×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • 31 юли е FASHION PHOTO DAY в Central Park Бургас, вижте подробности
  • Бизнесът с два месеца гратис за цените в евро
  • Външният дълг нарасна със 7 млрд. евро
  • САЩ заплашват Китай със 100-процентови мита
  • Производители вдигнаха цените на храните с 23%
  • Български са 30% от зеленчуците на пазара
  • Канада обяви, че ще признае палестинската държава през септември
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Bloomberg: VW, BMW и Mercedes дишат праха на китайските електромобили


Bloomberg: VW, BMW и Mercedes дишат праха на китайските електромобили
Ключови думи: VW, bmw, mercedes
21 Октомври 2024, Понеделник, 20:40 ч.
Автор: Флагман.бг

Вече трудно могат да се разглеждат като луксозни автомобили

Райън Сю беше клиент-мечта за германските автомобилни производители. Живеещата в Гуандун предприемачка и съпругът ѝ притежават Porsche 911 и Mercedes-Benz G-класа и бяха сред първите купувачи на електрическото Porsche Taycan.

Но възгледите ѝ за германските автомобили се влошиха, тъй като китайските потребители все повече предпочитат техническата изтънченост пред традиционните предимства като конски сили и управление. Софтуерните системи в Taycan, който струва доста над 100 000 долара, са „ужасни“, казва 36-годишната майка на три деца. Той е „просто електрифицирано Порше - и това е всичко“, пише Bloomberg.

Оценката ѝ не е единствената. Тъй като Китай се отказва от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, Volkswagen AG, Mercedes-Benz Group AG и BMW AG се стремят да предложат електромобили, които да се харесат на клиентите на най-големия и най-доходоносния им пазар, поставяйки на карта инвестиции в размер на 35 млрд. евро (38 млрд. долара).

Последните предупредителни знаци се появиха миналата седмица, когато и трите германски производителя съобщиха за спад на продажбите през третото тримесечие в Китай. BMW отбеляза най-силния спад на продажбите си там от повече от четири години - 30%, а доставките на Mercedes намаляха с 13% на фона на слабото търсене на най-скъпите автомобили, включително лимузините S-класа и Maybach.

Продажбите на Porsche в Китай се сринаха с 19% и доведоха до най-лошите резултати за третото тримесечие от десетилетие насам, тъй като глобалното търсене на Taycan намаля почти наполовина. Volkswagen - компанията майка на Porsche и Audi - отчете 15% спад. „Конкурентната ситуация в Китай е особено интензивна,“ каза Марко Шуберт, който ръководи продажбите на VW.

Германските производители на автомобили губят от прехода към електрически превозни средства в Китай.  Пазарният дял на VW, Mercedes и BMW намалява с напредването на прехода

След като доминираха в ерата на бензиновите автомобили, германските производители станаха самодоволни, подценявайки заплахите от новите съперници и нежелаейки да се откажат от печалбите, генерирани от автомобилите с големи двигатели. Това позволи на Tesla Inc. и на местните производители, водени от BYD Co., да навлязат бързо с технологични и достъпни плъгини и сега Китай вече не се нуждае от тях и не ги иска там.

„Преломният момент за тези производители на автомобили настъпва сега“, казва Стивън Дайър, управляващ директор в консултантската компания AlixPartners, базирана в Шанхай. „Те трябва драстично да променят стратегията си на пазара.“

Следващото предизвикателство вече се вижда на автомобилното изложение в Париж тази седмица , където китайските производители увеличават усилията си да заемат пазарен дял в Европа. Компании, сред които BYD и Xpeng Inc. ще покажат най-новите си технологии на най-голямото европейско автомобилно събитие тази година.

Междувременно главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципс се противопостави на плана на Европа за ефективна забрана на продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г., като заяви, че това ще доведе до „огромно свиване“ на автомобилната индустрия в региона.

И почти всички усилия за реакция не преминаха по план. Микрофонът и слайдшоуто прекъснаха за няколко минути по средата на презентацията на Volkswagen за бъдещите електрически автомобили, което остави ръководителя на отдела за продажби и маркетинг Мартин Зандер видимо разочарован.

Източник: Труд

Това е емоция, която се споделя от шофьорите в Китай. След като се сблъсква с проблеми със спирачките и други недостатъци на качеството, семейство Сю продава своя Taycan и купува ET5 от китайската марка Nio Inc. Автомобилът е с около една трета по-евтин от Mercedes EQE, който Сю също обмислял, но предложил по-луксозен интериорен дизайн, плавно гласово управление и поздравявал децата им по име, когато се качвали.

„Немските автомобили трудно могат да се конкурират“ с това ниво на технологиите, казва Сю, която ръководи бизнес заедно със съпруга си. Мерцедес, БМВ и Ауди „вече трудно могат да се разглеждат като луксозни автомобили“.

Макар че германските автомобилни производители все още контролират близо 15% от китайския пазар, това е по-малко от една четвърт отпреди пандемията, а още по-лошото е, че делът им при електрическите автомобили е по-малко от 10%. Без бърз обрат спадът рискува да се превърне в разгром и да изправи Голямата тройка в Германия пред екзистенциална борба. В момента VW, Mercedes и BMW струват само около половината от пазарната стойност на BYD.

Дори в по-голяма степен, отколкото други международни партньори, германските автомобилни производители са се насочили изцяло към Китай. Докато някои съперници намалиха загубите си, германците не се отказват, като насочват повече ресурси в опит да си върнат пазарния дял. Но изглежда, че борбата е трудна, тъй като Пекин активно се стреми да развива собствените си производители.

Volkswagen планира да играе в дългосрочен план. Говорител на базираната във Волфсбург компания заяви, че китайският автомобилен пазар се характеризира с големи отстъпки и тя няма да придобие пазарен дял за сметка на рентабилността.

Компанията планира да продължи стратегията си „в Китай, за Китай“, за да защити дългосрочните си перспективи. BMW и Mercedes също планират да се придържат към подхода на локализация, за да привлекат купувачите там.

Причините за удвояване на усилията са ясни. След като европейският автомобилен пазар вероятно е преминал своя пик, а САЩ са се наситили, Китай няма реална алтернатива за подобно ниво на обеми и печалби.

Изтеглянето от Китай - както направиха по-малките японски марки Suzuki Motor Corp. и Mitsubishi Motors Corp. - е почти немислимо. Всяко преструктуриране би било сложно, тъй като операциите са вплетени в сложна мрежа от взаимоотношения с правителствени структури. Това поставя фокуса върху разработването на характеристиките, които китайските клиенти искат.

Спешността започна да се засилва в края на 2022 г. След като шефът на Volkswagen за Китай Ралф Брандщетер предупреди надзорния съвет, че китайските производители на автомобили са изпреварили конкуренцията, компанията тогава нае самолети, за да изпрати стотици служители на автомобилното изложение в Шанхай през април 2023 г. - първата проява след години на блокиране на Covid - за да се убедят сами.

Това беше отрезвяваща проверка на реалността. Германските ръководители се сблъскаха с бързото навлизане на достъпни китайски модели, технологично наситени продукти и засилена ценова война.

Оттогава се наблюдава интензивна конкурентна реакция. Няколко седмици след автомобилното изложение главният изпълнителен директор на VW Оливер Блуме отстрани ръководителя на софтуерното звено „Cariad“ в рамките на последните усилия за ускоряване и подобряване на технологиите. Наред с новите китайски партньорства за автономно шофиране, информационно-развлекателни системи и потребителско изживяване, VW инвестира и в базираната в Гуанджоу компания Xpeng, за да подкрепи плана за създаване на автомобили, използвайки опита на стартъпа в областта на електрическите превозни средства.

След предупреждението за печалба през септември едно от първите действия на главния изпълнителен директор на Mercedes Ола Калениус беше да отлети до Китай, за да провери напредъка в преструктурирането на присъствието си там, включително използването на CATL за батерии и Tencent Holdings Ltd. за цифрови услуги. BMW отговори, като обедини усилията си с Great Wall Motor Co. за създаване на електрически автомобили за своята марка Mini.

Кумулативният резултат е, че германските автомобили ще стават все по-малко германски на най-големия си пазар. Според Грегор Себастиан, анализатор в Rhodium Group, експанзията е точно обратното на целта на правителството да намали експозицията към Китай.

Придържането към позициите им в Китай е „огромна авантюра“, казва той, като отбелязва, че германската държава може да се наложи да ги спасява, ако всичко се обърка. „Те се надяват, че са твърде големи, за да се провалят.“


В категории: Бизнес


1
Коментара
1
Коментара по темата
1.
Хахаха
21.10.2024 21:25:29
1
5
Ee те някой българчета си мислят че са в европейци ама вече дори и не произвеждат една букса за WV защото много рекламации имаше о преместиха заводите в Румъния хахаха . И ката еврочейчета . Всичка ни работа е такава .
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Асен Василев обеща че ще ви направи 8 магистрали, 5 тунела, 7 моста. Е, возете се по тях, каза Бойко Борисов Асен Василев обеща че ще ви направи 8 магистрали, 5 тунела, 7 моста. Е, возете се по тях, каза Бойко Борисов Санитарен кордон има само около ПП, никой не ги иска, обяви лидерът на ГЕРБ Кирил подаде сигнал за висока музика, глобиха го 2 хил.лева Кирил подаде сигнал за висока музика, глобиха го 2 хил.лева От полицията са категорични, че мъжът системно подава неверни сигнали ЕК отново атакува Temu - продуктите им били опасни за потребителите ЕК отново атакува Temu - продуктите им били опасни за потребителите Не отговаряли на изискванията за безопасност в ЕС Защо търпим стари павилиони за 70 лв. наем на месец, а няма място за паркиране в Бургас Защо търпим стари павилиони за 70 лв. наем на месец, а няма място за паркиране в Бургас Ламаринените грозотии задръстват и други улици като тази – време е за промяна Почва нова риалити по бТВ, съобщиха имената на трима известни българи, които ще участват Почва нова риалити по бТВ, съобщиха имената на трима известни българи, които ще участват В центъра на шоуто е сблъсъкът между "Праведните“, които се стремят да изградят съюзи и да оцелеят, и "Предателите“, които манипулират останалите с цел да ги елиминират и да останат неразкрити до края Какво ще направите, ако получите тази чиния в скъп ресторант - ще я обърнете върху главата на готвача ли? Какво ще направите, ако получите тази чиния в скъп ресторант - ще я обърнете върху главата на готвача ли? невни потребители настояват за проверка от контролните органи и призовават хората да не мълчат, когато срещат подобно отношение Луксозна яхта предизвика задръстване на пътя Атия – Бургас, спря пред входа на Крайморие Луксозна яхта предизвика задръстване на пътя Атия – Бургас, спря пред входа на Крайморие Плавателният съд, качен върху специализирана платформа, се движеше с изключителна прецизнос Засилени проверки, за да се спре разпространението на шарка при овцете Засилени проверки, за да се спре разпространението на шарка при овцете От вчера е забранено движението в цялата страна на дребни преживни животни, почти без изключение Заслужава ли да се кръсти улица в София на чалгапевец, който се самоуби Заслужава ли да се кръсти улица в София на чалгапевец, който се самоуби Предлагат да има улица "Денис Теофиков" в София Бургазлии се удариха с колите си край града, ранена е 46-годишна жена Бургазлии се удариха с колите си край града, ранена е 46-годишна жена Няма опасност за живота на пострадалата бургазлийка
Гръцки кръчмари избиха рибата с нова такса Гръцки кръчмари избиха рибата с нова такса Поискали са 2,5 евро от клиентка за зехтин Това са цените в Албания за Лято 2025, по-евтино е от Гърция Това са цените в Албания за Лято 2025, по-евтино е от Гърция Бaлĸaнcĸaтa cтpaнa тeпъpвa нaбиpa пoпyляpнocт cpeд тypиcтитe, ĸoeтo eлиминиpa пpoблeмa c пpeтъпĸaнитe плaжoвe Канада ще признае Палестина за държава Канада ще признае Палестина за държава Отава следва примера на Великобритания и Франция, които в последната седмица изразиха позиция, че най-късно до септември конфликтът в Газа трябва да приключи Български национал направи супер изненадващ трансфер Български национал направи супер изненадващ трансфер Отиде в Тел Авив Мащабна руска атака по Киев, има загинали Мащабна руска атака по Киев, има загинали Ранени са над 50 човека, поне 2 са жертвите Украйна арестува офицер от ВВС, шпионирал за Русия! Зеленски обсъди с Тръмп мащабни споразумения Украйна арестува офицер от ВВС, шпионирал за Русия! Зеленски обсъди с Тръмп мащабни споразумения Военният е издавал информация на Кремъл за украинските изтребители Камчатка е като филм на ужасите, още се тресе и от събудения вулкан тече лава Камчатка е като филм на ужасите, още се тресе и от събудения вулкан тече лава Пет мощни вторични труса са фиксирани само за 10 минути Отиде си голямата германска спортистка Далмайер Отиде си голямата германска спортистка Далмайер Тя бе едва на 31 години Японската "Баба Ванга" предрекла днешното цунами и коронавируса Японската "Баба Ванга" предрекла днешното цунами и коронавируса Ето подробности Куп комплименти полетяха към Лиз Хърли - фенове не могат да повярват, че е на 60 Куп комплименти полетяха към Лиз Хърли - фенове не могат да повярват, че е на 60 Известната дама се показа по леопардов бански костюм
Проф. Николай Слатински Проф. Николай Слатински Надеждата ми е Украйна да издържи, докато Русия се сгромоляса Виц на деня Виц на деня Мъже, запомнете! Не е учтиво да питате дама за възрастта и. Достатъчно е да я попитате, знае ли руски? Виц на деня Виц на деня Съпругата:
- Утре е 30 годишнината от сватбата ни, искаш ли заколим прасето?
- Защо, то какво е виновно?! Брат ти ни запозна...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук - Как се нарича човек, който харесва всичко във фейсбук?
- Вселайко!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори