×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Президентът назначи Елеонора Димитрова за посланик на България в Бразилия
  • Студентите платена форма на обучение ще имат право на стипендия, реши ВАС
  • Един милион и осем хиляди туристи са посетили Варна от началото на годината до 10 октомври
  • Въздушна спешна помощ ще има база край Търговище
  • Литва затвори границата си с Беларус
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Собствениците на стари автомобили ще са шокирани от тази новина


09 Май 2024, Четвъртък, 13:00 ч.
Автор: Флагман.бг

Вдигат данъците 

Данъците за старите автомобили ще бъдат увеличени. В страната ни ще бъде въведено прогресивно данъчно облагане, насърчаващо използването на енергийно ефективни превозни средства с ниски емисии на вредни газове. Това е записано в проекта на Интегриран план в областта на енергетиката и климата, който е подготвен от последния редовен кабинет с премиер Николай Денков и е изпратен за одобрение в Европейската комисия.

Вестник “Труд news” вече писа, че в разработения от Министерството на иновациите проект на Закон за насърчаване на електрическата мобилност е предвидено увеличение на данъците за старите автомобили с до 78 на сто. С мотива така да бъде ограничено използването на стари коли. Реално обаче вдигането на данъците ще има обратен ефект. Хората карат стари коли, не защото ги предпочитат, а защото нямат пари за покупката на нови. При евентуално увеличение на данъците, хората ще купуват още по-стари коли, за да платят по-ниска цена и така да им останат пари за плащане на данъците.

В проект на Интегриран план в областта на енергетиката и климата са посочени още редица възможни мерки за насърчаване навлизането на електрически превозни средства. Например въвеждане на таван на емисиите вредни газове не само при първоначална регистрация на превозни средства, а и при последваща продажба/регистрация на автомобили. Така най-старите автомобили няма да може да бъдат регистрирани и продавани в страната. Друга възможна мярка е въвеждане на зони за достъп (особено в централните градски части) само с енергийно ефективни превозни средства с ниски емисии на вредни газове. През изминалата зима в  София вече действаше забрана за влизане в центъра на града на най-старите дизелови автомобили. Като е предвидено с годините правилата за достъп до центъра на столицата през зимните месеци да бъдат затегнати.

Другите възможни мерки включват предоставяне на директни субсидии за покупка на нови превозни средства с нулеви емисии, тоест на електромобили, които да бъдат валидни само за ограничено време или за покупката на определен брой автомобили, тоест до достигане на минимален брой такива превозни средства. Има и идея за данъчни облекчения за покупка и използване на превозни средства с нулеви емисии, които също да бъдат в сила за ограничено време или до регистриране в страната на определен брой електрически превозни средства. Друга възможна промяна е осигуряване на достъп на електромобилите до бус лентите. Има идея да бъде насърчено и предлагането на превозни средства с нулеви емисии за съвместно използване от гражданите.

В България все повече се разпространяват споделените услуги за мобилност. В Интегрирания план в областта на енергетиката и климата е записано, че развитието на тези услуги може напълно да промени модела на притежание и използване на превозното средство, от притежаване на продукт (автомобил) до използване на услуга (мобилност). Тоест ще бъде насърчено хората да не купуват коли, а да използват под наел електромобили, когато са им необходими. В документа, изпратен в Европейската комисия, е посочено, че възможност за наемане на електрически автомобили вече има в  София и Пловдив. В специално приложение хората могат да видят както зоните, в които електрически автомобил може да бъде нает и освободен, така и всички свободни да бъдат наети около 1000 електрически коли. В България се развиват и услуги за споделяне на велосипеди и е-скутери, пише в Интегрирания план в областта на енергетиката и климата.


В категории: Животът


11
Коментара
11
Коментара по темата
11.
Беден
10.05.2024 07:23:53
0
0
От нова година насам не съм изскарал колата
10.
До 8
09.05.2024 16:39:25
0
0
А за нас които сме от село и нямаме улици, защо да си купим нова кола, ти ли ще ми направиш улици в селото за да карам нова кола. Ще ми пуснете ли удобен и на често междуселищен автобус да ходя в Бургас? Живея на 8,5 км от табелата на град Бургас, по тази причина задължително плащам годишна винетка, сега искате още пари, а улиците ни са ужасни, ние сме зависими от автомобилите си, вие в града може пеш, може и с градски транспорт, а ние?
На всичкото отгоре като влезем в града няма буферен паркинг и винаги плащаме зелена или синя зона.
Да не говорим че ако ползвам един от трите междуградски автобуса, не може да кача колело, за да покарам из града или морската. Мислейки за градовете изцяло ограничавате хората селата. Ако ида в града с кола няма къде да паркирам безплатно, нямам и автобуси начесто, не мога да нося обемист багаж в автобуса, или щом съм селянин значи съм прост и трябва да мълча и да търпя, е омръзна ми.
9.
Хахаха
09.05.2024 15:16:42
0
2
Гарантирано от досегашните мухльорци . Данъци граждански прегледи винетки акцизи всичко нагоре !
И защо за едно нещо се плаща три пъти ? Акциз , данък и винетка ?
Скоро ще бъде ликс да имаш автомобил и да си плащаш разхидите за него .
8.
До 1
09.05.2024 14:56:14
3
0
Попринцип е логично, но всеки знае как се минава преглед тука в БГ, така че това е най-сигурния начин изгнили таралясници и барутници да спрят да обикалят и да ни тровят и убиват по пътищата

Ясно е, че ако имаш стара кола на малко километри, ще си колекционер или просто много обичаш марката и модела и се грижиш за нея, следователно ще плащаш за това удоволствие, но би било добре да направят така, ако е стар модела на колата ти, да ходиш на специален преглед и да докажеш, че тази кола не е отровна и опасна и тогава вече да плащаш по-малко, лично според мен така би било най-добре, но след като знаем къде се намираме, няма да стане такова нещо просто ще си плащате повече за по-стари модели коли

То е ясно, че всичко това се прави за да се пълни хазната, за да може да крадат и да се угояват, но реално ще има подобрение върху живота на хората тука, защото не е нормално в един град с 150 хиляди човека да има задръствания като в час пик в Лондон, град с население колкото почти двойно на цялата ни държава и пред блоковете да има таралясници на по 30 години и да се чудиш къде да спреш
7.
До 3
09.05.2024 14:39:06
1
3
Ганьо кара стари коли, защото ако има два кредита, както е масово- лизинг за нова кола е невъзможен! Освен това: умните хора са разбрали, че новата кола е последното нещо, ако имаш сериозен бизнес! Приоритетно е да инвестираш в бизнеса, отколкото в 2 тона ламарина, която се обезценява за 5 години! Говорим за нова кола, от магазина, а не за премиум барака на 7 години!
6.
?
09.05.2024 14:34:53
0
4
Интересно ми е, коя политическа сила и кой премиер ще се реши да го направи??? Защото ако се случи, ще бъде линчуван с домати и яйца! Освен това ще погребе партията си! Ако обаче е вярно, показва лицемерието на кокорчо! Да пълним хазната с двойно данъчно облагане! Данък за общината, данък за държавата- за едно и също нещо!
5.
ДО МИЛИОНЕРА 3
09.05.2024 14:30:11
1
2
МОЗЪК ЗАЩО ДА ЗАТВАРТЯТ ХОРАТА ПАРИ В СКЪПИ КОЛИ КОИТО ДА ТРОШАТ ПО ХУБАВИТЕ ПЪТИЩА.ОТДЕЛНО ПО ТВОЙТА ЛОГИКА ДА ИМАТ ЕДНА АМА ДА Е ХУБАВА-И КОЙ ЩЕ Я ПОЛЗВА ИЛИ ЩЕ ИМА ГРАФИК КОЙ ДА Я КАРА.ИЛИ ДА ТЕГЛИ КРЕДИТ ЗА ДА ПЛАЩА ЛИХВИ.КОЛАТА Е ДА ТИ СЛУЖИ НЕ КАТО МНОГО ХОРА КОИТО КУПУВАТ СКЪПИ И НОВИ КОЛИ И ИЛИ НЕ ГИ КАРАТ ЗАЩОТО ДА МУ Е НОВА,ИЛИ ГОРИ МНОГО АКО Е МОЩНА ИЛИ ЗАЩОТО НЯМА КЪДЕ ДА ПАРКИРА КАТО СЕ ПРИБЕРЕ.ЧЕ СМЕ ПРОСТ НАРОД СМЕ ТАКИВА .ХОРАТА КУПУВАТ СКЪПИ ТЕЛЕФОНИ НЕ ЗАЩОТО ИМ ТРЯБВАТ И МОГАТ ДА БОРАВЯТ С ТЯХ А ЗАЩОТО ПРОСТО ИСКАТ ДА ИМАТ.С КОЛИТЕ Е СЪЩОТО.И ПОСЛЕ СТАВАТ РОБИ ДА ГИ ИЗПЛАЩАТ.ВЗИМАЙ СИ ТОВА КОЕТО МОЖЕШ ДА СИ ПОЗВОЛИШ БЕЗ ДА ТЕ НАТОВАРВА.
4.
kliment
09.05.2024 13:58:06
3
11
Обновяването на застарелия ни автопарк с електрички никога не е било приоритет на държавата, нито държавата е готова със субсидирането.
17 години сме в ЕС и хаир не сме видяли!
И както пише №3 това ще продължи минимум 5 години, дотогава пак няма да има яснота държавата, дали ще предприеме нещо!
В Румъния от 3 години имат държавна субсидия, ако не бъркам е 10000 евро или по-малка, в Германия е още повече, а за Норвегия да не става дума- там след 6 години всичко трябва да е на ток.
Друг е въпроса, кое замърсява повече: двигателите с вътрешно горене или колите на ел. енергия- ами нали за да заредят батериите си трябва да се произведе електрическа енергия, нали след като излязат от употреба тези батерии трябва да се изхвърлят някъде. Ето тези неща са спорни и автомобилостроенето сериозно трябва да помисли!
3.
ао
09.05.2024 13:35:17
6
7
Хахх ще ще, ще аре стига глупости, от план до закон поне пет години минимум ще минат, ако изобщо приемат нещо подобно. Иначе ганьо кара стари коли на газ, защото му е по-евтино и защото може , а не защото няма пари за по-нова кола. Друго си е да паркираш пред блока 3 стари отпадъка за по 5 хил.лв. вместо да си вземеш една по-свястна кола.
2.
хахахаха
09.05.2024 13:26:05
1
19
поредните глупости.поредните неща за които да дърпат пари от хората.хората ползват автомобили не защото не е удобно с градски транспорт а защото е по икономично ако отидеш на разходка от краен квартал до морската градина примерно ,защото можеш да вземеш в колата си количка,тротинетки,и други неща които да оставиш вътре.вместо да се мисли за повече парко места а не да се продават общински парцели на "случайни"хора те мислят как да ограничат автомобилите.Няма да стане както го мислите.града е създаден през времето когато е нямало толкова коли и всяка управа след това изобщо не е мислила в тази насока.както строежа на новите квартали-първо продадохте земята за халета.сега нацвъкахте жилищни сгради-а училища а улици , а инфраструктура...кой да мисли -дай да вземем парата пък следващите да го мислят.във центъра трябва да има 3-4 пакинга които да са подземни и да са няколко етажа на горе.в цял свят използват въздуха за да може от малко квадрати да се използва максимално площ ние тука само глупости.толкова ли няма нищо в тези общински празни кратуни.единия казва от къде да вземем пари-и простите кратуни само глупости раждат.Нека да се плаща но хем и хората да са доволни хем и в общината да влизат пари.Ако едно 4 членно семейство реши да отиде за 2-3 часа до центъра или морската за автобус трябва да плати 12 лв в двете посоки(ако е от Славеков)с автомобила ще плати 3-лв синя или зелена зона и то не задължителни и 2-3 лв гориво.но няма да пътува 20-30 минути а 10,защото толкова трябват.и спираш където искаш а не да трябва да се прикачваш.
1.
Въпросче
09.05.2024 13:19:56
1
15
А не е ли по логично според отделящите вредни емисии на автомобила , защото зависи ако е на малко км. но на повече години в коя графа ще попадне ?
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Извънредно! Путин нареди прекратяване на огъня в Украйна Извънредно! Путин нареди прекратяване на огъня в Украйна Информацията е потвърдена и от Кремъл, и от украинската УНИАН Вендинг машина в Бургас предлага бира, законно ли е? Вендинг машина в Бургас предлага бира, законно ли е? Продажбата на алкохол чрез автомати може да доведе до глоби и проверки от институциите Страхотен мач на Черноморец 1919, акулите на крачка от сензация срещу шампиона Страхотен мач на Черноморец 1919, акулите на крачка от сензация срещу шампиона Бургаският тим загуби в добавеното време COVID-19 протича с хрема и сухо гърло, но ваксините предпазват тежките случаи COVID-19 протича с хрема и сухо гърло, но ваксините предпазват тежките случаи Ваксините срещу COVID-19 в Бургас са безплатни за всички, независимо от възраст и здравноосигурителен статус Василев: Киселова е крила сигнали, свързани с документни престъпления и източване на държавен ресурс Василев: Киселова е крила сигнали, свързани с документни престъпления и източване на държавен ресурс Сигналите са изпратени до и.ф. главен прокурор, до президентската институция и до Народното събрание Министър Жечо Станков: България и Република Корея споделят обща визия  за чиста, сигурна и конкурентна енергетика Министър Жечо Станков: България и Република Корея споделят обща визия за чиста, сигурна и конкурентна енергетика Балансираната комбинация от ядрени мощности, възобновяеми източници, системи за съхранение и цифрови решения е ключът към устойчивото развитие на сектора, смята Станков От несигурност към спокойствие: PAXMINING показя пътя към стабилни доходи в нестабилни пазари От несигурност към спокойствие: PAXMINING показя пътя към стабилни доходи в нестабилни пазари PAXMINING предлага сигурен начин за печалба от криптовалути чрез облачен майнинг – без техника, без стрес и без нужда от опит „Бургас Инвест“ с отличие от Камарата на строителите и нов визионерски проект „Бургас Инвест“ с отличие от Камарата на строителите и нов визионерски проект Поредната награда е свързана както с реализираните жилищни сгради до момента, така и с изгаждането на впечатляващия с мащаба си комплекс до Mall Galleria Глоба за общински съветник, напсувал колеги Глоба за общински съветник, напсувал колеги Мъжът брои няколко стотака за непристойно поведение Непълнолетен счупи скулата на 71-годишен мъж с юмрук Непълнолетен счупи скулата на 71-годишен мъж с юмрук Тежката агресия на 17 годишният младеж е докарал до комоцио потърпевшия
Срутеният блок в Гебзе взе четири жертви: Откриха и родителите мъртви след 19 часа под отломките Срутеният блок в Гебзе взе четири жертви: Откриха и родителите мъртви след 19 часа под отломките Единствено най-голямото дете в семейството - 18-годишната Дилара Билир, оцеля в инцидента Тръмп: Измамата с изменението на климата загуби войната Тръмп: Измамата с изменението на климата загуби войната САЩ спряха парите за фондацията на Бил Гейтс и той заяви, че „глобалното затопляне“ не е толкова страшно Здравна криза налегна цяла Европа Здравна криза налегна цяла Европа Системната липса на инсулин е само част от критичните проблеми Тръмп нареди спешни ядрени тестове, след като Путин се похвали със Статус-6 Тръмп нареди спешни ядрени тестове, след като Путин се похвали със Статус-6 От Вашингтон считат, че Китай настига тях и Русия във въоръжаването Тръмп оцени срещата със Си с 12 по десетобалната скала Тръмп оцени срещата със Си с 12 по десетобалната скала Не е говорено за Тайван. Китай ще започне отново да купува американска соя и ще направи компромис за редкоземни елементи, Вашингтон обмисля да намали мита Изненадващ победител на изборите в Нидерландия Изненадващ победител на изборите в Нидерландия Крайнодесните на Герт Вилдерс получиха шамар във вота 7-етажна сграда рухна в Турция, има затрупано семейство 7-етажна сграда рухна в Турция, има затрупано семейство Намерено е тялото на едно дете Четирима българи застават пред съда в Париж заради... Четирима българи застават пред съда в Париж заради... Обвинението към тях е заради вандализиране на Мемориала на Холокоста във френската столица Седеметажна жилищна сграда се срути край Истанбул Седеметажна жилищна сграда се срути край Истанбул Не е ясно дали има жертви Мъск пусна Grokipedia, която да се конкурира с Wikipedia Мъск пусна Grokipedia, която да се конкурира с Wikipedia Съдържанието се генерира от изкуствен интелект и генеративния AI асистент Grok
Васил ТЕРЗИЕВ, кмет на София Васил ТЕРЗИЕВ, кмет на София Дали са български вълци, дали са турски, няма да са хора с докторантура по ядрена физика
Виц на деня Виц на деня - Омъжи се за мен! Откакто те познавам, не мога да спя!
- Простак такъв! Искаш да се ожениш за мен само за да се наспиш ли?
Виц на деня Виц на деня - Операцията мина успешно. Днес си на лекарства и системи. За вечерта ще пратя сестрата.
- Докторе, може ли да не е тази вечер, че още ме боли.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Днес шефът толкова дълго вика по мен, че накрая неволно казах: "Да, скъпа!"
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори