С 3 млн.лв. чистят бургаското пристанище от септичните ями
Кметът на Бургас Димитър Николов и зам.-министърът на околната среда и водите Ивелина Василева дадоха днес тестови старт на новоизградената и модерна станция за препомпване на битовофекални води на пристанище Бургас.
Стойността на проекта е 2 986 000 лева без ДДС, а изпълнител е фирмата "Водоканалстрой-Бургас" ООД.
На събитието присъстваха още народните представители от Бургаска област Иван Вълков и Димитър Бойчев, изпълнителният директор на „Пристанище Бургас” ЕАД Диян Димов
Канализацията на територията на пристанище Бургас е изграждана от 108 г. насам, през които години са променяни, както източниците и зоните за генериране на отпадни води, така и нормативните изисквания за опазване на околната среда. Поради липса на възможност да се развие гравитачна канална мрежа съществуващата до момента канализация не може да поеме качествено и прехвърли към градската пречиствателна станция отпадните води от територията на пристанището. Решението за събиране на отпадните води до този момент е било изграждането на септични ями, които периодично трябва да се почистват със специализирана техника. С реализацията на новия модерен обект – посредством система от 7 канални помпени станции и тръбопроводи с дължина около 3,5 км битовите отпадни води от канализацията в района на пристанище Бургас се отвеждат към главен градски колектор и респективно към градската пречиствателна станция за отпадни води на гр. Бургас. Тази инвестиция, която държавата реализра не само ще събира генерираните отпадни води в централната и западна част на пристанище Бургас, но и тези на част от Северна промишлена зона, която до момента нямаше канализация, а също и прилежащите в тази зона частни сгради. Жителите на морския град повече няма да бъдат притеснявани от честите наводнения по пътя от “Детелината” под надлез „Владимир Павлов’, тъй като вече е изградена и канализация, позволяваща отвеждането на дъждовните води към езерото Вая.
Задача на новата канализационна системата е да отвежда битовите отпадни води от територията на пристанищния комплекс към главен градски колектор, включвайки следните 12 зони на пристанището:
-
Зона Терминал 2А и бъдещ терминал 2Б – 240 брой Е.Ж.
-
Зона „Кей за насипни товари” и бъдещ терминал 1 – 400 брой Е.Ж.
-
Зона „Пристанище Център“ – 200 брой Е.Ж.
-
Зона „Ж.П. комуникационна зона“ – 40 брой Е.Ж.
-
Зона „Санитарен контрол“ и бъдещ Терминал 3 – 155 брой Е.Ж.
-
Зона за „Управление Пристанище Запад и митница“ – 120 брой Е.Ж.
-
Зона „Хладилен склад и митнически пункт за контрол контейнери“ – 45 брой Е.Ж.
-
Зона бъдещ Терминал 4 – 300 брой Е.Ж.
-
Зона „Пристанище Запад“ – 150 брой Е.Ж.
-
Зона „Автотранспорт с гаражи“ – 60 брой Е.Ж.
-
Зона „21 км битови помещения и КПП“ – 20 брой Е.Ж.
-
Зона „Буферен Паркинг – Пристанище Запад“ – 40 брой Е.Ж. (*E.Ж. – еквивалент жители)
Чрез реализацията на този проект ръководството на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” дава сериозна заявка за бързо покриване на строгите екологични норми, на които трябва да отговарят всички пристанищни комплекси от страните-членки на Европейския съюз.
При изграждането на системата са спазени всички норми и обектът е завършен в срок. Акт 15 и акт 16 ще бъдат издадени в рамките на следващия месец.
Община Бургас е оказвала пълно съдействие при всяка стъпка от реализирането на тази съвременна концепция за пристанищния порт.