони, мъгли преди обяд и слаб вятър ще определят днешния ден Слънчево време в повечето райони, мъгли преди обяд и слаб вятър ще определят днешния ден Прогноза за времето - неделя, 14 декември 2025 г.
Българските протести оглавиха първа страница на "Ню Йорк Таймс" Българските протести оглавиха първа страница на "Ню Йорк Таймс" Под кадъра от редакцията на изданието пише: „Корупция разтресе България; Антиправителствено шествие в София през седмицата" Живия Нострадамус направи тежко предсказание за Путин за 2026 г. Живия Нострадамус направи тежко предсказание за Путин за 2026 г. През цялата 2025 г. се носеха различни слухове за здравето на руския президент Последният мач на Джон Сина: Краят на легендата в WWE Последният мач на Джон Сина: Краят на легендата в WWE След 17 световни титли и над 650 сбъднати детски мечти, кечистът излиза на ринга за финален път Стрелба в университет в САЩ, двама студенти са убити, осем са в критично състояние Стрелба в университет в САЩ, двама студенти са убити, осем са в критично състояние Има и девети ранен, но той е вън от опасност Задържаха петима в Германия, подозират ги, че са планирали нападение на коледен базар Задържаха петима в Германия, подозират ги, че са планирали нападение на коледен базар Прокуратурата подозира, че мотивите зад планираното нападение са ислямистки Румънският президент: Готови сме да отвърнем, ако Русия ни атакува Румънският президент: Готови сме да отвърнем, ако Русия ни атакува Не се страхуваме от пряка конфронтация, категоричен е Никушор Дан Лекарят на Матю Пери осъден на едва 2,5 години затвор за незаконно снабдяване с кетамин Лекарят на Матю Пери осъден на едва 2,5 години затвор за незаконно снабдяване с кетамин Д-р Салвадор Пласенсия се призна за виновен, след като стана ясно, че е доставял нелегално упойващото вещество на актьора, въпреки зависимостта му Живот след смъртта: Жена видя Рая, срещна загубеното си дете и се върна да разкаже Живот след смъртта: Жена видя Рая, срещна загубеното си дете и се върна да разкаже Шарлот Холмс описва как в продължение на 11 минути е пребивавала в Рая, срещнала е своето неродено дете и е получила мисия да предаде послание от Бога. Руските милиарди в Европа блокирани, битката започва Руските милиарди в Европа блокирани, битката започва Редица страни и институции настояват за право върху замразените пари Мистерията с бетонираните тела, изплували от Дунав, свързана с изчезналите милиони от Белград Мистерията с бетонираните тела, изплували от Дунав, свързана с изчезналите милиони от Белград Криминален трилър по действителен случай – осакатени тела, пропаднали милиони и мистериозно изчезнали хора продължават да тревожат Балканите повече от две десетилетия
Мартин Димитров, депутат от ДБ Мартин Димитров, депутат от ДБ Шенген и еврозоната са като Шампионската лига: пускат те да играеш там, но, като имаш слабо правителство, нищо не постигаш. Виц на деня Виц на деня Доктор към пациент:
- Първо добрите или лошите новини?
- Първо добрите.
- Ще можеш да паркираш навсякъде...
Виц на деня Виц на деня - Тате, Защо в България един мъж може да има само една жена?
- Законът ни пази, синко!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ако чуете, че някой си хвали комшиите, значи си продава имота.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори