×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Тръмп ще отбележи първите 100 дни от управлението си с митинг в Детройт
  • Ето какво ще е времето днес
  • Тръмп ще намали въздействието на автомобилните мита
  • След великденската ваканция, депутатите се събират за две заседания, започвайки с извънреден парламентарен контрол днес
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

До няколко месеца оставаме без влакове


06 Септември 2023, Сряда, 09:24 ч.
Автор: Флагман.БГ

От НКЖИ признават за сериозен проблем със специализирания персонал — в момента има 846 свободни бройки за специалисти

България е застрашена да остане без влаково движение до няколко месеца заради липса на кадри, които да управляват движението на влаковете. Става въпрос за дефицитни и специализирани кадри като ръководители движение и маневрени стрелочници.

Недостиг на специалисти има и в други професии като машинисти, ремонтен персонал, като навсякъде причината е една – ниски заплати и много по-добри условия и заплащане в частния бизнес, пише transportal.bg. Недостигът на дежурни ръководители вече принуждава ръководството на железниците да закрива гари, за да може да окомплектова с персонал съседните им гари.

„Положението при нас е трагично“, коментира дежурен ръководител в района на Варна, пожелал да остане анонимен. „При нас не останаха хора, най-качествените избягаха при частните жп превозвачи, където заплатите са между 60 и 80% по-високи. Няма млади хора, а част от колегите, с които едва свързваме графика вече са си пуснали или приготвили молбите за напускане. Началниците ни правят всичко възможно да търсят хора и да запазят останалите, но с трици маймуни не се ловят“ От НКЖИ — най-голямото държавно предприятие у нас, признаха, че има сериозен проблем със специализирания персонал, като в момента има 846 свободни бройки за специалисти.

От компанията обаче смятат, че няма непосредствена опасност от спиране на влаковото движение. Количествен и качествен дефицит на персонала се наблюдава най-вече в големите градове и промишлени центрове. Средна възраст в компанията, която е най-големият работодател в страната, е 50,9 г., съобщават от НКЖИ. Работната заплата за ръководител-движение е 1660 лв., а за стрелочник – 1310 лв. по данни от компанията.

В същото време заплатата на стрелочник в частна жп компания започва от минимум 1800 лева. Според синдикатите не се предвижда увеличение на заплатите на служителите в жп транспорта до края на годината. Такова ще има от 1 януари догодина, когато се очаква увеличение на минималната работна заплата. Очакваното увеличение обаче ще е с не повече от 20% и отдавна е изядено от инфлацията.

Не са ясни и намеренията за справяне с кадровата криза на транспортният министър Георги Гвоздейков, който както всички свои предшественици досега се занимава единствено с обществените поръчки и кадрови промени по върховете на БДЖ.

Досега обаче думи като „сигурност“, „кадри“, „заплащане“ отсъстват в публичните изяви на министъра, който от началото на управлението си не намери време да обяви публично екипа и приоритетите си за разлика от своите предшественици Христо Алексиев и Николай Събев.


В категории: Животът


17
Коментара
Флагман.БГ Взе награда от 20 бона Взе награда от 20 бона 29/04/2025, Вторник 22:00 0
Флагман.БГ На десния си крак носи бижута за... На десния си крак носи бижута за... 29/04/2025, Вторник 21:03 1
Големи проблеми с водата в...
Големи проблеми с водата в... 29/04/2025, Вторник 20:40 0
Млада жена нападна полицаи
Млада жена нападна полицаи 29/04/2025, Вторник 20:00 0
Флагман.БГ Спечели чисто нова кола Спечели чисто нова кола 29/04/2025, Вторник 19:40 0
Флагман.БГ Каза за българския футбол Каза за българския футбол 29/04/2025, Вторник 19:24 0
17
Коментара по темата
17.
Някои си
09.09.2023 14:13:56
0
0
При частник, месечно:
Стрелочник -1500/1800лв.
Машинист, маневрен - 1800/2200лв.
Машинист, влакова работа - 2500/3400лв.
В заплатите влиза и допълнителното възнаграждение (бонуси), периодични, презразпределени за месец.
- Всеки месец, ваучери - 200лв.
Извънредния труд е отделно.
В БДЖ, се подиграват с персонала.
За машинистите в БДЖ ПП, разни допълнителни изпити/тестове за да се изплатят допълнителни финансови средства (жълти) стотинки.
Измислено от директорката на човешки ресурси Десислава Стоянова в ЦУ на БДЖ ПП, същата не е ли смяна вече... и защо ли се наложи да бъде освободена от частната "Българска железопътна компания"..., някои знаят истината...
16.
Пламен
08.09.2023 11:19:18
0
0
Проблема е че като кандидатстваш се чака по 7,8 месеца за обучение и после по няколко за назначаване
15.
Коки
07.09.2023 15:36:01
0
2
От Пловдив до София за 9лв.и търсят климатик,плюят и пак са на влака
14.
ВЪПРОС
06.09.2023 22:59:30
2
0
Ами ако не останем кво правим за кво ще пишат тъпите флагманци
13.
...
06.09.2023 22:20:41
0
5
Оправяте качеството, вдигате цените и давате човешки заплати. Останалото е общи приказки!
12.
Дони
06.09.2023 20:41:11
6
13
КАТО ВЛЕЗЕ ЕВРОТО ЩЕ ВИДИТЕ КАКВО ЩЕ СТАНЕ С МАЛКИ ЗАПЛАТИ А ДВА ПЪТИ ПО СКЪПО ОТ ИСПАНИЯ ГЪРЦИЯ НО НАРОДА ЗАСЛУЖАВА ТОВА ЗАЩОТО НЕ ПРОТЕСТИРА ,ЗА МЕН СВЪРШИ АЗ СЪМ НА 85Г ЩЕ КАРАМ НЯКАК НО МЛАДИТЕ С 500 ЕВРО ЗАПЛАТА НЕ СЕ ЖИВЕЕ В АФРИКА 500 ЕВРО Е ЗА 2 СЕДМИЦИ ЗАПЛАТА А НИЕ ФАКИРИ
11.
Кипарис
06.09.2023 19:50:02
2
15
Това е системна политика. Доган е в дъното й, както и лобито на Лукойл. Развитието на железниците е в пряка конкуренция с автомобилния транспорт, кинти се захранва от горива. След продажбата на Нефтохим на руснаците на практика започна и разграждането на жп транспорта. НКЖИ е потънало в корупция и постедственост
10.
Фико
06.09.2023 19:25:08
0
15
То държава нямаме та влакове ли
9.
Без име
06.09.2023 17:12:13
1
15
Частна жп компания??? Те кой релсов път ползват - и кой плаща за подръжкта му? d7
8.
Nnnnn
06.09.2023 15:48:17
1
16
И доктори няма да има.
7.
Тройчо
06.09.2023 15:25:27
6
29
Ами кат няма БДЖ , ше се возим на Ф16, Страйкъри и Бредлита. Инвестиции в милиарди. Смешници.
6.
Наблюдател
06.09.2023 14:07:15
1
21
Това е добра новина, че все още имаме влакове ! Чудя се как все още имаме влакове след цялата разипия в БДЖ.
5.
Възмутен теляк
06.09.2023 14:03:17
2
10
Закривай!
4.
От ремонта
06.09.2023 11:28:06
0
41
От ден на ден по-лошо става.Заради липсата на хора всеки работи двойно,канят ни да си използваме отпуските,но прекия ти началник отказва да разпише.Дадоха и базите ни за почивка на украинци без да се съобразят ,че с мизерните си заплати можем само нашите мизерни станции за почивка да ползваме.Няма отпуска няма море,още малко и аз ще им кажа да духат,няма да чакам гвоздейков да забие последния гвоздей в ковчега.Сбогом БДЖ ,жалко но все пак приватизацията ще стане неизбежна,защото синдикатите се сдушиха с ръководството,което следва политиката за предизвикан фалит и приватизация.
3.
бай Оня
06.09.2023 11:26:17
1
42
Решението е съвсем елементарно. В пазарната икономика работната сила е стока. Цената на една стока се определя от търсенето и предлагането. Щом търсенето на стоките ръководител-движение и маневрени стрелочници превишава предлагането се повишава цената на стоката, т.е. заплатите на този персонал и когато тази цена стигне нормалното си пазарно ниво, стоката със сигурност ще се появи на пазара. Със заповеди, програми и кършене на ръце няма да стане.
2.
При такива заплати е чудно че имате персонал
06.09.2023 10:48:55
0
46
Заплатите по 3 и ще намерите персонал. Какви са тези мизерни заплати? Кой е луд да ви работи за жълти стотинки?
1.
Тю тюююю
06.09.2023 09:47:48
1
41
Да остава без персонал!Аз съм еди от системата, бях на сравнително високо място в ерархията, но след като започнаха да се гаврят с хората. Да носиш отоговорност за хиляда човека зад машиниста, за 600 ля. казах .. Стига! Вече 15 години им гледам сейра.. карат хора с курсове с 2 месеца стаж да стават дежурни ръководители, диспечери... Мерси. Железничар се става от 5-10 години служба!
А и през 4 години изпити , прегледи.... Какво ме интересуват другите гари и как се работи в тях. Изисква се всеки път специално обучение за конкретната гара, те ме карат да зубря всичко за всички... Мерси за сегашните чисти 1200 лв., който глупак иска .. да работи. Частниците се спукват от извънреден труд и взимат по 8000 - 10000 лева заплата от извънредни, в държавните трябва да си на 0, е как се изхранва семейство вееее.
И да не се притесняват за кадри, скоро всички гари ще минат на компютърно управление и няма да има нужда от паплач,,,, Е не всички.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Тоби се огъна пред напористия Владов, обеща му вечеря за двама Тоби се огъна пред напористия Владов, обеща му вечеря за двама Отстраненият от шоуто готвач се появи на вечерната резервация с цветя и любовно послание Добра новина за България! Беларуските туристи се завръщат в морските ни курорти Добра новина за България! Беларуските туристи се завръщат в морските ни курорти Вече са договорени първите групи и стартираха резервациите за организираните пътувания Взе награда от 20 бона Взе награда от 20 бона Добрин не завоюва колата от Турнирите, но получи награда за атрактивност Световен шампион пристига в Бургас Световен шампион пристига в Бургас Нафтата със силен трансфер Токът на Иберийския полуостров спрял заради фотоволтаици Токът на Иберийския полуостров спрял заради фотоволтаици 60% дял на ВЕИ в мощностния баланс е критичен, поясни енергийният експерт Иван Хиновски Жечо Станков: Енергийната ни система е добре защитена от удар като този в Испания Жечо Станков: Енергийната ни система е добре защитена от удар като този в Испания Той сподели, че се съмнява кибератака да е причината за аварията на Иберийския полуостров, заради която няколко държави останаха без ток Големи проблеми с водата в... Големи проблеми с водата в... Хората във врачанско село бедстват Заради полицейски чадър ли поевтинява кокаинът? Експерт тръби, че дрогата минава през Бургас и Варна Заради полицейски чадър ли поевтинява кокаинът? Експерт тръби, че дрогата минава през Бургас и Варна Европол казва, че влиза от двете пристанища, поясни бившият секретар на МВР проф. Николай Радулов Промяна в движението по "Тракия" утре Промяна в движението по "Тракия" утре Движението при 251-ви км, в посока Бургас, ще е в активната лента за няколко часа Бургаският ж.к. „Зорница“ ще има още един вход-изход Бургаският ж.к. „Зорница“ ще има още един вход-изход Гражданите настояват за реализацията й от години
Трима убити и много ранени при стрелба в Швеция, спряха и влаковете Трима убити и много ранени при стрелба в Швеция, спряха и влаковете Терористът е избягал със скутер Медведев отсече: Русия и САЩ са... Медведев отсече: Русия и САЩ са... Политикът счита, че няма да има крайно изостряне на отношенията между Москва и Вашингтон Драмата с тока не спря Григор Димитров Драмата с тока не спря Григор Димитров Българинът победи чисто великобританец Тръмп си призна: Управлявам САЩ и света Тръмп си призна: Управлявам САЩ и света Знаете ли, това, което правя, е изключително сериозно, заяви президентът на САЩ Енергиен експерт посочи как Испания можеше да избегне кризата с тока и намеси България Енергиен експерт посочи как Испания можеше да избегне кризата с тока и намеси България "Европа трябва да защитава физичната среда, но и мрежовата", каза пък специалистът по киберсигурност Ясен Такев Почина Ирина Мутафчиева Почина Ирина Мутафчиева Тя е автор на множество публикации в централния периодичен печат и в специализирани издания А ако токът спре в такъв момент? А ако токът спре в такъв момент? Хаосът в Испания можеше да е още по-голям Най-малко 26 души загинаха при експлозия Най-малко 26 души загинаха при експлозия Починали са и деца В Мадрид тече грандиозно изкупуване на... В Мадрид тече грандиозно изкупуване на... По неволя: Транзисторите се връщат на мода Защо на Пиренеите останаха без ток? От Лисабон казаха има ли кибератака Защо на Пиренеите останаха без ток? От Лисабон казаха има ли кибератака В Мадрид обаче не бързат с констатациите
Володимир Зеленски, президент на Украйна Володимир Зеленски, президент на Украйна Ние ценим живота на хората, а не парадите Виц на деня Виц на деня Тя разбра, че трябва да си обръсне краката, когато Той я погали и каза:
- Шаро, махай се!
Виц на деня Виц на деня - Като малък исках да стана гробар...
- Защо?
- Спокойна работа, клиентите не се оплакват.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Село - място, където кокошките ходят сурови по улиците.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори