×
Култура Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Bloomberg: VW, BMW и Mercedes дишат праха на китайските електромобили


Bloomberg: VW, BMW и Mercedes дишат праха на китайските електромобили
Ключови думи: VW, bmw, mercedes
21 Октомври 2024, Понеделник, 20:40 ч.
Автор: Флагман.бг

Вече трудно могат да се разглеждат като луксозни автомобили

Райън Сю беше клиент-мечта за германските автомобилни производители. Живеещата в Гуандун предприемачка и съпругът ѝ притежават Porsche 911 и Mercedes-Benz G-класа и бяха сред първите купувачи на електрическото Porsche Taycan.

Но възгледите ѝ за германските автомобили се влошиха, тъй като китайските потребители все повече предпочитат техническата изтънченост пред традиционните предимства като конски сили и управление. Софтуерните системи в Taycan, който струва доста над 100 000 долара, са „ужасни“, казва 36-годишната майка на три деца. Той е „просто електрифицирано Порше - и това е всичко“, пише Bloomberg.

Оценката ѝ не е единствената. Тъй като Китай се отказва от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, Volkswagen AG, Mercedes-Benz Group AG и BMW AG се стремят да предложат електромобили, които да се харесат на клиентите на най-големия и най-доходоносния им пазар, поставяйки на карта инвестиции в размер на 35 млрд. евро (38 млрд. долара).

Последните предупредителни знаци се появиха миналата седмица, когато и трите германски производителя съобщиха за спад на продажбите през третото тримесечие в Китай. BMW отбеляза най-силния спад на продажбите си там от повече от четири години - 30%, а доставките на Mercedes намаляха с 13% на фона на слабото търсене на най-скъпите автомобили, включително лимузините S-класа и Maybach.

Продажбите на Porsche в Китай се сринаха с 19% и доведоха до най-лошите резултати за третото тримесечие от десетилетие насам, тъй като глобалното търсене на Taycan намаля почти наполовина. Volkswagen - компанията майка на Porsche и Audi - отчете 15% спад. „Конкурентната ситуация в Китай е особено интензивна,“ каза Марко Шуберт, който ръководи продажбите на VW.

Германските производители на автомобили губят от прехода към електрически превозни средства в Китай.  Пазарният дял на VW, Mercedes и BMW намалява с напредването на прехода

След като доминираха в ерата на бензиновите автомобили, германските производители станаха самодоволни, подценявайки заплахите от новите съперници и нежелаейки да се откажат от печалбите, генерирани от автомобилите с големи двигатели. Това позволи на Tesla Inc. и на местните производители, водени от BYD Co., да навлязат бързо с технологични и достъпни плъгини и сега Китай вече не се нуждае от тях и не ги иска там.

„Преломният момент за тези производители на автомобили настъпва сега“, казва Стивън Дайър, управляващ директор в консултантската компания AlixPartners, базирана в Шанхай. „Те трябва драстично да променят стратегията си на пазара.“

Следващото предизвикателство вече се вижда на автомобилното изложение в Париж тази седмица , където китайските производители увеличават усилията си да заемат пазарен дял в Европа. Компании, сред които BYD и Xpeng Inc. ще покажат най-новите си технологии на най-голямото европейско автомобилно събитие тази година.

Междувременно главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципс се противопостави на плана на Европа за ефективна забрана на продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г., като заяви, че това ще доведе до „огромно свиване“ на автомобилната индустрия в региона.

И почти всички усилия за реакция не преминаха по план. Микрофонът и слайдшоуто прекъснаха за няколко минути по средата на презентацията на Volkswagen за бъдещите електрически автомобили, което остави ръководителя на отдела за продажби и маркетинг Мартин Зандер видимо разочарован.

Източник: Труд

Това е емоция, която се споделя от шофьорите в Китай. След като се сблъсква с проблеми със спирачките и други недостатъци на качеството, семейство Сю продава своя Taycan и купува ET5 от китайската марка Nio Inc. Автомобилът е с около една трета по-евтин от Mercedes EQE, който Сю също обмислял, но предложил по-луксозен интериорен дизайн, плавно гласово управление и поздравявал децата им по име, когато се качвали.

„Немските автомобили трудно могат да се конкурират“ с това ниво на технологиите, казва Сю, която ръководи бизнес заедно със съпруга си. Мерцедес, БМВ и Ауди „вече трудно могат да се разглеждат като луксозни автомобили“.

Макар че германските автомобилни производители все още контролират близо 15% от китайския пазар, това е по-малко от една четвърт отпреди пандемията, а още по-лошото е, че делът им при електрическите автомобили е по-малко от 10%. Без бърз обрат спадът рискува да се превърне в разгром и да изправи Голямата тройка в Германия пред екзистенциална борба. В момента VW, Mercedes и BMW струват само около половината от пазарната стойност на BYD.

Дори в по-голяма степен, отколкото други международни партньори, германските автомобилни производители са се насочили изцяло към Китай. Докато някои съперници намалиха загубите си, германците не се отказват, като насочват повече ресурси в опит да си върнат пазарния дял. Но изглежда, че борбата е трудна, тъй като Пекин активно се стреми да развива собствените си производители.

Volkswagen планира да играе в дългосрочен план. Говорител на базираната във Волфсбург компания заяви, че китайският автомобилен пазар се характеризира с големи отстъпки и тя няма да придобие пазарен дял за сметка на рентабилността.

Компанията планира да продължи стратегията си „в Китай, за Китай“, за да защити дългосрочните си перспективи. BMW и Mercedes също планират да се придържат към подхода на локализация, за да привлекат купувачите там.

Причините за удвояване на усилията са ясни. След като европейският автомобилен пазар вероятно е преминал своя пик, а САЩ са се наситили, Китай няма реална алтернатива за подобно ниво на обеми и печалби.

Изтеглянето от Китай - както направиха по-малките японски марки Suzuki Motor Corp. и Mitsubishi Motors Corp. - е почти немислимо. Всяко преструктуриране би било сложно, тъй като операциите са вплетени в сложна мрежа от взаимоотношения с правителствени структури. Това поставя фокуса върху разработването на характеристиките, които китайските клиенти искат.

Спешността започна да се засилва в края на 2022 г. След като шефът на Volkswagen за Китай Ралф Брандщетер предупреди надзорния съвет, че китайските производители на автомобили са изпреварили конкуренцията, компанията тогава нае самолети, за да изпрати стотици служители на автомобилното изложение в Шанхай през април 2023 г. - първата проява след години на блокиране на Covid - за да се убедят сами.

Това беше отрезвяваща проверка на реалността. Германските ръководители се сблъскаха с бързото навлизане на достъпни китайски модели, технологично наситени продукти и засилена ценова война.

Оттогава се наблюдава интензивна конкурентна реакция. Няколко седмици след автомобилното изложение главният изпълнителен директор на VW Оливер Блуме отстрани ръководителя на софтуерното звено „Cariad“ в рамките на последните усилия за ускоряване и подобряване на технологиите. Наред с новите китайски партньорства за автономно шофиране, информационно-развлекателни системи и потребителско изживяване, VW инвестира и в базираната в Гуанджоу компания Xpeng, за да подкрепи плана за създаване на автомобили, използвайки опита на стартъпа в областта на електрическите превозни средства.

След предупреждението за печалба през септември едно от първите действия на главния изпълнителен директор на Mercedes Ола Калениус беше да отлети до Китай, за да провери напредъка в преструктурирането на присъствието си там, включително използването на CATL за батерии и Tencent Holdings Ltd. за цифрови услуги. BMW отговори, като обедини усилията си с Great Wall Motor Co. за създаване на електрически автомобили за своята марка Mini.

Кумулативният резултат е, че германските автомобили ще стават все по-малко германски на най-големия си пазар. Според Грегор Себастиан, анализатор в Rhodium Group, експанзията е точно обратното на целта на правителството да намали експозицията към Китай.

Придържането към позициите им в Китай е „огромна авантюра“, казва той, като отбелязва, че германската държава може да се наложи да ги спасява, ако всичко се обърка. „Те се надяват, че са твърде големи, за да се провалят.“


В категории: Бизнес


1
Коментара
Флагман.БГ Юксел Кадриев наистина е влюбен като ученик Юксел Кадриев наистина е влюбен като ученик 22/12/2025, Понеделник 22:00 0
Флагман.БГ Щастлив ерген празнува раздялата с ергенка Щастлив ерген празнува раздялата с ергенка 22/12/2025, Понеделник 21:15 0
Флагман.БГ Pantone обяви цвета на 2026 г.: Носи вътрешен мир Pantone обяви цвета на 2026 г.: Носи вътрешен мир 22/12/2025, Понеделник 20:45 0
Флагман.БГ 5 безотказни рецепти за детоксикация на тялото 5 безотказни рецепти за детоксикация на тялото 22/12/2025, Понеделник 20:30 0
Флагман.БГ Любим водещ на NOVA с голям гаф в ефир Любим водещ на NOVA с голям гаф в ефир 22/12/2025, Понеделник 20:00 0
1
Коментара по темата
1.
Хахаха
21.10.2024 21:25:29
1
5
Ee те някой българчета си мислят че са в европейци ама вече дори и не произвеждат една букса за WV защото много рекламации имаше о преместиха заводите в Румъния хахаха . И ката еврочейчета . Всичка ни работа е такава .
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Навсякъде по света пълнят пазарските колички с хранителни продукти, само в Бургас - със стотинки (СНИМКИ/ВИДЕО) Навсякъде по света пълнят пазарските колички с хранителни продукти, само в Бургас - със стотинки (СНИМКИ/ВИДЕО) Машината за монети се оказа "най-оборотното" устройство за последните месеци Юксел Кадриев наистина е влюбен като ученик Юксел Кадриев наистина е влюбен като ученик Често той публикува размисли за отношенията между мъжете и жените в социалните мрежи Призив към пенсионерите: Плащайте само по този начин след Нова година Призив към пенсионерите: Плащайте само по този начин след Нова година Пазарувайте и покривайте сметките само в евро, зове Русинова възрастните хора Радиаторът не топли? Водопроводчик разкри 3 лесни трика за повече топлина Радиаторът не топли? Водопроводчик разкри 3 лесни трика за повече топлина Експертът споделя как лесни стъпки могат да подобрят работата на радиаторите у дома Щастлив ерген празнува раздялата с ергенка Щастлив ерген празнува раздялата с ергенка Любовната приказка на Джан Микел Ратта и Габриела Михайлова от „Ергенът: Любов в рая“ официално приключи Ако шофьорите пренебрегнат това, може да съсипят двигателя на колата Ако шофьорите пренебрегнат това, може да съсипят двигателя на колата Смяна на ангренажен ремък: интервали, признаци на износване и важни съвети Няма да повярвате на какво се дължи лудницата в хипермаркетите в Бургас Няма да повярвате на какво се дължи лудницата в хипермаркетите в Бургас Бургазлии в трескаво празнично пазаруване на плодове и зеленчуци, оказаха се най-купуваната стока 5 безотказни рецепти за детоксикация на тялото 5 безотказни рецепти за детоксикация на тялото Едно от най-добрите средства, чрез който можем да пречистим организма си, е детоксикацията На трапезата в сряда задължително сложете тези ястия! На трапезата в сряда задължително сложете тези ястия! На Рождество Христово свършват постите и обядът е блажен и много богат Любим водещ на NOVA с голям гаф в ефир Любим водещ на NOVA с голям гаф в ефир Цветомир Иванов обаче нееднократно е заявявал, че в шоуто, което води, не се търсят правилни, а първосигнални отговори
Pantone обяви цвета на 2026 г.: Носи вътрешен мир Pantone обяви цвета на 2026 г.: Носи вътрешен мир Той вдъхва спокойствие и креативност за следващата година Лошо спите, а не подозирате защо – отговорът е в леглото ви Лошо спите, а не подозирате защо – отговорът е в леглото ви Според учени възглавницата е сред най-подценяваните, но най-влиятелни фактори за качествен сън и възстановяване на тялото Почина бившата съпруга на Чък Норис - Даян Хоулчек Почина бившата съпруга на Чък Норис - Даян Хоулчек Тя е издъхнала след продължителна борба с деменцията Отказаха да върнат децата на двойка, живееща в гората без ток и вода в Италия Отказаха да върнат децата на двойка, живееща в гората без ток и вода в Италия Решението предизвика критики от страна на правителството Нови правила за влизане във Великобритания от февруари Нови правила за влизане във Великобритания от февруари Всеки, който желае да влезе във Великобритания, трябва да има дигитално разрешение – чрез ETA или електронна виза Откриха снимка на принцеса Даяна, скрита в дома на финансиста Джефри Епстийн Откриха снимка на принцеса Даяна, скрита в дома на финансиста Джефри Епстийн Той е бил вманиачен на тема британското кралско семейство, става ясно от  обиските в дома му Убиха руски генерал насред Москва Убиха руски генерал насред Москва Взривиха колата му, властите подозират украинските служби Реал Мадрид ТВ с остър отговор на Лапорта Реал Мадрид ТВ с остър отговор на Лапорта Клубната медия на „белите“ атакува с твърдения за прикриване на истини и подигравка с правосъдието Откриха огромни количества злато в тази азиатска страна Откриха огромни количества злато в тази азиатска страна То се намира в морето край бреговете на град Лайджоу в провинция Шандун Предстои зрелищен метеоритен дъжд Предстои зрелищен метеоритен дъжд Пикът на последния за годината метеорен поток - Урсиди, може да се наблюдава от България на 22 декември, понеделник, около 12 ч.
Радостин ВАСИЛЕВ, лидер на МЕЧ Радостин ВАСИЛЕВ, лидер на МЕЧ Нямам никакви проблеми с гнева Виц на деня Виц на деня - Съседке, имам да те черпя.
- Защо, комшия?
- Вчера, така вика по твоето дете, че и моето си оправи стаята и се облече по-топло.
Виц на деня Виц на деня - Знаеш ли какво е кактус?
- Не.
- Разочарована от живота краставица.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Странно нещо е съвестта! Измъчва не този, когото трябва, а този, който я има.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори