НАП отбелязва професионалния си празник – Деня на Св. Матей
От началото на годината в НАП Бургас са обслужени 198 000 клиенти като времето за обслужване е сведено до 5 минути, значително под европейските стандарти
На 16 ноември Националната агенция за приходите отбелязва професионалния си празник – Деня на Свети Матей – първият събирач на данъци. В специално обръщение поздрав към служителите териториалният директор на НАП Бургас Татяна Кънчева подчерта, че приходната администрация в морския град има основание за професионална гордост и удовлетвореност като всеки един от служителите е с принос и заслуга за растящите приходи в държавния бюджет. „Работим в най-модерната и бързо развиваща се държавна администрация. Професионалното ни отношение към клиентите и високото ниво на обслужване поставят Националната агенция за приходите сред институциите с най-високо обществено доверие и авторитет“, акцентира още териториалният директор в обръщението си по повод професионалния празник на данъчните.
От началото на годината в НАП Бургас са обслужени 198 000 клиенти като времето за обслужване е сведено до 5 минути, значително под европейските стандарти. За същия период са издадени 12 100 персонални идентификационни кода (ПИК). В обратната си връзка с НАП задължените лица изтъкват доброто и професионално обслужване и отличната организация на работа в салона за предоставяне на услуги. В контекста на партньорския подход, със задължените лица са проведени разговори и срещи, които са довели до ускорено внасяне на задължения за данъци и осигурителни вноски в размер 6,8 млн. лева. Чрез физическите ПОС терминали в НАП Бургас от януари до момента са направени близо 30 хиляди операции и са събрани над 19 млн. лева.
Повишена е ефективността на контролната дейност и борбата срещу сивата икономика. От началото на годината са извършени 735 ревизии с допълнително установени задължения за над 82 млн. лева. Във фокуса на бургаските данъчни са били различни рискови от данъчна гледна точка бизнеси, фирми, дейности и физически лица, сред които: казина, игрални зали, питейни заведения, сектор „Строителство“, електронна търговия, търговия и продажби на плодове и зеленчуци, собственици на луксозни автомобили, недвижими имоти и други. Със 17 процента в сравнение със същия период на миналата година е повишена събираемостта на просрочени задължения. В бюджета от НАП Бургас за първите 10 месеца на годината са постъпили над 270 млн. лева просрочия. Устойчив ръст отбелязва и продължаващият процес на повишено доброволно деклариране и плащане от страна на бизнеса и гражданите.
В национален мащаб за улеснение на данъкоплатците приходната администрация предлага повече от 150 различни онлайн услуги, което я нарежда на водещо място в страната сред дигиталните институции. НАП ще продължава да се развива в посока непрекъснато повишаване качеството на предлаганите услуги, намаляване на разходите на гражданите и фирмите и улесняване на данъкоплатците при изпълнение на задълженията им.
Три зодии ще имат пробив през 2026 година
Тостът "Скаген" - как един сандвич се превърна в символ на шведската кухня
Станка Златева: На следващата олимпиада искаме българи, а не натурализирани състезатели
Агресивен нов вариант на грип А се разпространява по света: лекарите предупреждават за тежки симптоми
Китайската полиция тества смарт очила с изкуствен интелект и преводач
Съдът остави в ареста Росен Кръстев - Стъкларя, обвинен за лидер на престъпна група
Русия обяви Deutsche Welle за „нежелана“ и фактически забрани дейността ѝ
Все повече сигнали за хлебарки в жилищните сгради: експерт предупреждава за ръст на заразяванията
78 млн. лв. дупка в социалния бюджет: защо хората с ТЕЛК растат лавинообразно
Коледа и Нова година са най-рисковият период за изневерите
Кметът на Царево Марин Киров поздрави за младите спортисти от ФК "Странджанец"
